دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوکیشن‌های عکاسی اصفهان؛ بهترین مکان‌های اصفهان برای عکاسی

عکاسی گردی
لوکیشن‌های عکاسی اصفهان؛ بهترین مکان‌های اصفهان برای عکاسی

یکی از شهرهای محبوب برای ایران‌گردی و گرفتن عکس‌های ویژه هنری که به ذهن هر فرد عکاسی می‌رسد، اصفهان اصیل و پرنقش و نگار است. هر یک از مکان‌های تاریخی و طبیعی اصفهان یک لوکیشن عکاسی بی‌نظیر است. اگر به دنبال لوکیشن‌های عکاسی اصفهان برای ساخت بهترین آلبوم خاطرات می‌گردید، در ادامه با ما همراه باشید.

لوکیشن عکاسی بناهای تاریخی اصفهان

اصفهان به عنوان پایتخت ایران در دوره صفویه، یکی از شهرهای غنی از نظر بناها و آثار تاریخی است. مکان‌های تاریخی این شهر به قدری زیبا و خیره‌کننده هستند که اگر بارها به آن‌ها سر بزنید باز هم از دیدنشان سیر نخواهید شد. برای شروع لیست لوکیشن‌های عکاسی اصفهان بهترین انتخاب، لوکیشن‌های تاریخی این شهر است. پس در ادامه با ما باشید.

میدان نقش جهان؛ عکاسی در میان نقش و نگار

یکی از ارزشمندترین آثار تاریخی کشورمان که هم در فهرست آثار ملی و هم فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است، میدان نقش جهان است. این میدان که محل قرارگیری بناهای تاریخی متعدد دیگری نیز هست، تاریخچه‌ای هزارساله دارد و علاوه بر محل برگزاری مراسمات و جشن‌ها، در دوران صفوی تبدیل به محل استقرار کاخ شاهی شد. این میدان که یکی از دیدنی‌ترین لوکیشن‌های عکاسی اصفهان است، مسجد جامع عباسی، مسجد شیخ لطف‌الله، عمارت عالی قاپو و سردر قیصریه را نیز در خود دارد. هر کدام از این بناها به تنهایی یک لوکیشن عکاسی بی‌نظیر هستند.

آدرس: اصفهان- میدان نقش جهان (مشاهده روی نقشه)

میدان نقش جهان

سی و سه پل؛ پلی از دل تاریخ

زاینده رود زیبا و سی و سه پل دوست‌داشتنی، در حافظه مردمان ایران از دیرباز جایگاه خاصی داشته و هنوز نیز به عنوان یکی از نمادها و لوکیشن‌های عکاسی اصفهان، بسیار محبوب است. این پل که به عنوان طولانی ترین پل ساخته شده روی زاینده رود نیز شناخته می‌شود، در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده. این پل که قدمتی از دوره صفویه دارد، از گذشته تا به امروز محل گردهمایی و برگزاری جشن بوده و با معماری زیبایی که دارد، یکی از مقاصد اصلی سفر گردشگران خارجی است. سی و سه پل را به عنوان یک لوکیشن عکاسی تاریخی در اصفهان دست کم نگیرید.

آدرس: اصفهان- میدان انقلاب- خیابان چهارباغ (مشاهده روی نقشه)

سی و سه پل

عمارت عالی قاپو؛ عکاسی در کاخ زیبای شاهی

عمارت عالی قاپو نیز یکی دیگر از آثار ملی ایران است که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده. این بنا که از دوره صفویه به جا مانده، یکی از نمونه‌های خاص و زیبای معماری اصیل ایرانی است. یکی از لوکیشن‌های عکاسی اصفهان که در میدان نقش جهان قرار دارد همین عمارت عالی قاپو است. این عمارت با ستون‌های چوبی آینه‌کاری‌شده، کاشی‌های هفت‌رنگ، گچ‌کاری و نقاشی‌های زیبا، فضایی رویایی برای ثبت عکس‌های حرفه‌ای و پرتره‌های زیبا فراهم کرده‌است.

آدرس: اصفهان- میدان نقش جهان- ضلع غربی میدان (مشاهده روی نقشه)

عمارت عالی قاپو

کلیسای وانک؛ صومعه آمناپرکیچ

ایران کشور دین و آیین‌های مختلف، از زمان‌های دور نیز خانه مردمان با ادیان مختلف بوده که به زیبایی در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند. کلیسای وانک و عظمت و جایگاه آن در بین مردم اصفهان و ارامنه نیز مهر تاییدی بر این قضیه است. این کلیسا که بزرگترین و معروف‌ترین کلیسای ایران به شمار می‌رود، با معماری ساده اما اصیل و نقاشی‌های زیبای داخلی، یکی از قطب‌های اصلی گردشگری و لوکیشن‌های عکاسی اصفهان است. نقاشی‌های خیره‌کننده دیوارهای این کلیسا، تا کنون سوژه لنز عکاسان زیادی بوده‌است.

آدرس: اصفهان- محله جلفا- خیابان نظر شرقی- کوچه کلیسای وانک (مشاهده روی نقشه)

کلیسای وانک

پل خواجو؛ عکاسی در یک معماری اصیل

پل خواجو که در شرق سی و سه پل قرار دارد، یکی دیگر از بناهای تاریخی به جا مانده از دوره صفویه است که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده‌است. این پل در گذشته راه مواصلاتی بین محله‌ها، محل تفریح و استراحت، سدی زیر زمینی و یکی از آب‌شکن‌های روی رودخانه بوده و امروز به عنوان یک معماری اصیل ایرانی، از لوکیشن‌های عکاسی اصفهان است. عکاسی در میان ستون‌های این پل یکی از ایده‌های عکاسی مناسب در این لوکیشن است.

آدرس: اصفهان- پل خواجو (مشاهده روی نقشه)

پل خواجو

لوکیشن عکاسی خیابانی در اصفهان

به خاطر تاریخی بودن و همچنین خوش‌سلیقگی مردم اصفهان، این شهر نه تنها بناهای تاریخی بسیاری دارد بلکه خیابان‌ها و محله‌های قدیمی به جا مانده این شهر، یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی اصفهان هستند. برای آشنایی و شناختن این خیابان و محله‌ها ادامه مقاله را دنبال کنید.

چهلستون

چهار باغ عباسی؛ شاهرگ تاریخی اصفهان

چهارباغ عباسی که به همراه چهارباغ بالا، در زمان صفویه و به دستور شاه عباس اول ساخته شده‌است، دیگر اثر باقی مانده از دوره صفویه است. بسیاری از دیدنی‌های تاریخی اصفهان در پیرامون چهار باغ عباسی قرار دارند. از سی و سه پل و چهلستون و هشت بهشت گرفته تا میدان نقش جهان، همگی در محدوده همین خیابان هستند. درختان زیبا و پیاده‌روهای سنگفرش‌شده این خیابان، یکی از زیباترین لوکیشن‌های عکاسی اصفهان را در قسمت به قسمت این خیابان به وجود آورده‌است.

آدرس: اصفهان- چهارباغ عباسی (مشاهده روی نقشه)

چهار باغ عباسی

محله جلفا؛ یک لوکیشن عکاسی اروپایی

برای افرادی که علاقه‌مند به معماری قدیمی اروپایی هستند و حس و حال قدم زدن در آن محله‌ها برایشان تبدیل به آرزو شده، سر زدن به محله مسیحی‌نشین جلفای اصفهان، جایگزینی کاملاً مناسب است. این محله که خاص‌ترین لوکیشن در لیست لوکیشن‌های عکاسی اصفهان است، با تاریخچه‌ای مربوط به زمان صفویه، با خیابان‌های سنگفرش‌شده، ساعت‌های بلند و کلیساها، بسیار متفاوت از سایر محله‌های قدیمی کشور است و به همین دلیل عکاسی در این محله، تجربه‌ای جالب و متفاوت را در ثبت عکس‌هایی با‌ ژانر کلاسیک برای شما به ارمغان می‌آورد.

آدرس: اصفهان- خیابان نظر شرقی- محله جلفا (مشاهده روی نقشه)

محله جلفا

سبزه میدان؛ میدان عتیق اصفهان

یکی از میدان‌های خاص و پرتردد اصفهان که راه مواصلاتی بناها و قسمت‌های مهمی از شهر نیز هست، سبزه میدان است. مسجد جامع یا مسجد عتیق اصفهان در این میدان قرار دارد که با قدمتی 1300 ساله یکی از زیباترین مسجدهای ایران است. وجود غرفه‌های مختلف، دست‌فروش‌ها و بناهای تاریخی، این میدان را به یکی از لوکیشن‌های عکاسی اصفهان بدل کرده است.

آدرس: اصفهان- میدان امام علی (میدان عتیق) (مشاهده روی نقشه)

سبزه میدان

 لوکیشن عکاسی در پارک‌‌های اصفهان

خوشبختانه چه در زمان‌های قدیم و چه در دوران امروزی، یکی از مسائلی که برای زمامداران و مسئولان اصفهان مهم بوده، گسترش و نگهداری پارک و فضای سبز این شهر است. با اینکه اصفهان در منطقه خشک و گرم کشور قرار دارد اما با تلاش‌های بسیاری که صورت گرفته، مناطق سرسبز و پارک‌های زیبای زیادی در این شهر وجود دارد که از بهترین لوکیشن‌های عکاسی اصفهان هستند. بهترین پارک‌های اصفهان برای عکاسی در ادامه معرفی شده‌اند.

باغ گل‌ها؛ ریه‌های سبز اصفهان

یکی از مکان‌هایی که برخلاف سایر نقاط دیدنی اصفهان تاریخچه‌ای جدید دارد، باغ گل‌های این شهر است. در دوره‌ای که ساخت‌وسازهای بلند و برج و آپارتمان‌ها جایگزین طبیعت شده‌اند، طرح این پروژه و اجرایی‌کردن آن در شهری مانند اصفهان مثل یک رویاست. این مجموعه با طراحی زیبای ایرانی و کاشت و پرورش گونه‌های متنوع گیاهی، درِ باغِ امیدی برای فرار از آلودگی و شلوغی‌های شهر به سمت آرامش و زیبایی طبیعت است. بنابراین اگر قصد عکاسی در فضای باز و طبیعی را دارید، به باغ گل‌ها سری بزنید.

آدرس: اصفهان- میدان بزرگمهر- ابتدای خیابان سلمان فارسی (مشاهده روی نقشه)

باغ گلها

پارک ناژوان؛ خانه صنوبرها

یکی از بزرگترین پارک‌های اصفهان که بسیار محبوب و مشهور است، پارک ناژوان این شهر است. این پارک که به خاطر داشتن انواع درخت صنوبر درون خود به این نام شهرت دارد، یکی از مناظر طبیعی زیبا و لوکیشن‌های عکاسی اصفهان است. پارک ناژوان با عبور زاینده رود در دل خود، فضایی بسیار مناسبی را برای استراحت و عکاسی فراهم کرده‌است.

آدرس: اصفهان- اتوبان شهید حبیب اللهی- میدان سهروردی- خیابان الفت

پارک ناژوان

پارک صفه؛ بام اصفهان

پارک کوهستانی صفه اصفهان یکی از محل‌های تفریحی و پارک‌های خاص اصفهان است که با احاطه کاملی که بر شهر اصفهان دارد به عنوان بام این شهر و یکی از لوکیشن‌های عکاسی اصفهان معروف است. این پارک با داشتن امکانات رفاهی و تفریحی مختلف و همچنین شرایط کوهنوردی بسیار عالی، یکی از مقاصد عکاسان علاقه‌مند به طبیعت است.

آدرس: اصفهان- بلوار شهدای صفه (مشاهده روی نقشه)

پارک صفه

 لوکیشن عکاسی در کافه‌های اصفهان

اصفهان نیز همانند همه شهرهای پرجمعیت و گردشگرپذیر کشور، پر از کافه‌های کوچک و بزرگ دیدنی است. طراحی‌های خاص و چشم‌اندازهای منحصر به فرد برخی از این کافه‌ها آن‌ها را به لوکیشن‌های عکاسی اصفهان بدل کرده که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

کافه میدون؛ مدرنیته در دل اصالت

یک کافه با فضایی تلفیقی از معماری مدرن و سنتی که به عنوان یکی از خاص‌ترین کافه‌ها در لیست لوکیشن‌های عکاسی اصفهان، چشم‌انداز خاصی نیز دارد. این کافه نه تنها خود، طراحی و ساختار زیبایی دارد بلکه به خاطر نزدیکیش به میدان نقش جهان، چشم‌انداز زیبا و کاملی به گنبد و مناره مسجد امام دارد و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای عکاسی است.

آدرس: اصفهان- خیابان استانداری- گذر پشت مطبخ (مشاهده روی نقشه)

کافه میدون

کافه سینما سکانس؛ عکاسی با طعم فیلم دیدن

کافه سینما سکانس اصفهان یک کافه با تم بسیار جالب و منظره زیبا رو به سی و سه پل و زاینده رود است. این کافه که در ساعاتی از شب در آن فیلم نیز به اکران در می‌آید، حال و هوایی ویژه دارد و یکی از لوکیشن‌های عکاسی اصفهان با طبعی هنری و دوستانه است.

آدرس: اصفهان- میدان انقلاب- پردیس سینمایی ساحل- طبقه دوم (مشاهده روی نقشه)

کافه سینما سکانس

کافه شمعدونی؛ لوکیشنی در میان گل‌ها

کافه شمعدونی که در محله معروف چهارباغ بالا قرار دارد، علاوه بر تم زیبای گلدان و گل‌های شمعدانی، یکی از کافه‌های مخصوص با منوی بسیار کامل از نوشیدنی و انواع غذا است. در هر ساعتی از روز به این کافه مراجعه کنید، منویی با حق انتخاب بالا خواهید داشت. در این کافه روباز، علاوه بر لذت بردن از سفارش خود، یک موقعیت عکاسی بسیار ویژه را نیز به دست خواهید آورد.

آدرس: اصفهان- چهارباغ بالا- ابتدای خیابان میر (مشاهده روی نقشه)

کافه شمعدونی

 بایدها و نبایدهای عکاسی در لوکیشن های اصفهان

  • در عکاسی‌های خود خلاقیت به خرج دهید و از زوایایی متفاوت عکس بگیرید.
  • برای عکاسی از معماری‌های خاص و بناهای تاریخی، باید از ترکیب‌بندی دقیقی استفاده کرد که سوژه همانطور که هست به ثبت برسد. پس نقاط طلایی و قانون یک سوم را نادیده نگیرید.
  • در بعضی مکان‌های تاریخی استفاده از فلاش دوربین ممنوع است، پس در استفاده از آن دقت کنید.
  • به همراه داشتن سه پایه در داشتن عکس‌های دقیق و بدون خطا بسیار موثر است.
  • به دلیل شلوغی اصفهان در ایام تعطیلات مخصوصاً زمان عید نوروز، بهتر است زمان دیگری از سال مانند پاییز را برای عکاسی از این شهر انتخاب کنید.
  • برای عکاسی از باغ گل‌ها و سایر پارک‌های اصفهان بهترین زمان مراجعه اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه است.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

شگفتی‌های طبیعی و تاریخی ایران محدود به یک شهر و منطقه نمی‌شود و گوشه گوشه کشور عزیزمان پر از زیبایی‌های خیره‌کننده است. اصفهان شهر نصف جهان، با داشتن بیشترین بنای تاریخی و آثار ملی، یکی از بهترین شهرها برای عکاسی است که هر ایرانی در طول عمر خود حداقل یک بار باید از آن دیدن کند. لوکیشن‌های عکاسی اصفهان با شکوهی کم‌نظیر و خاص، می‌توانند بهترین سوژه‌های عکاسی شما در صورت سفر به این شهر باشند. ما تلاش کردیم در این مطلب به شما در پیدا کردن بهترین لوکیشن عکاسی اصفهان کمک کنیم. اگر شما هم مکان زیبای دیگری برای عکاسی در اصفهان می‌شناسید در قسمت نظرات معرفی کنید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط