021-7356

8 مکان زیبا برای عکاسی در اطراف تهران

8 مکان زیبا برای عکاسی در اطراف تهران

در یکی از مقالاتی که قبلا منتشر کرده بودیم مکان‌های مناسب عکاسی در تهران را معرفی کردیم اما اکنون که در فصل تابستان هستیم قصد داریم کمی از فضای شهری دور شویم و مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران را معرفی کنیم که با سفرهای یک روزه می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

1-روستای خور

روستای خور

روستای خور با داشتن ارتفاع ۲۸۰۰ متری در دامنه غربی قله گندم چال که دارای ۳۶۰۰  متر ارتفاع از سطح دریا در شمال غرب تهران و یکی از مناطق مرتفع البرز مرکزی است و دارای طبیعت منحصر به فرد از نظر منطقه‌ای است که در تابستان دارای هوای خنک و عاری از رطوبت است. با سفر به این منطقه مناظری همچون قله‌ها و دره‌های سرسبز و پیچ در پیچ و باغ‌های زیبا را خواهید دید، یکی از شاخص‌های منحصر به فرد این منطقه آبشار خور است.

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

آبشار زیبای خور با ارتفاع ۵۰ متر در مجاورت روستای خور در استان البرز و در فاصله ۱۷ کیلومتری جاده کرج -چالوس  واقع شده است. آبشار از روستای خور  تقریبا ۲ کیلومتر فاصله دارد که با طی زمان ۳۰ الی ۴۵ دقیقه از میان درختان زیبای سیب ترش، گوجه سبز، زردآلو و گیلاس و طبیعت زیبای منطقه به پای آبشار خور خواهید رسید.

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

ارتفاع آبشار در حدود ۵۰ متر است و محل ریزش آب بصورت صخره‌ای و کاملا عمود بر زمین است. در فصول سرد سال به دلیل برودت هوا آب آبشار یخ می‌زند و منظره واقعا زیبایی رو ایجاد می‌کند،‌یخچال‌های طبیعی این منطقه را تا اوایل تابستان نیز می‌توان دید.

[relatedproduct post=”14872″][/relatedproduct]

2-روستای چلاو

چلاو نام دهستانی است در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی آمل و در شرق جاده هراز که منطقه‌ای جنگلی با طبیعتی بکر است و بیشتر اوقات سال در این منطقه بارندگی است . علت همیشه بارانی بودن این منطقه ، تجمع ابرهای سیاه در دره چلاو است. بارندگی این ناحیه را همواره زمردین و پر درخت و جنگلی نگه داشته است.

روستای چلاو

مردم مازندران بارش شدید را “شلاو” می‌گویند که احتمالاً نام این ناحیه از این کلمه مشتق شده‌است. مسیر دسترسی به منطقه چلاو از مرکز شهرستان آمل به سمت جاده هراز (به سمت استان تهران) ۲۵ کیلومتر بوده که می‌توان پس از طیّ این مسافت به واسطه پلی در سمت چپ جاده ( که به پل منگل معروف است) با پشت سر گذاشتن ً ۱۵ کیلومتر جاده فرعی به منطقه سرسبز چلاو رسید.

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

آبشار برجی کلا نیز در دره چلاو و نزدیکی روستای برجی کلا واقع شده‌است. در این منطقه چهار آبشار وجود دارد که آبشارهای اول تا سوم بصورت پله‌ای و عریض و با ارتفاعی در حدود ۷ متر و آبشار چهارم و در واقع آخرین آبشار حدود ۲۳ متر ارتفاع با حوضچه‌ای نسبتا بزرگ است. آبشار “برجی کلا” یکی از آن شگفتی‌های بی‌نظیر طبیعت در دره چلاو است.

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

بازدید از طبیعتی دست نخورده و دور از دست انسان‌های تخریبگر و ورود به مناطق امن و بکر و حفاظت شده طبیعت ایران و لذت از آرامش و مناظر بدیع طبیعتی وحشی و خاص را می‌توانید در این سفر تجربه کنید. بازدید از این آبشار نیاز به پیاده روی سبکی دارد و افراد با توانایی بدنی پایین هم می‌توانند از آن بازدید کنند.

[relatedpost post=”70576″]

3-روستای زرین‌دشت

روستای زرین‌دشت

این منطقه یکی از بهترین انتخاب‌ها بین مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران است. روستای زرین دشت در ۴۰ کیلومتری جنوب فیروزکوه و ۱۲۰ کیلومتری تهران واقع شده‌است و نمادی از زیبایی‌های خداوند است که باید از نزدیک دید. این روستا با زیبایی خاص خود نظر توریست‌ها را به خود جلب کرده‌است و هر ساله تعداد زیادی توریست به این روستا رفته و از جاهای دیدنی آن بازدید می‌کنند.

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

یکی از زیبایی‌های این روستا رودخانه حبله رود است که جاذبه خاصی دارد و دیگر جاذبه‌ها چشمه‌های آب معدنی مانند خمده و دریابک است که این آبها خواص درمانی بسیار موثری نیز هم دارند.

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

در فصل بهار و تابستان میوه‌های خوش آب و رنگ و خوشمزه در این روستا به وفور یافت می‌شود که بیننده را بر سر شوق می‌آورد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم شده به این روستای بکر و سرسبز سفر کنید و از عکاسی در آن لذت ببرید.

4-روستای ابنیک

روستای ابنیک

روستای آبنیک روستایی سرسبز و خوش آب و هوا از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات استان تهران است. برای دیدن آن باید به ۱۲ کیلومتری شمال شرقی فشم، بعد از روستاهای زایگان و لالان بروید. ارتفاع روستای آبنیک ۲۴۰۰ متر از سطح دریا است.

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

آبنیک با دارا بودن آب و هوای سرد و ییلاقی، حاشیه سرسبز رودخانه کلارود و پوشش کوهستانی در اطراف، همه ساله بخصوص در فصول بهار و تابستان پذیرای گروه گردشگران از تهران و سایر نقاط کشور است. رودخانه کلارود (که محلی‌ها به آن رودخانه آبنیک می‌گویند) به طول ۷ کیلومتر از کوه‌های جانستون و خرسنگ سرچشمه گرفته و یکی از سرشاخه‌های رودخانه جاجرود به شمار می‌آید.

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

آبشار یخی آبنیک در انتهای دره آبنیک، در کنار یک تنگه زیبا، محل مناسبی جهت تمرین یخ نوردی در زمستان است. چشمه آبنیک چشمه معروفی است که آبی سفید و گوارا دارد و از قدیم به دلیل خواص آب این چشمه، مردمان آبنیک به تنومندی و خوش قامتی معروف بوده‌اند. آنچنان که شاهان قاجار در نوشته‌های خود بارها از آن یاد کرده‌اند.

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

5-روستای کرکبود

روستای کرکبود

در شمال شرق طالقان روستای کوچک زیبایی قرار دارد که دارای ماهیتی متفاوت با روستاهای دیگر بوده و به نام کرکبود نامیده می‌شود . در داخل روستا درختان تنومند و برافراشته و بلندی قرار دارد که نظیر آن در دیگر روستاهای طالقان کمتر مشاهده می‌شود لابه لای درختان کوچه باغ‌هایی قرار دارد که سایه درختان بلند آن بسیار خنک و با طراوت است و نقاط مختلف روستا را به یکدیگر متصل می‌کند.

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

در فاصله ۷۰۰متری ضلع شمال شرق روستای کرکبود و در میان دره‌ای عمیق که از شمال غرب به طرف جنوب شرق آب آن جریان دارد، آبشار زیبایی قرار دارد که به آبشار کر مشهور می‌باشد. راه ورودی به محل آبشار از سینه کش ارتفاعات غربی دره است و در دو بخش جنوبی و شمالی دره دیواره کوه‌ها به یکدیگر نزدیک و فضای زیبایی را برای ثبت عکس‌های زیبا به وجود آورده‌است.

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

در ضلع شمالی دره آبشاری به ارتفاع حدود ۵متر وجود دارد که در صورت افزایش میزان آب بر ارتفاع آن افزوده می‌شود. آب آبشار پس از ریزش بر صخره سنگی کف دره جاری می‌شود و پیچش و جریان آن جلوه بسیار زیبایی را فراهم می‌آورد.

[relatedpost post=”91292″]

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

6-آبشار گزو و جنگل‌های لفور سوادکوه

آبشار گزو و جنگل‌های لفور سوادکوه

این آبشار زیبا در منطقه‌ی جنگلی، سر سبز و زیبای لفور مازندران در کنار امامزاده‌ای معروف به سه بزرگوار گزو در فاصله ۱۵ کیلومتری «زیراب» سوادکوه قرار دارد. آبشار متشکل از دو آبشار است که ارتفاع اولین آبشار در حدود ۵ متر و آبشار دوم در حدود ۴۳ متر است.

آبشار گزو و جنگل‌های لفور سوادکوه

برای دستیابی و بازدید از این منطقه بکر دو راه ارتباطی وجود دارد یک راه از مسیرمنطقه لفور و جاده کارسنگ است که با طی ۳۰کیلومتر جاده خاکی و جنگلی به این منطقه بکر خواهید رسید و راه دیگر مسیر جمشید آباد در ۵ کیلومتری زیرآب است که در نهایت به همان مسیر لفور و کارسنگ ملحق می‌شود .

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

بهشت گمشده و چشمه دلاسره نیز در همین منطقه قرار دارد. برای گرفتن عکس‌های فوق‌العاده با نمای آبشار، باید پای عظمت این آبشار ایستاد و آن را تماشا کرد.

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

7-روستای وردیج و واریش

روستای وردیج و واریش

در غربی‌ترین نقطه شهر تهران و در امتداد جاده‌ای کوهستانی و پیچ در پیچ، دو روستای کوچک و آرام در دل کوه‌های البرز میانی وجود دارد به نام وَردیج و واریش. روستاهایی که فارغ از همهمه و شلوغی شهر تهران، ساکت و آرام در دل کوهستان البرز جا خوش کرده‌‌اند.

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

دسترسی به این روستاها از طریق اتوبان تهران-کرج و از بالای وردآورد امکان‌پذیر است. از بالای محله وردآورد، جاده‌ای آسفالت و پیچ در پیچ به سبک و سیاق جاده امامزاده داوود، در امتداد رودخانه و دره‌ای عمیق به روستای وَردیج و بعد از اون به واریش منتهی می‌‌شود.

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

بهترین زمان برای بازدید از این منطقه فصل بهار، خصوصاً اردیبهشت ماه است، چرا که در این موقع از سال، باغ‌های وردیج و واریش با شکوفه‌های زیبای گیلاس و آلبالو یکدست سفیدپوش شده و مناظری بدیع از طبیعت دلنشین بهار رو به نمایش می‌گذارند. اما نکته جالب در این روستا، قسمتی از کوه های اطراف است که در اثر عوامل جوی و محیطی به شکا ادمک های زیبایی در آمده اند که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

8-روستای افجه

روستای افجه

روستای افجه از توابع بخش لواسانات شهرستان شمیران در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی تهران و در جوار دشت‌های هویچ و گرچال و قله ساکا واقع شده‌است. آب و هوای روستای افجه به دلیل استقرار در ناحیه کوهستانی البرز در بهار و تابستان مطبوع و در پاییز و زمستان سرد است و به همین دلیل یکی از مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران می‌باشد.

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

دشت هویج که به زبان محلی آن را گرچال یا گیاه چال می‌نامند نیز یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های روستای افجه است که در ارتفاع ۲ هزار و ۴۰۰ متری از سطح دریا و در بالادست مرکز روستا، ناحیه گلندوک و لواسان قرار دارد. روایت‌های تاریخی مختلف حکایت از آن دارند که در روزگار گذشته بخش وسیعی از زمین‌های این دشت به کاشت هویج اختصاص داشته،اما امروز اثری از این مزارع به چشم نمی‌خورد.

[relatedpost post=”85342″]

مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران

آبشار پسچویک از جمله جاذبه‌های روستای افجه است که حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد. همه اطراف این آبشار از درخت‌های افرا پوشیده شده‌است. آبشار موآب نیز در قله ساکا و قبل از دشت هویج واقع شده‌است. این آبشار حدود ۱۸۰ متر ارتفاع دارد و به جز اواخر تابستان که تا حدی آرام و کم‌آب است در سایر فصول پرآب و خروشان است.

شما برای عکاسی چه مکان‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟ تجربیات خودتان را در باکس نظرات با دیگر دوستان در میان بگذارید. همچنین می‌توانید برای عکس‌های خودتان را که در مکان‌های مناسب عکاسی در اطراف تهران ثبت کرده‌اید برای اشتراک در اینستاگرام نورنگار برای ما بفرستید.

2 دیدگاه

  • مجید گفت:

    می خواستم روستای زرنان در غرب تهران و دارای
    ورودی از کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج را خدمت شما معرفی کنم
    روستای زرنان دارای اب و هوای خوب
    و باغ ها و زمین کشاورزی می باشد در ضمن
    بعضی از امکانات و امتیازات زرنان عبارت است
    1- انشعاب گاز
    2- خانه بهداشت
    3- چمن ورزش مصنوعی
    4- مساجد ولی عصر وامیرالمومنین
    5- تالار و رستوران
    6- چند محل پرورش گل و گلخانه
    7- محل نگهداری و سوارکاری اسب
    8- مجموعه سینمایی و فیلم برداری
    9- فضای باز و طبیعت باغی و کشاورزی
    10- مزیت نزدیک بودن به تهران
    11- دسترسی به پنج بزرگراه تهران – کرج، فتح، جاده مخصوص، حکیم وهمت در عرض 10-15 دقیقه
    12- نزدیک بودن به دریاچه خلیج فارس
    زرنان از مناطق رو به رشد و بکر ویلایی در اطراف تهران است. مقدار زمین‌های آزاد این منطقه کم ولی بسیار باارزش و زیبا است زرنان به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌شود.

  • محدثه فرهانی گفت:

    به چه شکلی میشه عکس هامونو براتون بفرستیم؟ چه شرایطی داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *