021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

نیکون مرزهای تکنولوژی دوربین‌های عکاسی را جا به جا می کند

نیکون مرزهای تکنولوژی دوربین‌های عکاسی را جا به جا می کند

گفته می‌شود که نیکون به ‌کمک این دوربین جدید D6، مرزهای تکنولوژی را در عکس‌برداری فراتر می‌برد. هر زمانی که این شرکت مدل جدیدی از دوربین‌های دیجیتال سری D را معرفی می‌کند، هنرمندان و عکاسان بی‌صبرانه منتظر بررسی ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای از این محصول می‌شوند.

اولین مدل دوربین سری D، با نام D1 در سال 1999 عرضه شد. در سال 2019، به‌عنوان بیستمین سالگرد ارائه سری‌های پیشرفته و حرفه‌ای این شرکت، علاقمندان منتظر ظهور تکنولوژی‌های جدیدی از این سازنده هستند. همچنین، امسال به‌عنوان شصتمین سالگرد ارائه مدل‌های F است.

در نتیجه، به نظر می‌رسد که محصول 120-300mm f/2.8 به‌عنوان بهترین مورد، همراه با D6 به بازار عرضه می‌گردد. ویژگی‌ این دوربین، در سری D، برای عکاسی از صحنه‌های ورزشی و عکس‌برداری مجلات، به‌علت فوکوس اصلی که دارد، بسیار ایده‌آل است.

لنز جدید نیکون

[relatedpost post=”106334″]

نیکون D6 در هاله‌ای از ابهام

از تبلیغات و اطلاعاتی که تا این لحظه در مورد این محصول بیرون آمده است، می‌توان فهمید که این مدل نیز ویژگی‌های مدل قبلی خود را، D5، حفظ کرده‌ است. در مدل D6، ویژگی‌هایی که بیشتر به‌ چشم می‌خورند شامل قابلیت اطمینان، سرعت، فوکوس خودکار، کیفیت تصویر و ویژگی‌های پیشرفته است که برای عکاسان حرفه‌ای مهم هستند.

همگی این ویژگی‌ها در مدل D6 نسبت به مدل D5 ارتقاء یافته‌اند. با توجه به اینکه در سال 2020، یکی از بزرگ‌ترین رخدادهای ورزشی دنیا، در ژاپن که مهد دوربین‌های نیکون است، اتفاق می‌افتد، نیکون یکی از شاهکارهای خود را در ساخت دوربین ارائه خواهد کرد. در حال حاضر، باید منتظر بود تا ببنیم شرکت نیکون در این دوربین تازه متولدشده، چه ویژگی‌هایی را قرار داده است. البته جای تعجب هم نیست چرا که نیکون همیشه دوربین‌های این سری را همراه با معما و رمزآلود معرفی کرده است.

اگر به‌ خاطر داشته باشید، در نسل قبلی هم ابتدا نیکون اعلام کرد که در حال توسعه دوربین نیکون D5 است و پس از دو ماه شاهد معرفی رسمی آن بودیم. این اتفاق برای دوربین نیکون مدل  D4S هم افتاده بود. این بار اما احتمالاً قرار نیست خیلی منتظر معرفی این دوربین باقی بمانیم زیرا قطعاً نیکون می‌خواهد با این دوربین، به استقبال المپیک توکیو برود.

با توجه به آنچه که در دوربین‌های سری D قبلی از این شرکت مشاهده شد،  شما درباره نیکون D6 چه فکر می‌کنید و در مورد مشخصات سخت‌افزاری آن چه حدس‌هایی می‌زنید؟

لنز دوربین های نیکون

هزاران نوع لنز دوربین متفاوت در بازار وجود دارد، ‌ اما اغلب آنها در دسته‌بندی‌های مشخص قرار می‌گیرند. بهترین لنزهای دوربین نیکون همیشه توسط خود نیکون ساخته نمی‌شوند.

لنزهای نیکون

اگر شما صاحب یک DSLR نیکون هستید، در واقع لنزی با وسیع‌ترین محدوده در بازار را در اختیار دارید. اما انتخاب یک لنز مناسب، باید با توجه به ویژگی‌های کاربردی آن نیز صورت گیرد.

[relatedpost post=”85615″]

انواع لنز دوربین نیکون

1) بزرگنمایی تل‌فتو

اغلب افراد برای شروع کار خود از این نوع لنزها استفاده می‌کنند. این نوع از لنز دوربین نیکون مناسب افرادی است که به عکاسی از صحنه‌های ورزشی، حیات وحش و سایر سوژه‌هایی که امکان نزدیک‌شدن به آنها وجود ندارد، علاقه دارند.

دوربین جدید نیکون

همچنین شاید بتوان، به‌کمک انتخاب جزئیات و پرسپکتیو، از این لنز دوربین نیکون برای عکاسی از منظره‌ها نیز استفاده کرد. توصیه می‌شود که همراه با این نوع از لنز، حتی اگر از فرمت‌های کوچک‌تر DX نیکون DSLR دارید، از لنزهای فریم کامل (FX) استفاده کنید.

ویژگی برشی در سنسورهای کوچک‌تر موجب افزایش طول کانونی مؤثر در لنز می‌شود، که در واقع وظیفه اصلی یک تله‌فوتو است. از سوی دیگر، اگر در آینده از یک دوربین نیکون با فریم کامل استفاده کردید، همچنان می‌توانید لنز تله‌فوتو خود را نیز داشته باشید.

2) بزرگنمایی زاویه‌باز

وقتی لازم است بیشتر وارد چارچوب عکس شوید، این نوع از لنز دوربین نیکون مفید خواهد بود. اگر شما به عکاسی در سفر علاقه‌مند هستید، کاربرد لنزهایی که مخصوص بزرگنمایی زاویه‌‌های باز هستند، مشخص می‌شود. به ‌کمک این نوع از لنز دوربین نیکون به تصویربرداری از فضاهای داخلی شلوغ، جانمایی‌های وسیع یا خیابان‌های باریک در شهرها می‌توان پرداخت.

لنز نیکون

پس از لنزهای تله‌فتو، به ‌احتمال زیاد لنزهای زاویه‌باز، ‌ بهترین انتخاب در هنگام خرید خواهند بود. در این لنزها، باید از بزرگنمایی مناسبی که هماهنگ با اندازه سنسور دوربین شماست استفاده کنید. برروی دوربین نیکون با فرمت DX، می‌توانید از لنز زاویه‌باز با فریم کامل استفاده کنید. اما وجود ویژگی برشی به میزان 1.5x، به این معناست که شما هزینه یک لنز گران را پرداخت کرده‌اید و بخش زیادی از زاویه دید وسیع آن را ندارید، بنابراین ارزش این کار را ندارد.

3) کیت‌ لنز

در این نوع، کیفیت بالاتر و محدوده بزرگنمایی وسیع‌تر است. این لنز دارای دیافراگم ثابت بزرگ‌تری است. لنز دوربین نیکون که دارای کیت هستند برای عکاسان حرفه‌ای طراحی شده است، اما ساخت این نوع لنز دوربین نیکون به ‌گونه‌ای صورت گرفته است که جمع می‌شود و قیمت مناسبی دارد. زمانی که قصد داشته باشید از بین انواع لنز دوربین نیکون مدلی را انتخاب کنید که محدوده کانونی بزرگتر، حداکثر دیافراگم ثابت و کیفیت حرفه‌ای در هنگام عکاسی، داشته باشد، این لنز دوربین نیکون برایتان ایده‌آل است.

4) لنزهای ماکرو

برای عکس‌برداری از سوژه‌های بسیار نزدیک این لنز دوربین نیکون عالی است. لنزهای معمولی، قابلیت فوکوس از نزدیک را دارند، اما این لنزها به‌ اندازه‌ای فوکوس نمی‌کنند که در قاب تصویر حشرات ریز به‌ عنوان سوژه‌های تصویر، نمایان شوند. لنز دوربین نیکون از نوع ماکرو با هدف عکاسی از این سوژه‌های کوچک ساخته شده ‌است.

این نوع لنزها از لحاظ نوری به ‌نحوی بهینه شده‌اند که قادرند وضوح کریستالی بالایی در حین فوکوس داشته باشند. اگر جزئیات ریز برایتان اهمیت دارد، این نوع از لنز دوربین نیکون را تهیه کنید. اغلب لنزهای ماکرو، میزان بزرگنمایی به اندازه 1x را به دوربین انتقال می‌دهند.

با این روش، تصویر یک جسم در اندازه واقعی آن برروی سنسور دوربین با فرمت DX ایجاد می‌شود. ویژگی برشی 1.5x آسیبی به تصویر وارد نمی‌کند و در آینده نیز، امکان استفاده از لنز با فریم کامل دوربین فراهم است.

5) لنز عکس‌برداری از چهره

برای نمایش بهتر ویژگی‌های چهره و مات‌کردن پس‌زمینه، این نوع از لنز دوربین نیکون مناسب کار شماست. این لنز قادر است عکس‌هایی از چهره را با پرسپکتیوهای دست‌نخورده و پس‌زمینه‌های ملایم ایجاد کند. بزرگنمایی در لنزهای معمولی نیز قادر است به ‌خوبی از چهره عکس‌برداری کند، اما تنها لنز دوربین نیکون که مخصوص چهره است می‌تواند با داشتن حداکثر عرض دیافراگم، پس‌زمینه‌های مات ایجاد کند و به فضای عکس بیفزاید.

هنگام عکس‌برداری از چهره، عکاس غالباً می‌خواهد که فرد متمایز با محیط اطرافش باشد، بنابراین مرکز توجه در عکس، چهره سوژه خواهد بود. پس‌زمینه‌ای درهم‌ ریخته و پر از جزئیات، مناسب این گونه عکاسی نیست. اما به کمک لنزی که دارای طول کانونی زیاد است و دیافراگمی با سرعت حدودی f/1.4 تا f/1.8 دارد، مشکل پس‌زمینه رفع می‌شود.

عمق ایجادشده در تصویر باعث می‌شود که پس‌زمینه از فوکوس خارج شود و صورت سوژه در مرکز توجه عکاسی قرار گیرد. ویژگی مثبت دیگری که در این لنزها وجود دارد آن است که، طول کانونی بلندتر آنها باعث می‌شود تصویر دریافتی از صورت، طبیعی‌تر شود.

سازگاری لنز: دوربین‌های DX و FX نیکون

نیکون مدل‌های کوچک‌تری از APS-C (DX) DSLRs و مدل‌های بزرگ‌تری با فریم کامل (FX) ساخته است. روی هر دو مدل، از لنزهای مشابهی می‌توان استفاده کرد. تنها تفاوت آن است که در مدل DX ویژگی برش وجود دارد که برای کاهش زاویه دید لنزها بکار می‌رود. این ویژگی به اشتباه ایجاد نشده است، بلکه یکی از خواص ویژه این نوع از لنز دوربین نیکون است.

برخی از انواع لنزها برروی دو نوع دوربین DX و FX نیکون قابل استفاده هستند (تله‌فوتو، لنزهای ماکرو و چهره) ، زیرا در این نوع از لنز دوربین نیکون زاویه دید اهمیتی چندانی ندارد. اما در انواع دیگر لنز دوربین نیکون (لنزهای زاویه‌باز و انواعی که بزرگنمایی استاندارد دارند) باید از نوعی استفاده کنید دارای سنسور ویژه همان لنز باشد. این دو قانون را از یاد نبرید:

لنزهای DX قابلیت استفاده در دوربین‌های FX با فریم کامل را دارند، اما روی حالت «برش» قرار می‌گیرند. در این حالت دوربین تنها از بخش مرکزی سنسور استفاده می‌کند. در نتیجه نمی‌توان از رزولوشن کامل دوربین استفاده کرد.

لنزهای FX برروی دوربین‌ها DX قابل استفاده هستند اما زاویه دید کوچک‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *