021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

شکار حیوانات با دوربین عکاسی!

شکار حیوانات با دوربین عکاسی!

نکات مهم در نحوه عکاسی از حیوانات در طبیعت

1) دوربین مناسب برای عکاسی از حیوانات در طبیعت

در دنیای بزرگ عکاسی، تنوع انواع دوربین های حرفه ای بسیار زیاد است اما برای عکاسی از طبیعت و حیوانات وحشی یا اهلی این تنوع زیاد نیست؛ بهترین انتخاب برای این کار استفاده از دوربین های DSLR و بدون آیینه است. فقط توجه داشته باشید که دوربینتان باید حداقل نیمه حرفه ای و متناسب با شرایط آب و هوا باشد و البته قابلیت تطبیق با انواع لنز های حرفه ای را نیز داشته باشد.

دوربین مناسب عکاسی از حیوانات

اگر دوربینی که انتخاب می کنید متناسب با شرایط اقلیم نباشد به زودی خراب خواهد شد و اگر به امید نگهداری مناسب از دوربینتان هستید باید بدانید این کار ممکن است هزینه های بیشتری برای شما بتراشد پس از ابتدا در مورد تناسب دوربین خود با طبیعت وحشی فکر کنید.

دوربین عکاسی از حیوانات

دوربینی که برای عکاسی از حیوانات در طبیعت انتخاب می کنید باید تنظیمات دستی نیز داشته باشد چرا که دوربین های حرفه ای که در آتلیه از آن ها استفاده می کنید هم در عکاسی از حیوانات می توانند دچار چالش شوند؛ برخی مواقع نیز باید از یک دوربین تمام اتوماتیک استفاده کنید.

دوربین هایی با قابلیت تطبیق لنزهای مختلف می توانند شانس شما را در عکاسی از حشرات تا عکاسی از حیوانات وحشی بزرگ، بیشتر کنند.

عکاسی پرتره از حشرات

[relatedpost post=”76514″]

2) لنز مناسب برای عکاسی از حیوانات وحشی

بهترین لنز برای عکاسی از حیوانات وحشی در طبیعت، لنز تله فوتو (telephoto) است که می تواند از فاصله ای طولانی هم عکسی مناسب از سوژه بگیرد. البته لنزهای (OS (optical stabilization که می توانند لرزش ناشی از فوکوس بسیار در عکاسی از حیوانات را کاهش دهند هم مناسب هستند که قیمت بالاتری نسبت به سایر لنز ها دارند.

لنز مناسب عکاسی از حیوانات

در ابتدای آموزش اصول عکاسی از حیوانات در طبیعت می توانید از لنزهای کمی ساده تر هم استفاده نمایید که شاید OS نباشند. در اینصورت می توانید با سرعت شاتر بیشتر، بلور و تاری تصویر را کم کنید.

انتخاب دیگر شما برای لنز مناسب در ابتدای آموزش عکاسی از حیوانات در طبیعت می تواند تله فوتو با قابلیت زوم باشد. لنز های قدیمی هم می توانند گزینه ی مناسبی در نظر گرفته شوند که علاوه بر کیفیت، ماندگاری بیشتری هم دارند.

عکاسی از حیوانات در طبیعت با لنز های مختلف

اگر در فکر عکاسی از حیوانات ریز مانند حشرات هستید باید از لنزهای ماکرو استفاده کنید که بتوانند عکس هایی با این قدرت فوکوس را نیز خوب تهیه کنند. برای مثال عکسی با دیافراگم f/2.8 مناسب خواهد بود.

[relatedpost post=”76514″]

3) مراقب باشید!

قبل از آنکه اصول عکاسی از حیوانات را یاد بگیرید، باید مراقب خود و وسایلتان باشید.

عکاسی از حیوانات در طبیعت

ابتدا به خودتان فکر کنید! شما نیاز به یک کلاه در مقابل آفتاب و باران خواهید داشت. یک کلاه boonie عالی است که می تواند در حین مراقبت از سرتان، صورت شما را نیز از تابش آفتاب حفظ کند. پیشنهاد ما استفاده از یک تور برای جلوگیری از نیش حشرات نیز هست.

عکس حیوانات با شرایط خاص

یک لباس مناسب بارونی برای خود به همراه داشته باشید که بتواند علاوه بر خودتان، دوربین عکاسی شما را در مقابل بارش باران حفظ نمایید؛ در عکاسی از حیوانات در طبیعت توجه به شرایط آب و هوایی بسیار اهمیت دارد. اگر فضایی که انتخاب کرده اید سرد است به فکر انتخاب یک کت گرم باشید. استفاده از دستکش های مخصوص عکاسان حرفه ای در سرما نیز به شدت توصیه می شود تا باعث لرزش و خشکی دستتان حین عکاسی نشود.

[relatedpost post=”64752″]

نکات و نحوه عکاسی از حیوانات

جدای از خودتان باید به فکر محافظت از دوربین عکاسی خود نیز باشید که پیشنهاد ما استفاده از کیف ضد آب است. همچنین این کیف مناسب برای دوربین، باید فضاهایی مجزا برای هر یک اجزای آن داشته باشد. حتما برای لنز و دوربین خود یک کاور ضد آب تهیه کنید. مهم نیست هوا آفتابی خواهد بود یا بارانی بلکه این کاور می تواند لنز دوربین عکاسی از حیوانات شما را علاوه بر باران از گرد و خاک و هر گونه آلودگی دور نگه دارد.

4) تنظیمات مناسب عکاسی از حیوانات در طبیعت

البته تنظیمات مناسب برای عکاسی از حیوانات وحشی و یا حتی اهلی بستگی بسیاری به وضعیتی دارد که عکس خواهید گرفت اما برخی راهنمایی ها برای انجام بهتر این تنظیمات وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

عکاسی در طبیعت با تنظیمات مناسب

قدم اول تنظیم درست ISO است. اغلب بهتر است برای عکاسی از طبیعت و حیوانات از ISO پایین استفاده نمایید(100,200,…) تا تار بودن تصویرتان کم تر شود. اگر در نور کم می خواهید از حیوانات عکس بگیرید باید از ایزو بالاتری استفاده نمایید که کیفیت تصویر در نور کم پایین نیاید، مثلا ایزو 800 می تواند گزینه مناسبی باشد. البته تمامی این ها بستگی به دوربینی خواهند داشت که برای عکاسی خود از آن استفاده می نمایید.

عکاسی با ایزو در طبیعت

قدم دوم در آموزش اصول عکاسی از حیوانات تنظیم سرعت شاتر است. اگر تصمیم دارید از یک حیوان پر جنب و جوش عکس بگیرید باید سریع ترین سرعت شاتر را انتخاب کنید تا از هر گونه افکت موشن بلور جلوگیری شود. البته این تنظیمات با سرعت شاتر بالا مزیت دیگری نیز دارد که در عکاسی از حیوانات به علت سرعت بالای آن، لحظه ای را از دست نخواهید داد! به عکس زیر نگاه کنید! برای این تصویر باید سرعت شاتری برابر با 1/200 ثانیه داشته باشید.

تنظیم دوربین برای عکاسی در طبیعت

و اما قدم آخر و مهم ترین گام در تنظیمات دوربین عکاسی از حیوانات در طبیعت، فوکوس است. برای این کار و تمرکز بیشتر بهتر است از اتوفوکوس دوربین عکاسی خود استفاده نمایید. البته در برخی مواقع نیاز دخالت دست نیز هست و نباید همه چیز را به دوربین سپرد.

5) لزوم تمرین برای عکاسی از حیوانات در طبیعت

آخرین نکته ای که باید در این زمینه بگوییم این است که باید تمرین کنید. صد درصد در عکاسی از حیوانات آزاد در طبیعت سرعت عمل نقش بسیار مهمی دارد و شما ممکن است سوژه خود را حتی قبل از نزدیک شدن به آن از دست بدهید. بنابراین باید چندین بار این نوع از عکاسی را تمرین کنید تا بتوانید عکس هایی جذاب مانند تصاویر خاص مجله ها داشته باشید.

تمرین عکاسی از حیوانات

حتما در تمرین های خود تنظیمات زوم دستی را تمرین کنید. در طبیعت و عکاسی از حیوانات، برخی مواقع نمی توانید به سوژه خود زیاد نزدیک شوید و این موضوع باعث میشود مجبور به زوم آن باشید و این موضوع نیاز به تمرین های بسیاری خواهد داشت.

اگر تجربه ای از حیوانات در طبیعت وحشی دارید، حتما تجربیات خود را در کامنت های این صفحه با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *