021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

راهنمای گام به گام عکاسی از نوشیدنی

راهنمای گام به گام عکاسی از نوشیدنی

آیا تشنه هستید؟ خوب، حتی اگر تشنه هم نیستید، قبل از خواندن ادامه مقاله، بروید و یک نوشیدنی سرد بزرگ بخورید. احتمالا عکس های موجود در این آموزش عکاسی از نوشیدنی باعث شود که شما احساس تشنگی شدیدی بکنید!

تجهیزات پیشنهادی

برای شروع عکاسی از نوشیدنی ها بهتر است دو فلاش استودیویی تهیه کنید. یکی از این فلاش ها را با یک “اسنوت” استفاده کنید. کلمه اسنوت را در داخل نقل قول قرار داده ایم زیرا می توان به جای خرید آن، خودتان یکی بسازید. فلاش استودیویی دوم را با یک سافت باکس به کار گیرید.

برای راه اندازی و شروع کار با این فلاش ها می توانید از یک مجموعه تریگر بی سیم ارزان قیمت استفاده کنید.

در عکاسی از غذا و نوشیدنی می توانید از لنزهای مختلفی مانند لنزهای 85 میلی متری، 50 میلی متری و 24 میلی متری که گزینه های مناسبی هستند استفاده کنید .

آخرین چیزی که در عکاسی از نوشیدنی نیاز دارید، چند لیوان و مقداری یخ است. عکس زیر نمای جانبی از تنظیمات این نوع عکاسی را نشان می دهد.

عکاسی از نوشیدنی

نور اصلی

برخلاف بسیاری از سبک های عکاسی، در عکاسی از نوشیدنی منبع اصلی نور در پشت سوژه خواهد بود. نوشیدنی ها معمولا شفاف هستند. برای اینکه بتوانید رنگ آنها را در عکس نشان دهید (و در بعضی موارد آنها فقط قابل رویت باشند) نور باید از مایع نوشیدنی عبور کرده و به سمت دوربین شما بیاید.

در هنگام عکاسی از سوژه های جامد مانند اشخاص، نور به آنها برخورد کرده و سپس به سمت دوربین برمی گردد. برای کنترل بیشتر نور در عکاسی از نوشیدنی، همانطور که قبلا اشاره کردیم، می توانید از یک اسنوت استفاده کنید. اسنوت، نور فلاش استودیویی شما را به اشعه های نور به هم فشرده و باریک تبدیل می کند.

شما به سادگی می توانید یک اسنوت بسازید، به این صورت که یک کیسه نایلونی سیاه را در اطراف فلاش بپیچید تا یک لوله درست کنید که کار اسنوت را انجام می دهد. شما می توانید این خلاقیت را در عکس زیر مشاهده کنید.

عکاسی از نوشابه

نکته مهم: سه پایه دوربین

برای عکاسی از محصولاتی از این دست که نیاز به تنظیمات دقیق و ظریف زاویه های نور و قدرت فلاش دارند، لازم است شما در حین عکاسی خیلی حرکت کنید. بعضی اوقات بهتر است دوربین خود را بر روی سه پایه قرار داده و آن را تنظیم کنید، بنابراین نیازی نیست که مرتبا پشت دوربین بروید و هر بار تنظیمات فوکوس و ترکیب بندی عکس خود را مجددا انجام دهید.

اگر بخواهید در زاویه های کم عکاسی کنید، سر سه پایه خود را پشت و رو کنید تا در زیر سه پایه آویزان شود. این یک ویژگی مشترک بسیاری از سه پایه های دوربین است، حال بررسی کنید و ببینید که آیا سه پایه شما می تواند این کار را انجام دهد یا نه.

عکاسی تبلیغات

[relatedpost post=”115744″]

نور پرکننده

برای گرفتن عکس زیر، عکاس خیلی خوش شانس بوده است که نواری بزرگ از کاشی سنگ مرمر سبز رنگ در آن جا بوده است. عکاس می خواسته این نوار کاشی نیز بخشی از عکس باشد، بنابراین هنگام نورپردازی باید به آن نور می خورده و روشن می شده است. اگر شما در عکس خود هر نوع اثاثیه یا به طور کلی هر چیزی داشته باشید که مایع نباشد، معمولا باید از جلو بیشتر به آنها نور بخورد.

برای تکرار و برگرداندن نوری نرم و پخش شده که به کاشی ها و نوارهای زرد رنگ دور آن می تابد، عکاس تصمیم گرفته است از یک سافت باکس استفاده کند. در عکس زیر می توانید تمامی تنظیمات نورپردازی انجام شده را ببینید. البته تصویر زیر، فقط چشم اندازی از بالای عکس نهایی است.

آموزش عکاسی از نوشیدنی

شروع نوردهی

هنگامی که دو یا چند منبع نور دارید، باید آنها را بالانس کنید. ساده ترین حالت استفاده از یک منبع نور است. بسیاری از عکاسان معمولا کار را با نور اصلی شروع می کنند. در این حالت می توان از اسنوت استفاده کرد.

با گرفتن یک سری عکس های آزمایشی می توانید فلاش و عدد دیافراگم را تنظیم کرده تا به نوردهی صحیح برسید. به علاوه، گرفتن چند عکس آزمایشی می تواند به شما کمک کند تا تنظیم زاویه فلاش و اندازه باز شدن اسنوت را انجام دهید. در عکس زیر عکاس قصد داشته که پرتوهای نور خیلی باریک باشد.

نتایج تمامی کارها و تنظیمات انجام شده را می توانید در عکس بعدی مشاهده کنید. لیوان و مایع داخل آن به درستی نوردهی شده اند، اما کاشی اطراف آن بسیار تاریک است.

عکاسی حرفه ای از محصولات

نوردهی با استفاده از نور پرکننده

هنگامی که دیافراگم را برای نور اصلی تنظیم کردید، اجازه دهید روی همان تنطیمات بماند. بقیه تنظیمات با تنظیم قدرت نور پرکننده انجام می شود. برای اینکه بفهمید نور چه تاثیری در عکاسی از نوشیدنی دارد می توانید نور اصلی خود را خاموش کنید و عکس های تستی را فقط با استفاده از نور پرکننده بگیرید.

عکس زیر شدت نور پرکننده نهایی را نشان می دهد. به نوردهی کم تصویر توجه داشته باشید که چطور لیوان را کمی در معرض دید قرار داده و همچنین دقت کنید نوشیدنی چه شکلی به نظر می رسد.

عکس نهایی

در این مرحله، عکاس هر دو فلاش استودیویی را روشن کرده و عکس خود را گرفته است. برای گرفت این عکس، دوربین خود را در f / 11 تنظیم کرده و از یک لنز 85 میلی متری استفاده کرده است. عکس زیر در یک زیرزمین نسبتا سرد گرفته شده است، بنابراین عکاس نگرانی در مورد ذوب شدن یخ های درون لیوان نداشته است. اگر شما می خواهید در محیط گرم تری از نوشیدنی ها عکس بگیرید، تنها زمانی یخ ها را درون لیوان بیندازید که برای گرفتن عکس نهایی آماده شدید.

همچنین حواستان به بخار آب و قطره های آب تشکیل شده بر روی لیوان باشد. برای مثال در عکس زیر عکاس اجازه داده که بخار آب بخشی از عکس باشد، اما ممکن است این کار برای همه موقعیت ها مناسب نباشد. اگر واقعا نگران این مسئله هستید، مطمئن شوید که لیوان نوشیدنی شما در دمای اتاق قرار بگیرد و از ریختن یخ در آن خودداری کنید. حتی در صورت لزوم می توانید مکعب های یخ مصنوعی بخرید. همچنین، لیوان خود را حتما خیلی خوب تمیز کرده و از دست زدن به آن با انگشتان خود خودداری کنید.

آموزش عکاسی حرفه ای از نوشیدنی

1 Comment

  • نگین گفت:

    بسیار عالی با جزئیات کامل ممنون از آموزش بسیار خوبتون لطفا بیشتر از این مطالب بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *