021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

11 ایده برای عکاسی با استفاده از کتاب

11 ایده برای عکاسی با استفاده از کتاب

برخی افراد عکاسی دارک را ترجیح می‌دهند اما برخی دیگر به عکاسی روشن با استفاده از پاستل و رنگ‌های مختلف علاقه دارند. برخی عاشق قرار گرفتن در طبیعت هستند و برخی دیگر فقط داخل اتاق خودشان عکاسی می‌کنند. ممکن است برخی صفحات را مشاهده کنید که از یک بکگراند و یک فیلتر ثابت برای عکاسی با کتاب استفاده می‌کنند و در عین حال صفحاتی هم وجود دارند که تمامی عکس‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

پس چه چیزی باعث می‌شود یک صفحه‌ی کتاب فوق‌العاده داشته باشیم؟ این موضوع کاملا به شما بستگی دارد اما ما در این مقاله از آموزش عکاسی نکاتی را برای شما آماده کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند عکس‌های بهتری بگیرید.

این تکنیک‌ها خیلی ساده هستند و اجرای آن‌ها نیز هزینه چندانی ندارد اما باعث افزایش زیبایی و جذابیت عکس‌هایی که می‌گیرید خواهند شد.

1- استفاده از لیوان قهوه

ایده برای عکاسی با کتاب

این تکنیک از تمامی تکنیک‌های دیگر عکاسی با کتاب ساده‌تر است. فقط یک لیوان قهوه به عکس خودتان اضافه کنید. به این صورت عکس‌های شما به صورت خود به خود واقع ‌گرایانه‌تر خواهند بود. همه از مقداری کافئین در زمان مطالعه استقبال می‌کنند. علاوه بر این با این کار باعث تغییر در عکس‌های خودتان می‌شوید، پس زمینه‌های جدیدی به تصاویر خودتان اضافه می‌کنید و حتی ممکن است یکی از دوستانتان که عاشق کافی شاپ رفتن است را هم وادار به همکاری کنید.

[relatedpost post=”119399″]

2- استفاده از ریسه

استفاده از ریسه‌های کوچک یک فضای زیبا و روحانی به تصاویر شما اضافه می‌کند. می‌توانید ریسه‌ها را به کتابخانه‌ی خودتان وصل کنید تا قفسه‌های خیلی خوبی برای عکاسی داشته باشید و یا آن‌ها را فقط روی زمین بچینید یا به تخت خودتان وصل کنید تا کمی جذابیت صحنه را افزایش دهید.

عکاسی با کتاب

3- یک رنگین کمان بسازید

چیدمان کتاب‌ها به شکل رنگین کمان باعث افزایش جذابیت عکس‌های شما می‌شود و کاربر را وادار می‌کند که آن‌ها را لایک کند. حتی در صورتی که به قفسه‌های رنگین کمانی هم علاقه ندارید می‌توانید در هر موقعیت دیگری از این نوع چیدمان استفاده کنید.

[relatedpost post=”131416″]

عکاسی با کتاب

4- استفاده از حیوانات خانگی

در صورتی که یک حیوان خانگی مثل سگ، گربه و یا حتی ماهی دارید بهتر است بدانید که مردم عاشق دیدن آن‌ها هستند. شما می‌توانید از آن‌ها در کنار یک دسته کتاب عکاسی کنید تا بهترین عکس را برای اینستاگرام خودتان داشته باشید.

5- استفاده از فضای اتاق

همیشه موضوع مربوط به کتاب نیست. در صورتی که فضای زیبایی در خانه‌ی خودتان یا محل کار، اتاق خواب و حتی آشپزخانه خودتان دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید تا باعث افزایش زیبایی عکس‌های خودتان شوید. علاوه بر اینکه شما می‌توانید خلاقیت خودتان را با عکس‌های واید نشان دهید بلکه مردم عاشق دیدن دکور منازل دیگران هستند.

ایده عکاسی با کتاب

6- ساخت تپه‌ای از کتاب

برای گرفتن عکس با کتاب همیشه نیاز نیست از قبل آماده باشید. این موضوع برای افرادی که نیاز دارند هر روز قبل از رفتن سر کار اکانت اینستاگرام خودشان را آپدیت کنند خیلی خوب است. برخی اوقات تعدادی کتاب که روی هم قرار گرفته‌اند تنها چیزی است که برای گرفتن یک عکس خوب با کتاب نیاز دارید.

[relatedpost post=”139811″]

7- فوق‌العاده مرتب باشید

در سمتی دیگر می‌توانید به صورت خیلی خاصی با عکس‌های فلت‌لی خودتان رفتار کنید. برای مثال می‌توانید همه چیز را به صورت کاملا مرتب کنار یکدیگر بچینید و فضای خالی خیلی کمی داخل کادر قرار دهید. این نوع عکس علاوه بر اینکه خیلی زیبا است بلکه نگاه کردن به آن نیز خیلی آرامش دهنده است. مردم نیز عاشق دنبال کردن یکپارچگی صفحه اینستاگرام شما هستند.

عکاسی با کتاب

8- استفاده از عروسک در تصاویر

استفاده از عروسک‌های خاص که بیشتر در کلکسیون‌ها دیده می‌شوند روش خیلی خوبی برای عکاسی با کتاب است. البته این بدین معنی نیست که نمی‌توانید بدون استفاده از عروسک دامبلدور از کتاب‌های هری پاتر خودتان عکاسی کنید اما استفاده از آن باعث افزایش زیبایی عکس‌های شما خواهد شد.

9- استفاده از وسایل تزئینی

عکاسی با کتاب

احتمالا هیچوقت به خرید نوار هشدار و ذره‌بین برای عکاسی فکر نکرده‌اید اما صفحات کتاب ثابت کرده‌اند که بهتر است هر چه زودتر این کار را انجام دهید. در برخی از زیباترین عکس‌های کتاب از تم خود کتاب استفاده شده است.

برای مثال می‌توانید برای کتاب‌های مرتبط با جادو از شیشه طلسم استفاده کنید. کتاب آلیس در سرزمین عجایب مطمئنا به کارت بازی و گل رز نیاز دارد و هرچیزی که در تابستان اتفاق افتاده باشد با صدف و شن زیباتر خواهد بود. وسایل تزئینی بهترین روش برای سرگرم شدن و خلاقیت در عکاسی است. خیلی از این وسایل را می‌توانید با قیمت خیلی کمی در فروشگاه‌های هنری و دست ساز نزدیک محل زندگی خودتان پیدا کنید.

[relatedpost post=”28882″]

10- استفاده از پا در عکس

این ژست می‌تواند با نشان دادن ظاهر شما عنصر مد را به عکس‌های کتاب شما اضافه کند. در صورت که یک جفت کفش زیبا دارید، یک پیراهن خیلی خوشگل دارید و یا فقط جوراب‌های مورد علاقه خودتان را پوشیده‌اید، می‌توانید با عکاسی از آن‌ها در کنار کتاب‌های خودتان بعد دیگری به صفحه‌ی خودتان ببخشید. در صورتی که فقط به یک بهانه برای هماهنگ کردن ظاهر خودتان با کتاب‌هایی که دارید نیاز داشتید، اکنون این بهانه را دارید.

11- بیرون بروید

خیلی از صفحات کتاب اینستاگرام عکس‌های خودشان را در فضای باز می‌گیرند. به همین خاطر بیرون رفتن باعث افزایش تنوع عکس‌های شما می‌شود. نشان دادن برگ‌های پائیزی، برف، سواحل شنی و گل‌های طبیعی و… روش خیلی خوبی برای افزایش زیبایی عکس‌هایی است که می‌گیرید. برای هر فصل یک کتاب خاص وجود دارد و شما می‌توانید از آن‌ها در دنیای واقعی استفاده کنید تا بهترین عکس‌ها را برای صفحه‌ی اینستاگرام خودتان بگیرید.

2 دیدگاه

  • م گفت:

    ببخشید میشه بگید چه عکاس هایی راجب کتاب عکاسی میکنند؟

    • سمیرا توکلی گفت:

      سلام، متوجه سوالتون نشدم. منظورتون ژانر عکاسی از کتابه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *