021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

ژست عکس پرتره مردانه

ژست عکس پرتره مردانه

انواع ژست عکس برای آقایان وجود دارد که می توانید برای مردان در هر سن، شکل و اندازه ای  استفاده کنید تا پرتره ای چشم نواز تهیه کنید.

معمولاً مردان در پروسه ی عکاسی راحت نیستند ، بنابراین مهم است که او در روند کارهایی که می کند راحت باشد تا بتواند نتایج خوبی کسب کند.همیشه ایده ها را قبل از پروسه عکاسی تهیه کنید و سوژه را در روند عکاسی درگیر کنید.

مردان با دانستن برنامه  شما و دانستن کارهایی که باید انجام دهند،اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت.

در این مقاله سعی میکنیم ایده هایی برای ژست پرتره مردان در اختیار شما قرار دهیم.

در پرتره آقایان به دست ها توجه کنید.اگرچه دستها ممکن است جزئی به نظر برسند ، اگر یک مدل مرد نداند که آنها را کجا قرار دهد عکس خوبی به دست نخواهد آمد.چندین گزینه برای قرار دادن دست ها وجود دارد. یکی قرار دادن دست ها در کنار بدن ، دیگری قرار دادن یک یا هر دو دست در جیب ،متقاطع با سینه یا روی لگن است. در هر حالت ژست باید طبیعی به نظر برسد.

 

 

یک نمایش بسیار ساده برای پرتره مردانه قرار دادن بازو ها به صورت متقاطع  یا به صورت دست به سینه است دو نکته که باید از آن مراقبت کرد: باید شانه ها را کمی عقب بکشید و ماهیچه های شکم را کنترل کنید.از او بخواهید یک پا را در جلوی پای دیگر قرار دهد و اطمینان حاصل کنید که وزن بدن روی هر دو پا برابر نیست چون در غیر اینصورت ژست خوبی به نظر نمیاید.

 

 

این ژست یکی از بهترین عکسهای تبلیغاتی است که برای آقایان وجود دارد زیرا این مدل را مجبور می کند بدنش را آرام کند.مدل باید شانه خود را در مقابل چیزی مانند دیوار تکیه دهد و میتواند یکی از دستهایش را روی میزی قرار دهد و همانطور که در بالا گفته شد وزن روی هر دو پا نباید برابر باشد و روی یکی از پاها وزن بیشتری بیافتد.

 

 

این هم میتواند از بهترین عکسهای تبلیغاتی برای مردان باشد و اجرای آن بسیار آسان است.فقط کافی است از او بخواهید به پشت تکیه دهد و دربرابر یک دیوار استراحت کند ، دستان خود را در جیب های خود بگذارد یا بازوهایش را متقاطع قرار دهد.

اگر به دوربین نگاه نکند کمک میکند آرامتر به نظر بیاید و پرتره غیر رسمی ترنشان داده شود.

 

 

عکس قدی نیز یکی دیگر از ایده هایی است که میتوانید از آن استفاده کنید.هنگام استفاده از این ژست ، از مدل بخواهید وزن خود را به یک پا قرار دهد.همانطور که در بالا مشاهده می کنید ، وزن این مرد کمی بر روی پای چپ اوست و باز بودن پاهای او باعث میشود این ژست مردانه به نظر برسد.

 

 

از یک ژست قدی دیگر نیز میتوانید استفاده کنید به این صورت که فرد میزان قابل توجهی از وزن خود را به یک طرف منتقل کند. همانطور که در بالا مشاهده می کنید ، این ژست ظاهری معمولی به وجود می آورد و به نظر می رسد که مدل در حال حرکت به سمت راست ما است.قرار دادن دست ها در جیب به بهتر شدن ژست کمک میکند.

 

 

اگر مدل چیزی را در دست بگیرد حتی اگر فقط با یک دست باشد، می تواند جلوه ای آرامش بخش داشته باشد که به مدل کمک می کند ظاهر طبیعی تری داشته باشد.هنگام استفاده از وسایل مختلف مطمئن شوید که حس را در عکس منتقل میکنند و تاثیر خود را میگذارند.البته این وسایل باید در درجه ی دوم مورد توجه باشند و توجهات را از مدل پرت نکنند.

درعکس بالا، توجه داشته باشید که چگونه اسکیت بورد در درجه ی دوم قرار می گیرد. اسکیت بورد توجه را از سوژه ی اصلی منحرف نمیکند اما اعتبار را به پرتره این مرد جوان می افزاید.

 

 

اکنون نوبت ژست های نشسته است.وضعیت نشسته به مدل این فرصت را میدهد که در وضعیت راحتی باشد و ژست بگیرد.

برای این ژست میتواند انگشتانش را در هم گره کند.

فقط به خاطر داشته باشید که سطح لنز دوربین را در سطح چشم یا کمی بالاتر از سطح چشم های مدل قرار دهید و با زاویه ای شیب دار به سمت پایین عکسبرداری نکنید.

[relatedpost post=”120191″]

برای ژست نشسته میتوانید از او بخواهید که قوزک پایش را روی زانوی پای دیگر قرار دهد.این باعث میشود آرام و طبیعی به نظر برسد.

 

 

یکی از قدرتمندترین ژست ها برای مردان خم شدن به سمت دوربین است.معمولا این عکس ها با ژستی شبیه ژست بالا گرفته میشوند.اگر لنز دوربین را کمی پایین تر از سطح چشم مدل قرار دهیم عکس بهتری خواهیم داشت.این کار باعث میشود سوژه قدرتمندتر به نظر برسد.برای افزایش حالت قدرت میتوانید از پس زمینه تاریک مانند بالا استفاده کنید.

 

 

همه ی پرتره ها مخصوص استودیو نیستند.میتوانید از مدل بخواهید که دستش را روی عنصر مورد نظرش بگذارد.تصویر بالا یک ژست معمولی است ولی قرار داشتن لوکیشن عکس در مزرعه مرد باعث شده حس عکس، بیشتر به ما منتقل شود.

 

 

یکی دیگر از ژست هایی که میتوانید استفاده کنید ژستهای پرتحرک است. لازم نیست که مدل خود را در زمین بسکتبال قرار دهید یا از او در هنگام بلند کردن وزنه ها یا چیزهایی از این دست عکس بگیرید. درعوض ، روش هایی پیدا کنید تا به بیننده این حس را بدهید که مدل به نوعی فعال است سپس متوجه میشوید که تصویر حاصل می تواند کاملاً خوشایند باشد.

 

 

برای این ژست از او بخواهید که وزن خود را به یک طرف بیاندازد و یک شانه را بالا و عقب ببرد سپس کت یا سویشرت خود را روی شانه ی پایینی قرار دهد و دست دیگرش را در جیب یا روی لگنش بگذارد و یا ممکن است مدل کیف یا عنصر دیگری را با دست دیگر خود حمل کند.

چنین ژستی نشان میدهد علاه بر اینکه فرد تعادل دارد، آرام است.از او بخواهید شانه ی بالاتر را به عقب ببرد و آرنج خود را روی ران در حالت استراحت قرار بدهد.سپس کمی سرش را به جلو بیاورد.

 

 

اگر میخواهید در ژست عکاسی خود از سیگار استفاده کنید میتوانید از سوژه بخواهید صورت خود را کمی کج کند و عضلات پیشانی را سفت کند.

به یاد داشته باشید که هیچ مطلقی وجود ندارد ، هر ژست ممکن است بسته به محیط عکسبرداری و سناریوی شما تنظیم شود. در واقع ، تمام آنچه شما برای ایجاد پرتره های خوب نیاز دارید سادگی است. زمینه های ساده ، لباس های ساده و ژست های ساده. در پایان بدانید که عکس های موفق آسان به دست نمی آیند و برای به دست آوردن یه پرتره خوب به هم به صبر عکاس و هم مدل نیاز دارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *