دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بررسی میکروفون NT-USB+ RODE

اخبار عکاسی
بررسی میکروفون NT-USB+ RODE

در بررسی میکروفون NT-USB+ RODE به این نتیجه رسیدم که یک به‌روزرسانی مدرن است و مدل قبلی میکروفون RODE یکی از بهترین میکروفون‌های پادکست رومیزی بود که می‌توانستید در چند سال گذشته بخرید . این نسخه جدید بدون حذف چیزی که نسخه اصلی را عالی کرده است ، به روز رسانی های لازم را انجام می دهد . میکروفون NT-USB+ RODE یک برد همه جانبه است.

 

سال‌ها پیش ، من به یک میکروفون خوب روی میزم نیاز داشتم و میکروفون RODE NT-USB را برداشتم ، زیرا به نظر می‌رسید  وصل کردن و پخش آن با کامپیوتر من راحت است و همچنین ارزان‌ترین و با کیفیت ترین صدا را دارد . بعد از پنج سال استفاده از آن ، من به چیزی جز از آن راضی نبودم . من در ادامه با آن میکروفون ، تعداد زیادی قسمت از پادکست هنر عکاسی را ضبط کردم.

 

تنها شکایت من از NT-USB این بود که با گذشت سال ها ، نوع اتصال USB که استفاده می کرد ناسازگاز شد : USB Type-B . این کابل عجیب و غریب و درشت این روزها کاملاً منقرض شده است ، اما برای مدتی ، اغلب در چاپگرها و دستگاه های کپی دیده می شد . اما علی‌رغم این ، من از مجموعه‌ای از آداپتورهای USB با NT-USB خود استفاده کردم تا آن را حتی در ابتدا iMac ، سپس MacBook Pro ، و اخیراً در Mac Studio فعال نگه دارم.

 

اما سرانجام نوامبر گذشته ، RODE یک ارتقاء را اعلام کرد : NT-USB+. آن پورت قدیمی USB Type-B را حذف کرد و با USB-C تعویض کرد و تجربه کلی صوتی را با گنجاندن «Revolution Preamp» با نویز بسیار کم و با بهره بالا و مبدل آنالوگ به دیجیتال با وضوح بالا بهبود بخشید.  همه بدون از بین بردن هیچ یک از مزایای فرم فاکتور و مهمتر از آن کپسول کندانسور که نتیجه میکروفونی است که اگر بهتر از نمونه اصلی نباشد ، صدای خوبی دارد و با فناوری بهتر و اتصال مدرن احاطه شده است.

 

طراحی و کیفیت ساخت RODE NT-USB+

 

خارج از جعبه ، NT-USB+ ظاهر و احساس تقریباً مشابه نسخه اصلی دارد . بدنه تمام فلزی اساساً مشابه مدل قبلی خود است و وزن خوبی برای آن دارد . این مدل سنگین نیست ، اما وقتی آن را در دست می گیرید می توانید متوجه شوید که از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است.

 

هنگامی که میکروفون به برق وصل می شود ، نور آبی ملایمی ساطع می کند که به طور یکنواخت تر از میکروفون نسل قبلی در اطراف سر میکروفون پخش می شود. آنقدر روشن نیست که حتی در اتاقی با نور کم نوری به شما بتاباند ، اما به اندازه کافی قابل مشاهده است که به شما بگوید میکروفون روشن است و آماده دریافت صدا است.

 

نقد و بررسی میکروفون NT-USB+ RODE

سوار NT-USB و NT-USB+ در کنار هم از جلو.

 

پایه NT-USB+ به یک محافظ پاپ همراه و مفصل قابل تنظیم متصل می شود که یا به پایه رومیزی همراه متصل می شود یا می تواند به هر تعداد پایه دیگر متصل شود . من معمولاً از پایه همراه خوشم نمی‌آید ، زیرا وقتی از آن استفاده می‌کنم باید مستقیماً زیر چانه‌ام بنشیند ، که دسترسی من به ماوس و صفحه‌کلید را محدود می‌کند ، و چون از پلاستیک ساخته شده است ، کمی لرزان است . شما می‌توانید به راحتی آن را به بازوی بوم میکروفون وصل کنید ، من در چند سال گذشته از یک بازوی میکروفون رومیزی استفاده کرده‌ام که با NT-USB اصلی شروع شد و با NT-USB+ هم عالی کار می‌کند.

 

در پایین NT-USB+ پورت USB-C وجود دارد که با کابل همراه متصل می شود که بسیار طولانی است و به شما امکان می دهد میکروفن را به راحتی روی بوم ها نصب کنید یا آن را با فاصله خوبی به رایانه متصل کنید . پس از وصل کردن سر دیگر آن کابل به رایانه فوراً به منبع صوتی برای خروجی و ورود صدا تبدیل می‌شود، که تقریباً تعریف «plug-and-play» است.

 

نقد و بررسی میکروفون NT-USB+ RODE و معرفی آن

NT-USB و NT-USB+ را در کنار هم از پشت.

 

در سمت راست میکروفون دو صفحه قرار دارند که تنها کنترل های فیزیکی روی میکروفون هستند و همچنین جک 3.5 میلی متری هدفون . در میکروفون نسل قبلی ، جک هدفون به نوعی شل شد و طولی نکشید که پورت هدفون من شروع به چرخیدن در آن کرد . این هرگز عملکرد را مهار نکرد ، اما اعتماد به نفس زیادی را هم القا نکرد . به نظر می رسد RODE این مشکل را در NT-USB+ و جک 3.5 میلی متری طلایی رنگ جدید رفع کرده است.

 

این دو شماره گیری فوق ، حجم کلی صدای ارسال شده به هدفون و ترکیب صوتی را کنترل می کنند . در حالی که حجم واقعی ورودی میکروفون باید از رایانه متصل تنظیم شود ، این شماره‌گیرها به شما امکان می‌دهند از طریق کامپیوتر میزان صدای بلند را تعیین کنید و همچنین میزان صدای خود را در مقابل صدایی که از منابع دیگر می‌شنوید ، تعیین کنید.

 

نقد و بررسی و معرفی میکروفون NT-USB+ RODE

 

به طور کلی، من تمایل دارم که میکسم را تقریباً در وسط نگه دارم ، با توزیع یکنواخت بین صدایم و آن طرف خط ، برای مغزم طبیعی‌تر است که صدای صحبت‌های خودم را تقریباً با همان صدای زمانی که من صحبت می‌کنم بشنوم . من چهره به چهره صحبت می کنم با این حال ، این یک ترجیح شخصی است و شما می‌توانید این صفحه را متناسب با مورد خاص خود تنظیم کنید.

 

در حال استفاده از RODE NT-USB+

 

من اشاره کردم که NT-USB+ همانطور که می توانید تصور کنید به عنوان یک مثال کامل از “plug-and-play” عمل می کند ، و این بدان معناست که شروع استفاده از آن فوق العاده آسان است . شما به هیچ کابل خاص ، پیش تقویت کننده اختصاصی یا هر چیز دیگری نیاز ندارید . شما فقط آن را وصل می کنید و عالی شروع به کار می کند.

 

از آنجایی که این یک میکروفون USB است ، تقریباً می توانید با NT-USB+ در هر جایی ظاهر شوید و توانایی ضبط صدای با کیفیت بالا را داشته باشید . و منظور من از کیفیت بالا ، اساساً غیر قابل تشخیص از میکروفون های XLR رده بالا است که به طور خاص برای برنامه های پادکست ، رادیو یا پخش ساخته شده اند . RODE NT-USB+ دارای یک پری امپ داخلی است ، بنابراین هر صدایی که از آن عبور می‌کند ، بلافاصله واقعاً خوب به نظر می‌رسد.

 

 بررسی و معرفی میکروفون NT-USB+ RODE

 

چیزی که من به خصوص در مورد NT-USB+ دوست دارم این است که استفاده از آن برای اهداف مختلف چقدر آسان است . اگر بدانم در حال ضبط یک کار فقط صوتی مانند یک پادکست هستم ، سطوح ورودی خود را به کمتر از 50 درصد کاهش می‌دهم و میکروفون را به صورتم نزدیک می‌کنم تا بهترین کیفیت ممکن را داشته باشم . اما از آنجایی که همیشه آن را به کامپیوترم متصل می‌گذارم ، از آن برای برقراری تماس ویدیویی و پاسخگویی به تلفن نیز استفاده می‌کنم و آن را کمی دورتر قرار می‌دهم و سطح ورودی را بالا می‌برم تا بتواند صدایم را بشنود . در هر دو مورد ، مرتباً از من تعریف می کنند که چقدر صدایم خوب است.

 

نقد و بررسی و معرفی بهترین میکروفون NT-USB+ RODE

 

من کاملاً مطمئن هستم که کیفیت تماس‌های تلفنی من با مشتریان احتمالی عکس و ویدیو تأثیر مثبتی بر توانایی من برای بستن آن معاملات داشته است.

 

همانطور که NT-USB+ خوب است ، برای همه مناسب نیست . از آنجایی که این یک میکروفون USB است ، جنبه منفی آن وجود دارد که اساساً برای استفاده روی میز به زنجیر بسته شده است . در حالی که از نظر تئوری می‌توانید از میکروفون‌های دیگر برای اهداف متعدد و حتی در میدان استفاده کنید ، NT-USB+ اساساً هرگز از کنار کامپیوتر خارج نمی‌شود ، چه در ایستگاه کاری خانه‌تان باشد و چه در حین سفر به لپ‌تاپ شما متصل باشد . من فکر می کنم برای قیمت پایین درخواستی و این واقعیت که در این هدف اختصاصی بسیار خوب کار می کند ، این یک معامله بسیار معقول است.

 

بهترین میکروفون Plug-and-Play موجود در بازار

 

از آنجایی که NT-USB+ بسیار خوب ساخته شده است و صدای بسیار خوبی تولید می‌کند ، NT-USB+ برای هر تولیدکننده محتوا که بیشتر کار خود را جلوی رایانه انجام می‌دهد ،توصیه می‌شود . مطمئناً هنگام اتصال به مک یا رایانه شخصی ، محدود به استفاده از آن هستید ، اما بحث در مورد این سطح از کیفیت با تلاش اندک برای رسیدن به آن واقعاً دشوار است.

 

به خصوص وقتی که در زمان انتشار ، فقط 170 دلار قیمت دارد ، واقعاً چیزی برای شکایت وجود ندارد . حتی در مقایسه با MSRP 200 دلاری ، این یک معامله عالی است.

 

آیا گزینه های جایگزین وجود دارد؟

 

احتمالاً محبوب ترین میکروفون پادکست مبتنی بر سازندگان روی میز ، میکروفون Shure SM7B است . این مدل و NT1 RODE یا Logitech Blue Sona  برای کسانی که دوست دارند با XLR کار کنند ، انتخاب های خوبی هستند. اما اگر چیزی می‌خواهید که بتوانید با USB به رایانه خود وصل کنید و فقط کار کند ، می‌توانید میکروفون Blue Yeti را در نظر بگیرید ، اما ما نمی‌توانیم چیزی غیر از NT-USB+ را در مورد قیمت نسبت به کارایی توصیه کنیم.

 

کد تخفیف نورنگار

آیا باید آن را بخرید؟

 

بله . RODE NT-USB+ نسبت به میکروفون نسل اول ارتقاهای بسیار خوبی دارد و به جرات بهترین میکروفون USB وصل و پخش است که می توانید بخرید.

 

منبع خبر : petapixel

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *