021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

15 سایت فروش عکس به دلار؛ آموزش درآمد دلاری از فروش عکس

15 سایت فروش عکس به دلار؛ آموزش درآمد دلاری از فروش عکس

در جهان مدرن امروز که تکنولوژی حرف اول را می‌زند، عکاسان حرفه‌ای برای ثبت لحظات ناب و گرفتن عکس‌های جذاب نیازی به استفاده از تجهیزات چندان پیشرفته ندارند، بلکه می‌توانند با گوشی هوشمند خود عکس‌های زیبا بگیرند و آن‌ها را در سایت فروش عکس به دلار در معرض فروش قرار دهند. فروش آنلاین عکس، یکی از راه‌های کسب درآمد دلاری برای عکاسان است و با توجه به نوسانات ارزی و ارزش بالای دلار در ایران، این موضوع هر روز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

گزینه‌های زیادی برای این کار وجود دارند که محبوب‌ترین آن‌ها، آژانس‌های عکس استوک، یا انواع سایت برای فروش عکس به دلار هستند. NFT کردن هم یک گزینه دیگر است، اما کسب درآمد از آن، نیاز به مهارت‌های خاص بازار بلاک‌چین دارد. همچنین چند وب‌سایت وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید عکس‌های خود را به صورت اثر هنری، مستقیماً به مشتریان بفروشید. خبر خوب این است که از طریق این سایت‌ها، می‌توانید شات‌های خود را مستقیماً به پول تبدیل کنید و ما در این مطلب 15 مورد از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم!

روش‌های کسب درآمد دلاری از عکاسی

برای فروش عکس به دلار، چندین روش مختلف وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به کسب درامد قابل توجهی برسید. چند روش متداول آن عبارتند از:

  • وبلاگ‌نویسی و فروش عکس در وبلاگ شخصی: ساخت یک بلاگ شخصی، تولید محتوای عکاسی و بارگزاری عکس‌های زیبایی که گرفته‌اید یکی دیگر از این روش‌ها است که منجر به کسب درامد دلاری شما می‌شود. شما می‌توانید از این طریق به آموزش عکاسی بپردازید یا تبلیغات بگیرید و درامد دلاری خوبی کسب کنید.
  • پروژه عکاسی از سایت‌های خارجی: یک روش ساده و پول‌ساز دیگر،گرفتن پروژه عکاسی یا ادیت عکس از ساخت‌هایی مانند 500PX است.
  • عرضه کارها در سایت فروش عکس به دلار: انواع مختلف سایت در ژانرهای متنوع وجود دارند که علاقمندان می‌توانند کارهای خاص و حرفه‌ای خود را در آن‌ها به معرض فروش بگذارند و پول آن را به دلار دریافت کنند. یکی از سایت‌هایی که نام آن در این زمینه بسیار مطرح می‌شود، Unslpash است. با این حال، فروش عکس در Unsplash بعید است که در کسب درآمد دلاری به شما کمک کند، چرا که این سایت، یک مرجع سهام آزاد محسوب می‌شود و اکثر افراد عکس‌های خود را به صورت رایگان در آن آپلود می‌کنند. در ادامه 15 سایت فروش عکس به دلار را به شما معرفی می‌کنیم.
NFT کردن یک گزینه فروش آنلاین عکس است، اما کسب درآمد از آن، نیاز به مهارت‌های خاص بازار بلاک‌چین دارد.

15 سایت مخصوص فروش عکس به دلار

در این بخش با 15 مورد از بهترین موارد سایت فروش عکس به دلار آشنا خواهید شد و به طور اختصاری درباره جوانب مثبت و منفی برخی از آن‌ها اطلاعاتی به دست می‌آورید و نکاتی درباره استفاده از هر یک، به شما ارائه خواهند شد. پس بیایید با جزئیات بیشتری به این سایت‌های فروش عکس در اینترنت نگاه کنیم.

1.  iStock Stock Photos: این سایت شعبه میکرواستاک Getty Images است. اگر تازه به فکر کسب درآمد دلاری از فروش عکس‌هایتان افتاده‌اید، این سایت یک مکان عالی برای شما است، چرا که یک سایت فروش عکس به دلار شناخته شده است. iStock همچنین شامل فروم‌ها و منابع مطالعاتی فوق‌العاده‌ای است که به شما کمک می‌کند روش‌های مختلف فروش آنلاین عکس را یاد بگیرید.

iStock شامل فروم‌ها و منابع مطالعاتی فوق‌العاده‌ای است که به شما کمک می‌کند روش‌های مختلف فروش آنلاین عکس را یاد بگیرید.

2.  Picfair: این سایت به شما امکان می‌دهد عکس‌های خود را (حداکثر 10.000 عکس) در آن آپلود کرده و از طریق سیستم‌های مختلف سایت به فروش برسانید. شما قیمت‌هایی را که مردم باید برای دانلود بپردازند، تعیین می‌کنید و Picfair هیچ کمیسیونی از این مبلغ برنمی‌دارد. منبع درآمد این سایت، مبلغی است که شما به عنوان اشتراک ماهیانه می‌پردازید. قیمت عکس‌ها در این سایت بسیار منطقی است و Picfair پردازش پرداخت را خود انجام می‌دهد. عکاسان می‌توانند از PayPal یا Wise برای دریافت پول استفاده کنند.

Picfair به شما امکان می‌دهد عکس‌های خود را (حداکثر 10.000 عکس) در آن آپلود کرده و از طریق سیستم‌های مختلف سایت به فروش برسانید.

3.  Alamy: Alamy یکی از سایت‌های فروش عکس به دلار در بریتانیا است که در سال 1999 راه‌اندازی شد. تا به امروز، بیش از 60 میلیون عکس و ویدیو در این سایت آپلود شده است. برای این حجم عظیم از محتوا، دلیلی وجود دارد و آن این است که برای هر عکسی که در این سایت به فروش می‌رسد، یک حق امتیاز (Royality Fee) 50 درصدی وجود خواهد داشت. با وجود این پورسانت‌های زیاد، نیازی نیست که شما عکس‌های خود را به صورت انحصاری بفروشید. همین دلیل می‌تواند باعث شود که این وب‌سایت یکی از گزینه‌های اول شما برای فروش عکس باشد.

 Alamy: Alamy یکی از سایت‌های فروش عکس به دلار در بریتانیا است که در سال 1999 راه‌اندازی شد.

4.  Shutterstock Stock Photos: Shutterstock میزبان 184 میلیون تصویر و 91 میلیون ویدیو است. این سایت فروش عکس در اینترنت، از زمان تأسیس خود در سال 2003 رشد ثابتی را در فروش ثبت کرده است. در سال 2017، کاربران این وب‌سایت 172.000.000 تصویر از این وب‌سایت دانلود کرده‌اند.

آپلود در این بازار، تا 30 درصد از قیمت فروش عکس شما هزینه‌بردار خواهد بود. این درصد به سایز عکس شما بستگی دارد، و پرداخت‌ها بین 0.25 تا 28 دلار خواهند بود. بهترین نکته در مورد این سایت فروش عکس به دلار، این است که می‌توانید کپی‌رایت عکس‌های خود را حفظ کنید. بنابراین هنوز هم می‌توانید آن‌ها را در جای دیگری بفروشید.

سایت Shutterstock   فروش عکس به دلار
بهترین نکته در مورد سایت Shutterstock فروش عکس به دلار، این است که می‌توانید کپی‌رایت عکس‌های خود را حفظ کنید.

5.  Dreamstime Stock Photos: این آژانس نیز مانند iStock و Shutterstock، یک نقطه شروع عالی برای فروش عکس در اینترنت است. Dreamstime رابط کاربرپسندی دارد و الزامات آن مانند رقبا سختگیرانه نیست. چیزی که Dreamstime را متفاوت می‌کند، این است که شما می‌توانید گالری‌های خود را در آن بسازید. به این ترتیب، کنترل بیشتری بر فروش آنلاین عکس‌های خود خواهید داشت. از این نظر، می‌توانید این آژانس را به عنوان یک سایت هاستینگ نیز درنظر بگیرید.

6.  Bigstock: در بیشتر موارد، Bigstock دارای تمام ویژگی‌هایی است که می‌توانید از سایت‌های microstock انتظار داشته باشید. این سایت در ظاهر، دقیقاً مانند Shutterstock، Dreamstime و iStock است. اما چیزی که آن را کمی متفاوت می‌کند، سیستم اعتباری آن است. به همین دلیل است که فروش آنلاین عکس با استفاده از این پلتفرم نیز منحصربه‌فرد است. کاربران این سایت می‌توانند عکس‌های استوک را با گزینه‌های پرداخت معمولی خریداری کنند، اما در پی خریدهای خود، اعتباراتی به دست می‌آورند که می‌توانند از آن‌ها برای خرید محتوای بیشتر از سایت استفاده کنند. این بدان معناست که شما دو راه برای کسب درآمد از این سایت فروش عکس به دلار خواهید داشت.

فروش عکس‌های استوک
کاربران سایت Bigstock می‌توانند عکس‌های استوک را با گزینه‌های پرداخت معمولی خریداری کنند.

7.  Adobe Stock: Adobe Stock یا Fotolia سابق، یکی دیگر از وب‌سایت‌های عکاسی microstock است که از 57 میلیون عکس پشتیبانی می‌کند. Adobe این سایت را در سال 2014 خریداری کرد و آن را در سرویس Creative Cloud خود ادغام کرد. در این سایت، می‌توانید بین 20 تا 46 درصد حق امتیاز دریافت کنید.

Adobe Stock وب‌سایت‌ فروش عکس
Adobe Stock یکی دیگر از وب‌سایت‌های عکاسی microstock است که از 57 میلیون عکس پشتیبانی می‌کند.

8.  Getty Images: این سایت مخصوص فروش عکس به دلار، شاید معتبرترین برند موجود در این لیست باشد. Getty Image’s از زمان تأسیس خود در سال 1995، به یکی از برترین وب‌سایت‌های عکاسی استوک و ادیتوریال در جهان تبدیل شده است. همانطور که پیش از این ذکر شد، iStock شعبه عکاسی microstock کمپانی Getty Image’s است، اما سطح بالاترین محتوای موجود در این آژانس، اغلب از طریق وب‌سایت اصلی به فروش می‌رسد که مبالغ این عکس‌ها، اغلب به هزاران دلار می‌رسد.

سایت Getty Images مخصوص فروش عکس به دلار و معتبرترین برند موجود در این لیست باشد.

9.  Stocksy: Stocksy بزرگترین وب‌سایت برای فروش عکس به دلار نیست، اما مطمئناً کوچک‌ترین آن‌ها هم نیست. این پلتفرم به عنوان هنری‌ترین آژانس فروش عکس در اینترنت شناخته می‌شود. به همین دلیل است که یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای کسب درآمد از فروش عکس محسوب می‌شود. پس از کمی کار با رابط Stocksy، متوجه خواهید شد که استانداردهای بسیار بالایی دارد. به همین دلیل، ممکن است کمی طول بکشد تا عکس‌هایی مناسب آپلود در این سایت را در گالری خود پیدا کنید.

10.  Photocase: این شرکت آلمانی تقریباً به اندازه سایر سایت‌های درامد از عکس، بزرگ نیست، اما با ارائه کیفیتی مشابه Stocksy، آپشن‌های مقرون به صرفه‌تری ارائه می‌دهد. تصاویر Photocase شبیه عکس‌های استوک نیستند. آن‌ها احساسات اصیل‌تر و ارگانیک‌تری را ارائه می‌دهند، بنابراین اگر نمی‌خواهید تصاویر شما در کنار عکس‌های متوسط و بی‌کیفیت قرار بگیرند، این یک گزینه عالی برای شما خواهد بود. همچنین از آن‌جایی که این آژانس چندان بزرگ نیست، شما رقابت کمتری با سایر عکاسان خواهید داشت.

اگر نمی‌خواهید تصاویر شما در کنار عکس‌های متوسط و بی‌کیفیت قرار بگیرند، Photocase یک گزینه عالی برای شما خواهد بود.

11.  Wirestock: Wirestock یک سایت برای فروش عکس به دلار است که به شما کمک می‌کند عکس‌های خود را در چندین پلتفرم بفروشید. شما می‌توانید تصاویر خود را از طریق این وب‌سایت، در Shutterstock، Depositphotos و غیره آپلود کنید. همه این‌ها تنها با چند کلیک به صورت همزمان اتفاق می‌افتد. یکی دیگر از مزایای Wirestock این است که کپشن‌نویسی و کلمات کلیدی را مدیریت می‌کند. فروش و کمیسیون‌های آینده شما به همین موارد بستگی دارد. استفاده از Wirestock، به معنی عبور از فرآیند خسته‌کننده آپلود عکس در چندین سایت است و باعث می‌شود در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

Wirestock فروش عکس به دلار
Wirestock یک سایت برای فروش عکس به دلار است که به شما کمک می‌کند عکس‌های خود را در چندین پلتفرم بفروشید.

12.  PhotoShelter: اگر فروش عکس در اینترنت از طریق وب‌سایت‌های عکاسی استوک برایتان جالب نیست، PhotoShelter یک گزینه عالی برای شما خواهد بود. این سرویس یک پلتفرم eCommerce مبتنی بر عکاسی ارائه می‌دهد که در وب‌سایت شما ادغام می‌شود.

13. 500PX: 500px در سال‌های اخیر، به یکی از محبوب‌ترین سایت‌های فروش عکس به دلار تبدیل شده است. این وب‌سایت در حال پر کردن آن فضای خالی است که فلیکر با از دست دادن اعضای خود باقی گذاشت. به جرات می‌توان گفت که این وب‌سایت، بهترین مکان برای یافتن مجموعه‌هایی از حرفه‌ای ترین عکس‌های آنلاین است. جدا از این امکان، 500px بازاری است که به شما در کسب درآمد از فروش عکس کمک می‌کند. این وب‌سایت دارای گزینه‌هایی مانند like و photo view است و رتبه‌بندی و تعداد بازدید تصاویر شما را نشان می‌دهد.

سایت‌های فروش عکس به دلار
500px یکی از محبوب‌ترین سایت‌های فروش عکس به دلار تبدیل شده است.

14. Canva : این وب‌سایت یکی از کاربرپسندترین پلتفرم‌های فروش عکس در اینترنت است. این سایت علاوه بر امکانات فروش عکس به دلار، دارای ویژگی‌های جذاب drag-and-drop است که به هرکسی اجازه می‌دهد هر چیزی بسازد؛ از پوستر گرفته تا انیمیشن‌هایی برای استوری اینستاگرام. بسیاری از فایل‌های گرافیکی و عکس‌هایی که در سایت Canva وجود دارند، رایگان هستند، اما در کنار آن، عکس‌های دیگری هم برای فروش وجود دارند.

Canva یکی از کاربرپسندترین پلتفرم‌های فروش عکس در اینترنت است.

15. استوک فوتو: یکی از کاندیداهای بهترین سایت فروش عکس در ایران است که از سال 1389، در این حوزه فعالیت می‌کند. در حال حاضر، بیش از 2000 عکاس و طراح حرفه‌ای در ایران عکس‌های خود را در این سایت برای فروش آپلود می‌کنند.

چگونه درآمد دلاری از فروش عکس را برداشت کنیم؟

برای عقد قرارداد با شرکت‌های واسط (MCN) و پرداخت کارمزد ریالی یا دلاری به آن‌ها
کمک گرفتن با اقوام و دوستان در خارج از کشور
اقامت در کشورهای همسایه ایران، در صورت داشتن درآمد بالا
تبدیل درآمد دلاری به ارز دیجیتال در برخی از سایت‌های فروش عکس به دلار که این امکان در آن‌ها فراهم است. در اینترنت، را‌ه‌های مختلفی وجود دارد، از تبدیل دلار به ارز دیجیتال گرفته تا کمک گرفتن از دوستان و آشنایان در خارج از کشور و ارتباط با شرکت‌های واسط. در ادامه راه‌های برداشت درآمد دلاری به اختصار آمده‌اند.

  • عقد قرارداد با شرکت‌های واسط (MCN) و پرداخت کارمزد ریالی یا دلاری به آن‌ها
  • کمک گرفتن با اقوام و دوستان در خارج از کشور
  • اقامت در کشورهای همسایه ایران، در صورت داشتن درآمد بالا
  • تبدیل درآمد دلاری به ارز دیجیتال در برخی از سایت‌های فروش عکس به دلار که این امکان در آن‌ها فراهم است.
تبدیل درآمد دلاری به ارز دیجیتال در برخی از سایت‌های فروش عکس به دلار که این امکان در آن‌ها فراهم است.

نکاتی که باید قبل از کسب درآمد دلاری عکاسی بدانید

برای برداشت درآمد حاصل از فروش عکس در اینترنت، را‌ه‌های مختلفی وجود دارد، از تبدیل دلار به ارز دیجیتال گرفته تا کمک گرفتن از دوستان و آشنایان در خارج از کشور و ارتباط با شرکت‌های واسط. در ادامه راه‌های برداشت درآمد دلاری به اختصار آمده‌اند.

  • عقد قرارداد با شرکت‌های واسط (MCN) و پرداخت کارمزد ریالی یا دلاری به آن‌ها
  • کمک گرفتن با اقوام و دوستان در خارج از کشور
  • اقامت در کشورهای همسایه ایران، در صورت داشتن درآمد بالا
  • تبدیل درآمد دلاری به ارز دیجیتال در برخی از سایت‌های فروش عکس به دلار که این امکان در آن‌ها فراهم است.
تبدیل درآمد دلاری به ارز دیجیتال در برخی از سایت‌های فروش عکس به دلار که این امکان در آن‌ها فراهم است.

سخن پایانی

وب‌سایت‌های فروش عکس در اینترنت، باری را از روی دوش شما برمی‌دارند و می‌توانید تنها با به اشتراک‌گذاری نمونه کارهای خود، کسب درآمد کنید. در این مطلب 15 مورد سایت درامد از عکس به شما معرفی شدند. در صورتی که شما نیز تجربه‌ای در این زمینه دارید یا وب‌سایت بهتری برای این کار می‌شناسید، می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

33 دیدگاه

  • فاطمه گفت:

    سلام
    ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتید
    فقط سوالی که برای بنده پیش اومد اینه که آیا ممکنه همزمان یا در زمان های مختلف یک عکس رو به چندتا از این سایت‌ها بفروشیم؟
    البته سایتهایی که در دسترسن.

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله، شما می‌تونید یک عکس را به طور همزمان
      یا در زمان‌های مختلف به چندین سایت مختلف بفروشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *