021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین بدون آینه بخریم یا با آینه ؟

دوربین بدون آینه بخریم یا با آینه ؟

دوربین های دیجیتال بدون آینه بخشی از روند رو به رشد دوربین های سیستم کامپکت هستند که از اواسط دهه 2000 شروع شد. اکنون اکثر برندهای بزرگ دوربین مانند سونی، نیکون، کانن، پاناسونیک، فوجی فیلم، لایکا و المپوس، خط تولید دوربین های بدون آینه خود را راه اندازی کرده اند. با وجود صدها دوربین جدید برای انتخاب، توجه به تفاوت‌های بین دوربین‌های بدون آینه و دوربین‌های DSLR برای تعیین اینکه کدامیک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارند، مهم است.

پیشنهاد :  بهترین دوربین های DSLR در سال 2022

دوربین بدون آینه بخریم یا با آینه ؟

دوربین بدون آینه چیست؟
دوربین بدون آینه چگونه کار می کند؟
مزایای استفاده از دوربین بدون آینه چیست؟
تفاوت دوربین های بدون آینه در مقابل دوربین های DSLRچیست؟
آیا می خواهید درباره عکاسی بیشتر بدانید؟
آنی لیبوویتز عکاسی را آموزش می دهد

دوربین بدون آینه چیست؟

دوربین بدون آینه نوعی دوربین است که بدون آینه رفلکس کار می کند. نور مستقیماً از لنز به سنسور دیجیتال برخورد می کند، که سپس تصویر شما را بر روی صفحه LCD دوربین نمایش می دهد و به شما امکان می دهد دوربین را تنظیم کنید و تصویر خود را قبل از عکس گرفتن پیش نمایش کنید. در حالی که قبلاً به عنوان یک دوربین با لنز قابل تعویض در نظر گرفته نمی شد، تغییرات و پیشرفت ها راه را برای لنزهای بدون آینه بیشتر هموار کرده است و این دوربین را به خط مقدم عکاسی قابل تنظیم تبدیل کرده است.

 

پیشنهاد:   بهترین دوربین های بدون آینه در سال ۲۰۲۲


دوربین بدون آینه چگونه کار می کند؟

سیستم بدون آینه ساده تر از DSLR است. به جای استفاده از آینه برای تابش نور به منظره یاب و حسگر، حسگر مستقیماً در معرض نور قرار می گیرد. این  پیش نمایش زنده از صحنه شما را مستقیماً در منظره یاب الکترونیکی قرار می دهد.

هنگامی که دکمه شاتر فشار داده می شود، دری به سمت بالا می رود تا سنسور تصویر را بپوشاند. سپس درب به پایین می لغزد و حسگر را در معرض نور قرار می دهد. پس از آن، در دیگری به سمت بالا می‌چرخد تا دوباره سنسور را بپوشاند، که نوردهی را متوقف می‌کند و عکس را می‌گیرد.

مزایای استفاده از دوربین بدون آینه چیست؟

معرفی مدل های دوربین بدون آینه رده بالا، بازی را برای عکاسان تغییر می دهد. چه ترجیح می‌دهید سه‌پایه راه‌اندازی کنید یا به سهولت دوربین عکاسی اشاره کنید، مزایای دوربین بدون آینه را نمی‌توان نادیده گرفت:

جمع و جورتر و سبک تر: سنسور کوچکتر به معنای دوربین کوچکتر است و حمل دوربین بدون آینه را آسان تر می کند. قابل حمل بودن آن را به انتخاب بهتری برای عکاسی در سفر یا خیابان تبدیل می کند.

منظره یاب الکترونیکی (EVF): هنگامی که نور از لنز دوربین بدون آینه عبور می کند، مستقیماً بر روی سنسور تصویر ظاهر می شود و نمای زنده ای را ارائه می دهد که سپس در صفحه LCD پشت نمایش داده می شود. این پیش نمایش تصویر به شما امکان می دهد تنظیماتی مانند نوردهی، روشنایی، اشباع و کنتراست را قبل از گرفتن عکس خود تنظیم کنید.

تثبیت کننده تصویر: بدون مکانیزم آینه ای در داخل بدنه دوربین، دوربین کمتر مستعد لرزش است، بنابراین کیفیت تصویر واضح تر و حرفه ای تر است.

مکانیسم بی‌صدا: قطعات متحرک کمتر در داخل سیستم دوربین نیز به معنای نویز کمتر است و آن را بهترین دوربین برای عکس‌های آرام و محتاطانه می‌کند.

سرعت عکس‌برداری بالاتر: با قابلیت‌های فوکوس بهتر و سرعت شاتر بالا، مدل‌های بدون آینه گرفتن عکس‌ها با سرعت بالاتر را برای عکاسان آسان‌تر می‌کنند.


دوربین های بدون آینه در مقابل دوربین های DSLR: تفاوت چیست؟

اگرچه تولیدکنندگان دوربین در حال حاضر دوربین‌های بدون آینه با لنزهای قابل تغییر را ارائه می‌کنند، اما هنوز تفاوت‌هایی بین آن‌ها و دوربین‌های رفلکس تک لنز دیجیتال وجود دارد:

دوربین های بدون آینه سبک تر هستند. دوربین بدون آینه یک دوربین کامپکت است که آن را سبک‌تر می‌کند و برای جابجایی مناسب‌تر است. دوربین‌های دیجیتال SLR بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند و راه رفتن با آن‌ها را در تمام طول روز دشوارتر می‌کند. اگرچه قطعات و پیوست های اضافی برای یک DSLR می تواند به کیفیت عکس های شما کمک کند، اما حمل همه آنها با خود می تواند یک عیب باشد، به خصوص اگر در سفر هستید.

دوربین‌های بدون آینه پیش‌نمایش زمان واقعی نوردهی و کنتراست را ارائه می‌دهند. با دوربین‌های بدون آینه، می‌توانید پیش‌نمایش تنظیمات نوردهی و کنتراست را درست روی صفحه قبل از گرفتن عکس‌ها مشاهده کنید. دوربین های DSLR دارای منظره یاب نوری هستند که به عکاس امکان می دهد به معنای واقعی کلمه از لنز دوربین در زمان واقعی دیدن کند. با این حال، این بدان معناست که یک کاربر دوربین DSLR باید یک عکس بگیرد و سپس آن را بررسی کند تا از صحت نوردهی خود مطمئن شود.

دوربین های بدون آینه عمر باتری کمتری دارند. برخلاف منظره یاب اپتیکال دوربین‌های DSLR، منظره یاب الکترونیکی دوربین‌های دیجیتال بدون آینه به انرژی باتری نیاز دارد که باعث می‌شود برای روزهای طولانی‌تر عکاسی ایده‌آل نباشند.

دوربین های بدون آینه معمولا گران تر هستند. دوربین‌های DSLR می‌توانند به اندازه دوربین‌های بدون آینه گران باشند، اما با وجود لوازم جانبی موجود، یک DSLR مقرون‌به‌صرفه ارزش بیشتری را نسبت به دوربین‌های بدون آینه ارزان‌قیمت به عکاس سطح ابتدایی ارائه می‌دهد.

دوربین های بدون آینه لوازم جانبی کمتری ارائه می دهند. دوربین‌های بدون آینه هنوز در بخش لوازم جانبی عرضه می‌شوند، بنابراین آنها هنوز در انتخاب ضمیمه‌ها و پایه‌های لنز خود کم‌اند، اما از آنجایی که دوربین‌های DSLR بزرگتر هستند، طیف وسیع‌تری از لنزهای قابل تعویض نسبت به دوربین‌های بدون آینه وجود دارد.

دوربین‌های بدون آینه سریع‌تر فیلم‌برداری می‌کنند. در حالی که هم دوربین‌های DSLR و هم دوربین‌های بدون آینه می‌توانند با سرعت‌های شاتر بسیار سریع عکس بگیرند، مکانیک داخلی ساده‌تر دوربین‌های بدون آینه این امکان را به آن می‌دهد تا سریع‌تر از بسیاری از دوربین‌های DSLR عکس‌برداری کند، به‌ویژه وقتی صحبت از عکاسی پیاپی یا عکس‌های پشت سر هم می‌شود.

دوربین های بدون آینه تثبیت کننده تصویر بیشتری را ارائه می دهند. عدم وجود مکانیزم آینه به این معنی است که دوربین‌های بدون آینه تثبیت‌کننده تصویر بیشتر و عکس‌های لرزان کمتری ارائه می‌کنند و با قطعات متحرک کمتری در داخل، دوربینی آرام‌تر و محتاط‌تر خواهید داشت.

دوربین های بدون آینه اندازه سنسور کوچک تری نسبت به دوربین های DSLR دارند. این باعث می شود آنها برای شرایط کم نور ایده آل نباشند.

دوربین های بدون آینه سیستم فوکوس خودکار دقیق کمتری دارند. سیستم فوکوس خودکار دوربین های بدون آینه از تشخیص کنتراست به جای تشخیص فاز استفاده می کند، به این معنی که دوربین نمی تواند فاصله بین لنز و سوژه را با دقت یک DSLR اندازه گیری کند. هنگامی که کمبود نور را تجربه می کنید، دوربین بدون آینه لنز خود را به جایی می برد که می تواند کنتراست بیشتری پیدا کند – بسیار شبیه به اتفاقی که وقتی یک تلفن هوشمند برای فوکوس تلاش می کند و تصویر از تاری  خارج می شود.

آیا می خواهید درباره عکاسی بیشتر بدانید؟

با مراجعه به آکادمی نورنگار عکاس بهتری شوید و به دروس ویدیویی اختصاصی عکاسی که توسط اساتید برتر تدریس می شود، دسترسی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *