دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین دوربین های DSLR در سال 2022

راهنمای انتخاب
بهترین دوربین های DSLR در سال 2022

در حالی که سال‌های اخیر شاهد افزایش محبوبیت دوربین‌های بدون آینه بوده‌ایم، دوربین‌های DSLR هنوز جایگاه خود را در بسیاری از ابزارهای عکاسان حرفه‌ای دارند. آنها هنوز دارای چندین مزیت هستند که آنها را به انتخاب های درجه یک، به ویژه برای عکاسان حرفه ای تبدیل می کند. اینها شامل مزایای منظره یاب نوری، ارگونومی بهتر، باتری های با دوام بیشتر و انتخاب لنز وسیع تر است.

بسیاری از دوربین‌های DSLR نیز ارزان‌تر هستند و در مقایسه با دوربین‌های بدون آینه، راه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری برای ورود به عکاسی دارند.

با این اوصاف، هنوز چند دوربین واقعاً باورنکردنی وجود دارد که به‌عنوان تخفیف‌های بسیار خوب در دسترس هستند. به خاطر داشته باشید که بهترین دوربین های DSLR در سال 2022 برای شما بستگی به بودجه شما و آنچه قصد دارید با دوربین عکاسی کنید دارد. اگر تصمیم به خرید یک DSLR گرفته اید اما هنوز مطمئن نیستید که کدام مدل را تهیه کنید، ما انتخاب ها را برای شما محدود کرده ایم.

آنچه ما به دنبال آن هستیم

به بیان ساده، ما می‌خواستیم مدل‌هایی را که بهترین ویژگی‌ها را دارند که دوربین‌های DSLR را همچنان ابزاری عالی می‌سازند، با بهترین قیمت‌های موجود، مورد توجه قرار دهیم. برای مثال، دوربین‌های DSLR آشکارا بزرگ‌تر از دوربین‌های بدون آینه هستند، اما بسیاری از عکاسان متوجه می‌شوند که همچنان در دست گرفتن آنها راحت‌تر است.

ما همچنین می‌خواهیم ببینیم کدام مدل‌ها همچنان فوکوس خودکار، عملکرد در نور کم و قابلیت‌های ویدیویی خود را در سطح یا بهتر با نمونه‌های محبوب‌تر بدون آینه حفظ می‌کنند.

مثل همیشه، نورنگار می‌خواهد مجموعه‌ای را گرد هم بیاورد که برای هر عکاسی، از مبتدی تا حرفه‌ای، کاربردی باشد.

در یک نگاه

بهترین DSLR کانن: Canon EOS-1D X Mark III

دوربین EOS-1D X Mark III که در اوایل ژانویه 2020 به عنوان جدیدترین دوربین پرچمدار حرفه ای کانن عرضه شد، دارای جهش قابل توجهی نسبت به مدل قبلی خود برای عکسبرداری و فیلمبرداری بود.

 

بهترین دوربین های DSLR در سال 2022

 

 

این DSLR فول فریم مجهز به سنسور CMOS 20.1 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار Dual Pixel، پردازنده تصویر جدید DIGIC X، مکانیزم درایو آینه ای جدید برای لرزش و خاموشی کمتر، سرعت عکسبرداری پیاپی فوق العاده سریع (تا 16 فریم در ثانیه با استفاده از اپتیکال) است. منظره یاب و 20 فریم در ثانیه در حالت زنده)، تشخیص سوژه AF با استفاده از یادگیری ماشین، سیستم‌های Live View و منظره یاب بهبودیافته AF با حداکثر 191 نقطه AF (OVF)، و دو اسلات کارت CFExpress. در سمت ویدئو، ضبط ویدیوی 12 بیتی RAW 5.5K/60p، ضبط 10 بیتی H.265/HEVC با وضوح 4K/60p 4:2:2 بدون کراپ و ضبط 10 بیتی HEIF دارد.

با چنین مشخصاتی، به راحتی می‌توان EOS-1D X Mark III را در دستان طیف وسیعی از عکاسان، به‌ویژه عکاسان حرفه‌ای که از ورزش‌ها، حیات‌وحش و رویدادها عکاسی می‌کنند، دید. از آنجایی که بدنه اساساً مشابه مدل‌های قبلی است، عکاسان قدیمی کانن نیز از کار با دوربینی با کنترل‌هایی که قبلاً برایشان آشناست، خوشحال خواهند شد. دو اسلات کارت CFExpress برای کسانی که ترجیح می‌دهند تصاویر خود را به جای یک کارت در دو کارت بسیار سریع داشته باشند، مفید است.

عده ای معتقدند که دوربین نیکون  D6، آخرین و بهترین پیشنهاد برای عکاسی ورزشی حرفه ای است در حالیکه ، 1D X Mark III در بسیاری از دسته‌ها، به ویژه در سرعت عکاسی پیاپی، فوکوس خودکار با شکل زنده، اساساً بافر نامحدود 1000 عکس، و قابلیت‌های فیلمبرداری، آن را شکست می‌دهد. سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS 1D X Mark III همچنین قادر است سوژه ها را با دقت بیشتری ردیابی کند و در مقایسه با فوکوس خودکار تشخیص کنتراست بسیار کندتر D6 به فوکوس خودکار چشمی دقیق تری دست یابد. در مورد فیلمبرداری، 1 DX Mark III به سادگی D6 را با ویژگی های ویدیویی بیشتر جارو می کند.

بهترین DSLR برای اکثر افراد: Canon EOS 90D

بهترین DSLR برای اکثر افراد: Canon EOS 90D

 

یک سال و نیم از عرضه آن می گذرد، دوربین میان رده Canon EOS 90D هنوز یک DSLR خوب و مقرون به صرفه برای خریداران است. این دوربین دارای سنسور 32.5 مگاپیکسلی APS-C CMOS با برش 1.6 برابر، پردازنده تصویر DIGIC 8، صفحه نمایش لمسی LCD با زاویه 3 اینچی، منظره یاب اپتیکال با پوشش 100 درصد و جوی استیک AF است. ویژگی‌های اصلی عبارتند از سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS با ۴۵ نقطه فوکوس خودکار متقاطع، عکاسی پیاپی تا ۱۱ فریم در ثانیه، و اتصال Wi-Fi و بلوتوث. در مورد فیلمبرداری، EOS 90D می تواند بدون برش UHD 4K 30p و Full HD 120p فیلمبرداری کند.

اینها تنها برخی از ویژگی هایی است که باید برای اکثر خریدارانی که درگیر انواع مختلف عکاسی هستند کافی باشد. EOS 90D به ویژه برای کسانی که می‌خواهند به عکاسی پرتره بپردازند، انتخاب خوبی است، بخصوص با لنزهای پرتره کانن. فوکوس خودکار تشخیص چهره و فوکوس خودکار تشخیص چشم نیز به عکاسی پرتره با فوکوس واضح کمک خواهند کرد. 

از آنجایی که آب بندی آب و هوا نیز دارد، برای عکاسی در سفر و منظره نیز عالی است. در همین حال، محدوده ISO آن 100-25600 و محدوده کاری آن به 3- EV امکان فوکوس خودکار دقیق در نور کم را می دهد. در حالی که لنز کیت متوسط ​​است، می‌توانید آن را با شیشه‌های قوی‌تر برای عکاسی که می‌خواهید انجام دهید ست کنید، و نتایج فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.

بهترین DSLR برای بیشتر حرفه ای ها: Nikon D850

بهترین DSLR برای بیشتر حرفه ای ها: Nikon D850

 

 

در حالی که Nikon D850 تقریباً چهار سال از عمر آن می گذرد، این DSLR فول فریم همچنان ابزاری توانا برای عکاسان حرفه ای است. این دوربین دارای سنسور CMOS با نور 46 مگاپیکسلی، حالت عکاسی پیاپی 7 فریم در ثانیه با AE/AF، سیستم فوکوس خودکار با 153 نقطه، صفحه نمایش لمسی کج 3.2 اینچی، کنترل های روشن و ویژگی های تایم لپس پیشرفته است. برای فیلمبرداری، UHD 4K با عرض کامل تا 30p، ویدیوی 1080 تا 120p و ایجاد ویدیوی تایم لپس 4K در دوربین دارد. این مدل با ظاهری باریک تر، چسبندگی بهتر و ظاهراً آب بندی بهتر در آب و هوا، نوید هندلینگ و دوام بهتر در شرایط مختلف را می دهد.

عکاسان حرفه ای همچنین باید در مواجهه با شرایط نوری مختلف چابک باشند و این مدل برای این کار آماده است. سنسور روشنایی پشتی عملکرد بهتری در نور کم و کیفیت تصویر در نزدیکی لبه ها را ارائه می دهد. مانند D810، D850 نیز دارای حالت ISO 64 برای عکس‌های بهتر در شرایط روشن و محدوده دینامیکی گسترده‌تر است. به همه اینها، قابلیت‌های کامل فوکوس خودکار D5، دوربین اصلی DSLR ورزشی نیکون را اضافه کنید، دوربین بسیار توانمندی برای طیف وسیعی از کاربردهای حرفه‌ای خواهید داشت.

کاهش قیمت 500 دلاری در اکتبر 2020 همچنین D850 را به گزینه ای مقرون به صرفه تر برای افرادی تبدیل کرد که به دنبال خرید یک DSLR حرفه ای فول فریم هستند.

اکنون، ممکن است برخی از شما بگویید که Canon 5D Mark IV بیشتر با این شرایط سازگار است. با این حال، آخرین DSLR سری 5 این شرکت در واقع یک ناامیدی کلی بود، با مشخصات ویدیویی ضعیف و محدوده دینامیکی بسیار ضعیف. در حالی که برای یک دوربین عکاسی کانن خوب است که از نظر تئوری نسبت به Mark III ارتقا پیدا کند، اما در واقع حرکت به سمت پیشنهادات بدون آینه کانن نسبت به خرج کردن پول برای دوربین DSLR که از زمان عرضه آن ، هوشمندانه تر است. از بین تمام دوربین های DSLR حرفه ای، این دوربین ضعیف ترین نسل DSLR بود.

بهترین DSLR برای مبتدیان: Canon EOS 250D 

بهترین DSLR برای مبتدیان: Canon EOS 250D 

 

 

برای کسانی که به‌تازگی با جدیت بیشتری وارد عکاسی می‌شوند، Canon EOS 250D دو ساله می‌تواند جهش خوبی از دوربین گوشی‌های هوشمند باشد. این دوربین DSLR فوق کامپکت دارای تمام ویژگی‌هایی است که برای یادگیری به آن نیاز دارید: سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C، فوکوس خودکار روی سنسور سریع Dual Pixel، منظره یاب نوری با سیستم فوکوس خودکار ثانویه 9 نقطه‌ای، صفحه نمایش لمسی کاملاً مفصلی، ضبط ویدیوی 4K (البته با کراپ1.7 برابر)، WiFi با اتصال بلوتوث برای انتقال عکس، و عمر باتری تا 1070 عکس در هنگام استفاده از منظره یاب اپتیکال (320 عکس در هنگام استفاده از نمای زنده با Dual Pixel AF).

در میدانی که توسط دوربین‌های 24 مگاپیکسلی APS-C که عکس‌های فوق‌العاده‌ای تولید می‌کنند، ، چه چیزی 250D را نسبت به مدل‌های محبوب‌تر بدون آینه که کیفیت تصویر یکسانی ارائه می‌دهند، انتخاب بهتری می‌کند؟ 

عمدتاً حالت “هدایت شونده” عالی و مناسب برای مبتدیان و ترجیح برای منظره یاب نوری. با استفاده از حالت راهنما، مبتدیان ایده بهتری در مورد آنچه که یک نوردهی مناسب را ایجاد می کند، خواهند داشت. منظره یاب اپتیکال در کنار این ویژگی عالی عمل می کند زیرا اساساً می توانید حالت راهنمای را روی صفحه داشته باشید و سپس عکس خود را از طریق منظره یاب ثبت و عکس بگیرید. شما نمی توانید این کار را با دوربین های بدون آینه با منظره یاب الکترونیکی انجام دهید، زیرا هم صفحه نمایش و هم منظره یاب فقط نمای لایو صحنه شما را به شما نشان می دهند.

بهترین DSLR کامپکت: Pentax K-3 Mark III

 

بهترین DSLR کامپکت: Pentax K-3 Mark III

 

 

Pentax K-3 Mark III که به تازگی معرفی شده است به دلیل به روز رسانی های قابل توجه خود از نسخه قبلی در دورنمایی DSLR جمع و جور قرار گرفته است. بسیاری از اجزای اصلی آن به طور کامل ارتقا یافته یا جایگزین شده‌اند، مانند سنسور CMOS با نور 25.7 مگاپیکسلی تثبیت‌شده، یک منظره یاب اپتیکال جدید با بزرگنمایی 1.05 برابری و فوکوس خودکار تشخیص چشم، و مکانیزم شاتر جدید که حداکثر سرعت 12 فریم در ثانیه را ارائه می‌دهد. عکاسی مداوم سیستم تثبیت کننده درون بدنه آن اکنون دارای 5.5 EV تصحیح است که بالاترین میزان در دوربین K-mount است. ماژول کاملا جدید SAFOX 13 AF همچنین دارای پوشش فریم گسترده تری نسبت به نسخه قبلی است و دارای 101 نقطه فوکوس خودکار است که شامل 25 نوع متقاطع است. به گفته ریکو، K-3 Mark III همچنین اکنون به لطف یادگیری ماشینی عملکرد ردیابی AF بهتری دارد.

بنابراین، چه چیزی باعث می‌شود پرچم‌دار جدید APS-C DSLR ریکو مورد توجه قرار گیرد؟ از نظر عکسبرداری با ISO بالا می تواند با دوربین های سنسور فول فریم رقابت کند. اگر به طور گسترده از دوربین‌های DSLR Pentax استفاده کرده‌اید، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که با آن احساس خوبی در خانه خواهید داشت، از نحوه قرار گرفتن آن در دست گرفته تا سرعت عملکرد آن. اگر اهل پنتاکسی هستید، این مدل جمع و جور احتمالاً دارای ارتقاهای فنی است که منتظر آن بودید.

بهترین DSLR برای ورزش: Nikon D500

بهترین DSLR برای ورزش: Nikon D500

 

 

دیگر مدل‌های حرفه‌ای DSLR که قبلاً ذکر شد، مطمئناً به خوبی به یک عکاس ورزشی کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید گزینه دیگری داشته باشید، نیکون D500 پنج ساله نیز برای گرفتن عکس‌های اکشن خوب عمل می‌کند. این DSLR با سنسور برش نیمه حرفه‌ای، دارای سنسور جدید 20.9 مگاپیکسلی CMOS، سیستم فوکوس خودکار حرفه‌ای نیکون با انتخابگر نقطه فوکوس خودکار جدید، عکاسی پیاپی 10 فریم در ثانیه، منظره یاب اپتیکال بزرگ و صفحه نمایش لمسی کج است. همچنین آرایه فوکوس خودکار 153 نقطه‌ای و پردازنده EXPEED 5 دوربین سطح حرفه‌ای Nikon D5 را به ارث برده است که به آن اجازه می‌دهد از بهترین تعادل عملکرد، دقت و قابلیت‌های نور کم استفاده کند.

D5 متوقف شده ممکن است در زمینه قابلیت های تصویربرداری به دلیل سنسور بزرگتر دست بالا را داشته باشد. این ممکن است باعث شود به جای آن یک D5 کمی استفاده شده را در نظر بگیرید. با این حال، D500 آن را با مجموعه ای از ویژگی های دیگر برای کاربران DSLR پیشرفته جبران می کند. اینها شامل اتصال WiFi داخلی و بلوتوث، صفحه عقب کج برای عکاسی انعطاف پذیرتر، محدوده دینامیکی بالاتر و البته قیمت مقرون به صرفه تر است. مانند D5، D500 همچنین می تواند ویدیوهای 4K UHD فیلمبرداری کند، البته با کراپ2.25 برابر.

اگر اخیراً از دوربین‌های DSLR گران‌قیمت نیکون استفاده کرده‌اید، این دوربین با اندازه متوسط ​​در دستان شما احساس راحتی در خانه خود می‌کند. اگر D5 برای شما خیلی حجیم است، D500 کوچکتر یک جایگزین عالی است. با بدنه سبک وزن، آب و هوای آب و هوا، کنترل‌های مناسب و ارگونومی، دوربینی توانمند برای تعقیب صحنه‌ها با خود خواهید داشت.

کد تخفیف نورنگار

بهترین DSLR قوی برای شما: Nikon D780

بهترین DSLR قوی برای شما: Nikon D780

 

 

دوربین نیکون D750 توسط بسیاری به عنوان یکی از بهترین دوربین های DSLR در سال 2022 شناخته می‌شود. جانشین آن، D780، راه خود را دنبال می کند اما توانمندتر شده است. این دوربین همچنان دارای سنسور 24.5 مگاپیکسلی و سیستم فوکوس خودکار 51 نقطه ای است، اما چیزی که آن را خاص می کند این است که بسیاری از فناوری های بدون آینه در آن تعبیه شده است. این اولین بار است که چنین ترکیبی در یک دوربین dslr دیده می شود. بنابراین در اصل، شما بهترین بهره را از D750 محبوب و نیکون Z6 با قیمت یک DSLR خواهید برد.

D780 دارای ویژگی های دوربین های DSLR سطح بالاتر این شرکت در بدنه کوچکتر، سبک تر و ارزان تر است. این دوربین دارای سنسور CMOS فول فریم با نور پشت، حداکثر ISO 51200 (قابل ارتقا تا 204800)، عکاسی پیاپی 7 فریم در ثانیه با وضوح کامل (12 فریم در ثانیه با استفاده از شاتر الکترونیکی) و همان پردازشگر تصویر EXPEED 6 است که در Z6 مشاهده می شود. و دوربین های بدون آینه فول فریم Z7. اینها سرعت بیشتر، عملکرد بهتر در نور کم و مصرف انرژی کمتر را به آن می‌دهند.

آیا به منظره یاب اپتیکال عادت دارید اما همچنین می خواهید انعطاف پذیری را برای تغییر به یک تصویربرداری لایو قابل اعتماد داشته باشید؟ D780 هر دو را به شما می دهد. منظره یاب نوری از یک سیستم AF 51 نقطه ای با الگوریتم AF پیشرفته به عنوان D5 استفاده می کند. سیستم فوکوس خودکار ترکیبی 2733 نقطه کانونی Z6 را در 90 درصد کادر مورد استفاده قرار دهید.

در مورد فیلمبرداری، D780 همچنین به لطف فناوری Z6، قدرتمندترین مجموعه ای از ویژگی های ویدئویی را در بین دوربین های DSLR نیکون دارد. اینها شامل ویدیوی فول فریم 4K با سرعت 40 فریم بر ثانیه با بازخوانی کامل پیکسل، خروجی 10 بیتی با پشتیبانی از N-Log یا HDR و فاصله سنج است.

همه این ویژگی‌ها و موارد دیگر در کنار هم قرار می‌گیرند تا یک DSLR را به شما ارائه دهند که می‌توانید تقریباً برای هر نوع عکاسی از آن استفاده کنید. بدنه مقاوم برای آب و هوا، شارژ USB و عمر باتری عالی آن را به همراهی ممتازبرای عکاسی در سفر تبدیل کرده است. همچنین دارای وضوح کافی و فایل های JPEG و RAW بسیار خوبی برای عکاسی منظره است.

اگر بتوانید هنگام عکاسی از منظره یاب، عدم تشخیص چشم را حذف کنید، از عملکرد آن برای عکاسی پرتره راضی خواهی بود . البته، به عنوان جانشین D750، برای عکاسان عروسی مناسب است. ممکن است این سریعترین دوربین برای عکاسی ورزشی یا محتاط ترین دوربین برای عکاسی خیابانی نباشد، اما همچنان کار را انجام می دهد. مهمتر از همه، اگر شما یک کاربر D750 هستید که به دنبال ارتقاء است، به احتمال زیاد این کار برای شما بیشترین بهره بداری را خواهد داشت

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *