دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

سیگما، فوق عریضِ کوچک و سبک

اخبار عکاسی
سیگما، فوق عریضِ کوچک و سبک

یکی از مشکلات اساسی که عکاسان و علاقمندان به عکاسی با آن سر و کله می زنند، کافی نبودن میزان زوم دوربین هاست و به همین دلیل تقریباً همه آنها برای اینکه بتوانند تصاویر را با وضوح بهتری ثبت کنند و از فواصل دورتر نیز قادر به عکس برداری و ضبط فیلم باشند از لنزهای اختصاصی استفاده می کنند اما همین لنز ها نیز به دلیل اینکه وزن و حجم اضافه ای به کیت های تصویربرادری آنها اضافه می کنند، خود دردسر جدیدی به نظر می رسند.

با این حال که لنز دوربین سبکتر و جمع جور تر نیز در بازار وجود دارد اما تجربه و تکنولوژی ثابت کرده که به دلیل حساسیت لنزها و استفاده از عناصر مختلف برای ارتقای کیفیت آنها نیاز است تا افزونه های زیادی به آنها اضافه شود که همین کار موجب افزایش حجم و وزن آنها می شود.

با اینکه شرکت ها در تلاش هستند با طراحی های جدید و استفاده از دانش پیشرفته این نقص ها را کاهش دهند اما هنوز در بسیاری از موارد نیاز به تحقیقات و تلاش هستند. با این حال به نظر می رسد که در این راه سیگما قدمی بلند برداشته و به ایده آل های قابل حمل عکاسان عضو جدیدی اضافه کرده است. نورنگار اینجاست تا شما را با کوچکترین و سبک ترین زوم فوق عریض جهان برای APS-C، که به تازگی معرفی شده آشنا کند.

سیگما، فوق عریضِ کوچک و سبک

Sigma 10-18mm f/2.8 DC DN که این ماه برای دوربین های Sony E، Fujifilm X و L-Mount عرضه می شود. لنزی جدید با فاصله کانونی معادل فول فریم (35 میلی‌متر) 15 تا 27 میلی‌متر، و دیافراگم ثابت f/2.8 است که آن را برای عکاسی از مناظر، در مسافرت، معماری و عکاسی فضای داخلی، و همچنین فیلم‌ برداری و ولاگ ایده‌آل می‌کند. سیگما با استفاده از یک المنت غیرکروی منحصر به فرد تعداد عناصر به کار رفته در لنز را کاهش داده که علاوه بر کوچک و سبک نگه داشتن لنز، کیفیت تصاویر را نیز بهبود می دهد.

کلاهک لنز هم طراحی خاص و جدیدی دارد که لنز را جمع و جور نگه داشته و اندازه کلی آن 72.2×62.0 میلی متر است و با وزن 260 گرم برای دوربین های L-mount سونی انتخاب خاص و قابل حملی به نظر می رسد. با این حال طبق گفته های سیگما طراحی این لنز برای دوربین های فوجی فیلم مقداری متفاوت است که البته بعد از عرضه این تفاوت ها به طور قطعی مشخصی می شود. این لنز در مقابل آب و هواهای مختلف آب بندی شده است که آن را برای تمام شرایط مناسب می سازد.

همچنین ویژگی خاص آن جلوگیری از تنفس فوکوس برای به حداقل رساندن تغییرات در زاویه دید زمان تغییر فوکوس است. این ویژگی به خصوص در هنگام ضبط ولاگ و ویدیو کارآیی بالایی دارد چون این لنز قالباً فشرده است، برای تنظیمات گیمبال سبک وزن ایده آل به نظر می رسد. همچنین مدیر عامل سیگما، کنزو یاماکی درباره این لنز می گوید به دلیل طراحی خاصی که این لنز دارد همراه و کمک کننده خوبی برای لنز زوم کنونی سیگما یعنی 18-50mm f/2.8 DC DN خواهد بود. این لنز از 26 اکتبر با قیمت 599 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
2 هفته پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه