دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

سونی از دوربین a7R IV رونمایی کرد

اخبار عکاسی
سونی از دوربین a7R IV رونمایی کرد

دوربین سونی a7R IV یک سنسور BSI-CMOS فول فریم 61 مگاپیکسلی با 15 گام محدوده داینامیک دارد. این دوربین یک سیستم فوکوس خودکار هیبرید با 567 نقطه دیابی مرحله‌ای فوکوس خودکار (PDAF) و 425 نقطه تشخیص کنتراست دارد و 74 درصد کادر را پوشش می‌دهد. همچنین این دوربین توانایی ردیابی خودکار چشم، انسان و حیوان را دارد. این دوربین می‌تواند با سرعت 10 فریم برثانیه با استفاده از فوکوس خودکار دنباله دار تا 68 عکس بگیرد

بدنه این دوربین دوباره و به صورت ضدنفوذ طراحی شده است. در اطراف درب باطری و درب کارت حافظه از واشر فومی استفاده شده است و لبه‌های تمام کانکتورها نیز بلند شده است. همچنین با استفاده از درب پورت لاستیکی از ورود آب به داخل پورت‌ها جلوگیری می‌شود. سونی در دوربین a7R IV از یک گریپ و جوی استیک بزرگتر و کلیدها و دیال (دکمه چرخان) بازطراحی شده استفاده کرده است. همچنین در این دوربین یک منظره یاب الکترونیک 5.76 میلیون نقطه‌ای، اسلات کارت حافظه‌ی دوگانه UHS-II و USB-C استفاده شده است و برای اتصال بی‌سیم هم از اتصال وایفای 802.11ac، بلوتوث و NFC استفاده شده است.

سونی a7R IV

دوربین سونی a7R IV از باطری NP-FZ100 استفاده می‌کند که می‌توانید با استفاده از آن حدود 670 عکس با استفاده از LCD و 530 عکس با استفاده از EVF بگیرید.

مانند مدل قبلی، a7R IV یک تثبیت کننده تصویر 5 محوره در این دوربین گنجانده شده است که می‌تواند لرزش را تا 5.5 گام کاهش دهد. طبق گفته سونی در این دوربین از همان پردازنده Bionz X و صفحه نمایش 1.44 میلیون نقطه‌ای لمسی بازشو سونی a7R مارک 3 استفاده شده است.

اگر از حالت کراپ APS-C استفاده کنید کیفیت به 26 مگاپیکسل کاهش می‌یابد و سیستم فوکوس خودکار تقریبا تمام کادر را با 325 نقطه PDAF پوشش می‌دهد.

دوربین a7R IV

حالت جابجایی پیکسل (Pixel Shift) می‌تواند 960 مگاپیکسل داده را با ترکیب 16 عکس مختلف ثبت کند که با نرم افزار Imaging Edge سونی قابل پردازش است. کاربر می‌تواند از حالت 16 عکس استفاده کند تا جابجایی پیکسل‌های 1/2 داشته باشد و یا از حالت 4 عکس برای جابجایی کامل پیکسل‌ها استفاده کنید. با استفاده از حالت جابجایی 1/2 رزولوشن دو برابر خواهید داشت و تمام پیکسل‌ها به صورت کاملا رنگی خواهند بود و حالت جابجایی کامل نیز فقط فیلتر Bayer را نادیده می‌گیرید.

دوربین سونی a7R IV

دوربین a7R IV توانایی ضبط ویدئوهای 4k/30p را با ردیابی لمسی و فوکوس بلادرنگ تعقیب چشم دارد. همچنین از S-Log2/3 و HLG نیز پشتیبانی می‌کند. هنگامی که از کراپ Super 35 استفاده می‌کنید یک کراپ اضافه‌ی 1.2x در سرعت 30 فریم و 1.1x در سرعت 24 فریم خواهید داشت. مانند مدل قبلی ماکزیمم نرخ بیت این دوربین 100 مگابیت بر ثانیه با استفاده از XAVC S است.

یک رابط دیجیتالی نیز بین میکروفون و دوربین وجود دارد و a7R IV اولین دوربینی است که از ورودی صدای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. درکنار این قابلیت یک میکروفون جدید و یک آداپتور XLR نیز در کنار این دوربین عرضه می‌شود و هر دو از ADC داخلی برای ارسال سیگنال دیجیتال به دوربین استفاده می‌کنند. (اما از حالت خروجی آنالوگ هم به منظور تطبیق پذیری با دوربین‌های قدیمی پشتیبانی می‌کند.)

نویسنده : محمد خزائی

5 دیدگاه

  • مهرشاد گفت:

    در قسمت فیلمبرداری تفاوت خاصی نکرده. امیدوار بودم یه حرکتی بزنه در مقابل پاناسونیک H1.

  • مهسا گفت:

    واقعاً برازنده برای نسل چهارم a7R

  • کریمیان گفت:

    سلام
    این مدل دوربین چه تفاوتی با مدلهای قبلی داشته؟

  • کریم گفت:

    ممنون از زمانی که برای این مقاله گذاشتید.
    لطفاً یک مقاله در مورد دوربین برای عکاسی شب و آسمان شب با لنزهای مرتبط تهیه بکنید یا منابعی رو معرفی بکنید تا مطالعه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *