021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

معرفی لنز جدید تله فتو سونی

معرفی لنز جدید تله فتو سونی

این لنز 135 میلیمتری F1.8 جمعا 13 عنصر ویژه مختلف دارد که شامل XA (Extreme aspherical)، Super ED و ED است. طبق گفته سونی، عناصر XA و ED در گروه جلو به صورت موثر تمام انکسارات مربوط به لنزهای تله‌فوتو را از بین می‌برد. در لنز سونی FE 135mm F1.8 G شیشه Super ED و ED که در گروه عناصر جلو مورد استفاده قرار گرفته است به جای عناصر نگاتیو سنگین و بزرگی که معمولا برای از بین بردن انکسارات طولی کروی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سونی ادعا می‌کند که ترکیب عناصر Super ED و ED به CA محوری مورد استفاده قرار می‌گیرد که حاشیه‌های رنگی را کاهش می‌دهد و رزولوشن کلی را افزایش می‌دهد. عنصر XA بزرگ نیز انکسارات کروی را کاهش می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه به بهترین تنظیمات لنز برسیم؟

 

ساخت عناصر XA که روی بوکه تاثیر منفی نمی‌گذارند کار سختی است ولی سونی ادعا می‌کند که دقت قالب 10 نانومتری آن و دیگر بهبودهایی که اعمال کرده است باعث شده است که بوکه حلقه پیازی در این لنز وجود نداشته باشد. علاوه بر این، هرکدام از عناصر XA به صورت جداگانه بررسی شده‌اند تا سونی بتواند این اطمینان را به مشتری بدهد که بوکه‌های خیلی نرمی تولید خواهند شد. دیافراگم 11 تیغه‌ای نیز باعث هایلایت‌های خارج از فوکوس دایره‌ای حتی در F4 و بیشتر می‌شود. پوشش نانو ای‌آر سونی برای کاهش فلور و تصاویر شبح مانند مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک عنصر فلورین هم تاثیرات اثرانگشت و آب را از بین می‌برد.

 

چهار موتور خطی XD در لنز سونی FE 135mm F1.8 G قرار دارد که برای فوکوس بی صدا، دقیق و ریسپانسیو مورد استفاده قرار می‌گیرد. سونی اعلام می‌کند که این اولین لنز سونی است که از دو موتور القائی خطی SSM برای حرکت دادن دو گروه فوکوس جداگانه به منظور فوکوس سریع استفاده می‌کند. این موتورهای القائی خطی جدید، جایگزین طراحی‌های پیزوالکتریک قدیمی می‌شوند و توانایی حرکت دادن عناصر سنگین‌تر و بزرگ‌تر را دارند.

 

مطلب مرتبط: مقایسه گالری عکس‌های یک لنز مفید است؟

 

لنز سونی FE 135mm F1.8 G ضدنفوذ است و دارای حلقه‌های دیافراگم، فوکوس با پاسخ خطی، دو کلید قابل برنامه‌ریزی نگه‌داری فوکوس و یک محدودکننده محدوده فوکوس با سه تنظیم مختلف است. محدودکننده محدوده فوکوس به شما اجازه می‌دهد که لنز را براساس شرایط عکاسی خودتان تنظیم کنید و با توجه به فاصله فوکوس نزدیکی که این لنز دارد، قابلیت خیلی مهمی است. در صورتی که از فواصل دور عکاسی می‌کنید، محدود کردن فوکوس به شما این امکان را می‌دهد که بدون ریسک فوکوس کردن روی عناصری که در فاصله نزدیک قرار دارند، بتوانید به سرعت نقطه فوکوس را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *