دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین جدید سونی : لذت عکاسی برای کم بینایان با دقت بالا

اخبار عکاسی
دوربین جدید سونی : لذت عکاسی برای کم بینایان با دقت بالا

دوربین جدید سونی DSC-HX99RNV یک سیستم دوربین پروجکشن شبکیه است که برای کمک به افراد مبتلا به اختلالات بینایی طراحی شده است تا دنیای اطراف خود را بهتر ببینند و به آنها اجازه دهد از عکاسی به روشی که قبلاً نمی توانستند لذت ببرند.

 

این شرکت این سیستم را به‌عنوان یک کیت توصیف می‌کند و دوربین کامپکت DSC-HX99 سونی را با یک لیزر QD Retissa Neoviewer ترکیب می‌کند ، این لیزر یک منظره‌ یاب است که از فناوری لیزر شبکیه چشم استفاده می‌کند. کیت دوربین به طور ترکیبی به افراد با دید ضعیف اجازه می دهد تا دنیای اطراف خود را بهتر ببینند و در واقع از سرگرمی عکاسی لذت ببرند.

 

معرفی دوربین جدید سونی : لذت عکاسی برای کم بینایان با دقت بالا

 

نیمه اول این معادله ، DSC-HX99 ، یک دوربین مسافرتی مدل سایبر شات است که دارای لنز زوم 24-720 میلی متری است ، چیزی که سونی آن را به عنوان قدرت بالا طبقه بندی می کند . این دوربین پایه در ابتدا در سال 2018 عرضه شد و دارای یک سنسور 18 مگاپیکسلی نوع 1/2.3 با نورپردازی پشتی است که توسط لرزشگیر داخلی پشتیبانی می شود.

 

نیمه دوم کیت ترکیبی از فناوری دوربین سونی با منظره یاب Retissa Neoviewer از QD Laser است که به عنوان لوازم جانبی توصیف می‌شود که به تصویر دیجیتالی دوربین اجازه می‌دهد مستقیماً به شبکیه چشم کاربر پخش شود.

 

بررسی دوربین جدید سونی : لذت عکاسی برای کم بینایان با دقت بالا معرفی و بررسی دوربین جدید سونی : لذت عکاسی برای کم بینایان با دقت بالا

 

دکتر Mitsuru Sugawara ، رئیس و مدیر عامل QD Laser Inc می‌گوید: «طرح‌نمایی لیزری شبکیه Retissa Neoviewer یک فناوری کاملاً جدید است که برای اولین بار در جهان مورد استفاده عملی قرار گرفته است.

 

با کیت DSC-HX99 RNV که شامل دوربین عکاسی دیجیتال سونی می‌شود ، امیدواریم افرادی که استفاده از منظره‌یاب‌های سنتی را دشوار می‌دانند ، اکنون با گرفتن عکس ، از گسترش دامنه فعالیت‌های خود و کشف دنیاهای جدید لذت ببرند.»

 

در مجموع ، سونی می‌گوید که این فناوری به کاربران امکان می‌دهد به وضوح مناظر و چهره‌ها را ببینند ، نشانه‌ها را بخوانند و عکس‌ها را از طریق طرح ریزی شبکیه بگیرند که اساساً بینایی را به کسانی که آن را از دست داده‌اند ، حداقل تا حدی باز می‌گرداند.

 

همانطور که سونی آن را توصیف می کند ، ترکیبی از فناوری منجر به کاهش عملکرد دوربین نشده است . این سیستم برای عکاسی با سرعت بالا ، فوکوس خودکار با عملکرد بالا و قابلیت عکسبرداری با فرمت RAW مجهز شده است.

 

سونی می‌گوید که می‌خواهد افراد بیشتری به این فناوری دسترسی داشته باشند ، بنابراین قصد دارد اکثریث هزینه‌های این کیت را متحمل شود تا به آن اجازه دهد آن را با قیمت 600 دلار عرضه کند. با این حال ، تنها یک واحد برای خرید هر فرد در دسترس است ، و این شرکت می‌گوید که ممکن است برای همه کاربران کم‌بینا کار نکند . کسانی که به آن علاقه مند هستند توصیه می شود قبل از خرید آن را  امتحان کنند تا مطمئن شوند که برای آنها کار می کند.

 

دوربین جدید سونی : لذت عکاسی برای کم بینایان با دقت بالا با دوربین سونی

 

کیت دوربین پروجکشن رتینا HX99 RNV از اوایل تابستان 2023 در مقادیر کم مستقیماً از سونی در دسترس خواهد بود.

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *