021-7356

هزینه‌های راه اندازی آتلیه عکاسی

هزینه‌های راه اندازی آتلیه عکاسی

یک پلن کسب و کار با جزئیات کامل نشان می‌دهد که کسب و کار شما چگونه خواهد بود و شما چطور از طریق آن درآمد کسب می‌کنید. شما باید به صورت دقیق از میزان سرمایه در گردش، هزینه‌های مالکیت، هزینه‌های جانبی و… را اطلاع داشته باشید. اطلاع داشتن از این موضوع شانس موفقیت شما را قبل از تاسیس آتلیه عکاسی به شدت افزایش می‌دهد.

با وجود اینکه عکاسی یک بازار کاملا رقابتی است، در صورتی که قبل از شروع اطلاعات کاملی داشته باشید شما یکی از افرادی خواهید بود که می‌توانند از موفقیت خودشان لذت ببرد. ما نیز در این مقاله به شما کمک می‌کنیم به خوبی برنامه‌ریزی کنید و قبل از تاسیس آتلیه عکاسی بدانید باید چه انتظاراتی داشته باشید.

نکته: هزینه‌های ذکر شده در این مقاله تقریبی و براساس میانگین هزینه است. مبلغی که شما باید در انتها پرداخت کنید به نیازهای منحصر به فردی که دارید بستگی دارد.

تجهیزات عکاسی

خرید تجهیزات عکاسی می‌‌تواند کار ترسناکی باشد. در مقایسه با دیگر فعالیت‌های خلاقانه، تجهیزاتی که برای عکاسی نیاز دارید معمولا قیمت خیلی زیادی دارد. البته خرید گران‌ترین تجهیزات موجود در صورتی که بتوانید هزینه‌های آن را متقبل شوید ایده بدی نیست اما خیلی ضروری نیست و تجهیزات هم هیچوقت نمی‌توانند جایگزین تجربه یا مهارت شوند. ما در این مقاله محصولات مناسبی که برای شما خیلی هزینه‌بر نیستند را معرفی خواهیم کرد.

[relatedpost post=”28689″]

با مهم‌ترین ابزاری که هر عکاس حرفه‌ای به آن نیاز دارد شروع می‌کنیم: دوربین!

دوربین (10 تا 20 میلیون تومان)

برای این آیتم که یکی از ضروریات عکاسی است شما باید بین 10 تا 20 میلیون تومان هزینه کنید تا یک دوربین خوب بگیرید. البته شما می‌توانید برای دوربین بیشتر هم هزینه کنید اما با این قیمت می‌توانید یک دوربین نسبتا خوب بگیرید. دوربین‌هایی که می‌توانید بگیرید: عبارتند از Nikon D750 و Canon 6D II

هزینه راه اندازی آتلیه

به گفته خیلی از عکاس‌های حرفه‌ای شما بهتر است برای تاسیس آتلیه عکاسی دو دوربین مختلف داشته باشید و از یکی از آن‌ها به عنوان دوربین پشتیبان استفاده کنید. برای مثال زمانی که در حال عکاسی از مراسم هایی مانند عروسی که فقط یکبار اتفاق می‌افتد هستید، باید همیشه آماده باشید. در چنین مراسم هایی بهتر است همیشه دو دوربین همراه داشته باشید تا در صورت خراب شدن یکی از آن‌ها بتوانید از دیگری استفاده کنید.

لنز دوربین (8 تا 15 میلیون تومان)

برای گرفتن عکس‌های زیبا، لنز با کیفیت یکی از مهم‌ترین مواردی است که نیاز دارید. به عقیده خیلی از افراد حرفه‌ای، لنز از خود دوربین هم مهم‌تر است.

تاسیس آتلیه عکاسی

برای خرید یک لنز خوب شما باید حداقل 8 میلیون تومان هزینه کنید. فاصله کانونی به سنسور دوربین انتخابی شما بستگی دارد. اولین مشخص کنید که چه نوع لنزی می‌خواهید و سپس گزینه‌هایی که برای دوربین شما مناسب هستند را بررسی کنید. برخی از لنزهای خوبی که می‌توانید بگیرید عبارتند از سیگما 50 میلیمتر f1.4 برای عکاسی عروسی و نیکون 70 – 24 میلیمتر f2.8 که بیشتر برای پرتره استفاده می‌شود. شما باید به محیطی که در آن عکاسی می‌کنید هم فکر کنید. برای مثال در صورتی که بیشتر در فضاهای بسته عکاسی می‌کنید لنز Canon EF 85mm بهترین گزینه خواهد بود.

[relatedpost post=”98758″]

تجهیزات دیگر

پس از خرید دوربین و لنز شما باید به تجهیزات و لوازم ضروری دیگری که برای تاسیس آتلیه عکاسی نیاز دارید فکر کنید. اگر قرار است بیشتر به عکاسی عروسی بپردازید، مطمئنا به یک فلاش نیاز خواهید داشت. همه‌ی سالن‌های عکاسی نور خوبی ندارند و شما به عنوان یک عکاس حرفه‌ای باید برای این موضوع آماده باشید. ممکن است نیاز باشد شما در فضاهای کم نور عکاسی کنید و یا بخواهید از عروس و داماد که روی یک سن کم نور می‌رقصند عکاسی کنید.

تجهیزات نورپردازی (تا 15 میلیون تومان)

امروزه تجهیزات نورپردازی مدرن مختلفی در بازار وجود دارد و شما می‌توانید بسته به نیاز خودتان هرکدام از آن‌ها را انتخاب نمایید. همچنین با وجود اینترنت شما می‌توانید به راحتی بسته به بودجه خودتان تجهیزات مورد نیاز را انتخاب کنید. نورپردازی چیزی نیست که بخواهید به سادگی از آن رد شوید. پس با دقت انتخاب کنید.

[relatedpost post=”74564″]

فلاش

هزینه راه اندازی آتلیه

فلاش‌های رو دوربینی کاملا قابل حمل هستند و وزن خیلی کمی هم دارند. همچنین برخی از آن‌ها قابلیت کنترل از راه دور را نیز دارند و به همین خاطر برای عکاس‌های عروسی بهترین انتخاب هستند. فلاش‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید اما مهم‌ترین موضوعی که باید در نظر داشته باشند این است که فلاش انتخابی باید با دوربین شما تطبیق‌پذیر باشد.

رفلکتور

در صورتی که بیشتر در فضاهای باز عکاسی می‌کنید، داشتن یک رفلکتور کمک خیلی زیادی به شما می‌کند و شما می‌توانید از آن برای دیفیوز کردن نور، بازتاب دادن آن و یا حتی برای جلوگیری از وزش باد استفاده کنید.

کیت نور آتلیه‌ای

تاسیس آتلیه عکاسی

در صورتی که بیشتر به عکاسی پرتره و آتلیه‌ای می‌پردازید داشتن یک کیت نور آتلیه‌ای می‌تواند کمک زیادی به شما کند. شما در این کیت تمام تجهیزات نورپردازی مورد نیاز را به صورت یکجا خواهید داشت و با کمک آن می‌توانید انواع مدل‌های نورپردازی را اجرا کنید.

[relatedpost post=”78322″]

هزینه‌های مربوط به مجوز

تمامی مشاغل باید تحت نظارت مستقیم اتحادیه و صنف خود باشند و نمی‌توانند بدون داشتن مجوزهای لازم فعالیت نمایند. برای تاسیس آتلیه عکاسی نیز موضوع به همین منوال است و شما باید قبل از شروع به فعالیت از «اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران» شهر خودتان مجوزهای لازمه را اخذ نمایید.

اولین چیزی که برای اخذ مجوز تاسیس آتلیه عکاسی نیاز دارید، آموزش است. شما باید حداقل یک مدرک مرتبط با عکاسی داشته باشید تا بتوانید مجوز تاسیس آتلیه عکاسی را دریافت کنید. طبق ضوابط اتحادیه، فضایی که برای تاسیس آتلیه عکاسی نیاز دارید باید حداقل 30 متر مربع باشد. فضای لازم برای فیلمبرداری و فروشگاه هم حداقل 12 متر مربع است. مطابق قوانین باید مبلغی برای صدور این مجوز پرداخت کنید که مبلغ نهایی آن در اتحادیه به شما اعلام می‌شود.

 

هزینه‌های مربوط به آموزش 

در کنار تمام مخارج، تا زمانی که شما تخصص کافی نداشته باشید، در این مسیر موفق نخواهید شد؛ زیرا مشتریان شما با اولین مراجعه، متوجه ضعف در کیفیت کار شما خواهند شد و با دیدن نمونه کارها از انتخاب شما منصرف می‌شوند. اگر به دنبال آموزش عکاسی در یک مرکز معتبر می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به دوره‌های آموزشی نورنگار بزنید. در آکادمی نورنگار ما اساتید برتر و باتجربه در زمینه‌ی هنرهای تجسمی و کسب و کار را گردهم آوردیم تا به بهترین شرایط را برای هنرجویان فراهم کنیم. در صورتی که امکان تردد به شهر تهران برای شما مقدور نیست، می‌توایند در دوره آنلاین عکاسی و یا دوره‌هایی که به صورت ویدئوی دانلودی هستند، استفاده نمایید. در آکادمی آموزش عکاسی، آموزش فیلمبرداری ، آموزش نورپردازی  و تمام تخصص های مرتبط مانند ادیت و تدوین وجود دارد که می‌توانید بر اساس نیاز و میزان دانش فعلی خود نسبت به انتخاب دوره‌ی مناسب اقدام فرمایید.

 

12 دیدگاه

  • مهنوش گفت:

    سلام واقعا ممنونم از مقاله کامل و خوبتون..کاش یه جای معتبر و قیمت مناسب رو معرفی میکردید برای خرید لوازم جانبی و لوازم آتلیه ای..یا پیجشون رو..چون سنندج هستم و حضوری نمیتونم که شهر دیگه ای برم…

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سلام دوست عزیز
      سپاس از حسن توجه شما اگه حضوری نمیتونین تشریف بیارین
      از طریق سایت نورنگار میتونین به صورت انلاین خرید کنید خرید خوبی
      داشته باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *