021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

گرفتن تصاویر بی‌نظیر در فضاهای کوچک

گرفتن تصاویر بی‌نظیر در فضاهای کوچک

می‌توانید اینکار را به سادگی و تنها با داشتن یک میز، برخی تجهیزات نور و اسپیدلایت ، انجام دهید. نیازی به داشتن فلاش‌های بسیار بزرگ و گران استودیویی نیست، اما آن تجهیزات نیز دارای مزایای خاصی هستند و برای کارهای حرفه‌ای مناسب‌ترند. اسپیدلایت‌های نسبتا ارزان می‌توانند به گرفتن تصاویر خوب در فضای کم، به شما کمک کنند. در لیست زیر می‌توانید چند مورد از مزایای داشتن فلاش‌های اکسترنال اسپیدلایت را مشاهده کنید.

-قیمت کمتر برای خرید و جایگزین کردن مجدد

-اندازه مناسب برای نگهداری در خانه

-اندازه مناسب برای حمل و نقل

-جایگذاری آسان‌تر حتی در نقاط بسیار عجیب

-می‌توانند نور کافی برای عکاسی با f/13 را تامین کنند

-دارای لوازم جانبی و شکل دهنده‌های مناسب و ارزان قیمت

[relatedpost post=”125593″]

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

فضاهای کوچک، تصاویر بزرگ

وقتی به عکاسی لوکس یا تجاری فکر می‌کنیم، معمولا استودیوهای بزرگ با دیوارهای بلند سفید و آخرین تجهیزات فلش و بهترین دوربین‌ها را تصور می‌کنیم. اما افراد کمی می‌دانند که می‌توان در فضایی به محدودیت خانه نیز، به نتایج مشابه دست یافت.

من این تصاویر را یک روز که کاری برای انجام دادن نداشتم گرفتم. درست که من در فتوشاپ تخصص دارم ، اما معمولا برای ایجاد تصاویری از این دست، به مقدار کمی ویرایش نیاز است.

عکاسی تبلیغاتی

در تصویر می‌توانید مشاهده کنید که من از اسپیدلایت استفاده می‌کنم، به این خاطر که کنترل نور با این روش، بسیار آسان‌تر است و نیازمند رفلکتور یا سافت‌باکس بزرگتری نیست. من برای معلق کردن هدفون، از نخ ماهیگیری شفاف استفاده کردم، با اینکار، حذف کردن آن از تصویر و القای حس شناور بودن هدفون، بسیار آسان‌تر شد.

آموزش عکاسی از محصولات

بعضی از این تصاویر، با استفاده از اسپیدلایت در یک سافت باکس باریک، روشن شده‌اند. من از صفحاتی از جنس فوم، به عنوان منعکس کننده نور استفاده کردم. در اکثر مواقع، 2 یا چند اسپیدلایت، با رفلکتورها استفاده شدند. من برای شغل‌های تجاری بسیاری، عکاس استودیویی بودم، اما گاهی اوقات، مشتریان درخواست می‌کردند که در فضای موردنظر خودشان عکاسی کنم.

این مورد معمولا هنگام عکاسی از غذا پیش می‌آید، (من آشپزخانه‌ای برای عکاسی نداشتم) یا محصولات ظریف که ترجیح می‌دهم مشتری آنها را حمل کند یا اجسام بزرگتر مانند اسباب خانه.

[relatedpost post=”103863″]

مواردی که برای عکاسی در فضای کوچک نیاز دارید را می‌توانید به راحتی با قیمتی مناسب تهیه کنید، من برای تهیه کاغذ رسم، از یک فروشگاه لوازم تحریر استفاده کردم. این یک لیست از وسایلی است که من برای تهیه این تصاویر نگهداری میکنم:

  • یک رول کاغذ رسم
  • قاب‌های بوم با اندازه‌های مختلف. (معمولا بوم‌های ارزان‌قیمت، چون کاغذ رسم را دور آن میپیچم).
  • اسپیدلایت
  • تریگر
  • سافت باک باریک
  • پایه
  • پس زمینه رنگی
  • کارت رنگی برای صفحه زمینه
  • فوم سفید یا کارت به عنوان رفلکتور
  • گیره برای نگه داشتن صفحات
  • یک میز با ارتفاع مناسب
  • رفلکتور
  • بطری آبپاش برای آب
  • یخ مصنوعی
  • سیم ماهیگیری شفاف برای معلق‌سازی اجسام و حذف آسان آن از عکس.

میزی که من از آن استفاده می‌کنم، تولید شرکت Ikea است. من وقتی قیمت این میزها تخفیف خورده بود، 4 عدد از آنها را خریدم، این میزها، قابل جمع شدن و همچنین در برابر وزن نسبتا زیاد و ضربه مقاوم هستند. من چهار عدد گرفتم، چون ماشین من ظرفیت بیشتری نداشت معمولا این میزها را زیر مبل میگذارم و هروقت برای عکاسی به آنها نیاز داشته باشم، آنها را سرهم می‌کنم. چون در اکثر مواقع زیر مبل قرار میگیرد، سر راه نیست و فقط برای عکاسی از آنها استفاده می‌کنم. فقط پایه‌ها را متصل کنید و تمام. شما  می‌توانید از هر میز دیگری که برایتان کارایی داشته باشد استفاده کنید.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، چراغ‌ها معمولا در نزدیکی میز جایگذاری می‌شوند این امر به این منظور است که بتوانم بهترین سایه ممکن را ایجاد کنم، و فضای بیشتری در اطراف میز برای حرکت یا اضافه کردن نور داشته باشم.

عکاسی تبلیغاتی

من معمولا پشت میز و دیوار، فضای کمی را خالی میگذارم تا اگر نیاز به اضافه کردن نور دیگری بود، به راحتی اینکار را انجام دهم. من با یک نور آغاز می‌کنم و بعد از آغاز کار، در صورت نیاز تعداد آنها را بیشتر می‌کنم.

نورپردازی در عکاسی تبلیغات

من معمولا یک ایده خوب برای تصویر نهایی درنظر دارم، اما برای کسی که می‌خواهد اینکار را آغاز کند، شاید شرایط متفاوت باشد. بخاطر داشته باشید که عجله نکنید و قدم به قدم پیشروی کنید.

نورپردازی

هربار یک نور اضافه کنید و نتیجه را بررسی کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

نورپردازی دزر عکاسی از محصولات

برای ایجاد تصاویری مانند تصویر بالا، من از یک صفحه بر روی اسپیدلایت جهت کنترل نور و هدایت آن به مکان موردنظر استفاده کردم. همچنین از یک میز مشکی استفاده کردم که با کمی دقت، می‌توانید فرم آن را در تصویر مشاهده کنید. با استفاده از یک اسپیدلایت، این افکت، دوبرابر پخش شد، ابتدا از طریق چتر، سپس از طریق پخش کننده ساخته شده از بوم‌ها. این بوم بخصوص، فقط یک دور کاغذ رسم در اطراف خود دارد.

تصویر شیشه عطر، در اتاقی با اندازه تقریبا نصف اتاق اصلی گرفته شده است. من از یک میز Ikea کوچک و همان میز مشکی قبلی استفاده کردم. از دو اسپیدلایت و چندین بازتابنده کارت سفید استفاده کردم. این اجسام، انعکاس ایده‌آل را در شیشه ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند که انعکاس طبیعی‌تر جلوه کند.

من می‌دانستم که می‌خواهم از زمینه سفید استفاده کنم پس از اسپیدلایت برای روشن کردن آن استفاده کردم. و میز مشکی برای ایجاد تضاد بین این دو. و بالاخره، اضافه کردن رنگ با فرم aftershave و عکس تکمیل شد. نور اصلی، یک اسپیدلایت در سمت راست کادر است، که بر روی آن یک صفحه قرار دارد تا نور را بر روی کاغذ پرسپکس منعکس کرده و نور خفیفی را بر روی بطری نمایان کند، این نور کلیدی ماست. کارت موجود در سمت راست بطری، نور متحرک برای ایجاد تراکم می‌باشد. برای درک بهتر، تصویر را مشاهده کنید.

عکاسی محصولات

با اینکه دو سافت باکس مشاهده می‌کنید، فقط یکی از آنها برای این عکس استفاده شده‌است. سافت باکسی که من استفاده کردم، نور بالای سر در سافت باکس 20×20 سانتی‌متر است که می‌تواند یک اسپیدلایت را نگه دارد. من برای ایجاد عمق میدان، از یک لنز ماکرو استفاده کردم زیرا نور را به خوبی نشان می‌دهد.

عکاسی تبلیغاتی

این یکی از تصاویر موردعلاقه من است. استفاده از بطری شولر، کمی زمان و آزمایش نیاز داشت. من زمان زیادی را صرف این مورد کردم و می‌خواستم بهترین تصویر ممکن را ثبت کنم. کاغذ زمینه‌ای که استفاده کردم، به رنگ صورتی و بسیار براق بود، اما آنقدر که تصور می‌کردم، در تصویر برجسته نشد.

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی

من یخ مصنوعی و لیوان را فقط برای این نوع از تصاویر خریدم. قطرات آب توسط یک بطری اسپری آب ساده ایجاد شده‌اند. من احساس کردم که مانند افراد حرفه‌ای، نیازی به استفاده از گلیسرین ندارم. فقط درمورد نور و جایگذاری، باحوصله و صبر برخورد کردم، و وقتی صحنه آماده شد، به سرعت با اسپری آب پاشیدم و عکس گرفتم. راهی ساده برای تازه، خنک و یخ جلوه دادن تصویر.

آموزشی عکاسی از تجهیزات

نوردهی آن، شبیه به اکثر تصاویری است که در خانه میگیرم. از 2 سافت باکس استفاده کردم، که با دقت و تک به تک در موقعیت خاصی قرار گرفته‌اند تا به میزان موردنیاز، انعکاس ایجاد کنند. من میخواستم که یک انعکاس تا داخل بطری برود و دیگری برای برجسته‌سازی آن استفاده شود. برچسب در زاویه‌ای قرار داده شده است که دقیقا در وسط دو انعکاس قرار بگیرد.

ایجاد این انعکاس‌ها با استفاده از سافت باکس باریک، بسیار آسان‌تر از سافت باکس مربعی مرسوم است. اما اگر این سافت باکس ها را ندارید، به سادگی نقاط قابل مشاهده بر روی سافت باکس خود را با پارچه تیره بپوشانید و یک سافت باکس باریک خواهید داشت.

اسپیدلایت سوم، برای ایجاد هاله در زمینه استفاده شده است. یک پرسپکس شفاف برای ایجاد انعکاس ایجاد شده است. ایده من، گرفتن یک عکس خوب با دوربین بود، که زمان ویرایش آن را کاهش میدهد.

عکاسی تبلیغاتی از محصولات

برای من، داشتن محیطی به این شکل، به این دلیل است که می‌توانم هر وقت که دوست داشته باشم، عکاسی کنم. من در اوقات بیکاری خودم، بهترین تصاویر را ثبت کردم و نکات بسیاری یاد گرفتم.

عکاسی از محصولات

وقتی طرز نوردهی به موضوع را یاد بگیرید، نوردهی در موارد بسیار دیگری نیز، آسان‌تر می‌شود. این روند فقط برای کالا نیست. من برای عکاسی در عروسی‌ها و عکاسی پرتره نیز، از تکنیک‌های مشابه استفاده میکنم و از زمانی که در خانه برای یادگیری صرف کردم، بسیار رضایتمندم.

بهترین چیز درمورد روند یادگیری این است که نیازی به مخارج بالا نیست. یک جفت فلاش اسپید لایت و پایه، تقریبا مبلغ کمی هزینه دارد. یک سافت باکس باریک و فوم نیز اضافه کنید و حالا یک استودیو خانگی دارید.

باقی تجهیزات را می‌توانید زمانی که به آنها نیاز پیدا کردید تهیه کنید. نکته کلیدی که باید به خاطر داشت، تمرین است. عجله نکنید، استایل خود را پیدا کنید و بالاخره تصاویر شگفت‌انگیزی خواهید گرفت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *