دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

آموزش عکاسی از ناخن؛ اینطوری از ناخن عکس بگیر

تکنیک و ترفند
آموزش عکاسی از ناخن؛ اینطوری از ناخن عکس بگیر

این روزها اکثر خانم‌ها علاقه زیادی به زیبایی ومرتب‌بودن ناخن‌هایشان دارند. به‌همین‌دلیل تقریباً همه سالن‌ها و آرایشگاه‌ها خدمات کاشت و ژلیش ناخن را انجام می‌دهند. اما شاید مهم‌ترین مسئله‌ای که خانم‌ها هربار با آن روبه‌رو هستند، پیداکردن طرح جدید برای ناخن‌هایشان است. در برخی موارد فرد ناخن‌کار، آلبومی از صدها طرح مختلف در اختیار مشتری خود می‌گذارد تا یکی را انتخاب کند. البته اشخاص حرفه‌ای‌تر از شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند و طرح‌های مختلف را آنجا می‌گذارند. با این‌کار مشتری هنگام انتخاب طرح سردرگم نخواهد شد و همچنین با نوع کار آن شخص آشنا می‌شود و بیشتر به کیفیت کار اعتماد می‌کند.

درست همینجاست که ناخن‌کارها به فکر گرفتن عکس‌های خوب از ناخن‌های مشتریانشان می‌افتند و می‌دانند که اگر آموزش عکاسی از ناخن را فرا بگیرند، می‌توانند مشتری‌های بیشتری داشته باشند و نمونه‌کارهای خود را به‌ بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارند. در ادامه این مطلب نکات مهمی که هنگام عکاسی ناخن باید به آن توجه کنید را آورده‌ایم و مسیر یادگیری عکاسی از ناخن را برای شما هموارتر کرده‌ایم.

نمونه‌کارهای خود را به‌ بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارند
یک ماگ خوشرنگ در دست بگیرید و از ناخنها عکاسی کنید.

نورپردازی را جدی بگیرید

یکی از موارد مهم در عکاسی از ناخن بحث نورپردازی است. به‌قدری این موضوع اهمیت دارد که می‌تواند رنگ ناخن را دقیقاً همان چیزی که هست و یا کاملاً متفاوت از آنچه که هست، نشان دهد. نورپردازی مناسب، به ناخن‌ها درخشش و زیبایی خاصی اضافه می‌کند. اگر دقت کرده باشید در بسیاری از عکس‌ها دست فرد، چروکیده به نظر می‌رسد با اینکه دستانی نرم و لطیف داشته است! دلیل این اتفاق، نبود نورپردازی مناسب است.

برخی از افراد غیرحرفه‌ای هنگام عکس‌گرفتن از ناخن، از فلش استفاده می‌کنند و علاوه‌بر از بین‌بردن رنگ اصلی ناخن، رنگ دست نیز تغییر پیدا می‌کند و حس فیک بودن تصویر به مخاطب داده می‌شود. در بحث آموزش عکاسی از ناخن، نورپردازی را باید جدی بگیرید. اگر در آرایشگاه یا محیط کارتان پنجره‌ای وجود دارد، حتماً هنگام عکس‌گرفتن در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا عکسی طبیعی و زیبا ثبت کنید. اما هنگام عصر و یا در محیط‌های بسته‌ای که پنجره ندارند چه باید کرد؟

عکاسی از ناخن با رینگ لایت

برای حل‌ مشکل نبود نور، می‌توانید از رینگ لایت‌های سایز کوچک یا متوسط کمک بگیرید. این رینگ لایت‌ها وزن و قیمت مناسبی دارند، جای کمی را اشغال می‌کنند و به‌راحتی جابه‌جا می‌شوند. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که هنگام استفاده از رینگ لایت باید رنگ آن را تنظیم کنید. دمای رنگ آن‌ها را با دکمه‌ها و نشانگرهایی که وجود دارد، باید بین طیف سرد و گرم قرار دهید، در واقع ترکیبی از رنگ سفید و زرد را باید ایجاد کنید. برای آشنایی بیشتر با رینگ لایت‌های مناسب عکاسی از ناخن ، می‌توانید به سایت فروشگاه نورنگار سر بزنید.

برای حل‌ مشکل نبود نور، می‌توانید از رینگ لایت‌های سایز کوچک یا متوسط کمک بگیرید
برای حل‌ مشکل نبود نور، می‌توانید از رینگ لایت‌های سایز کوچک یا متوسط استفاده کنید.

فوکوس دوربین را تنظیم کنید

عکاسی از ناخن با دیگر عکاسی‌ها کمی متفاوت است. در این نوع عکاسی شما باید ناخن را دقیقاً همانطوری که هست نشان دهید. اگر طرح ناخن براق است نباید براق‌بودن آن را از بین ببرید. همچنین اگر طرح ماتی انتخاب شده‌است باید مات بودن ناخن به‌خوبی، به تصویر کشیده شود. برای این کار سعی کنید با فاصله مناسب از سوژه عکس بگیرید و از زوم گوشی استفاده نکنید.

همچنین با تغییر تنظیمات فوکوس دوربین، ناخن‌ها را در مرکز توجه قرار دهید و کمی از پس‌زمینه فاصله بگیرید. همچنین سعی کنید روی ناخن‌های جلویی فوکوس را تنظیم کنید تا تمام جزئیات به بهترین شکل ممکن نشان داده شوند.

دیافراگم را تغییر دهید

چه از دوربین عکاسی، چه از گوشی موبایل برای عکاسی از ناخن استفاده کنید، بهتر است از تنظیمات دیافراگم کمک بگیرید. دیافراگم دو وظیفه اصلی در دوربین برعهده دارد: 1.تغییر میزان ورودی نور به درون دوربین و 2.تغییر عمق میدان. عکاسان حرفه‌ای دیافراگم را خیلی باز نمی‌کنند، چراکه باعث تارشدن عکس‌ها خواهد شد. بهتر است دیافراگم دوربین خود را روی 4، 5 یا 6 تنظیم کنید تا عکس‌هایی واضح و باکیفیت ثبت کنید. اگر دیافراگم شما روی 1 یا 2 تنظیم شده باشد، عکس‌هایتان تار خواهد شد.

چیدمان و رنگ‌بندی، عکس ناخن را جذاب‌تر می‌کند

نکته مهمی که در عکاسی از ناخن باید مورد توجه قرار گیرد، هم‌خوانی رنگ ناخن با پس‌زمینه است. زمانی که رنگ ناخن، رنگی سرد است بهتر است از پس‌زمینه‌ای گرم برای عکاسی استفاده کنید.

به‌طورمثال زمانی که بک‌گراند شما طوسی است، ناخنی با لاک ژلیش زرد بهترین ترکیب است و عکسی زیبا ثبت خواهید کرد. دقت داشته باشید پس‌زمینه‌ شلوغ، حواس مخاطب را پرت می‌کند و باعث می‌شود هنر شما به‌خوبی دیده نشود. ساخت یک بک‌گراند ساده حتی با چند کاغذ سفید به دیده‌شدن کار شما کمک خواهد کرد.

هم‌خوانی رنگ ناخن با پس‌زمینه
در عکاسی از ناخن، هم‌خوانی رنگ ناخن با پس‌زمینه را جدی بگیرید.

ظرافت و تمیزی از همه‌چیز مهم‌تر است

قدمی که قبل از عکاسی از ناخن باید بردارید این است که کار خوبی به تحویل مشتری دهید. هرچقدر که در عکاسی حرفه‌ای باشید اما نتوانید یک مانیکور خوب برای مشتری انجام دهید، عکاسی شما کارساز نخواهد بود. همیشه مانیکور یا ژلیش ناخن را با دقت و ظرافت انجام دهید و پس از اتمام کار از تمیز بودن دور ناخن مشتری مطمئن شوید. موقع عکس‌گرفتن به دست‌های مشتری روغن بزنید و باتوجه به نکات دیگری که گفته شد، عکس باکیفیتی ثبت کنید.

پس از اتمام کار از تمیز بودن دور ناخن مشتری مطمئن شوید
قبل از عکاسی از ناخنها  از تمیز بودن دور ناخن مشتری مطمئن شوید.

ادیت مناسب، عکاسی ناخن را کامل می‌کند

سعی کنید هیچ عکسی را بدون ادیت در شبکه‌های اجتماعی خود بارگذاری نکنید. یک ادیت مناسب می‌تواند حتی عکسی را که زیبا نیست، به‌طورکامل تغییر دهد و به‌عکسی درجه یک تبدیل کند. فراموش نکنید که ادیت سرد برای رنگ‌های سرد ناخن و ادیت گرم برای ناخن‌هایی با رنگ گرم باید استفاده شود.

اگر عکاسی را خودتان انجام می‌دهید پس حتماً از نرم‌افزارهای ادیت عکس مثل لایت‌روم نیز استفاده کنید. با کمی تغییر در روشنایی، ترنزیشن و بلرکردن عکس می‌توانید عکس ساده‌تان را خاص و زیباتر کنید. این نکته مهم را فراموش نکنید که ادیت عکس ناخن باید طبیعی و در حد نرمال باشد تا با رنگ اصلی لاک‌ها تفاوت فاحشی ایجاد نشود.

از نرم‌افزارهای ادیت عکس مثل لایت‌روم نیز استفاده کنید
برای ادیت عکس ناخن از نرم‌افزارهای ادیت عکس مثل لایت‌روم استفاده کنید

عکاسی از ناخن با گوشی بهتر است یا دوربین؟

اگر آموزش عکاسی از ناخن را به‌دلیل نداشتن یک دوربین حرفه‌ای، مدام عقب می‌اندازید باید بدانید که اکثر گوشی‌های موجود در بازار کیفیت دوربین خوبی دارند و می‌توانید عکاسی خود را با آن‌ها انجام دهید. اکثر افرادی که به‌دنبال عکاسی ناخن هستند، این عکس‌ها را برای شبکه‌های اجتماعی و یا تبلیغات خود می‌خواهند و استفاده دیگری از آن نمی‌کنند. به‌همین‌جهت نیازی به دوربین حرفه‌ای نیست. هرچند که اگر دوربین داشته باشید عکس‌های حرفه‌‌ای‌تری می‌توانید ثبت کنید؛ اما اگر هم نداشتید هیچ ایرادی ندارد و چیزی را از دست نداده‌اید.

حتی یک مزیت دیگری که عکاسی از ناخن با گوشی دارد این است که، به‌محض‌اینکه از ناخن‌های مشتری خود عکس گرفتید می‌توانید آن را ادیت کنید و بلافاصله منتشر کنید. اما اگر با دوربین عکس بگیرید باید زمانی را صرف انتقال عکس‌ها از روی دوربین به لپتاپ کنید و بعد ادیت انجام دهید، سپس به گوشی منتقل کنید و بعد در شبکه‌های اجتماعی پست کنید. اکثر افراد فرصت این کار را ندارند و یا اصلاً فراموش می‌کنند و همیشه انبوهی از عکس‌های بارگذاری نشده دارند.

پس در کل می‌توان نتیجه گرفت که عکاسی از ناخن با گوشی بهتر است و نیازی به دوربین چند صد میلیونی ندارید. البته گاهی نیاز است که عکس‌های حرفه‌ای برای ساخت تیزر، تبلیغات و عکاسی‌های صنعتی انجام شود که در این مرحله به داشتن دوربین نیاز پیدا خواهید کرد. قطعا قدرت دوربین عکاسی در نمایش جزئیات بیشتر از دوربین موبایل است؛ اما در حالت عادی و برای فردی که شاید هیچ‌وقت نیازی به عکاسی صنعتی نداشته باشد، عکاسی ناخن با گوشی مناسب‌ترین انتخاب است.

عکس‌های حرفه‌ای برای ساخت تیزر، تبلیغات و عکاسی‌های صنعتی انجام شود
ایده عکاسی ناخن فرنچ زرد با ساعت مچی، یک ایده جذاب است.

ایده ژست عکاسی از ناخن

سعی کنید در پینترست و اینستاگرام همیشه ایده‌های جدید عکاسی از ناخن را دنبال کنید. متفاوت‌بودن ژست‌های عکاسی باعث می‌شود که بیننده حس خوبی از پیج شما بگیرد. در ادامه تصویر پرکاربردترین ژست‌هایی که هنگام آموزش عکاسی از ناخن به کارآموزان یاد داده می‌شود را برای شما آماده کرده‌ایم. سعی کنید همیشه چندین ژست جدید در گالری خود داشته باشید تا به مشتری نشان دهید و از او بخواهید که شبیه به آن دست‌هایش را نگه دارد.

به‌عنوان یک ناخن‌کار حرفه‌ای نباید از مشتری انتظار داشته باشید که خودش ژست بگیرد بلکه شما باید جدیدترین و زیباترین ژست‌ها را در قالب یک عکس به مشتری نشان دهید و از او بخواهید که ژستش را اجرا کند.

ایده خلاقانه عکاسی برای ناخن
عکاسی برای ناخن نیاز به خلاقیت زیادی دارد.

قبل از اشتراک‌گذاری عکس ناخن باید بدانید

از برندسازی غافل نشوید. حرفه‌ ناخن‌کاری چندسالی است که بسیار در میان خانم‌ها پرطرفدار شده و کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که به سلامت و زیبایی ناخن‌هایش اهمیت ندهد. پس به همان میزان که مشتری زیاد است، باید متخصص در این حوزه وجود داشته باشد تا بتواند نیاز مشتری را برطرف کند. اما اینکه چرا برخی از ناخن‌کارها بسیار معروف هستند و برخی دیگر ناشناخته باقی مانده‌اند، تنها به‌دلیل برندسازی است.

اگر شما هرباری که خدمات زیبایی ناخن انجام می‌دهید از ناخن‌های مشتری عکس بگیرید و در شبکه‌های اجتماعی خود پست کنید، باعث می‌شود که افراد بیشتری شما را بشناسند و با دیدن ظرافت و زیبایی کار شما، برای انجام خدمات ناخن به‌سراغ شما بیایند.

نکته مهمی که در بحث برندسازی وجود دارد این است که سعی کنید از یک ترتیب و یا قالبی خاص برای پست‌های خود استفاده کنید تا هر زمان که فردی عکس‌های شما را می‌بیند، نام برند شما در ذهنش تداعی شود. مرتب‌بودن عکس‌ها براساس طرح و رنگ ناخن به زیباترشدن پیج شما نیز می‌تواند کمک کند.

چند نکته کاربردی عکاسی ناخن برای ناخن کارها

  • برای داشتن عکس‌های حرفه‌ای می‌توانید از انواع فون کوچک و بک دراپ استفاده کنید.
  • برای عکاسی راحت‌تر می‌توانید از سه‌پایه استفاده کنید و از قبل آن را در زاویه مناسبی برای عکاسی ثابت نگه دارید تا زمان کمتری گرفته شود.
  • سعی کنید کاشت ناخن و ژلیش را عالی انجام دهید. هیچگاه با ادیت نمی‌توان ایرادات کار را برطرف کرد و یک نمونه‌کار بی‌نقص به نمایش گذاشت.
  • سبک کاری خاص خود را داشته باشید تا کار شما با دیگران متمایز باشد.
  • با آزمون و خطا تلاش کنید بهترین زاویه عکاسی و بهترین زاویه نور را پیدا کنید. این باعث می‌شود تاثیرگذاری عکس‌ها بیشتر شود.
  • قرار دادن نمادهای مرتبط با عکس ناخن می‌تواند سطح عکس شما را چند درجه بالاتر ببرد. استفاده از عناصر هم‌رنگ با لاک ناخن یک ایده بی‌نظیر است.
  • برای بیشتر شدن جذابیت انگشتان دست در کنار طراحی ناخن‌ها، استفاده از اکسسوری‌های ظریف و مینیمال می‌تواند کمک‌کننده باشد.
ایجاد هماهنگی رنکها در عکاسی
هماهنگی رنگها را در عکاسی از ناخنها جدی بگیرید.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

در این مطلب تمام نکات ضروری برای آموزش عکاسی از ناخن را برای شما توضیح دادیم. همیشه سعی کنید از ژست‌های جدید برای عکس‌گرفتن از ناخن استفاده کنید و هیچ‌وقت راضی نشوید که مشتری‌‌تان بدون گرفتن عکس از پیش شما برود. اگر تمام نکاتی که در این مطلب گفتیم را رعایت کنید، قطعا از نتیجه نهایی عکاسی ناخن شگفت‌زده خواهید شد. فراموش نکنید همیشه دقت به جزئیات است که کار شما را متمایز می‌کند. در این مسیر فروشگاه نورنگار کنار شماست تا تمام تجهیزات مورد نیاز عکاسی حرفه‌ای شما را فراهم کند.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

6 دیدگاه

  • گندم تشکری گفت:

    سلام وقت بخیر.ببخشید من تو عکاسی ناخن یه مشکل بزرگ دارم. عکسام تاریک میشن.دسترسی به نور طبیعی هم ندارم معمولا.ممنون میشم راهنمایی کنیو.دوربینم هم گوشی هست.

  • elea90 گفت:

    درود و مهر
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید برای ناخن کاری رینگ لایت خوب میخواستم ؟

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود دوست عزیز نورنگاری
      میتونین به سایت نورنگار نگار مراجعه کنید
      و در صفحه زیر رینگ لایت خودتون رو برای خرید انتخاب کنید
      رینگ لایت آرایشی در خدمتم دوست عزیز 🌹 .

  • nazanin99 گفت:

    سلام
    ایده هاتون عالی بودن خیلی به کارم اومد
    من ناخن کارم و عکس هام خیلی تکراری شده بودن ممنون از شما 🌹

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سلام دوست عزیز
      خوشحالم که مطالب براتون مفید بوده آرزوی موفقیت برای کسب و کارتان دارم 🌹🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *