دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

تله پرامپتر چیست؟

چاپ
تله پرامپتر چیست؟

تله پرامپتر چیست و چه کاربردی دارد؟

تله پرامپترها از مهم‌ترین ابزار یک سخنرانی حرفه‌ای محسوب می‌شوند. یک تله پرامپتر در واقع شامل دو صفحه شیشه‌ای می‌شود که متن سخنرانی را به سخنران نمایش می‌دهد.

تله پرامپترهای مثل مدل زیر که در عکس می‌بینید در دو طرف سخنران قرار می‌گیرند و نوع دومی هم وجود دارد که روی دوربین نصب می‌شود و سخنران یا مجری بدون چشم برداشتن از لنز دوربین متن‌ها را می‌خواند.

تله پرامپتر

تله پرامپتر یا اتوکیو؟

هردو عنوان تله پرامپتر و اتوکیو در ایران رایج است. استفاده از اسم اتوکیو برای این ابزار قصه کوتاهی دارد. داستان به آنجا مربوط می‌شود که تله پرامپتر برای اولین‌بار توسط برند Autocue به ایران آمد؛ به همین دلیل خیلی از افراد این ابزار را با عنوان اتوکیو می‌شناسند.

تله پرامپتر چگونه کار می‌کند؟

ساز و کار تله پرامپترها بسیار جالب است. تله پرامپترها از نظر حضار فقط دو صفحه شیشه‌ای‌ و عجیب‌اند که سخنران در پشت آن‌ها قرار می‌گیرد. اما این صفحات شیشه‌ای با انعکاس متن سخنرانی روی زمین تریبون، به سخنران برای یادآوری متن سخنرانی و حفظ ارتباط چشمی بین سخنران و حضار کمک می‌کند.

مدل‌های گران قیمت تله پرامپتر خودشان یک صفحه نمایش برای انعکاس دادن روی شیشه مخصوص دارند و در مدل‌های ارزان می‌توان از موبایل یا تبلت به عنوان نمایشگر استفاده کرد.

تله پرامترهای حرفه‌ای یک پدال یا دکمه‌ای برای کنترل سرعت گذر متن دارند.

تله پرامپتر فقط یک ابزار برای سخنرانی است؟

جواب این سوال منفی است؛ تله پرامپترها برای گوینده‌های اخبار هم مورداستفاده قرار می‌گیرند. گوینده با نگاه‌کردن به این صفحات که روی لنز دوربین قرار گرفته‌اند، شروع به خواندن متن اخبار می‌کند. همچنین از این ابزار برای تهیه مستندها و فیلمبرداری در استودیو هم استفاده می‌شود.

Teleprompter

استفاده افراطی از تله پرامتر

ناگفته نماند که استفاده افراطی و وابستگی به این ابزار بازخورد خوبی نخواهد داشت. اکثر سیاستمدارها به واسطه استفاده بیش از حد از تله پرامپترها مورد انتقاد شدید قرار گرفته‌اند. همچنین اگر همه شرایط یک همایش یا برنامه خبری بر اساس تله پرامپتر چیده شود ممکن است در نهایت همه چیز خوب پیش نرود.

اپلیکیشن‌های تله پرامپتر

اگر تولید محتوای تصویری انجام می‌دهید، یک تله پرامپتر می‌تواند ابزار مفیدی برای شما باشد. البته برای این کار نیاز نیست دستگاه ان را بخرید.

اپلیکیشن‌هایی ساخته شده که می‌توانند متن را در صفحه نمایش موبایل یا تبلت با سرعت مشخص و با فونت بزرگ نمایش دهند.

نرم‌افزارهای بسیاری برای موبایل و کامپیوتر وجود دارند که همه کار یک تله پرامپتر را انجام می‌دهند. با نصب نرم‌افزارهای تله پرامپتر روی موبایل می‌توانید هم‌ زمان با دیدن چهره خود، تصویر متن مورد نظرتان را هم داشته باشید.

اپلیکیشن اندروید Presentation Timer

این اپلیکیشن یک چارت زمان‌بندی مشخص را برای شما فراهم می‌کند. با نصب این اپلیکیشن، زمان‌بندی سخنرانی شما روی LED موبایل نمایان می‌شود. رنگ آبی یعنی هنوز وقت دارید. رنگ سبز به معنای شروع قسمت پایانی سخنرانی است. رنگ نارنجی به معنای اخطار و رنگ قرمز به معنای اتمام وقت شماست.

اپلیکیشن اندروید PromptSmart Pro

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید موبایل خود را به یک تله پرامپتر تبدیل کنید. این اپلیکیشن با تشخیص صدای شما در حین سخنرانی، متن مورد نظر را جلوی صفحه موبایل می‌چرخاند تا شما به راحتی آن را بخوانید.

اپلیکیشن ویندوز Programming TelePromoter

این نرم‌افزار کاربردی تمام کارهای یک تله پرامپتر حرفه‌ای را انجام می‌دهد. شما می‌توانید با اسکرول‌کردن متن خود، جمله‌ها را از روی مانیتور با تسلط کامل بخوانید. همچنین این نرم‌افزار از ویژگی‌های جالبی مثل حالت اضافه‌کردن متن به صورت دستی و تنظیم شفافیت صفحه برخوردار شده است.

کد تخفیف نورنگار

اپلیکیشن اندروید BIGVU Teleprompter Permiuim 1.1.5

این اپلیکیشن، نزدیک‌ترین فضا را نسبت به ابزار واقعی تله پرامپتر دارد. با دانلود این اپلیکیشن از سرویس Google play می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید. ابتدا متن خود را ایجاد کنید و سپس دوربین جلوی موبایل را در حال ضبط قرار بدهید. حالا با خواندن کامل متن در صفحه موبایل می‌توانید از این تله پرامپتر اندرویدی لذت ببرید.

نویسنده : حسین بابائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه