دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

بهترین منبع نور برای عکاسی از طلا و جواهرات؛ راهنمای جامع انتخاب نور مناسب

بهترین منبع نور برای عکاسی از طلا و جواهرات؛ راهنمای جامع انتخاب نور مناسب

عکاسی از جواهرات به خودی خود امری بسیار چالش‌برانگیز است که پیدا کردن بهترین منبع نور عکاسی جواهرات یکی از مهم‌ترین چالش‌های آن بشمار می‌رود. اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید عکس‌های باشکوه از طلا و جواهرات بگیرید! بلکه با به خرج دادن اندکی ظرافت بیشتر، استفاده از تجهیزات و تنظیمات مناسب نور و تکنیک‌های خاص بصری در عکاسی می‌توانید عکس‌هایی پر جلوه، درخشان و جذاب از جواهرات بگیرید. پس تا انتهای مطلب با نورنگار همراه باشید تا بهترین منابع نور برای عکاسی از این اکسسوری‌های زیبا را به شما معرفی کنیم.

بهترین نور برای عکاسی از طلا و جواهرات چیست؟

طلا و جواهرات علاوه بر اینکه بسیار ظریف هستند و در ابعاد تقریباً کوچک تولید می‌شوند، درخشش و برق خاصی دارند. اگر عکاس طلا و جواهرات هستید برای جلوگیری از این مشکلات حتماً باید از ابزار مناسب این کار استفاده کنید، تمام تجهیزات مورد نیاز را در نظر بگیرید و علاوه بر دوربین و لنز مناسب حتماً باید از منبع نور مناسب برای این کار استفاده کنید. با این کار می‌توانید عکس‌های باکیفیت، واضح و شفافی از این محصولات بگیرید که زیبایی آن‌ها را به خوبی نمایش دهند. در ادامه چند منبع نور فوق العاده برای عکاسی از جواهرات را معرفی خواهیم کرد.

بهترین نور برای عکاسی از طلا و جواهرات
عکاسی طلا و جواهر از سخت‌ترین ژانرهای عکاسی محسوب می‌شود که به نورپردازی درست نیازمند است.

بهترین منابع نور مناسب برای عکاسی جواهرات

بهترین منابع نور ممکن برای عکاسی از این اکسسوری‌های جذاب و درخشان عبارتند از:

سافت باکس؛ منبعی برای ایجاد نور یکنواخت

سافت باکس یکی از بهترین تجهیزات نورپردازی مورد استفاده هنگام عکاسی از جواهرات است. این محصول یک جعبه مربع یا مستطیلی شکل کوچک است که به جلوی یک منبع نور پیوست متصل می‌شود و نور را پخش می‌کند. همین یکنواخت پخش شدن نور باعث می‌شود بتوانید از اشیای کوچکی مانند طلا و جواهرات عکس‌هایی با جزئیات واضح بگیرید.

سافت باکس؛ منبعی برای عکاسی جواهرات
سافت باکس‌ها از منابع نور قدرتمند استودیویی به شمار می‌آیند که تقریبا برای هر نورپردازی مناسب هستند

چتر نور؛ منبع ایجاد سایه‌های ملایم

چتر نور نیز به عنوان یک منبع نور عکاسی طلا و جواهرات مورد استفاده بسیاری از عکاسان قرار می‌گیرد. این وسیله سطح بازتابنده‌ای دارد که مقدار کمی از نور را پخش می‌کند و به شما باز می‌تاباند و به این ترتیب سایه‌های ملایمی هنگام عکاسی از طلا ایجاد می‌کند.

چتر نور؛ منبع ایجاد سایه در عکاسی طلا
چترهای نور، ابزاری محبوب در میان عکاسان و فیلمبرداران هستند که به دلیل قابلیت ایجاد سایه‌های ملایم و نوری یکنواخت، به طور گسترده در انواع مختلف عکاسی و فیلمبرداری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عکاسی از طلا جواهرات باید درخشش و چشم‌نوازی آنها را به مخاطب نشان بدهد و نوعی حس اغواگری ایجاد کند که توجه مشتریان را جذب کرده و نرخ فروش را افزایش می‌دهد. برای این‌کار باید از منابع نور مانند سافت باکس و چتر نور استفاده کرده و نورپردازی حرفه ای انجام داد.

نور طبیعی محیط؛ منبعی رایگان و در دسترس

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بهترین منبع نور برای عکاسی از جواهرات نور طبیعی محیط است که منبعی در دسترس و در عین حال کاملاً رایگان است! این نور که ممکن است حتی از پنجره‌ای کوچک بر محصولات مورد نظر تابیده شود تاثیر فوق‌العاده‌ای روی نشان دادن جزئیات سنگ‌های تراش‌خورده و جواهرات درخشان می‌گذارد و با اثر نرم و پراکنده خود بافت‌ها و جزئیات را برجسته‌سازی می‌کند.

شما می‌توانید در گوشه‌ای از اتاق که نزدیک به پنجره است یک میز قرار داده و یک فضای عکاسی از جواهرات با نورطبیعی ایجاد کنید.

نور طبیعی در عکاسی جواهر
نور طبیعی، عنصری اساسی و درخشان در عکاسی است که به عکاسان امکان می‌دهد تا تصاویری خلاقانه، زیبا و واقعی خلق کنند.
نکاتی برای عکاسی از جواهرات

مقاله مرتبط: نکاتی برای عکاسی از جواهرات

جشنواره عکس نورنگار

اهمیت منبع نور بر کیفیت تصاویر

استفاده از منبع نور مناسب برای عکاسی از جواهرات به حدی مهم است که ممکن است باعث موفقیت یا شکست شما در این بیزینس باشد. یک منبع نور خوب می‌تواند یک عکس فوری و معمولی را تبدیل به اثری هنری کند. این کار با ایجاد حالت، برجسته کردن جزئیات و تاکید بر ویژگی‌های محصول انجام می‌پذیرد. اگر هنگام عکاسی از نور نامناسب و بی‌کیفیت استفاده کنید، تصاویر واضح و دقیقی نخواهید داشت و نمی‌توانید جزییات مهم محصول را به‌خوبی نمایش دهید.

اهمیت منبع نور بر کیفیت تصاویر جواهر
انتخاب منبع نور مناسب، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که یک عکاس باید در هنگام عکاسی بگیرد.

تاثیر کیفیت نوردهی روی ثبت تصاویر

توجه داشته باشید که منبع نور شما در تمام طول عکاسی باید ثابت باشد. یعنی برای هر عکس از درجه حرارت و شدت رنگ ثابت استفاده کنید تا ظاهر تصاویر ثابت و یکسان باشند. نحوه قرارگیری منبع و زاویه نور نیز بسیار مهم است. سعی کنید منبع نور را طوری قرار دهید که سایه‌های اضافی ایجاد نشوند. با نوردهی مناسب و اصولی بی‌شک تصاویر باکیفیتی خواهید داشت که محصول را به‌زیبایی نشان خواهند داد. به این ترتیب عکس‌هایی زیبا و طبیعی خواهید داشت که دست مشتری را برای انتخاب محصول دلخواهش باز می‌گذارد.

عکاسی از زیورآلات با گوشی موبایل به سادگی امکان پذیر است

مقاله مرتبط: عکاسی از زیورآلات با گوشی موبایل به سادگی امکان پذیر است

بهترین روش‌های نورپردازی در عکاسی زیورآلات

برای نورپردازی عالی هنگام عکاسی از جواهرات، دو روش مختلف برای تنظیم نور وجود دارند که در ادامه آمده‌اند.

تنظیم نور دوگانه بالای سر

این روش انعکاس را به حداقل می‌رساند. در این روش نورپردازی به یک سطح روشن در پشت، زیر و در کناره‌های جواهرات نیاز دارید که می‌توانید این سطوح را با استفاده از یک تکه کاغذ سفید بزرگ برای ساخت یک دیوار چرخشی کوچک به‌دست آورید. سپس، دو چتر را از بالا به پایین روی جواهرات قرار دهید تا منبع نور ملایم و سطحی صاف و سفید ایجاد شود که بازتاب را کاهش دهد.

تنظیم نور دوگانه در عکاسی طلا
نور دوگانه بالای سر، نوری متعادل و یکنواخت بر روی سوژه ایجاد می‌کند و از ایجاد سایه‌های خشن جلوگیری می‌کند.

راه‌اندازی 45 درجه

در این روش از  V-flat استفاده می‌کنند. هنگام استفاده از این تنظیمات، باید نور استودیو برای عکاسی را در زاویه 45 درجه نسبت به سوژه و محل دوربین قرار دهید. برای برگشت نور به سوژه باید از یک تخته فوم یا یک تختهV-Flat رومیزی استفاده کنید. این تنظیمات نه تنها برای عکاسی از جواهرات استفاده می‌شود، بلکه برای عکاسی پرتره نیز مناسب است.

راه‌اندازی 45 درجه نور
این نوع نورپردازی، مزایای متعددی دارد و می‌تواند به خلق تصاویری زیبا و چشم‌نواز کمک کند.

برای جواهرات شیشه‌ای شکل از نور پس‌زمینه استفاده کنید

عکاسی از جواهرات شیشه‌ای شکل مانند سنگ‌های قیمتی از جمله الماس،یاقوت و زمرد به دلیل اینکه نور را از خود عبور می‌دهند کار چندان ساده‌ای نیست. بنابراین باید منبع نور طوری تنظیم شود که بتواند جزئیات آن را به‌خوبی نشان دهد. برای این‌کار می‌توانید از یک نور پس زمینه مانند چراغ‌های LED استفاده کنید که شفافیت و جلوه جواهرات شیشه‌ای را به خوبی نشان می‌دهند.

برای جواهرات شیشه‌ای شکل از نور پس‌زمینه استفاده کنید
این نوع نورپردازی، به شفافیت و درخشش شیشه می‌افزاید و جزئیات ظریف آن را به زیبایی به نمایش می‌گذارد.

تنظیمات نورپردازی جانبی برای عکاسی طلا و جواهرات

اینکه پس زمینه کار شما به چه صورت باشد در کیفیت عکسی که می‌گیرید بسیار موثر است. شما می‌توانید با ایجاد پس‌زمینه مناسب به عکس عمق ببخشید تا جزئیات مهم و برجسته جواهرات به خوبی نشان داده شوند؛ مثلا از زمینه سفید برای عکاسی استفاده کنید. سعی کنید همیشه منبع نور را در جای مناسب قرار دهید. زاویه تابش نور باید بر اساس منبع مورد استفاده و نوع عکاسی شما تنظیم شود.

استفاده از خیمه یا باکس عکاسی چراغ‌دار

اگر هنوز در ابتدای راه عکاسی از جواهرات قرار دارید و به اصطلاح یک عکاس آماتور به حساب می‌آیید، بهترین منبعی که می‌توانید برای عکاسی از این اشیا بسیار با ارزش و کوچک استفاده کنید، خیمه یا باکس عکاسی چراغ‌دار است که نور ملایم و یکنواختی به سطح کار می‌تاباند و پیچیدگی‌های تنظیم نور را ندارد.

استفاده از خیمه یا باکس عکاسی چراغ‌دار
اگر به دنبال یک راه حل ارزان‌قیمت و قابل‌حمل هستید، خیمه عکاسی گزینه مناسبی است. اما اگر به نورپردازی دقیق و کنترل‌شده و همچنین قابلیت تنظیم پس‌زمینه نیاز دارید، باکس عکاسی چراغ‌دار گزینه بهتری خواهد بود.

مقایسه بهترین منابع نور در عکاسی حرفه‌ای جواهرات

استفاده از هر یک از منابع نوری که ذکر کردیم به بودجه‌ای که در اختیار دارید، سلیقه شخصی شما، هدف از عکاسی و نوع جواهراتی که از آن‌ها عکاسی می‌کنید بستگی دارد. در جدول زیر هر یک از این منابع را با هم مقایسه کرده‌ایم تا بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

منبع نورویژگی‌ها
نور طبیعیارزان، در دسترس، جلوه طبیعی و یکنواخت
سافت باکسجلوه یکنواخت و طبیعی، نمایش جزییات، کوچک و قابل حمل
خیمه چراغ‌دارمناسب عکاسان مبتدی، نور ملایم و یکنواخت
چتر نورایجاد سایه‌های مناسب، نمایش دقیق جزییات، پراکندگی یکنواخت نور

جشنواره عکس نورنگار

سخن پایانی

انتخاب منبع نور برای عکاسی جواهرات کار چندان دشواری نیست. تنها کافی است که هدف خود از عکاسی را بشناسید و منبع را با توجه به نوع طلا و جواهراتی که قصد عکاسی از آنها را دارید انتخاب کنید. منبع نور اگر به طور صحیح انتخاب شود به شما کمک می‌کند تصاویری شفاف و باکیفیت با جزئیات دقیق از جواهرات مورد نظر ثبت کنید. شما می‌توانید منابع نور استاندارد و باکیفیت برای این کار را از سایت نو نگار با قیمتی مناسب خریداری کنید. چنانکه چه در این زمینه سوال یا نظری داشتید می‌توانید آن را در بخش نظرات با کارشناسان ما به اشتراک بگذارید.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *