دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

بهترین سایت‌ها و برنامه‌های دانلود از یوتیوب در سال 2024؛ معرفی ابزار رایگان و کاربردی

تکنیک و ترفند
بهترین سایت‌ها و برنامه‌های دانلود از یوتیوب در سال 2024؛ معرفی ابزار رایگان و کاربردی

خلاصه مطلب

بهترین سایت و نرم‌افزارهای دانلود از یوتیوب 2024 را در لیست زیر مشاهده می‌کنید:

•          نرم افزار و سایت 4K Video Downloader

•          سایت Y2Mate

•          نرم افزار SnapDownloader

•          نرم افزار ClipGrab

•          نرم افزار Freemake Video Downloader

•         اپلیکیشن Vidmate

شاید در سطح اینترنت نتوان هیچ سایت و پلتفرمی را پیدا کرد که به‌اندازه یوتیوب اطلاعات ویدیویی داشته باشد. در بستر یوتیوب می‌توان انواع ویدیوهای سرگرمی، آموزشی، خبری و ورزشی را پیدا کرد. با این‌حال این فضای جذاب و پرکاربرد با محدودیتی که برای ذخیره‌سازی و دانلود ویدیوها قائل شده، دست افراد را برای بازبینی آفلاین اطلاعات تا حد زیادی بسته و بسیاری به دنبال پیدا کردن یک راه سریع و آسان برای دانلود ویدیو از یوتیوب هستند.

معرفی بهترین سایت‌های دانلود یوتیوب در سال 2024

گستردگی ویدیوهای یوتیوب و جذابیتی که دارند باعث شده تا بسیاری از افراد ساعت‌های زیادی را صرف تماشای ویدیو در این پلتفرم کنند. از اطلاعات و ویدیوهای جذاب و رسمی شرکت‌ها و برندهای مختلف گرفته تا ولاگ و کالکشن روزمرگی سلبریتی‌ها، این فضا پر از محتواهایی است که برای افراد مختلف سرگرم کننده است. همچنین وجود دوره‌های آموزشی مختلف، بلاگرهای فعال و اطلاعات به‌روز از سرتاسر دنیا، فضای این پلتفرم را متفاوت از سایر سایت‌ها کرده است.

ایت‌های دانلود یوتیوب در سال 2024
یکی از دلایل محبوبیت یوتیوب، وجود بستری برای استفاده در فضا تلفن همراه برای کاربران است.

با وجود تمام جذابیتی که این پلتفرم دارد، بخاطر محدودیت‌های ایجاد شده، کاربران زیادی به دنبال برنامه‌های دانلود یوتیوب می‌گردند. ابزارهایی که بتواند داده‌ها را به‌صورت اطلاعات در گوشی و یا رایانه شخصی ذخیره‌سازی کند تا بدون نیاز به اینترنت هم بتوان بارها و بارها این ویدیوها را تماشا کرد. در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین سایت دانلود از یوتیوب می‌پردازیم تا کار شما را برای دسترسی به اطلاعات این فضا آسان‌تر کنیم.

چرا به ابزارهای دانلود یوتیوب نیاز داریم؟

اولین نکته در این مورد این است که چون خود یوتیوب محدودیت‌هایی برای دانلود آسان از طریق ابزارهای رایج ایجاد کرده، امکان دانلود و ذخیره‌سازی ویدیوها وجود ندارد. از طرف دیگر بازبینی چندباره یک ویدیو از طریق یوتیوب مستلزم هزینه و مصرف اینترنت زیادی است که برای همه افراد این شرایط فراهم نیست. همچنین تبلیغاتی که در بین ویدیوها پخش می‌شود، می‌تواند باعث آزار بیننده شود. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند ویدیوها را از یوتیوب دانلود کنند و در اینجاست که نیاز به ابزارهای خاص برای دانلود ویدیو از یوتیوب خواهیم داشت.

بهترین سایت‌های دانلود یوتیوب با رابط کاربری ساده

سایت‌های زیادی هستند که امکان دانلود فایل از یوتیوب را فراهم می‌کنند اما بسیاری از آنها بخاطر رابط کاربری پیچیده، سختی در استفاده و باگ‌های زیادی که دارند، قابل استفاده مداوم نیستند و فقط میتوان در صورت نیاز شدید به آنها مراجعه کرد. در ادامه این مقاله به معرفی سایت دانلود ویدیو از یوتیوب با رابط کاربری ساده می‌پردازیم تا شما هم بدون کمترین دردسر بتوانید ویدیوهای موردعلاقه خود را دانلود کنید.

سایت Y2Mate

سایت Y2Mate
سایت Y2Mate رابط کاربری راحت و اسانی دارد و حتی افرادی که هیچ زمینه‌ای در دانلود از وبسایت‌ها را ندارند می‌توانند با این ابزار کار کنند.

قطعاً یکی از سایت‌ها با راحت‌ترین رابط کاربری و امکان دانلود سریع و آسان ویدیو از یوتیوب، سایت Y2Mate است. این سایت بدون نیاز به نصب هیچ افزونه‌ای امکان دانلود ویدیو از یوتیوب را برای شما فراهم می‌کند. این سایت نه تنها امکان دانلود فایل ویدیویی با کیفیت‌های مختلف را دارد بلکه امکان جداسازی صدای ویدیو را هم برای کاربران فراهم می‌کند و می‌توانید فایل‌های صوتی را با فرمت دلخواه ذخیره کنید. برای دانلود از سایت Y2Mate به روش زیر عمل کنید:

  1. از یوتیوب لینک ویدیوی موردنظر را کپی کنید.
  2. وارد سایت Y2Mate شوید.
  3. در نوار آدرس لینک ویدیو را جایگذاری کنید.
  4. کیفیت موردنظر را انتخاب کرده و روی دانلود کلیک کنید.

به همین راحتی یک دانلود یوتیوب سریع را با این سایت تجربه خواهید کرد.

سایت FlyDownloader

سایت FlyDownloader
تنها کاری که نیاز است انجام دهید، کپی کردن لینک ویدیو و پیست کردن آن در مسیر دانلود در سایت Flydownloader است.

در لیست سایت‌های دانلود از یوتیوب 2024، سایت Flydownloader بیشتر از تمامی موارد محبوب کاربران است. این سایت جذاب با رابط کاربری بسیار آسان، به‌راحتی امکان دانلود ویدیو از یوتیوب را برای شما فراهم می‌کند. این سایت نیاز به ساخت حساب کاربری و پرداخت هزینه برای دانلود ندارد و یک ابزار آسان و حرفه‌ای برای کاربران مختلف است. همچنین از طریق این سایت می‌توانید ویدیو از پلتفرم‌های دیگری به‌جز یوتیوب مانند اینستاگرام، پینترست و بسیاری دیگر از شبکه‌های مجازی مشابه را دانلود کنید. مراحل دانلود از این سایت به شرح زیر است:

  1. لینک ویدیوی موردنظر را از یوتیوب و یا دیگر پلتفرم‌ها کپی کنید.
  2. وارد سایت FlyDownloader شوید و لینک را در نوار جستجو پیست کنید.
  3. با کلیک کردن روی گزینه دانلود کیفیت‌های مختلف ویدیو برایتان مشخص می‌شود.
  4. کیفیت موردنظر را انتخاب کنید و به‌راحتی آن را دانلود کنید.

معرفی سایت‌های رایگان دانلود یوتیوب

یکی دیگر از نکاتی که درباره دانلود ویدیو آنلاین مخصوصاً دانلود یوتیوب برای کاربران دردسرساز است، پولی بودن ابزارهای دانلود است. سایت‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارند که امکان دانلود ویدیو از یوتیوب را برای شما فراهم می‌کنند، اما همه آنها رایگان نیستند و نیاز به خرید اشتراک و پلن‌های پرمیوم ماهانه و سالانه دارید.

بخاطر محدودیتی که کاربران ایرانی برای خرید مستقیم این پلن‌ها دارند و گران بودن بیشتر این اشتراک‌ها، چند سایت با امکان دانلود رایگان از یوتیوب به شما معرفی می‌کنیم که خیلی راحت بتوانید ویدیو دانلود کنید.

سایت QDownloader

سایت QDownloader
این سایت را به دلیل سرعت و کیفیتی که ارائه می‌دهد می‌توان جزو محبوب‌ترین ابزارها در بین کاربران دانست.

سایت QDownloader را می‌توان در بین بهترین سایت دانلود یوتیوب، در جایگاهی بالا و کنار دو سایت معرفی شده قبلی قرار داد. این سایت به شما امکان دانلود ویدیو از یوتیوب با فرمت‌ها و کیفیت‌های مختلف را می‌دهد و می‌توانید هر ویدیویی که دوست دارید را با چند مرحله ساده دانلود کنید. این سایت امکان جداسازی فایل صوتی ویدیو و دانلود آن با فرمت‌های صوتی را هم می‌دهد. مراحل دانلود از QDownloader به شرح زیر است:

  1. لینک ویدیوی موردنظر را از یوتیوب کپی کنید.
  2. وارد سایت QDownloader شوید.
  3. لینک ویدیو را در نوار جستجو جایگذاری کنید.
  4. کیفیت موردنظر را انتخاب کرده و روی گزینه دانلود کلیک کنید.

سایت Yt5s

سایت Yt5s
سرعت دانلود ویدیوها در این سایت بسیار خوب است و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.

از دیگر سایت‌های دانلود یوتیوب رایگان با رابط کاربری بسیار راحت سایت Yt5s است. این سایت فرایند دانلود بسیار آسانی دارد و به همین دلیل یکی از روش‌های محبوب دانلود از یوتیوب 2024 هم شناخته می‌شود. از طریق این سایت می‌توانید ویدیوهای متنوعی را در کیفیت‌های مختلف دانلود کنید. مراحل این سایت هم به ترتیب زیر است:

  1. لینک ویدیو را از یوتیوب کپی کنید و وارد سایت Yt5s شوید.
  2. لینک ویدیو را در نوار جستجو پیست کنید.
  3. با انتخاب فرمت و کیفیت موردنظر، فایل خود را دانلود کنید.

نکات امنیتی هنگام استفاده از سایت‌های دانلود یوتیوب

نه تنها در دانلود ویدیو از سایت‌های دانلود یوتیوب بلکه در دانلود و ذخیره‌سازی فایل از تمامی سایت‌ها باید نکاتی امنیتی خاصی را رعایت کنید. این نکات مخصوصاً برای جلوگیری از دزدی اطلاعات و ویروسی شدن سیستم کامپیوتری شما اهمیت بسیاری دارد.

  1. از سایت‌های شناخته شده و معتبر برای دانلود ویدیو از یوتیوب استفاده کنید.
  2. اگر با سایتی آشنایی ندارید حتماً فیدبک‌های سایر کاربران را نسبت به این سایت بخوانید.
  3. حتماً در نوار لینک سایت به پروتکل امن Https و وجود آن توجه کنید.
  4. نرم‌افزار آنتی ویروس خود را بروزرسانی کرده و در هنگام دانلود از سایت‌ها آن را فعال کنید.
  5. فایل‌های دانلود شده را پیش از باز کردن با آنتی ویروس اسکن کنید.
  6. از دانلود فایل‌هایی با فرمت‌های (.exe , .bat) خودداری کنید.
  7. از دانلود منیجر برای دانلود فایل استفاده کنید.
  8. گزینه دانلود Auto-Run را غیرفعال کنید.

بدون شک یوتیوب یکی از بهترین منابع اموزشی رایگان در هر زمینه است که استفاده از آن می‌تواند پیشرفت چشم‌گیری در فعالیت‌های شما برجای بگذارد. استفاده از ابزارهایی که در این اموزش به شما داده شده مسیر شما را برای حفظ این اموزش‌های رایگان و گرانبها هموارتر خواهد کرد.

بهترین برنامه‌های دانلود ویدیو از یوتیوب برای ویندوز، مک، و موبایل

برای دانلود ویدیو از یوتیوب نه تنها سایت‌های مختلف بلکه اپلیکیشن و برنامه‌های رایگان دانلود ویدیو وجود دارد که می‌توانید با نصب آنها روی کامپیوتر و یا گوشی موبایل خود، براحتی هر ویدیویی را دانلود کنید. در ادامه به بررسی اجمالی و معرفی کلی این یوتیوب دانلودر ها می‌پردازیم.

نرم افزار ClipGrab

نرم افزار ClipGrab
شما می‌توانید ویدیوها را در کیفیت‌های مختلف (از جمله کیفیت HD) دانلود کنید.

این نرم‌افزار قابل نصب روی ویندوز، مک و لینوکس است. از طریق این نرم‌افزار براحتی می‌توانید ویدیوهای مختلف را از یوتیوب دانلود کنید. این نرم افزار با سرعت بالا امکان دانلود راحت را از سایت‌های استریم ویدیو فراهم می‌کند.

دانلود عکس از pinterest؛ چطور عکس از پینترست دانلود کنیم؟

مقاله مرتبط: دانلود عکس از pinterest؛ چطور عکس از پینترست دانلود کنیم؟

نرم افزار Freemake Video Downloader

یکی دیگر از یوتیوب دانلودرها با امکان دانلود ویدیو از یوتیوب در کیفیت‌های مختلف و با فرمت‌های بسیار متنوع است. این نرم افزار فایل‌های حجیم را هم برای شما دانلود می‌کند و حتی امکان تبدیل ویدیو به فرمت‌های دیگر و فایل صوتی هم با این برنامه فراهم است. از این برنامه می‌توانید در سیستم‌های ویندوز و مک استفاده کنید.

نرم افزار SnapDownloader

نرم افزار SnapDownloader
علاوه بر یوتیوب، می‌توانید از این نرم‌افزار برای دانلود ویدیو از اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، ردیت، ویمئو و بسیاری از سایت‌های دیگر استفاده کنید.

دیگر برنامه یوتیوب دانلودر که امکان دانلود فایل نه تنها از یوتیوب بلکه سایت‌های مختلفی را برای شما فراهم می‌کند، SnapDownloader است. این برنامه را هم می‌توانید برای ویندوزهای 7،8،10،11 و هم نسخه مک 10،11 و بالاتر نصب کنید. همچنین نسخه اندروید این نرم‌افزار برای دانلود از طریق گوشی موبایل هم وجود دارد.

نرم افزار 4K Video Downloader

نرم افزار 4K Video Downloader
ذخیره ویدیوها در فرمت‌های محبوب مانند MP4، MKV، M4A، MP3، FLV و 3GP در این برنامه امکان پذیر است.

شاید بتوان از بین بهترین برنامه‌های دانلود یوتیوب، 4K Video Downloader را به‌عنوان برترین گزینه انتخاب کرد. این نرم افزار بسیار قدرتمند نه تنها برای دانلود یوتیوب بلکه برای دانلود ویدیو از پلتفرم‌های مختلف مانند تیک‌تاک، فیس بوک، بیلی‌بیلی و توییچ هم کاربردی است و می‌توانید با کیفیت بسیار بالا ویدیوهای موردعلاقه خود را دانلود کنید.

اپلیکیشن Vidmate

اپلیکیشن Vidmate
Vidmate به شما اجازه می‌دهد تا ویدیوها را در کیفیت‌های مختلف (از جمله کیفیت HD) دانلود کنید.

اپلیکیشن Vidmate یک نرم‌افزار مخصوص گوشی‌های اندروید است که از طریق آن می‌توانید از پلتفرم‌های مختلف استریم، ویدیو موردنظر خود را دانلود کنید. همچنین امکان دانلود فایل صوتی ویدیوها هم با این اپلیکیشن وجود دارد.

اپلیکیشن TubeMate

اپلیکیشن TubeMate
با جستجوی مستقیم در TubeMate، می‌توانید ویدیوهای مورد نظر خود را از یوتیوب پیدا کرده و دانلود کنید.

دیگر یوتیوب دانلودر اندروید با امکان دانلود ویدیو از یوتیوب در فرمت‌ها و رزولوشن‌های مختلف TubeMate است. این اپلیکیشن رابط کاربری آسانی دارد و انواع فایل‌های ویدیویی را با سرعت بالا دانلود می‌کند.

عکاسی-تبلیغاتی

ابزارهای رایگان در مقابل ابزارهای پولی برای دانلود ویدیو از یوتیوب

بخاطر محدودیت‌های دانلود و افزایش تعداد سایت‌های دانلود یوتیوب، این شرکت برای حفظ تعداد استریم‌ها و همچنین راحتی کاربران، امکان دانلود با خود نرم‌افزار یوتیوب را برای پلن‌های پرمیوم خود فراهم کرده است. با این‌حال این دانلودها در بستر خود نرم‌افزار است و امکان جابجایی فایل به دستگاه‌های دیگر وجود ندارد. همچنین بعد از تمام شدن اشتراک یوتیوب، تمام این دانلودها هم حذف می‌شود.

نکات مهم در انتخاب ابزار مناسب برای دانلود از یوتیوب

نکات مهم در انتخاب ابزار مناسب برای دانلود از یوتیوب
ابزاری را انتخاب کنید که سرعت دانلود بالایی داشته باشد تا در کمترین زمان ممکن بتوانید ویدیوهای مورد نظر خود را دانلود کنید.

پیش از این درباره نکات مهمی که برای دانلود از سایت‌های مختلف باید رعایت کنید صحبت کردیم، حال وقت آن رسیده که نکاتی را در رابطه با انتخاب مناسب‌ترین ابزار دانلود از یوتیوب به شما بگوییم تا بتوانید خیلی راحت‌تر یک روش دانلود ویدیو آنلاین پیدا کنید.

  1. کیفیتی که به‌طور معمول برای تماشای ویدیو انتخاب می‌کنید را درنظر بگیرید و سپس از امکان دانلود آن کیفیت با ابزارهای دانلود مختلف اطمینان حاصل کنید.
  2. سرعت اینترنت شما تاثیر زیادی در انتخاب ابزار مناسب دارد، پس اگر سرعت اینترنت بالایی ندارید بهتر است از نرم‌افزارهای دانلود یوتیوب استفاده کیند.
  3. اگر کیفیت‌های بالاتر از 1080 را درنظر دارید بهتر است از ابزارهای پولی برای دانلود ویدیو از یوتیوب استفاده کنید.
  4. سرعت بارگذاری ویدیو در سایت‌ها و دانلود کردن از آنها نسبت به نرم‌افزارهای کامپیوتری و اپلیکیشن‌ها کمتر است.
  5. اگر از گوشی همراه برای دانلود ویدیو از یوتیوب استفاده می‌کنید استفاده از اپلیکیشن راحت‌تر و سریع‌تر از استفاده از سایت است.

بررسی برنامه‌های پولی و امکانات بیشتر آن‌ها

برنامه‌های پولی دانلود یوتیوب با گرفتن هزینه اشتراک ماهیانه و سالیانه، علاوه بر سرعت بالای دانلود، امکانات متنوعی دیگری را هم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند که آنها را برای خرید اشتراک مداوم وسوسه می‌کند. به‌طور مثال 4K Video Downloader که هم نسخه نرم‌افزاری و هم دانلود از سایت دارد، با پلن پرمیوم به شما امکان دانلود پلی لیست‌های مختلف، دانلود با کیفیت بالا و بدون تبلیغات، دانلود زیرنویس‌های مختلف و سرعت بیشتر را ارائه می‌دهد.

نرم‌افزارهای دیگری مانند ByClick Downloader هم امکان دانلود نامحدود، دانلود ویدیوهای 60 فریم بر ثانیه و کیفیت‌های 4K و 8K، دانلود پلی لیست‌ها و امکان تبدیل ویدیو به فرمت‌های مختلف را می‌دهد. از دیگر نرم‌افزارهایی که پلن پرمیوم با امکانات مشابه دارند می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • نرم افزار iTubeGo YouTube Downloader
  • نرم افزار VidJuice UniTube
  • نرم افزار Allavsoft
  • نرم افزار SnapDownloader

نحوه تبدیل ویدیوهای یوتیوب به MP3 و MP4

نحوه تبدیل ویدیوهای یوتیوب به MP3 و MP4
اگر قصد دارید تنها فایل صوتی ویدیو را دانلود کنید، بررسی کنید که ابزار مورد نظر از تبدیل ویدیو به فرمت‌های صوتی مانند MP3 پشتیبانی می‌کند یا خیر.

بیشتر سایت‌های معرفی شده در این مقاله امکان تبدیل ویدیوهای یوتیوب به فرمت‌های MP3 و MP4 را دارند. با استفاده از این سایت‌ها و نرم‌افزارها می‌توانید ویدیوهای مختلف را در کیفیت‌های مختلف و با فرمت‌های متفاوت دانلود کنید. تنها کافی است لینک ویدیوی موردنظر را در این ابزارها جایگذاری کنید و از بین گزینه‌های مختلف دانلود، فرمت MP3 و یا MP4 را انتخاب کنید.

بررسی کیفیت دانلود و سرعت بارگذاری در سایت‌ها و برنامه‌ها

سایت‌های معرفی شده همه سرعت خوبی در بارگذاری دارند و سرعت دانلود آنها تا حد زیادی به سرعت اینترنت شما بستگی دارد. از بین این سایت‌ها 4K Video Downloader سرعت بارگذاری و دانلود بالاتری دارد. همچنین برای دانلود با کیفیت بالا و سرعت مناسب از طریق گوشی همراه می‌توانید از اپلیکیشن TubeMate استفاده کنید. این اپ جدای از امکان دانلود، شرایط بازبینی ویدیوهای یوتیوب و سرچ در آن را هم دارد و نیازی به جابجایی بین نرم‌افزارهای مختلف برای کپی و جایگذاری لینک نخواهید داشت.

سخن پایانی

ابزارهای مختلف دانلود ویدیو از یوتیوب در قالب سایت‌های رایگان، نرم‌افزارهای مختلف مخصوص ویندوز و اپلیکیشن‌های تلفن همراه هستند. استفاده از برنامه‌های رایگان دانلود ویدیو و سایت‌های یوتیوب دانلودر یک راه‌حل سریع برای ذخیره‌سازی و داشتن دائمی ویدیوهای یوتیوبی است. با این روش علاوه بر ذخیره ویدیو، هزینه‌های مصرف نت شما هم کاهش می‌یابد و در موقعیت‌هایی که به شبکه جهانی دسترسی ندارید هم می‌توانید ویدیوهای موردعلاقه خود را ببینید و لذت ببرید.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : techradar
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط