دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

اهمیت لنزهای ارزان قیمت

اهمیت لنزهای ارزان قیمت

زمانی که یک عکاس نیمه حرفه ای 4×5 منظره بودم ، اغلب نیم ساعت را صرف عکاسی از یک صفحه فیلم می کردم و چندین ساعت آن را به بهترین شکل ممکن بزرگ می کردم . من به دنبال واضح ترین نتیجه ممکن بودم و اکنون در عصر دیجیتال ، من همچنان به دنبال تصاویر واضح هستم.

 

فیلیپ ریو در وب سایت خود می نویسد که او دو سرگرمی دارد ، عکاسی و تجهیزات عکاسی که به ندرت با هم تلاقی می کنند . من هم از ایجاد عکس و هم از آزمایش لنز لذت می برم . این دو سرگرمی متفاوت هستند.

 

سرگرمی دوم من باعث شد تا متوجه شوم که اهمیت لنزهای ارزان قیمت سبک وزن در دیافراگم‌های کوچک‌تری که معمولاً برای عمق میدان انتخاب می‌کنم ، بسیار قابل توجه است .

 

من از همراه داشتن Sony a6400 در پیاده روی روزانه لذت می برم و اغلب از کوچکترین لنز زوم موجود ، 16-50 میلی متری استفاده می کنم. وزن آن تنها 117 گرم است و بسیار صاف است . عکاسان اغلب توصیه می کنند که این لنز کیت ارزان را کنار بگذارید و آن را با لنز واقعی جایگزین کنید . اما در آزمایش‌های من ، با بهترین دیافراگم 35 میلی‌متری Zeiss prime در f/5.6 و دیافراگم‌های کوچک‌تر مطابقت داشت.

 

اهمیت لنزهای ارزان قیمت بسیار مهم است

سونی a6400 با بزرگنمایی کیت 16-50 افزایش یافته است.

زوم پرایم

 

زمانی که لنزهای زوم برای اولین بار رایج شدند ، فکر می کردم به اندازه کافی خوب نیستند و اهمیت لنزهای ارزان قیمت را کم میدیدم . اما با گذشت زمان، زوم‌ها بهبود یافتند و متوجه شدم که اغلب با وضوح اعداد اول مطابقت دارند یا حتی از آن فراتر می‌روند ، به خصوص در دیافراگم‌های کوچک و با کمی وضوح در ویرایش.

 

در دیافراگم های بزرگ ، لنزهای ارزان قیمت در مرکز شارپ هستند و لنز های خارج از مرکز ، ممکن است نرم باشند. اما وقتی از دیافراگم های بزرگ استفاده می کنم ، می خواهم تاری خارج از مرکز را برای برجسته کردن ستاره مرکزی شات از بین ببرم . البته ، اهداف ترکیب بندی ممکن است مستلزم قرار دادن ستاره خارج از مرکز باشد ، اما من آن را در مرکز قرار دادم جایی که لنزها بهترین هستند ، و برای ترکیب بندی برش می زنم.

 

اهمیت لنزهای ارزان قیمت مهم است

موضوع “ستاره” ایزوله

 

 لنزهای ارزان قیمت بسیار مهم هستند

یک موضوع منزوی دیگر

 

تست کمی

 

من عاشق نتایج تست imtest هستم . وقتی برای اولین بار در مورد یک لنز تحقیق می کنم ، “lens-name, imtest” را در گوگل جستجو می کنم. من آن را نقطه شروع خوبی می دانم. اما اگر لنز “A” دارای بهترین نتیجه 2000 خط و لنز “B” در 3000 خط تست شده باشد ، چگونه می توانم آن را به عکس های خود مرتبط کنم؟ برای پاسخ به این سوال دنبال عکس های آزمایشی هستم. Cameralabs و Phillip Reeve عکس‌های آزمایشی را روی و خارج از مرکز در همه دیافراگم‌ها ارائه می‌دهند. همچنین، من اغلب آزمایش های خودم را عکاسی می کنم.

 

اهمیت لنزهای ارزان قیمت در عصر امروزه

با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.

 

موضوع مورد علاقه من در آزمون سقف شیبدار شیبدار است . همانطور که راجر سیکالا ، بنیانگذار Lensrentals ، آموزش می‌دهد ، یک عکس اریب وضوح و انحنای میدان را نشان می‌دهد . او همچنین می آموزد که انحنای میدان به ندرت مشکل ساز است . راجر دوست دارد از چمن عکاسی کند و این کار می کند ، من به بام های زونا علاقه دارم.

 

تمام عکس‌های سقف به‌جز شنگل‌های ترکیبی با سونی a6400 و کیت زوم 16-50 میلی‌متری ساخته شده‌اند.

 

اهمیت لنزهای ارزان قیمت مشخص شد

سقف آزمایشی

 

لنزهای ارزان قیمت عملگرد خوبی دارند

زونا ترکیبی

 

لنزهای شارپ کیفیت دانه‌دار سنگ خرد شده روی زونا ترکیبی را به تصویر می‌کشند . زونا چوبی هم خوب است . یکی دیگر از مزایای سوژه مایل این است که اگر فوکوس کامل را از دست بدهید ، احتمالاً در کادر شما کمی بالاتر یا پایین تر است.

 

اخیراً من این سقف را با چندین پرایم 35 میلی‌متری و زوم در تمام دیافراگم‌های آن‌ها عکاسی کردم . من کناره های تصویر را بررسی کردم تا مشخص کنم که در کدام دیافراگم طرفین به بهترین وضوح خود می رسند . این f/5.6 تا f/8 برای اکثر لنزها خوب بود و هر لنزی که من تست کردم دارای طرف های تیز در f/11 بود. اهمیت لنزهای ارزان قیمت اینجا مشخص شد که من با یک لنز 16-50  به اضلاع تیز دست یافتم و در f/5.6  کوچکتر وقتی کمی تیز شد، مرا شگفت زده کرد که این عالی است.

 

اهمیت لنزهای ارزان قیمت بسیار بالا است

برش وسط (چپ)، سمت راست (مرکز) و سمت راست تیز شده (راست).

 

دوربین Zeiss ZA 35mm f/2.8 من دارای اضلاع تیز کاملا باز بود . وقتی این را دیدم شگفت زده و خوشحال شدم . اما بعد متوجه شدم که با وجود اینکه این لنز دارای اضلاع تیز و کاملاً باز است ، معمولاً برای عمق میدان تا f/11 یا f/16 متوقف می‌شوم  و در مواقعی که از دیافراگم بزرگ استفاده می‌کنم ، طرف‌های نرم را می‌خواهم . بنابراین عملکرد فوق العاده این لنز نسبت به لنزهای کوچک مزیت کمی داشت.

 

 لنزهای ارزان قیمت

با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.

 

اهمیت لنزهای ارزان قیمت برای عکاسان بسیار مهم است

با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.

 

 لنزهای ارزان قیمت هم ارزشمند هستند

با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.

 

چرا من از انحنای میدان ناراحت نیستم

 

من معمولا عمق فوکوس را می خواهم و از دیافراگم های کوچک در جایی که انحنای میدان ناپدید می شود استفاده می کنم . و اگر از دیافراگم‌های بزرگ‌تر استفاده می‌کنم برای جدا کردن ستاره مرکزی عکس است و می‌خواهم تاری را خارج از مرکز نمایان کنم.

 

اهمیت لنزهای ارزان قیمت در بین عکاسان

با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.

 

اهمیت لنزهای ارزان قیمت در بین عکاسان بسیار مهم است

با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.

 

 لنزهای ارزان قیمت در بین عکاسان بسیار محبوب است

با دوربین Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS در f/11 عکس گرفته شده است.

 

لنز خوب

 

تعریفی که به طور گسترده پذیرفته شده از یک لنز خوب ، لنزهایی است که در کل فریم با دیافراگم باز واضح باشد . ZA 35 که در بالا ذکر شد ، بسیار خوب در نظر گرفته می شود ، زیرا به این میزان باز می رسد. اما من خوشحالم تا زمانی که لنز من در کل فریم حداقل با f/11 شارپ باشد . تا به امروز ، هر لنزی که من آزمایش کرده‌ام با آن مطابقت دارد . اهمیت لنزهای ارزان قیمت برای من بسیار با ارزش است و چون وزن سبک را دوست دارم، اغلب با لنزهای ارزان قیمتم که سبک ترین لنزهای من هستند راه می روم.

 

درباره نویسنده : آلن آدلر در لس آلتوس ، کالیفرنیا زندگی می کند . او 60 سال است که یک عکاس مشتاق است . او همچنین یک مخترع معروف با حدود 40 حق ثبت اختراع است . شناخته شده ترین اختراع او حلقه پرنده Aerobie و قهوه ساز AeroPress است.

 

منبع خبر : petapixel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
2 هفته پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه