دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین لنزها برای دوربین های APS-C در سال 2023

اخبار عکاسی
بهترین لنزها برای دوربین های APS-C در سال 2023

در حالی که فول فریم در سال های اخیر بیشترین توجه را از سوی سازندگان دوربین به خود جلب کرده است ، دلایل زیادی برای خرید سنسورهایی با فرمت کوچکتر مانند APS-C وجود دارد . این سیستم‌ها می‌توانند ارزان‌تر ، کوچک‌تر ، سبک‌تر و دسترسی بیشتری نسبت به همتایان فول‌فریم خود داشته باشند.

 

ویژگی دوم مخصوصاً برای عکاسان ورزشی یا حیات وحش جذاب می باشد.

 

فوجی فیلم در درجه اول یک شرکت مبتنی بر APS-C است . برخی دیگر مانند سونی ، کانن و نیکون توجه را بین ارائه‌های فول فریم و APS-C تقسیم کردند . این بدان معناست که اگرچه تمرکز بیشتر این شرکت‌ها ممکن است بر پیشرفت فناوری فول‌فریم باشد ، اما حداقل این پیشرفت‌ها می‌تواند به مدل‌های فرمت کوچک‌تر هم برسد. بهترین بخش این است که این دوربین‌ها در حالی که هنوز هم فناوری پیشرفته را ارائه می‌کنند، قیمت کمی پایین‌تر دارند.

 

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

آنچه ما به دنبال آن هستیم

 

اصطلاح “بهترین” می تواند از نظر اینکه چگونه قیمت ، اندازه ، کیفیت تصویر ، تطبیق پذیری و سایر عوامل را با یکدیگر مقایسه می کنیم ، بسیار مبهم باشد . بنابراین ، ما سعی کرده‌ایم این ویژگی‌ها را با کمترین فداکاری در جنبه «کیفیت تصویر» متعادل کنیم.

 

بسیاری از تولیدکنندگان ، مانند سونی ، نیکون و پنتاکس ، از یک پایه برای هر دو نسخه APS-C و فول فریم خود استفاده می‌کنند ، که این مزیت را دارد که به بدنه‌های APS-C اجازه می‌دهد از لنزهای فول فریم استفاده کنند و بالعکس .

 

با توجه به آنچه گفته شد ، ما هیچ لنز فول فریم را در این راهنما قرار نمی دهیم زیرا می خواهیم روی لنزهایی که به طور خاص برای سنسورهای فرمت کوچکتر توسعه یافته اند تمرکز کنیم . همچنین برخی از لنزهای شخص ثالث وجود دارند که در بیش از یک پایه ارائه می‌شوند که در اینجا بررسی شده است ، ما در این شرایط لنز مشابهی را برای هر پایه استفاده نمی‌کنیم . در چنین حالتی، این راهنما گزینه های متعددی را در اختیار شما قرار می دهد.

 

نکته پایانی : سیستم پاناسونیک/سیگما/لایکا L-Mount در اینجا گنجانده نشده است ، زیرا در حال حاضر دارای تعداد بسیار کمی از APS-C را موجود دارند . این لیست در صورت تکمیل آن سیستم در تاریخ بعدی به روز خواهد شد.

 

در یک نگاه

 

بهترین لنزهای APS-C برای Canon EF

 

Wide: Tamron 10-24/3.5-4.5 Di II VC HLD

 

Normal: Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM

 

Telephoto: Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM Art

 

بهترین لنزهای APS-C برای Canon EF-M

 

Wide: Canon EF-M 11-22mm f/4-5.6 IS STM

 

Normal: Canon EF-M 32mm f/1.4 STM

 

Telephoto: Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM

 

بهترین لنزهای APS-C برای Canon RF-S

 

Wide: Venus Optics Laowa 10mm f/4 Cookie

 

Normal: Venus Optics Laowa Argus 33mm f/0.95 CF APO

 

Telephoto: Canon RF-S 18-150/3.5-6.3 IS STM

 

بهترین لنزهای APS-C برای نیکون F

 

Wide: Nikkor AF-P DX 10-20mm f/4.5-5.6G IF VR

 

Normal: Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8G

 

Telephoto: Nikkor AF-P DX 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR

 

بهترین لنزهای APS-C برای نیکون Z

 

Wide: Nikkor Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR

 

Normal: Nikkor Z DX 18-140mm f/3.5-6.3 VR

 

Telephoto: Nikkor Z DX 50-250mm f/4.5-6.3 VR

 

بهترین لنزهای APS-C برای Fujifilm X

 

Wide: Fujifilm XF 18mm f/1.4 R LM WR

 

Normal: Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LTM WR

 

Telephoto: Fujifilm XF 70-300 f/4-5.6 R LM OIS WR

 

 

بهترین لنزهای APS-C برای Pentax K

 

Wide: HD Pentax DA* 11-18mm f/2.8 ED DC AWH

 

Normal: HD Pentax DA 20-40mm f/2.8-4 ED Limited DC WR

 

Telephoto: HD Pentax DA* 50-135mm f/2.8 ED (IF) SDM

 

بهترین لنزهای APS-C برای Sony E

 

Wide: Tamron 11-20mm f/2.8 Di III-A RXD

 

Normal: Sony E 16-55 f/2.8 G

 

Telephoto: Sony E 70-350mm f/4.5-6.3 G OSS

 

 

بهترین لنزهای APS-C برای Canon EF

 

عریض: Tamron 10-24/3.5-4.5 Di II VC HLD

 

بهترین لنزها برای دوربین های APS-C

 

به عنوان یکی از طرفداران بزرگ جدیدترین لنزهای Tamron ، که با نمای بیرونی مشکی صاف و حروف تمام سفید آنها مشخص می شود و Tamron 10-24/3.5-4.5 Di II VC HLD که همچنین برای نیکون موجود است ، بسیار توصیه شود.

 

برخلاف بسیاری از لنزهای زاویه باز ، این لنز به جبران ارتعاش بسیار خوب Tamron (VC) مجهز شده است که به شما امکان نگه داشتن دو استاپ اضافی را می دهد . یک سوئیچ کناری به شما امکان می دهد VC را روشن و خاموش کنید ، که اغلب توصیه می شود زمانی که روی سه پایه کار می کنید ، استفاده شود. همچنین در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم است.

 

کیفیت تصویر تولید شده توسط این لنز کاملاً چشمگیر است ، باز بودن با کمی وضوح در گوشه ها و لبه ها بسیار خوب است ، اما این لنزها با توقف ، سریع تمیز می شوند . به لطف پوشش فلورین آن ، شعله ور شدن و شبح به خوبی کنترل می شوند . انحراف رنگی و اعوجاج به راحتی در پست تمیز می شود. به طور خلاصه، در بخش کیفیت تصویر کمبودی ندارد.

 

شایان ذکر است که این لنز به جای EF-S از پایه EF Canon استفاده می کند ، به این معنی که با بدنه های فول فریم نیز سازگار است و سنسور فول فریم را از حدود 13 یا 14 میلی متر به بالا پوشش می دهد . بنابراین ، اگر هم APS-C و هم فول فریم دارید و به دنبال یک لنز مقرون به صرفه برای هر دو هستید ، این لنز می‌تواند گزینه خوبی باشد باشد.

معمولی: سیگما 17-70 میلی متر f/2.8-4 DC Macro OS HSM

 

بهترین لنزها برای دوربین های APS-C در سال جدید

 

بخشی از خط جدید سیگما ، سیستم‌عامل ماکرو و سیستم‌عامل سیگما 17-70 میلی‌متری f/2.8-4 DC HSM که همچنین برای نیکون و پنتاکس موجود است ، جایگزینی برای مدل قبلی با همان نام قبلی است و می‌توانید به راحتی با استفاده از تمام حروف سفید و نشان نقره ای دایره ای “C” در نزدیکی سوئیچ AF/MF آنرا تشخیص دهید .

 

سیگما 17-70 میلی‌متری که به‌عنوان جایگزینی برای لنزهای کیت تولیدکننده مانند لنزهای 18-55 میلی‌متری نیکون طراحی شده است ، با چندین مزیت را ارائه می‌کند: 2/3 توقف سریع‌تر در انتهای عریض و توقف سریع‌تر در انتهای بلند ، به‌علاوه دسترسی کمی بیشتر در هر دو  جهت. همچنین فاصله فوکوس غیرمعمول نزدیک فقط 22 سانتی متر در هر فاصله کانونی را امکان پذیر می کند که حداکثر بزرگنمایی 1:2.8 را در 70 میلی متر ایجاد می کند. و کیفیت ساخت بین این دو دیگر یک گفتگو نیست بلکه سیگما یک لیگ دیگر است.

 

با کیفیت تصویر عالی در سراسر صفحه ، همراه با فوکوس خودکار موتور هایپرسونیک سیگما ، این یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال زاویه گسترده ای از فواصل کانونی معمولی با کیفیت ساخت و عملکرد عالی هستند.

 

تله فوتو: Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM Art

 

بخشی از سری لنزهای هنری افسانه‌ای سیگما ، Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM Art که همچنین برای نیکون موجود است ، برادر بزرگ‌تر از هنر فوق‌العاده محبوب و بسیار تحسین‌شده Sigma 18-35mm f/1.8 Art است . آنها به دلیل اپتیک بی عیب و نقص و دیافراگم سریع غیرعادی خود شناخته شده و بسیار مورد توجه هستند . سیگما آنقدر محبوب فیلمبرداران بود که آن‌ها را در خانه بازگرداند و نسخه‌های سینمایی هر دو را منتشر کرد.

 

این لنز به ویژه برای رقابت با لنزهای فول فریم 70-200 میلی‌متری f/2.8 طراحی شده است. در هر انتها کمی کوتاه است ، معادل 80 تا 160 در Canon ، اما باید به آن اعتبار بدهید چون نه تنها با عمق میدان مطابقت دارد ، بلکه نور بیشتری را در یک توقف جمع آوری می کند و به عکاسان APS-C اجازه می دهد با آن عکاسی کنند.

 

بزرگترین مشکل آن  که به طور کلی برای فیلمبرداران مهمتر از عکاسان است  این است که تنفس فوکوس قابل توجهی را نشان می دهد . این افتضاح نیست ، اما مطمئناً هنگام فوکوس کردن قابل توجه است.

 

گزارش در مورد کیفیت تصویر بسیار کم است که این بسیار خوب است . اساساً اگر فواصل کانونی برای شما جذابیت دارد ، آن را بخرید . هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد ، که در این مورد ممکن است چیز بدی نباشد زیرا این یکی  از ستاره هاست.

 

بهترین لنزهای APS-C برای Canon EF-M

 

عرض: Canon EF-M 11-22mm f/4-5.6 IS STM

 

بهترین لنزها برای دوربین ها

 

لنز Canon EF-M 11-22mm f/4-5.6 IS STM با بدنه و روکش براق و کارآمد ، مانند سایر لنزهای EF-M ، طراحی کمینه با حلقه فوکوس با سیم بافت دار و زوم دارد. سوئیچ قفل تنها کنترل های روی لنز شماست . بدنه لنز به دلیل استفاده از یک طراحی جمع شونده کوتاه و باریک نگه داشته می شود و در صورت عدم استفاده ، لنز به داخل لوله باز می شود.

 

پوشش‌های Super Spectra شعله‌ها و شبح‌ها را به حداقل می‌رسانند و تثبیت‌کننده اپتیکال برای تصحیح لرزش دوربین دستی تا سه استاپ کار می‌کند و گنجاندن مورد دوم برای لنزهای زاویه باز نادر است ، هرچند ناشناخته نیست.

 

وضوح و کیفیت کلی تصویر در سراسر صفحه بسیار خوب است ، با مقداری سقوط در وسیع ترین فاصله کانونی ، که با توقف به سرعت بهبود می یابد . محدوده کانونی 17-34 میلی‌متری ،معادل فول فریم ، ​​لرزش‌گیر اپتیکال تصویر ، طراحی بسیار سبک و جمع‌وجور ، به‌علاوه قیمت بسیار جذاب، این تصمیم را برای هر عکاس EF-M که مایل به انتخاب زاویه باز است ، آسان می‌کند.

 

لنز معمولی: Canon EF-M 32mm f/1.4 STM

 

بهترین لنزها برای دوربین ها در سال 2023

 

در حال حاضر ، سریع‌ترین لنز در سری EF-M کانن ، Canon EF-M 32mm f/1.4 STM یکی از اپتیک‌های ضروری است که می‌خواهید روی سیستم EF-M سرمایه‌گذاری کنید . هنگامی که به بدنه سری M EOS متصل می‌شوید ، فاصله کانونی معادل حدود 50 میلی‌متر در حالت فول فریم خواهید داشت ، اگر چنین چیزی برای شما مهم باشد ، عمق میدان معادل حدود f/2.2 خواهد بود.

 

عملکرد نوری فوق‌العاده‌ای دارد در واقع ، این لنز یکی از بهترین لنزهای APS-C در اطراف این فاصله کانونی از هر سیستمی است . وضوح قابل توجهی دارد که به طور گسترده باز می شود ، حتی تا لبه ها . حداقل اعوجاج بشکه ، کنترل شعله ور عالی ، و انحراف رنگی جانبی بسیار کم ، لیستی از مزایای کیفیت تصویر را تکمیل می کند.

 

اینجا واقعا جای شکایت زیاد نیست . این لنز همه کاره ، مقرون به صرفه و با عملکرد فوق العاده است که در کیف هر کسی که با بدنه Canon EOS M عکاسی می کند قرار دارد.

 

لنز تله فوتو : Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM

 

بهترین لنزها برای APS-C در سال 2023

 

این لنز زوم 90-320 میلی‌متری ، معادل فول فریم ، با وزن تنها 260 گرم و طول 3.41 اینچ ، جثه بسیار کوچکی دارد . مانند همه لنزهای EF-M، Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM یک لوله براق و حلقه های زوم و فوکوس با بافت ظریف را به نمایش می گذارد.

 

مجدداً، مانند بسیاری از لنزهای EF-M ، این لنز در بخش کیفیت تصویر به روند پیشی گرفتن از همتای EF-S خود ادامه می دهد. در 90% قاب کاملاً باز است ، اگرچه در انتهای مسیر بسیار طولانی کمی فضوح را از دست می دهد. همه چیز با توقف در جایی که کل فریم به خوبی حل می شود بهبود می یابد.

 

اگر یک پاشنه آشیل داشته باشد ، می تواند یک خط کشی نسبتاً قوی با دهانه  2.5 یا 3 استاپ کاملاً باز باشد . خط‌نگاری کمترین نگرانی از بیماری‌های نوری است و در اینجا هم صادق است که در پست به خوبی پاک می‌شود.

 

این لنز ارزان است و در بسیاری از زمینه‌ها نشان داده می‌شود که پایه آن پلاستیکی است، هیچ هود لنز عرضه‌شده ای وجود ندارد ، و ساختار فوق‌العاده‌ای نیست . اما لنز در کیفیت تصویر اهمیت به خصوصی دارد.

 

من در طی دو سال گذشته شروع به باور کردم که روزهای لنز کیت و لنز ارزان به پایان نرسیده است. حتی ارزان‌ترین و بدون نخ‌ترین لنزها به طور مداوم عملکردی از خیلی خوب تا بسیار خوب دارند . چیزی که با چند توصیه دیگر من نیز خواهیم دید.

 

بهترین لنزهای APS-C برای Canon RF-S

 

 

بهترین لنزها در سال 2023

 

در حالی که Canon RF-S ،نامگذاری کانن APS-C برای لنزهای RF APS-C خود ، در پیاده‌نظام است ، در حال حاضر چند گزینه خوب در بازار وجود دارد ، از جمله این جواهر کوچک: Venus Optics Laowa 10mm f/4 Cookie.

 

شرکت Venus Optics که دائماً مرزهای انتظار را پیش می‌برد ، با تمایل به تولید عدسی‌هایی که هیچ کس دیگری نمی‌خواهد ، عریض‌ترین لنز پنکیک مستطیل APS-C جهان را اوایل تابستان امسال منتشر کرد . پنکیک درست است ، اگر تا به حال عدسی وجود داشته باشد که ارزش آن نامگذاری را داشته باشد، این همان لنز است.

 

این دوربین که تنها یک اینچ از پایه دوربین فاصله دارد و وزن آن 130 گرم است ، به سختی از درپوش بدنه بزرگتر است . Venus Optics هنوز هم قادر است 12 عنصر از جمله چهار پراکندگی فوق‌العاده کم و دو کروی را در 8 گروه جمع‌آوری کند تا یک لنز با اعوجاج فوق‌العاده کم ، با وضوح بالا با میدان دید 109.3 درجه ایجاد کند . این یک معادل 16 میلی متری فول فریم در سنسورهای 1.6 برابری کانن APS-C با فاکتور برش در Canon R7 و Canon R10 ایجاد می کند . نمودار MTF به تنهایی برای متقاعد کردن من برای خرید این لنز در صورت عکاسی APS-C کافی است.

 

بهترین لنزها

 

اگر این به اندازه کافی چشمگیر نبود ، لنز تا 3.9 اینچ حدود10 سانتی متر ، برای حداکثر بزرگنمایی 0.15x ، معادل فول فریم 1:4 ، فوکوس می کند.

 

دیوید کرو از Petapixel متوجه شد که لنز از نظر اپتیکی چشمگیر است و تقریباً هیچ اعوجاجی ندارد ، هرچند که تا حدی رنگ‌بندی و شعله‌ور شدن داشت . به نظر می رسید که ضریب فرم کوچک کمی مانع از سهولت استفاده برای او می شود ، اما در نهایت ،  این لنزی است که اکثر افراد دیافراگم مورد نظر خود را تنظیم می کنند و سپس از فوکوس هایپرفوکال از طریق مقیاس فاصله روی لنز استفاده می کنند ، در نتیجه این کار لنز را نفی می کند و نیاز به تنظیم مداوم تمرکز در بیشتر مواقع دارد . این یک نوع لنز «تنظیمش کن و فراموشش کن» است.

 

با توجه به اپتیک چشمگیر ، اندازه کوچک و قیمت ناچیز 299 دلاری، واقعاً نمی توانید درخواست بیشتری داشته باشید.

 

لنزمعمولی: Venus Optics Laowa Argus 33mm f/0.95 CF APO

 

بهترین لنزها برای APS-C در سال جدید

 

یک لنز دیگر ونوس اپتیک! این تعجبی ندارد . این شرکت همواره یکی از جالب‌ترین و جاه‌طلب‌ترین تولیدکنندگان اخیر بوده است و خود را به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های تولید لنز در جهان ثابت کرده است.

 

لنز Venus Optics Laowa Argus 33mm f/0.95 CF APO در زمان عرضه ، سریع‌ترین لنز منتشر شده با برچسب APO بود . از آن زمان ، سه عضو دیگر از خط Argus به آن ملحق شدند: Laowa Argus 25mm f/0.95 APO for Micro Four Thirds ، Laowa Argus 35mm f/0.95 FF، و Laowa Argus 45mm f/0.95 FF.

 

لنزLaowa Argus 33/0.95 دارای 14 عنصر که یکی با پراکندگی فوق العاده کم ، سه انکسار فوق العاده بالا ، و یک غیر کروی عقب در 9 گروه ، به همراه یک دیافراگم گرد نه پرهو، میدان دیدی معادل با یک دیافراگم کامل دارد. قاب لنز 53 میلی متری “CF” در عنوان خود مخفف “Close Focus” است و دارای بزرگنمایی 0.125x است.

 

به طور طبیعی، بزرگترین جذابیت لنز دیافراگم سریع f/0.95 آن است که عمق میدان لنز 53 میلی‌متری f/1.5 FF را به شما می‌دهد و برچسب APO دارد . مورد دوم به طراحی آپوکروماتیک لنز اشاره دارد که انحراف رنگی محوری را به حداقل می‌رساند و تصاویری تمیز در هر دو ناحیه داخل و خارج از فوکوس ایجاد می‌کند.

 

فوکوس داخلی ، حلقه دیافراگم بدون پله صافئ ، و فوکوس طولانی در صدر فهرست ویژگی‌ها قرار می‌گیرند که این لنز را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده ویدیویی تبدیل می‌کند. آن را با ویدئوی 10 بیتی 4K کانن R7 ترکیب کنید و یک کیت خوب برای تولید فیلم با کیفیت خواهید داشت.

 

لنز تله فوتو: Canon RF-S 18-150/3.5-6.3 IS STM

 

بهترین لنزها برای دوربین های APS-C در سال 2023 معرفی شدند

 

همراه با عرضه Canon R7 و R10 ، چندین لنز APS-C با نام تجاری Canon برای پایه RF معرفی شد. یکی از این لنزها Canon RF-S 18-150/3.5-6.3 IS STM بود که به عنوان یک لنز سوپرزوم همه جانبه برای پوشش بیشتر موقعیت ها طراحی شده است.

 

این لنز با ارائه محدوده معادل 29-240 میلی متر ، همه چیز را از عریض متوسط ​​تا تله فوتو را پوشش می دهد . در حالی که دیافراگم متغیر f/3.5-6.3 آن خیلی سریع نیست ، اما دارای لرزشگیر تصویر درون لنز است که برای تا 4.5 استاپ به تنهایی یا تا 6.5 توقف با Coordinate IS در صورت جفت شدن با IBIS خوب است.

 

کانن برای لنزهایی که صرفاً نسخه‌ای از Canon EF-M 18-150/3.5-6.3 که تغییر مکان داده شده بود ، مقداری اشکال دریافت کرد ، اما این یک لنز سوپرزوم عالی با کیفیت اپتیکال عالی بود ، بنابراین من مشکلی را نمی‌بینم . در حالی که طراحی اپتیکال انجام شد ، تفاوت‌های مکانیکی وجود دارد ، اکنون یک حلقه کنترل قابل تنظیم دارد که می‌تواند برای فوکوس دستی استفاده شود یا برای کنترل تنظیمات دیگر برنامه‌ریزی شود ، و موتور فوکوس خودکار پله‌ای STM برای حداکثر سازگاری با پروتکل نصب RF  است این لنز همچنین دارای پوشش جدید Super Spectra برای به حداقل رساندن شبح و شعله ور شدن است.

 

علیرغم طراحی پیچیده 17 عنصر از 13 گروه و بزرگنمایی بسیار چشمگیر 0.44x ، وزن لنز کم 310 گرمی دارد و طول آن تنها 18 میلی متر است ، اگرچه با بزرگنمایی به میزان قابل توجهی گسترش می یابد.

 

ممکن است قوی ترین ساختار را نداشته باشد، اما کیفیت نوری و تطبیق پذیری آن بیش از آن است که آن را جبران کند.

 

بهترین لنزهای APS-C برای نیکون F

 

لنز عرض: Nikkor AF-P DX 10-20mm f/4.5-5.6G IF VR

 

بهترین لنزها برای دوربین ها در سال 2023 معرفی شدند

 

لنز Nikkor AF-P DX 10-20mm f/4.5-5.6G IF VR با وزن تنها 280 گرم و معمولاً در کیت های دوربین بسته بندی شده با پول کمی اضافی ، ممکن است انتخاب شگفت انگیزی باشد. اما این یک تجهیز فوق‌العاده تکان‌دهنده است که واقعاً در جایی که بیشترین اهمیت را دارد می‌درخشد .

 

کمی سرعت و برخی از ایرادات به راحتی قابل اصلاح را قربانی برخی از رقابت های بزرگتر و گران تر ، که بیشتر آنها فول فریم هستند ، می کند . اما آن را با وضوح عالی از باز بودن ، کنترل شعله ور عالی ، انحراف رنگی غیرقابل اصلاح بسیار کم ، و موتور فوکوس AF-P جدید که بسیار سریع و اساساً بی صدا است ، جبران می کند.

 

کیفیت ساخت در بهترین حالت ارزان است با پایه لنز پلاستیکی ، بدون سوئیچ AF یا VR ، اما با توجه به هزینه، می توانید دو عدد را با همان قیمت یا کمتر از اکثر رقبا خریداری کنید.

 

لازم به ذکر است که لنزهای AF-P نیکون فقط با آخرین نسل یا دو بدنه نیکون مانند D7500 یا D5500 کار می کنند . لطفاً اگر مطمئن نیستید سازگاری با بدن خود را بررسی کنید.

 

لنز معمولی: Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8G

 

بهترین لنزها برای دوربین های APS-C در سال جدید معرفی شدند

 

لنز Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8G یکی از معدود لنزهای اختصاصی APS-C پرایم نیکون است و به راحتی قابل احترام است – و دلیل خوبی هم دارد . نه تنها بسیار ارزان است ، حدود 200 دلار یا کمتر ، بلکه یک تکه شیشه فوق العاده خوب است.

 

تولیدکنندگان زیادی نسخه APS-C از “نیفتی پنجاه” را ندارند ، اما اساساً این چیزی است که ما در اینجا داریم.

 

با دیافراگم روشن و سریع f/1.8، لنز کنترل زیادی بر عمق میدان شما فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد در نور کمتری نسبت به زوم‌های استاندارد عکس‌برداری کنید . این اغلب یکی از اولین لنزهایی است که عکاسان نیکون در هنگام ارتقاء لنزهای کیت خود به آن دست می یابند ، اما برای هر کسی چه آماتور و چه حرفه ای ، در اکوسیستم نیکون APS-C یک نگاه ارزشمند است.

 

خوشبختانه، کیفیت ساخت به دلیل قیمت پایین لطمه نمی بیند و این لنز با لنزهای پرایم FX نیکون برابری می کند و همچنین موتور موج بی صدا فوکوس خودکار را سریع و بی صدا می کند.

 

لنز تله فوتو: Nikkor AF-P DX 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR

 

بهترین لنزها برای دوربین های APS-C در سال 2023 ارائه شدند

 

مانند Nikkor 10-20/4.5-5.6 AF-P، Nikkor AF-P DX 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR ساختاری به همان اندازه اقتصادی دارد ، همه جانبه پلاستیکی از جمله پایه ، بدون سوئیچ خارجی یا کنترل ، بدون کاپوت و همچنین در بسیاری از کیت ها گنجانده شده است و به تنهایی با قیمت 400 دلار ارائه می شود.

 

از آنجایی که 450 میلی‌متر دسترسی معادل فول فریم را ارائه می‌کند ، این یک گزینه فوق‌العاده برای کسانی است که به دنبال یک لنز ارزان و سبک وزن هستند که کیفیت تصویر را فدای چیزی نمی‌کند . موتور AF-P جدیدتر آن ، همراه با یک سیستم فوکوس خودکار پیشرفته مانند آنچه در Nikon D500 یافت می شود ، گزینه ای فوق العاده همه کاره و مقرون به صرفه را برای هر کسی که به دنبال کشف جنبه تله فوتو عکاسی است، می سازد.

 

همانطور که در بالا ذکر شد، لنزهای AF-P نیکون فقط با آخرین نسل یا دو بدنه نیکون مانند D7500 یا D5600 کار می کنند. لطفاً اگر مطمئن نیستید سازگاری با بدنه خود را بررسی کنید.

 

بهترین لنزهای APS-C برای نیکون Z

 

لنز عرض: Nikkor Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR

 

بهترین لنزها برای دوربین های APS-C در سال جدید معرفی شدند

 

در حالی که تعداد زیادی لنز APS-C با زاویه دید عریض برای پایه نیکون Z وجود ندارد ، تنها چند عدد لنز وجود دارد ، و من شک ندارم که در آینده بیشتر خواهد بود . انتشار اخیر Nikkor 28-75/2.8 که مطمئناً طراحی تامرون است ، من را امیدوار می کند که در آینده شاهد لنزهایی مانند Tamron 11-20/2.8 Di III باشیم . و خود نیکون مطمئناً یک زوم با زاویه دید عریض ، شاید یک نسخه بدون آینه از AF-P 10-20/4.5-5.6G VR مقرون به صرفه و عالی خود را در آینده منتشر کرد.

 

در عین حال ، ما Nikkor 16-50/3.5-6.3VR را داریم که معادل 24 میلی متری فول فریم در انتهای عریض است . کاملاً ارزان ، ساختار پلاستیکی Nikkor 16-50 و وزن سبک آن کیفیت تصویر واقعا استثنایی آن را تکذیب می کند. شارپ در سرتاسر 95 درصد کادر حتی کاملاً باز است ، بدون CA جانبی و فقط نشانه هایی از CA محوری ، لنز وقتی متوقف می شود، گوشه به گوشه فوق العاده تیز می شود.

 

مانند چندین لنز نیکون Z دیگر ، نیکور 14-30/4 S، 24-70/4 S و 24-50/4-6.3 برای فول فریم – Nikkor 16-50 دارای طراحی جمع و جور دیوانه کننده تاشو است . این یک زوم پنکیک واقعی است که از پتانسیل تله مرکزی بهبود یافته ارائه شده توسط گلوی پهن پایه Z نیکون نهایت استفاده را می‌کند. به نظر می رسد که دوران کیت لنزهای ضعیف یا حتی متوسط ​​تقریباً به طور کامل پشت سر گذاشته شده است ، ما اکنون لنزهایی از بسیاری از تولیدکنندگان داریم که پتانسیل لنزهای بدون آینه فشرده را نشان می دهند  و Nikkor 16-50 یکی از بهترین هاست.

 

اگر به لنز با زاویه بازتر نیاز دارید ، AF-P 10-20/4.5-5.6 فوق العاده عالی و سبک است و به راحتی از طریق FTZ اصلی یا آداپتور جدید FTZ II با بدنه های Z سازگار می شود. Venus Optics Laowa 9/2.8 Zero-D یک گزینه بومی مقرون به صرفه و با عملکرد بسیار خوب است که میدان دید معادل 13.5 میلی متری فول فریم را ارائه می دهد.

 

لنز معمولی: Nikkor Z DX 18-140mm f/3.5-6.3 VR

 

بهترین لنزها برای دوربین ها در سال 2023 معرفی شدند

 

در حالی که Nikkor 16-50 به راحتی به عنوان یک لنز معمولی فوق‌العاده ارائه شده است ، با محدوده معادل 24-75 میلی‌متری خود ، یک گزینه برتر برای بسیاری از افراد وجود دارد: Nikkor Z DX 18-140/3.5-6.3 VR. با محدوده کانونی معادل 27-210 میلی متر ، این لنز را می توان «بهترین لنز همه در یک» نیز نامید . مانند دوربین 24-200/4-6.3 VR عالی نیکون برای فول‌فریم ، دوربین 18-140 میلی‌متری یک سوپرزوم همه منظوره است که به کاربران این امکان را می‌دهد که بیشتر فواصل کانونی لازم خود را در یک لنز قرار دهند.

 

در گذشته، لنزهای All-in-one  عموماً به عنوان لنزهایی با کیفیت پایین در نظر گرفته می شدند اما دیگر نه . اثبات آن در پودینگ با لنزهای بدون آینه جدید مانند Nikkor 24-200 فوق الذکر،Sony 24-240/3.5-6.3، Tamron 18-300/3.5-6.3 Di III-A VC، Fujifilm XF 18-135/3.5- 5.6 R OIS، Olympus 12-100/4 IS Pro، و Canon RF 24-240/4-6.3 IS USM است.

 

بهترین از همه ، برای کاربران Nikon Z APS-C ، لنز 18-140 میلی متری یکی از بهترین لنزهای همه کاره موجود در بازار است . با وزن چشمگیر 315 گرم و طول ناچیز 3.6 اینچی ، در صورت جمع شدن کامل . لنز با توجه به گستره خود بسیار جمع و جور است و می توانید آن را با نیکون Z50 یا نیکون Z fc جفت کنید و یک مجموعخ عالی برای خود درست کنید . وزن آن به ترتیب فقط 1.58 و 1.56 پوند است .

 

علیرغم اندازه ، قیمت و وزن ، لنز دارای طراحی 17 ​​عنصر با 13 گروه است . دو عنصر کروی از انحرافات ، اعوجاج و کما جلوگیری می‌کند ، در حالی که دو عنصر پراکندگی فوق‌العاده کم برای تصحیح انحرافات نوری مانند حاشیه و محوری کار می‌کنند و این طراحی فوق‌العاده عمل می‌کند . لنز در سراسر قاب، با حداقل انحرافات ، در هر فاصله کانونی بسیار واضح است . این یکی از چشمگیرترین لنزهای زوم همه در یک است که تاکنون ساخته شده است.

 

این لنز از طریق بسیاری از مهر و موم ها و واشرها به گونه ای ساخته شده است که در برابر گرد و غبار و چکه مقاوم باشد ، و دارای یک حلقه کنترل قابل تنظیم دقیق با بافت متقاطع و لمسی زیبایی است که در لنزهای جدید نیکون Z یافت می شود. لرزش‌گیر لنز  تا 5 استاپ تثبیت‌کننده را برای عکس‌های تیز و دستی با سرعت‌های پایین‌تر به شما می‌دهد.

 

برای تکمیل آن ، حداقل فاصله فوکوس 7.9 اینچ نسبت بازتولید چشمگیر 0.33x را ایجاد می کند که آن را برای عکاسی با فوکوس نزدیک و کارهای نزدیک به ماکرو عالی  تبدیل می کند.

 

لنزهای Viltrox AF 23mm f/1.4، Viltrox AF 33mm f/1.4 و Viltrox AF 56mm f/1.4 برای کسانی که به دنبال سرعت بیشتر هستند، چه برای کار در نور کم و چه در عمق میدان کم‌تر، گزینه‌های عالی هستند.

 

لنز تله فوتو: Nikkor Z DX 50-250mm f/4.5-6.3 VR

 

بهترین لنزها برای دوربین های APS-C در سال 2023 رونمایی شدند

 

مانند Nikkor 16-50، Nikkor 50-250/4.5-6.3 اغلب در کیت هایی با Nikon Z50 یا Nikon Z fc همراه می شود، که آن را به گزینه ای بسیار مقرون به صرفه برای کاربران Nikon APS-C تبدیل می کند که می خواهند دسترسی کمی داشته باشند و آنها آن را تنها با این لنز دریافت خواهند کرد . یک محدوده معادل فول فریم 75-375 میلی متری ، که تقریباً هر چیزی را که 99.9٪ از کاربران ممکن است در محدوده تله فوتو به آن نیاز داشته باشند پوشش می دهد. با این حال، حتی خارج از کیت ها، لنز یک گزینه عالی با قیمت 346.95 دلار است.

 

با 16 عنصر در 12 گروه ، از جمله یک عنصر با پراکندگی بسیار کم ، این لنز با وجود وزن ناچیز 405 گرمی طراحی ساده ای ندارد. حاشیه ها و انحرافات رنگی به حداقل می رسد ، در حالی که وضوح در کل فریم ، حتی در حالت باز بالا است. پوشش فوق یکپارچه نیکون در مهار شعله ور شدن و به حداکثر رساندن ، انتقال کار بسیار خوبی انجام می دهد . موتور پله‌ای سریع و تقریباً بی‌صدا است و یکپارچه‌سازی VR به کاربران تا پنج استاپ تثبیت‌کننده می‌دهد ، که مطمئناً با کاهش سطح نور مفید است.

 

اینجا واقعاً چیزی برای شکایت وجود ندارد. این یک لنز شارپ و با فوکوس سریع با محدوده کانونی همه کاره چشمگیر است.

 

بهترین لنزهای APS-C برای Fujifilm X

 

لنز عرض: Fujifilm XF 18mm f/1.4 R LM WR

 

بهترین لنزها برای دوربین های APS-C در سال جدید رونمایی شدند

 

لنز Fujifilm XF 18mm f/1.4 R LM WR که بین لنزهای 16 میلی‌متری و 23 میلی‌متری در سری f/1.4 خود قرار دارد ، یکی از بهترین لنزهای اپتیکی است که فوجی‌فیلم تا به حال عرضه کرده است  و احتمالاً بهترین لنز زاویه باز آنها تا به امروز است.

 

جدیدترین فناوری فوکوس خودکار فوجی را در خود جای داده است که عملکرد سریع و بی صدا و همچنین مقاومت در برابر آب و هوا و حلقه دیافراگم را تضمین می کند . کیفیت تصویر اساساً در بین لنزهای Fujifilm X در رتبه دوم قرار دارد ، وضوح فوق‌العاده در کل فریم که با توقف تا f/2 فقط اندکی بهبود می‌یابد ، ستاره‌های خورشیدی بسیار زیبا متوقف می‌شوند ، انحنای میدان تقریباً صفر ، و رنگ  جانبی یا طولی بسیار خوب کنترل می‌شود.

 

این لنز با نکات بسیار کمی است ، گاه به گاه شعله ور شدن و ایجاد شبح امکان پذیر است ، اما اگر مراقب آن باشید و یا از هود استفاده کنید به راحتی قابل پیشگیری است.

 

لنز معمولی: Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LTM WR

 

بهترین لنزها برای دوربین های در سال 2023 رونمایی شدند

 

لنز Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LTM WR یکی از چهار لنز زوم استاندارد فوجی فیلم است . از میان آن‌ها ، این لنز گران‌ترین ، حجیم‌ترین و در عین حال بالاترین عملکرد و خوش ساخت‌ترین لنز این دسته است. یک پایه فلزی با یک پوسته فلزی ملاقات می کن د، با واشرهای لاستیکی که شکاف ها را پر می کند که باعث آب بندی عالی در برابر گرد و غبار و آب و هوا می شود.

 

این یک قطعه بزرگ از 17 عنصر در 12 گروه شیشه است ، سه عنصر پراکندگی فوق العاده کم ED برای کاهش انحرافات رنگی محوری و جانبی وجود دارد و سه عنصر کروی برای کنترل اعوجاج و انحراف کروی کار می کنند. این یک طراحی پیچیده از یک لنز است، اما وقتی نتایج را ببینید، از آن قدردانی خواهید کرد.

 

با باز شدن گسترده در 16 میلی متر ، جزئیات فوق العاده ای را در مرکز حل می کند . وقتی به سمت لبه‌ها حرکت می‌کنید، این به طور طبیعی از بین می‌رود ، اما این موضوع بسیار مهم است زیرا لنز در هر نقطه از محدوده کانونی به‌طور باورنکردنی باز است.

 

توقف تا f/4 عملکرد فریم میانی و گوشه را در سراسر صفحه بهبود می‌بخشد . اگر من این صدا را کمتر از ستاره ای ایجاد کرده باشم ، آن را به شکل دیگری توصیف می کنم ، این لنز از بسیاری از لنزهای پرایم فوجی فیلم تیزتر است. یافتن این سطح از عملکرد در یک لنز زوم بسیار نادر است.

 

بوکه به لطف عناصر غیرکروی می تواند کمی ضعیف باشد ، باز هم ، برای لنزهای زوم مانند این چیز غیرعادی نیست . با استفاده فوجی‌فیلم از HT-EBC ، پوشش پرتو الکترونی با گذرندگی بالا ، و پوشش‌های Nano-GI ،شاخص گرادیان آن شعله‌ور شدن به خوبی کاهش می یابد . انتقال نیز بسیار بالا است ، که با توجه به مقدار زیادی شیشه بسته بندی شده در این لنز قابل توجه است.

 

تنها نقطه ضعف این لنز وزن و حجم و قیمت آن است . به نظر من ارزشش را دارد ، این لنز به سادگی بهترین لنز زوم با عملکردی است که فوجی فیلم در کنار برادر تله فوتو خود ، XF 50-140mm f/2.8 ارائه می دهد.

 

لنز تله فوتو: Fujifilm XF 70-300 f/4-5.6 R LM OIS WR

 

بهترین لنزها برای APS-C در سال 2023 رونمایی شدند

 

جدیدترین محصول افزوده شده به مجموعه تله‌فوتوی فوجی‌فیلم ، Fujifilm XF 70-300 f/4-5.6 R LM OIS WR ایت که قصد دارد فاصله بین XF 100-400 میلی‌متری بسیار سنگین و بسیار گران قیمت و ارزان‌تر و کندتر XC 50-230 میلی‌متری را کاهش دهد.

 

این لنز ویژگی های بسیار خوبی در آستین خود دارد ، معادل 105-450 فول فریم ، لرزشگیر اپتیکال 5.5 استاپ ، آب بندی در آب و هوا ، حلقه قابل تنظیم، حداکثر بزرگنمایی 1:3.

 

مهمتر از همه، کیفیت تصویر را ارائه می دهد. جدا از فوجی‌فیلم 100-400 که بیش از دو برابر وزن دارد ، لنزهای فوجی 50-230 و 55-200 میلی‌متر با وضوح فوق‌العاده ، انحرافات به خوبی کم شده، OIS بسیار مؤثر و اجرای فوکوس خودکار عالی به راحتی از لنزهای فوجی پیشی می‌گیرد . همچنین می‌تواند از مبدل‌های 1.4x و 2x فوجی‌فیلم استفاده کند ، تفاوتی که قبلاً برای لنزهای 100-400 و 50-140 میلی‌متری در نظر گرفته شده بود.

 

اگر به یک لنز حیات وحش یا ورزشی نیاز دارید یا به طور کلی فقط به زوم تله فوتو نیاز دارید، این یکی از مواردی است که باید به دست آورید . 100 تا 400 برد در کل دسترسی، اما تقریباً از هر نظر بازنده یا مساوی است.

 

بهترین لنزهای APS-C برای Pentax K

 

لنز عرض: HD Pentax DA* 11-18mm f/2.8 ED DC AWH

 

بهترین لنزها برای دوربین ها رونمایی شدند

 

بخشی از سری جدیدتر لنزهای Star Pentax که برای حسگرهای مدرن با وضوح بالا و تراکم پیکسلی بالا  و همچنین سنسورهای آینده  بهینه شده است  HD Pentax DA* 11-18mm f/2.8 ED DC AWH ارائه شده است . تصاویر واضح و با کنتراست بالا و میدان دید معادل فول فریم در حدود 17 تا 28 میلی متر. لنزهای Star جدید برای مقاومت در برابر سخت ترین شرایط در فضای باز ساخته شده اند ، به این معنی که لنز در برابر گرد و غبار و آب و هوا مقاوم است.

 

اما این فقط یک قطعه از تجهیزات ناهموار طراحی و ساخته نشده است. این به راحتی بهترین اپتیک زاویه عریض است که Pentax ارائه می دهد . با توجه به کیفیت بی عیب و نقص بهترین لنزهای آنها، این به تنهایی گویای چیزهای زیادی است.

 

برای عکاسان نجومی و منظره‌ای که خواهان کیفیت نهایی تصویر هستند ، از جمله اعوجاج تقریباً صفر ، وضوح باورنکردنی ، تقریباً بدون اغما یا آستیگماتیسم ، و انحرافات کوچک ، این لنز است که اگر به یک سیستم بهترین از بهترین‌ها برای Pentax APS-C خود نیاز دارید، باید این مدل را انتخاب کنید.

 

لنز معمولی: HD Pentax DA 20-40mm f/2.8-4 ED Limited DC WR

 

بهترین لنزها رونمایی شدند

 

لنز HD Pentax DA 20-40mm f/2.8-4 ED Limited DC WR یکی از جواهرات متعدد سیستم پنتاکس K-mount است . در حالی که محدوده 30-60 میلی متری ، معادل فول فریم ، و دیافراگم متغیر ممکن است برای زوم تا حدودی محدود کننده به نظر برسد، احتمالاً پس از استفاده از آن چنین احساسی نخواهید داشت.

 

ساختار لنز ، حداقل برای آنچه از یک لنز زوم انتظار دارید ، کمی عجیب است ، اما تجربه فوق‌العاده دلپذیری را ایجاد می‌کند . بدنه تمام فلزی و پایه و درزهای واشر آن تا جایی که استحکام و آب‌بندی آن در برابر آب‌وهوا وجود دارد ، اعتماد به نفس را ایجاد می‌کند . حلقه زوم ، همچنین فلز  آجدار است ، شبیه چیزی است که به جای زوم مدرن در لنز Voigtlander پیدا می کنید. و استفاده از آن واقعاً لذت بخش است.

 

کیفیت تصویر ناامید کننده نیست . کاملاً باز است و کمی ریزش در لبه‌ها و گوشه‌ها وجود دارد ، اما با f/4 یا f/5.6 ، بسته به جایی که در محدوده زوم هستید ، به‌طور باورنکردنی در کل فریم واضح است و انحراف‌ها به خوبی کنترل می‌شوند. . انتقال برای یک لنز زوم فوق‌العاده چشمگیر است و از نور واقعی جمع‌آوری‌شده که ممکن است در پایان از زوم‌های ثابت f/2.8 دور نباشد.

 

شاید بهتر از همه این باشد که فقط 283 گرم وزن دارد! علیرغم ساختار تمام فلزی ، آب‌بندی هوا ، اپتیک چشمگیر و دیافراگم تحسین‌برانگیز f/2.8-4 ، وزن آن به سختی بیشتر از لنزهای 18-55 کیت تمام پلاستیکی کانن یا نیکون است.

 

لنز تله فوتو : HD Pentax DA* 50-135mm f/2.8 ED (IF) SDM

 

بهترین لنزها معرفی شدند

 

مانند لنزهای 11-18 میلی‌متری ، HD Pentax DA* 50-135mm f/2.8 ED (IF) SDM بخشی از خانواده لنزهای حرفه‌ای DA* پنتاکس است و زمانی که از آن استفاده می‌کنید متوجه آن خواهید شد. به لطف استفاده از مواد باکیفیت و ساخت عالی پنتاکس ، ساختاری محکم همراه با آب بندی مقاوم در برابر آب و هوا برای تحمل سخت ترین شرایط دارد.

 

این لنز دارای فوکوس خودکار جدیدتر Super Dynamic Motor (SDM) Pentax است ، اما همچنین از فوکوس خودکار پیچ‌دار برای بدنه‌های قدیمی پشتیبانی می‌کند. فوکوس خودکار SDM نتایج سریع ، بی صدا و قابل اعتماد ارائه می دهد.

 

وضوح در حالت باز بسیار عالی است، اگرچه به طور طبیعی با توقف به اوج خود می رسد. انحراف رنگی به خوبی کنترل می‌شود ، و حاشیه‌ها نباید مشکل زیادی ایجاد کنند ، در حالی که اعوجاج با مقداری اعوجاج بشکه‌ای قابل انتظار در انتهای عریض که با بالا رفتن از نردبان فاصله کانونی به اعوجاج بالشتک تبدیل می‌شود، بسیار کم است. همه اینها به راحتی در پست اصلاح می شود.

 

اگر از طرفداران لنزهای 70 تا 200 میلی متری روی بدنه فول فریم هستید، این پاسخ پنتاکس برای مدل های APS-C آنها است. و تا آنجا که مشخص هست ، ناامید کننده نیست.

 

کد تخفیف نورنگار

بهترین لنزهای APS-C برای Sony E

 

لنز عرض: Tamron 11-20mm f/2.8 Di III-A RXD

 

بهترین لنزها برای دوربین ها عرضه شدند

 

تامرون زمانی خبرساز شد که اخیراً اولین لنز زوم با زاویه دید عریض f/2.8 جهان را برای دوربین‌های سونی APS-C معرفی کرد ، به‌ویژه با توجه به قیمت بسیار معقول 829 دلاری فقط 30 دلار بیشتر از لنز 10-18 میلی‌متری f/4 OSS سونی بود . قبلاً بهترین توصیه ما برای سونی بود.

 

مانند بسیاری از لنزهای اخیر تامرون ، Tamron 11-20mm f/2.8 Di III-A RXD دارای حداکثر بزرگنمایی بسیار چشمگیر 0.25x در 11mm و 0.13x در 20m کاملا قابل احترام است . نیازی به گفتن نیست که بسیاری از کاربران سونی نفس خود را حبس کردند و انتظار کیفیت تصویر فوق العاده از این لنز داشتند.

 

در حالت باز ، لنز در کل محدوده زوم فوق العاده خوب عمل می کند و به ویژه در فواصل کانونی میانی قوی است. بدون شک به لطف دو عنصر غیرکروی قالب‌گیری شده ، وضوح تصویر در تمام محدوده و در سراسر فریم همچنان قوی باقی می‌ماند . در f/2.8 مقداری تنزل لبه و گوشه وجود دارد و با f/5.6 ، کوچکترین اشاره را به نرمی در گوشه های شدید دارد ، آنقدر کم که اساساً بی معنی است. اگر این کمتر از حد مطلوب به نظر می رس د، آن را به شکل دیگری بیان می کنم : در استفاده از این لنز در هر دیافراگم تردیدی ندارم آنقدر که خوب است.

 

اگر این کافی نبود، لنز به انحرافات کنترل عملکرد استثنایی تبدیل می‌شود ، انحراف رنگی محوری و طولی عملاً هرگز مشکلی نیست و انحراف رنگی جانبی ، زمانی که به نظر می‌رسد ، آنقدر ناچیز است که اساساً هیچ نگرانی ایجاد نمی‌کند. برخی از حذف انحرافات رنگی پس از تولید می تواند به راحتی مورد دوم را در صورت مشاهده آن برطرف کند.

 

مقداری اعوجاج بشکه ای و انتهای عریض وجود دارد که معمولا در انتهای بلند به اعوجاج بالشتکی تبدیل می شود ، قابل توجه است و ممکن است برای خواستارترین عکاسان معماری نامطلوب باشد ، اما به راحتی اصلاح می شود . به همین ترتیب ، خط‌نگاری متوسط ​​وجود دارد، اما به نظر من کمترین مشکل نوری را نیز در بر می‌گیرد که باز هم به راحتی در پست اصلاح می‌شود.

 

فاحش ترین عیب ، کنترل شعله ور متوسط ​​آن است ، چیزی که با توجه به استفاده گسترده من از بسیاری از جدیدترین لنزهای تامرون ، برای من بسیار شگفت انگیز بود . تحت شرایط خاص ، کاملا مستعد ابتلا به حجاب و شعله ور شدن شبح است . به طور طبیعی ، هود لنز به کاهش این امر کمک می کند و همیشه می توانید سعی کنید کمی دوباره قاب بندی کنید.

 

به طور کلی، این یک تکه شیشه واقعا باورنکردنی است ، یک لنز معادل 17-35 میلی‌متری f/2.8 فول‌فریم با قیمتی بیش از 800 دلار با بهترین کیفیت تصویر موجود در حال حاضر از هر لنز زوم E-mount APS-C. من واقعاً امیدوارم که این شرکت گسترش یابد و این را به مانت های دیگری مانند Fujifilm X و Nikon Z ارائه دهد.

 

لنز معمولی: Sony E 16-55 f/2.8 G

 

بهترین لنزها برای دوربین های APS-C عرضه شدند

 

لنز Sony E 16-55 f/2.8 G که معادل تقریباً یک لنز فول فریم 24-70/2.8 است ، یکی از جدیدترین اپتیک‌های APS-C سونی و یکی از گران‌ترین آنهاست . در حالی که Sony Vario-Tessar 16-70mm f/4 ZA جایگزین بسیار خوبی است ، با برخی از مزایا مانند دستیابی بیشتر و تثبیت تصویر ، لنز Sony 16-55mm در نهایت اگر پول داشته باشید بهتر است.

 

این لنز عملکرد اپتیکال بسیار خوبی دارد که ما از سری لنزهای درجه یک سونی “G” انتظار داشتیم . وضوح خوب ، اعوجاج کم ، کنترل شعله ور عالی ، انحراف رنگی به حداقل رسیده ، این همه چیز را دارد. سبک نیست و وزن آن 494 گرم است ، اما کیفیت ساخت از جمله دکمه نگه داشتن فوکوس قابل تنظیم ، ایراد ندارد.

 

شاید بزرگترین مزیت یکی از گزینه‌های موجود جدیدتر، موتور فوکوس خطی XD فوق‌العاده سریع ، دقیق و بی‌صدا آن باشد که در برابر نرخ فریم‌های روزافزون صنعت ، عایق‌بندی آینده را ارائه می‌دهد.

 

لنز تله فوتو: Sony E 70-350mm f/4.5-6.3 G OSS

 

بهترین لنزها برای دوربین ها در سال 2023 عرضه شدند

 

لنز Sony E 70-350mm f/4.5-6.3 G OSS که در کنار Sony 16-55mm f/2.8 G معرفی شده است ، یکی از بهترین خریدهایی است که می توانید انجام دهید اگر از کاربران APS-C سونی هستید و به دنبال کاوش در سطح بالاتر می گردید . طیف فاصله کانونی مقرون به صرفه تر از 16-55 است و به طرز شگفت انگیزی سنگین تر نیست . کیفیت ساخت فوق‌العاده است و با سوئیچ‌های معمولی AF/MF و OSS روشن و خاموش به‌علاوه یک دکمه نگه‌داشتن فوکوس قابل تنظیم. همچنین اطراف پایه، درزها و سوئیچ ها در برابر شرایط جوی آب بندی شده است.

 

با محدوده زوم 5 برابری تا 525 میلی‌متر معادل فول فریم و عملکرد اپتیکال بسیار چشمگیر ، اینجا یکی از اولین مکان‌هایی است که باید به دنبال یک کیت حیات‌وحش یا کیت ورزشی با قیمت مناسب و سبک وزن باشید. Optical SteadyShot (OSS) داخلی بسیار موثر است که تا حدودی دیافراگم کندتر آن را جبران می کند.

 

در نهایت، مانند 16-55، موتور فوکوس خطی XD جدیدتر آن به آن اجازه می‌دهد تا با ویژگی‌های ردیابی فوکوس خودکار سریع موجود در مدل‌های جدیدتر a6xxx – و البته مدل‌های آینده همگام شود.

 

منبع خبر : petapixel

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *