021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

اختراع اولین پهپاد برای ثبت عکس‌های ۱۰۰ مگاپیکسلی، توسط شرکت DJI و Hasselblad

اختراع اولین پهپاد برای ثبت عکس‌های ۱۰۰ مگاپیکسلی، توسط شرکت DJI و Hasselblad

شرکت DJI و Hasselblad، یک دوربین شاهکار ۱۰۰ مگاپیکسلی ساخته و آن را برای عکاسی به آسمان فرستادند. این دو شرکت  M600 Pro و Ronin-MX Gimbal شرکت DJI را با یک دوربین متوسط H6D-100c شرکت Hasselblad ترکیب کردند و پهپادی ساختند که نامش را “‌ اولین سکوی ثبت عکس‌های هوایی ۱۰۰ مگاپیکسلی” گذاشتند.

جالب‌ است بدانید که هیچ قطعه‌ی جدیدی در این پهپاد جدید وجود ندارد. این دوربین فقط  ترکیبی از پهپاد، gimbal و دوربینی است که قبلاً روانه‌ی بازار شده‌اند. تقریباً می‌توان گفت که این دوربین اختراع جدیدی نیست و از قبل، اجزای آن ساخته شده‌ است. از مزایای این دوربین “مرکب” می‌توان به قیمت کمتر آن اشاره کرد. چون اگر بخواهید اجزای نامبرده را به‌صورت جداگانه تهیه کنید، مطمئناً هزینه‌ی بیشتری خواهید پرداخت. اما چون هنوز شرکت DJI و Hasselblad قیمت این پهپاد را اعلام نکرده‌اند، نمی‌توانیم زیاد روی این قضیه حساب کنیم. فعلاً فقط چند عکس از این دوربین در دسترس است. خود پهپاد به‌عنوان نمونه در نمایشگاه NAB در لاس‌وگاس معرفی‌شده و شرکت‌های سازنده، ثبت عکس‌های ۱۰۰ مگاپیکسلی با این دوربین هوایی از آسمان و مناظر را وعده داده‌اند.

عکس‌های هوایی 100 مگاپیکسلی

شرکت DJI  در رسانه‌ی خبری خود باافتخار اعلام کردند که امکانات و تکنولوژی‌های مستقل پهپاد DJI M600 Pro، گیمبال Ronin-MX و دوربین بی‌نظیر Hasselblad H6D-100c را با هم ترکیب کرده‌اند تا به بالاترین سطح از ثبت جزئیات عکاسی هوایی در این پهپاد عکسبرداری دست یابند. عکاسان هوایی حرفه‌‌ای با استفاده از برنامه‌ی DJI GO، می‌توانند پرواز پهپاد خود را کنترل کرده و از سرتاسر یک منظره عکاسی کنند. تا به‌این‌ترتیب بتوانند برای ثبت عکس‌ها برنامه‌ریزی کرده و نه‌تنها این‌گونه به محتوای داده‌ها و exif عکس‌های خود بیفزایند بلکه می‌توانند آثاری هنری خلق کنند. پس با این دوربین جدید، در آینده فرصت ثبت بهترین عکس‌های هوایی را در اختیار خواهند داشت.

این دومین همکاری شرکت‌های DJI و Hasselblad می‌باشد. قبل از این نیز این دو شرکت یک پهپاد متوسط  ۴.۵۹۹ دلاری ساختند که ترکیبی از دوربین A5D شرکت Hasselblad و پهپاد حرفه‌ای MATRICE M600  شرکت DJI بود.

دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی جدید این دو شرکت، حدوداً تا سی آذرماه امسال روانه‌ی بازار خواهد شد. قیمت آن، نیز همان موقع اعلام خواهد شد. اما اگر واقعاً به عکاسی هوایی علاقه دارید، توصیه می‌کنم پول‌های خود را جمع کنید چون قیمت M600 Pro به ۵۰۰۰ دلار، Ronin-MX به ۱۶۰۰ دلار و H6D-100c به ۳۳۰۰۰ دلار در بازار جهانی می‌رسد.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *