021-7356

آیا دوربین Nikon D850 ارزش خرید را دارد؟

آیا دوربین Nikon D850 ارزش خرید را دارد؟

همان‌طور که مطلع هستید دوربین Nikon D850 هم معرفی شد. دوربینی که به گفته برخی از متخصصان، کارآمدترین دوربین فول‌فریم نیکون تا به امروز است و امکانات آن برای هر نوع عکاسی، از ورزشی گرفته تا پرتره و عروسی در سطح کیفی کاملاً قابل قبول قرار دارد. به همین دلیل هم ممکن است شما نیز بخواهید برای خرید این دوربین یا تعویض و به روز رسانی آن از یک مدل قدیمی‌تر تصمیم بگیرید. اگرچه این دوربین هنوز وارد بازار ایران نشده است، اما این‌طور فرض می‌کنم که احتمالاً با وجود قیمت 3300 دلاری و گریپ و باطری 900 دلاری آن (قیمت در بازارهای جهانی)، ممکن است شما هم همه چیز درباره Nikon D850 را می‌دانید و به امکانات این دوربین علاقه‌مند شده باشید. بنابراین در این مقاله سعی می‌کنم امکانات این دوربین را در برابر دوربین‌های فول‌فریم هم رده دوربین Nikon D850 یا نزدیک به آن قرار داده و با هم مقایسه کنم. همچنین در انتها، امکانات آن را در برابر دو رقیب قدرتمند و هم طراز D850 از دو برند کانن و سونی نیز قرار خواهم داد.

آیا Nikon D850 ارزش به روز کردن از Nikon D810 را دارد؟

دوربین Nikon D850 را نمی‌توان یک به روز رسانی ساده نسبت به D810 در نظر گرفت و در واقع با یک دوربین کاملاً جدید در همه جوانب روبرو هستیم. حسگر این دوربین دارای رزولوشن بسیار بالاتری است و سرعت عکس‌برداری و پردازش نویز آن نیز بهبود یافته است. اما مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در زمینه عکس‌برداری، سیستم فوکوس خودکار D850 است که مستقیم از دوربین‌ فول‌فریم پرچم‌دار و پرسرعت Nikon D5 (و همچنین D500) گرفته شده است و ضمناً دارای قابلیت تنظیم اتوماتیک فوکوس خودکار یا AF fine-tuning نیز می‌باشد که به کاربران امکان می‌دهد مشکلات فوکوس خودکار لنز‌هایشان را در خود دوربین برطرف کنند. لرزش پرده شاتر D810 نیز که یکی از انتقادهای مهم کاربران نسبت به این دوربین بود، با طراحی پرده اول شاتر الکترونیک در مدل جدیدتر برطرف شده است.

علاوه بر تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، قابلیت‌های هندلینگ این دوربین نیز نسبت به مدل قبلی خودش بسیار تغییر کرده است. نمایشگر تاشو و لمسی D850 برای کار با LiveView و همچنین فیلم‌برداری با آن بسیار کارآمدتر از نمایشگر ساده و غیر لمسی D810 است. علاوه بر این برای عکاسان تبلیغاتی و نجوم که ممکن است در نور خیلی کم با دوربین کار کنند، دکمه‌های این دوربین که دارای نور پس‌زمینه هستند (مانند D500) کاربری راحت‌تری دارند. گریپ یا دستگیره خود دوربین نیز عمق بیشتری دارد و بسیار خوش‌دست‌تر شده است و ضمناً منظره‌یاب دوربین دارای دید بازتر و بزرگ‌تری است.

ضمناً باتری این دوربین حدود 50 درصد قوی‌تر شده است و می‌توانید با استفاده از WiFi آن، دوربین را از راه دور کنترل کنید.

دلایل مهم برای تعویض:

  • رزولوشن بالاتر
  • سرعت بیشتر در عکاسی پی‌درپی
  • فوکوس سریع‌تر خصوصاً در نور کم
  • هندلینگ بهتر دوربین و دکمه‌های با پس‌زمینه روشن
  • نمایشگر لمسی و تا شو
  • فیلم‌برداری 4K/30fps و Full HD/120fps

دوربین قبلی را نگاه دارید اگر:

  • بیشتر در استودیو عکاسی می‌کنید
  • واقعاً به فلاش روی دوربین نیاز دارید، مثلاً برای استفاده از نورپردازی پیشرفته نیکون (CLS)

Nikon D850

آیا Nikon D850 ارزش به روز کردن از Nikon D800 را دارد؟

اگر تا امروز دوربین D800 خودتان را نگاه داشته‌اید و به سراغ D810 نرفته‌اید احتمالاً انتخاب راحت‌تری دارید. شما هم به همان دلایلی ممکن است به سراغ D850 بروید که عکاسانی که از D810 استفاده می‌کنند ممکن است دوربین جدیدتر را انتخاب کنند. به‌هرحال رزولوشن 47 مگاپیکسل دوربین Nikon D850 امکان کادربندی بهتر را به شما می‌دهد. زیرا می‌توانید هرچقدر می‌خواهید کادر را برش بزنید و تصحیح کنید و همچنان عکسی با رزولوشن خیلی بالاتری در اختیار داشته باشید. البته فراموش نکنید دیدن این عکس‌های باکیفیت روی نمایشگر دوربین D850 که کیفیت بسیار بالاتری از دوربین شما دارد بسیار لذت‌بخش‌تر و دقیق‌تر است. رزولوشن نمایشگر این دوربین با 2,359,000 نقطه در برابر نمایشگر قدیمی و معمولی D810 با 921,000 مانند کیفیت یک نمایشگر مدرن LED در برابر یک مانیتور CRT قدیمی است!

نمایشگر بهتر و لمسی و تاشو، نقاط فوکوس بسیار بیشتر و دقیق‌تر، سرعت بسیار بالاتر، هندلینگ بهتر، باتری قوی‌تر، فیلم‌برداری 4K و فیلم‌برداری Full HD اسلوموشن با سرعت 120 فریم بر ثانیه، WiFi و فوکوس بسیار پرسرعت‌تر و دقیق در نور کم، همه و همه امکاناتی هستند که ممکن است شما را وسوسه کنند تا بهترین دوربین فول‌فریم نیکون تا به امروز را خریداری کنید. به‌هرحال دوربین شما 5 سال قدیمی‌تر از دوربین D850 است و باید هم انتظار این‌همه تغییر را داشته باشید!

دلایل مهم برای تعویض:

  • رزولوشن بالاتر حسگر و نمایشگر
  • Dynamic Range بهتر فایل‌های خام در حساسیت ISO 64
  • سرعت بیشتر
  • فوکوس خودکار دقیق‌تر و سریع‌تر
  • ریسک کمتر برای لرزش حاصل از شاتر
  • ارگونومی بهتر بدنه و کاربرد راحت‌تر
  • دکمه‌های نورانی برای عکاسی در شب
  • فیلم‌برداری 4K/30fps و Full HD/120fps

دوربین قبلی را نگاه دارید اگر:

  • بیشتر در آتلیه با فلاش‌های آتلیه‌ای عکاسی می‌کنید
  • واقعاً به فلاش روی دوربین D800 خودتان نیاز دارید

آیا Nikon D850 ارزش به روز کردن از Nikon D750 را دارد؟

دوربین Nikon D750 یکی از بهترین دوربین‌های فول‌فریم موجود در بازار است و علی‌رغم اینکه حدود 3 سال از عرضه آن به بازار می‌گذرد، هنوز هم یکی از دوربین‌هایی است که شخصاً به کسانی که می‌خواهند از دنیای APS-C به دنیای فول‌فریم‌ها بیایند توصیه می‌کنم. بخشی از این اعتبار به دلیل امکانات پیشرفته و کیفیت بالای آن در بدنه‌ای بسیار سبک و طراحی فوق‌العاده آن است و بخشی هم مربوط به قیمت آن است که در طی این چند سال به اندازه کافی افت کرده و اکنون به یکی از خوش قیمت‌ترین دوربین‌های DSLR سری فول‌فریم در نورنگار تبدیل شده است.

البته دوربین Nikon D850 خیلی گران‌تر از D750 است، اما طبیعتاً با تعویض این دو امکانات بسیاری هم به دست خواهید آورد. یکی از مهم‌ترین تغییرات بین این دو، رزولوشن دوربین D850 است که تقریباً دو برابر رزولوشن D750 است و این مقدار تفاوت واقعاً اهمیت بسیار زیادی دارد. از سوی دیگر بسیاری از دارندگان D750 آن را به خاطر Dynamic Range بالایی که دارد انتخاب می‌کنند، نکته مهم اینکه Dynamic Range دوربین D850 حتی از D750 هم بالاتر است (خصوصاً در ISO 64).

از سوی دیگر علی‌رغم حجم فایل بسیار بالاتر، دوربین D850 سرعت بیشتری نسبت به D750 دارد و سرعت و دقت فوکوس آن نیز به طور کلی تغییر یافته و نه با D750 بلکه با D5 قابل مقایسه است. به همین دلیل وقتی بحث دنبال کردن سوژه‌های متحرک پیش می‌آید، این دوربین نه تنها بهتر از D750، بلکه از هر دوربین dslr سری فول‌فریم در بازار بهتر است. از نظر سرعت عکس‌برداری پی‌درپی، دوربین D750 با 7 فریم بر ثانیه با D850 یکسان است، اما با کمی هزینه بیشتر و استفاده از گریپ مخصوص D850 که به تازگی معرفی شده است، می‌توانید با سرعت 9 فریم بر ثانیه هم با آن عکس بگیرید (با رزولوشن 47 مگاپیکسل) که برای عکاسی ورزشی و خبری بسیار مهم است. بنابراین حدس من این است که D750 همچنان جایگاه خود را در بازار حفظ خواهد کرد و جدای از برخی کاربرد‌های خاص (مانند عکاسی نجوم و فیلم‌برداری 4K)، به دلیل قیمت پایین این دوربین، کاربران آن احتمالاً تا مدل بعدی نیکون صبر خواهند کرد.

دلایل مهم برای تعویض:

  • رزولوشن خیلی بالاتر
  • سرعت بالاتر (البته همراه با باتری و گریپ جدید)
  • فوکوس خودکار بهتر و سریع‌تر
  • نمایشگر لمسی و تاشو
  • عایق‌بندی بهتر بدنه
  • دکمه‌های نورانی برای عکاسی در شب
  • فیلم‌برداری 4K/30fps و Full HD/120fps

دوربین قبلی را نگاه دارید اگر:

  • عکاسی با سرعت بیشتر از 7 فریم بر ثانیه را نیاز ندارید
  • در محیط کم‌نور عکاسی نمی‌کنید
  • رزولوشن بالاتری نیاز ندارید
  • واقعاً برای استفاده از نورپردازی پیشرفته نیکون (CLS) به فلاش روی دوربین نیاز دارید

Nikon D850آیا Nikon D850 ارزش به روز کردن از Nikon D700 را دارد؟

خوب در اینجا اولین سؤال من این است که واقعاً هنوز یک Nikon D700 دارید و از آن استفاده می‌کنید؟! البته هیچ اشکالی هم ندارد، اما واقعیت این است که دوربین شما با رزولوشن 12 مگاپیکسل و حدود 10 سال عمر، در دنیای دیجیتال خیلی قدیمی محسوب می‌شود و تقریباً هر آنچه که فکرش را بکنید در مدل جدیدتر تغییر کرده و بهبود پیدا کرده است. بنابراین لازم نیست ادامه مقاله را بخوانید. یک دوربین D850 بخرید و از دنیای عکاسی مدرن لذت‌ ببرید.

فقط اینکه دوربین D700 را نفروشید. شما یکی از بهترین و ماندگارترین نام‌ها در میان فول‌فریم‌های نیکون را دارید که ممکن است پول زیادی بابت آن نپردازند، اما این چیزی از ارزش آن کم نمی‌کند. مثلاً می‌توانید با بستن یک لنز Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G هم از بوکه زیبا و شارپنس بالای عکس‌های آن لذت ببرید و هم یک دوربین دوم فول‌فریم در اختیار داشته باشید که نیاز به تعویض لنز را هم برطرف می‌کند.

دلایل مهم برای تعویض:

  • هر دلیلی که فکرش را بکنید

دوربین قبلی را نگاه دارید اگر:

  • می‌خواهید یک بدنه دوم هم داشته باشید، یا شاید عدد 7 برایتان شانس می‌آورد!

Nikon D850

آیا Nikon D850 ارزش به روز کردن از Nikon D500 را دارد؟

اگر سریع‌ترین دوربین APS-C نیکون یعنی Nikon D500 را از نورنگار خریده‌اید و اکنون با آن عکاسی می‌کنید، احتمالاً تعویض آن دوربین و خرید D850 برای شما کمی مسئله را پیچیده می‌کند. زیرا اصولاً این دو دوربین در دو رده کاملاً مختلف با عملکرد‌های متفاوت قرار دارند. اصولاً وقتی D810 در بازار هست، خاطر مگاپیکسل کمی که D500 دارد (21 مگاپیکسل)، کسی آن را بی‌دلیل انتخاب نمی‌کند. و اگر D500 را انتخاب کند، بعید است که رزولوشن 47 مگاپیکسل D850 هم بتواند او را به تعویض دوربینش وسوسه کند. سرعت عکاسی پی‌درپی فوق‌العاده بالا (10 فریم بر ثانیه)، فیلم‌برداری 4K، منظره‌یاب با نمای بیشتر (x1 در برابر x0.75)، سیستم فوکوس خودکار 153 نقطه‌ای (که روی D5 و D850 هم قرار گرفته)، پردازشگر EXPEED 5، WiFi و منظره‌یاب تاشو و لمسی و دکمه‌های نورانی و … همه این‌ها امکاناتی هستند که اندازه کوچک‌تر و ضریب بزرگنمایی حسگر APS-C نیکون D500 را می‌پوشانند.

بنابراین بعید است کسی صرفاً به خاطر فول‌فریم بودن و بزرگ‌تر بودن حسگر D850 از D500 مهاجرت کند. ضمن اینکه مهاجرت از D500 به D850، برای کسی که لنز‌های DX نیکون را هم خریده، هزینه بسیار بیشتری دارد. زیرا دیگر نمی‌تواند از آن‌ها روی مانت FX دوربین D850 استفاده کند و باید لنز‌های جدیدی هم تهیه کند.

دلایل مهم برای تعویض:

  • رزولوشن خیلی بالاتر
  • Dynamic Range بیشتر
  • فیلم‌برداری 4K با استفاده از تمام سطح حسگر

دوربین قبلی را نگاه دارید اگر:

  • عکاسی اکشن، ورزشی یا حیات‌وحش می‌کنید
  • لنز‌های مخصوص دوربین فول‌فریم ندارید

Nikon D850آیا Nikon D850 ارزش به روز کردن از Nikon D4 یا Nikon D4s را دارد؟

کسی که دوربین D4 یا D4s نیکون را در دست دارد دقیقاً می‌داند آن دوربین را برای چه کاری خریده است. اصولاً دوربین‌های سری تک رقمی نیکون تنها برای حسگر فول‌فریمی که دارند محبوب نیستند. زیرا اگرچه حسگرهای فول‌فریم معمولاً برای چاپ با سایز بزرگ استفاده می‌شوند، اما این بدنه‌ها اغلب به دلیل پایداری فوق‌العاده و دوام بالای بدنه‌هایشان در شرایط کاری سخت، برای عکاسی خبری و حیات‌وحش و طبیعت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگرچه بدنه نیکون D850 یکی از بهترین بدنه‌های فول‌فریم نیکون و دارای سرعت عکس‌برداری زیاد است، اما برای کسانی که D4 یا D4s دارند، صرفاً شباهت سیستم فوکوس D850 به D5 نمی‌تواند آن‌قدر قانع‌کننده باشد که بدنه قدرتمند خود را با بدنه‌ای ضعیف‌تر تعویض کنند. ضمناً این دوربین‌ها سرعت عکس‌برداری بسیار زیادی دارند (11 فریم بر ثانیه) که نیکون D850 حتی با خرید گریپ و باتری جدیدی که برای آن معرفی شده هم نمی‌تواند به این سرعت برسد. ضمناً D4/s دارای امکان ارتباطی Gigabit Ethernet هم هست که برای عکاسی با سرعت‌های زیاد و انتقال سریع‌ آن‌ها کاربرد زیادی دارد. اگرچه این درگاه ارتباطی بیشتر برای عکاسان خبری ورزشی و اغلب برای پوشش مسابقات حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، عکاسان دیگر چندان از آن استفاده نمی‌کنند.

بحث دیگر، رزولوشن است. همان‌طور که گفتم رزولوشن بالاتر D850 معمولاً برای چاپ بزرگ‌تر و امکان کادربندی راحت‌تر عکس در هنگام ویرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما عکس‌های خبری معمولاً سریع گرفته و آپلود شده و معمولاً بدون ویرایش و با کادربندی محدود چاپ و منتشر می‌شوند. بنابراین مزیت رزولوشن بالاتر برای کسانی که با D4 یا D4s عکاسی می‌کنند چندان هم کاربردی نیست. خصوصاً اینکه باتری پرقدرت EN-EL18 در دوربین D4/s با هر بار شارژ 3020 شات عکس می‌گیرد و چند برابر قدرت باطری D850 را دارد، بنابراین یک عکاس خبری یا حیات‌وحش به این سادگی از چنین باتری نمی‌گذرد!

اما جدای از رزولوشن که مهم‌ترین مزیت D850 به شمار می‌آید، از مزایای مهمی که ممکن است یک عکاس خبری، ورزشی با D4/s را به تعویض دوربینش متمایل کند، احتمالاً سیستم فوکوس پیشرفته D5 در این دوربین است. به‌هرحال D5 یکی از گران‌قیمت‌ترین دوربین‌های خبری ورزشی با سیستم فوکوسی بسیار پیشرفته است که به جز D500 که فول‌فریم نیست، سیستم فوکوس آن در تنها دوربین فول‌فریمی که قرار دارد، D850 است. نمایشگر تاشو با امکان کنترل بهتر در اماکن پر ازدحام، فیلم‌برداری 4K با امکان خروجی هر فریم از تصویر با رزولوشن 8K که برای چاپ در اغلب مجلات و نشریات و وب‌سایت‌های خبری مناسب است و بدنه کوچک‌تر و سبک‌تر، احتمالاً می‌توانند دلایل خوبی برای تعویض یا خرید مدل جدید باشند.

دلایل مهم برای تعویض:

  • سیستم فوکوس پیشرفته D5 در این دوربین
  • نمایشگر تاشو و لمسی با رزولوشن بسیار زیاد
  • بدنه کوچک‌تر و سبک‌تر
  • فیلم‌برداری 4K و عکاسی با رزولوشن 8 مگاپیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه

دوربین قبلی را نگاه دارید اگر:

  • به بدنه پرقدرت‌تر و پایدارتر در شرایط بسیار سخت نیاز دارید
  • قابلیتی مانند ارتباط اترنت برایتان بسیار ضروری است

Nikon D850

آیا Nikon D850 ارزش مهاجرت از یک برند دیگر را دارد؟

سؤال بعدی این است که آیا مهاجرت از سیستم‌های دیگر (برند‌های دیگری مانند کانن، سونی، فوجی، …) به نیکون D850 منطقی است؟ اصولاً هیچ نویسنده‌ای حتی به خودش اجازه نمی‌دهد جواب این سؤال را با قطعیت بدهد. زیرا همیشه برخی امکانات و قابلیت‌ها در یک مدل نسبت به مدل دیگر بالاتر است. ضمناً هیچ‌کس دوست ندارد در معرض کامنت‌ها و ایمیل‌های عصبی طرفداران یکی از این برندها قرار بگیرد. به‌هرحال هر کدام از این برند‌ها روش‌های بازاریابی و حفظ مشتری مخصوص به خودشان را دارند و وقتی تجهیزات این برند‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم، تنها درباره امکانات و مزایا و معایب آن‌ها در سطح قابلیت‌ها بحث می‌کنیم و به هیچ وجه منظور ما برتری یکی از آن‌ها بر دیگری به طور کلی نیست. در ادامه می‌توانید مقایسه Nikon D850 را با دو تا از رقبای مستقیم این دوربین در برند‌های Canon و Sony بخوانید.

Nikon D850

|

اصولاً سری R در دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه اشاره به رزولوشن بالای این دوربین‌ها دارد و رزولوشن 42 مگاپیکسل مدل Sony a7R II، باعث می‌شود تا عکاسانی که این دوربین را خریده‌اند، تمایل چندانی به رزولوشن بالا در D850 نداشته باشند. خصوصاً اینکه A7R II هم دارای یک حسگر فول‌فریم BSI-CMOS نیز هست و اگرچه چنین حسگری برای نخستین بار در یک دوربین نیکون قرار گرفته (و کانن هنوز از آن‌ها استفاده نکرده است)، اما نویز پایین و Dynamic Range بالای چنین حسگری برای کسانی که سونی A7R II را دارند چندان تازگی ندارد.

اما در واقعیت، دوربین Nikon D850 بیشتر یک “دوربین عکاسی” است تا Sony A7R II. من در مقاله دیگری درباره تفاوت‌های مهم بین دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آینه توضیح داده‌ام. اصولاً تفاوت این دو دوربین نه به امکانات، بلکه به ماهیت کاربردی آن‌ها مرتبط است. نیکون D850 برای یک عکاس حرفه‌ای ارگونومی بهتری دارد، باتری قوی‌تری دارد و کار کردن با آن برای یک عکاس حرفه‌ای در آتلیه و فضای بیرون راحت‌تر است، خرید و فروش آن‌ها ساده‌تر است و تجهیزات جانبی آن در اغلب فروشگاه‌ها در دسترس تر است. مثلاً اگر برای بخواهید برای دوربین Nikon D850 یک تریگر فلاش Hahnel Viper پیدا کنید، معمولاً نورنگار آن را موجود دارد یا به سرعت برایتان تهیه می‌کند، اما پیدا کردن یک وسیله ساده مانند تریگر فلاش برای Sony A7R II از همان مدل، شاید چند هفته طول بکشد یا اصلاً نباشد.

همچنین اگرچه لنز‌های سری E سونی که با دوربین A7R II هماهنگ هستند دارای تنوع نسبتاً خوبی می‌باشند، اما به‌هرحال این لنز‌ها جدیدند و نه قیمت و نه عملکرد آن‌ها (خصوصاً در زمینه عکس)، نسبت به لنز‌های پرسابقه نیکون در بازار ایران ثابت شده نیست.

اما از سوی دیگر دوربین sony A7R II یک دوربین هیبریدی است. یعنی هم دوربین عکاسی خوبی است و هم فیلم‌برداری فوق‌العاده‌ای دارد. برخلاف نیکون که تازه‌وارد بازی 4K شده است، سونی تجربه زیادی در زمینه فیلم‌برداری دارد و جدای از دوربین‌های حرفه‌ای فیلم‌برداری که دارد، قابلیت‌های فیلم‌برداری خوبی هم در دوربین‌های بدون آینه و لنز‌های سری E خودش کار کرده است که نیکون هنوز در این زمینه تازه‌کار محسوب می‌شود.

دلایل مهم برای تعویض:

  • رزولوشن (کمی) بالاتر
  • Dynamic Range بیشتر در ISO 64
  • بدنه قوی‌تر و مقاوم‌تر
  • نمایشگر لمسی و دکمه‌های چراغ‌دار
  • باتری بسیار قوی‌تر
  • دارای لنز‌ها و تجهیزات جانبی گسترده‌تر

دوربین قبلی را نگاه دارید اگر:

  • امکانات فیلم‌برداری بهتر
  • لرزشگیر داخل بدنه (با امکان استفاده همراه با لنز‌های بدون لرزشگیر)
  • فوکوس بسیار بهتر در هنگام فیلم‌برداری و LiveView
  • بدنه کوچک‌تر و سبک‌تر

آیا Nikon D850 ارزش به روز کردن از Canon EOS 5D Mark IV را دارد؟

احتمالاً با این جمله، سیل کامنت‌ها و ایمیل‌ها از مشتریان عصبی راهی وب‌سایت می‌شود: اما واقعیت این است که Nikon D850 در اغلب “امکانات قابل اندازه‌گیری” چه در زمینه عکاسی و چه در زمینه فیلم‌برداری، از همتای کاننی خودش بالاتر است. D850 بسیار سریع‌تر است، رزولوشن بسیار بالاتری دارد، Dynamic Range آن در فایل‌های خام بالاتر است، احتمالاً (با نگاهی به دوربین‌های مشابه کانن و نیکون در رده‌های مختلف می‌توان حدس زد) کیفیت آن در حساسیت‌های بالاتر بهتر است، سیستم فوکوس بسیار قوی‌تری دارد، طراحی بدنه آن (شامل نمایشگر و دکمه‌های چراغ‌دار و …) کاربرد بهتری دارد، قابلیت فیلم‌برداری 4K آن کاربردی‌تر است و ضمناً در حالت Full HD اسلوموشن‌های بهتری می‌گیرد و قابلیت Focus Peaking هم دارد. ضمناً شاتر الکترونیکی این دوربین طراحی کاملاً جدیدی دارد که اگرچه هنوز مقایسه‌ای بین این دوربین و همتای کاننی‌اش ندیدیم، اما می‌توان حدس زد که برای عکاسی روی دست، لرزش بسیار کمتری ایجاد می‌کند.

اما از سوی دیگر Canon 5D Mark IV برگ برنده‌ای در دست دارد که در هیچ‌یک از دوربین‌های نیکون نمی‌بینیم و آن چیزی نیست به جز حسگر پیشرفته با تکنولوژی Dual Pixel AF که در هنگام فیلم‌برداری و همچنین عکاسی با LiveView، فوکوسی همانند فوکوس با سیستم تشخیص فاز را فراهم می‌کند. علاوه بر این لنز‌های زوم جدید سری L کانن مانند EF 11-24mm f/4 ، EF 16-35mm f/2.8 III یا EF 24-70mm f/2.8 II لنز‌های بسیار با ارزشی هستند که متأسفانه لنز‌های فعلی نیکون در این رده مانند Nikkor 14-24mm f/2.8، در مقابل آن‌ها چندان پرقدرت ظاهر نمی‌شوند.

دلایل مهم برای تعویض:

  • رزولوشن خیلی بالاتر
  • Dynamic Range بیشتر
  • فوکوس خودکار پیشرفته‌تر
  • عکس‌برداری پی‌درپی سریع‌تر
  • نمایشگر تاشو
  • فیلم‌برداری 4K با استفاده از تمام سطح حسگر

دوربین قبلی را نگاه دارید اگر:

  • قابلیت Dual Pixel AF را برای فیلم‌برداری یا عکاسی LiveView استفاده می‌کنید
  • نمی‌توانید برای عرضه لنز‌های آتی نیکون در فاصله کانونی زوم واید و نرمال صبر کنید

درباره این مقاله نظری دارید یا فکر می‌کنید نکته‌ای از قلم افتاده است. دست به کار شوید و در بخش نظرات نظر خودتان را بنویسید.

5 دیدگاه

  • h.r گفت:

    سلام
    من جهت خرید دوربین بین دوربین Sony alpha 7 III و Nikon d850 تردید دارم. به نظر شما کدوم رو بگیرم؟
    میشه از هر نظر این دو رو مورد بحث قرار بدین و لنزهای مناسب این دو دوربین رو معرفی نمایید؟
    عکاس ورزشی هستم و عکاسی پیاپی آلفا ۷ من رو دچار ترید کرده و البته کمی هم فیلمبرداری برام اهمیت دارد وگرنه انتخابم تا چند روز قبل نیکون d850 بوده
    ممنون از تیم نورنگار

    • مهلا شریفان (کارشناس فروش) گفت:

      سلام وقت بخیر لطفا برای مشاوره تماس بگیرید ممنون
      02177617170

  • Nares گفت:

    سلام…
    قیمت دقیق دوربین D850 چنده؟؟؟!

  • behzadi.studio گفت:

    میشه گفت کامل ترین مقاله ای هست که در مورد d850 خوندم , نظر بدون تعصب , بر اساس تجربه خودم , نور هم به اندازه دوربین از اهمیت بالایی برخورداره و برای ثبت یک عکس شارپ همون اندازه که به لنز ها توجه میشه یا به دوربین , باید به نور پردازی هم توجه بشه کما اینکه بهترین دوربین ها در شرایط نوری ضعیف عکس هاشون فاقد کیفیت هستن , در مورد بدنه ها هم سونی a7rIII و مدل a7rII عکس هاشون فوقالعاده شارپ هستن حتی از نیکون d850 هم بالاتر ولی مساله ای که منو به خرید نیکون راغب میکنه تنوع لنز های اونه همچنین عمر باتری , از زمانی که d850 معرفی شد نظرم از d810 برگشت برای مثال نیکون d850 در ایزوی 12800 همانند d810 در ایزوی 25600 هست این خودش یک پیشرفت رو به جلو هست و عاملی برای جذب مشتری

    • behzadi.studio گفت:

      ببخشید

      اون قیمتی که نوشتم در نیکون d850 در ایزوی 12800 هامنند d810 در ایزوی 25600 رو تصحیح کنید به متن زیر
      نیکون d850 در ایزوی 12800 همانند d810 در ایزوی 6400 هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *