دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

ویدیو کال چیست؟ + معرفی بهترین برنامه های تماس تصویری

چاپ
ویدیو کال چیست؟ + معرفی بهترین برنامه های تماس تصویری

ویدیو کال چیست؟

تماس تصویری یا ویدیو کال این امکان را به شما می‌دهد تا از راه دور دیگران را به‌صورت تصویری ببینید و با آن‌ها صحبت کنید. برای این‌که بتوانید از طریق تماس تصویری با دیگران در ارتباط باشید کافی است که هر دو طرف (و حتی طرفین) یک برنامه ویدیو کال روی موبایلتان نصب کنید، در یک‌زمان آنلاین باشید و با یکدیگر تماس تصویری برقرار کنید.

تماس ویدیویی معمولاً از طریق وب‌کم لپ‌تاپ یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی با قابلیت فیلم‌برداری مانند موبایل و سیستم کامپیوتر خانگی انجام می‌شود.

بهترین برنامه تماس تصویری با کیفیت بالا

بعضی از برنامه‌ها مثل زوم و گوگل میت یا اسکایپ کیفیت تصویر و صدای بسیار بالایی دارند اما اگر سرعت اینترنت شما پایین باشد، کیفیت صدا و تصویر را کم می‌کنن تا تماس قطع یا خراب نشود.

در ضمن، در نظر بگیرید که بخشی از کیفیت تصویر و صدا هم وابسته به دوربین یا میکروفون است. اگر می‌خواهید به صورت مداوم جلسات کاری یا کلاس‌های آنلاین برگزار کنید، بهتر است به فکر خرید میکروفون یا دوربین وبکم با کیفیت باشید.

زوم Zoom

برنامه زوم یکی از برنامه‌های ویدیو کال پرطرفدار است. این برنامه در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس است. این برنامه از حضور 100 شرکت‌کننده به‌صورت هم‌زمان در کلاس آنلاین پشتیبانی می‌کند.

اما اگر قصد برگزاری جلسات به‌صورت آنلاین را دارید، توجه داشته باشید برنامه زوم از تماس تصویری سه کاربر به‌صورت هم‌زمان و محدود به 40 دقیقه به‌صورت رایگان پشتیبانی می‌کند. برای رفع محدودیت‌های برنامه زوم می‌توانید نسخه پریمیوم این برنامه را به قیمت 15 دلار خریداری کنید.

این اپلیکیشن در حال حاضر برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و اندروید و IOS در دسترس است.

زومZoom

اسکایپ Skype

اسکایپ یکی از برنامه‌هایی است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای برنامه زوم باشد. برای تماس تصویری کاری، خانوادگی و دوستانه برنامه مناسبی است و حداکثر از آنلاین بودن 50 نفر به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند.

از مزایای این برنامه می‌توان به امکان چت نوشتاری به‌صورت هم‌زمان با تماس تصویری و یا ارائه پروژه اشاره کرد. این اپلیکیشن در دو نسخه رایگان و پریمیوم عرضه شده که نسخه رایگان آن سرعت و کیفیت تصویر بالایی دارد و نیاز کاربران را تا حد زیادی رفع می‌کند.

اگر می‌خواهید در سطح بین‌المللی با دیگران در ارتباط باشید و به‌صورت مستمر از این برنامه استفاده کنید، توصیه می‌کنیم شماره اختصاصی اسکایپ خریداری کنید و از این برنامه برای انجام کارهایتان استفاده نمایید.

این برنامه در حال حاضر برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، و سیستم‌عامل اندروید و iOS  در دسترس است.

اسکایپ Skype

گوگل میت Google Meet

گوگل میت یکی از سرویس‌های با کیفیت گوگل برای تماس تصویری است. هر فردی که یک حساب گوگل داشته باشد می‌تواند یک جلسه آنلاین با حداکثر 100 شرکت‌کننده بر روی گوگل میت برگزار کند.

در طول ویدیو کال می‌توانید پیام‌هایتان، فایل‌ها و لینک‌هایموردنظررتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. دقت کنید تمام این پیام‌ها فقط در طول جلسه در دسترس هستند و پس از پایان تماس به آن‌ها دسترسی نخواهید داست.

اگر قبلاً از هرکدام از سرویس‌های گوگل مانند gmail استفاده کرده‌اید، می‌توانید در جلسات آنلاین گوگل میت با همان حساب کاربری وارد شوید. هر فردی هم که به جلسه دعوت می‌کنید باید یک حساب گوگل داشته باشد.

برنامه گوگل میت بر روی ویندوز، گوشی موبایل و هرکجا که به اکانت گوگل خود دسترسی دارید قابل‌استفاده است.

از مزیت‌های گوگل میت می‌توان به شروع سریع جلسه و تماس تصویری فقط با ارسال یک لینک برای طرف مقابل اشاره کرد. این لینک را برای هرکسی ارسال کنید می‌تواند وارد تماس تصویری با شما شود.

گوگل میت Google Meet

گوگل دوو Google Duo

Google Duo یکی از برنامه‌های تماس تصویری رایگان از شرکت گوگل است. در حال حاضر تعداد افرادی که می‌توانند در برنامه Google Duo به‌صورت هم‌زمان آنلاین باشند 12 نفر است.

این برنامه گوگل بر روی ویندوز، اندروید و IOS قابل نصب است.

گوگل دوو Google Duo

گوگل هنگ اوت Google Hangout

گوگل هنگ اوت یکی دیگر از برنامه‌های تماس تصویری از شرکت گوگل است.

برنامه گوگل هنگ اوت در سه سیستم‌عامل ویندوز، اندروید و IOS قابل‌استفاده است.

گوگل هنگ اوت Google Hangout

تلگرام Telegram

تماس تصویری تلگرام در حال حاضر تا هزار نفر ظرفیت دارد.

هنگام تماس تصویری تلگرام می‌توانید با مخاطب خود چت کنید. صفحه تماس تصویری را کوچک کنید و جواب پیام شخص دیگری را بدهید و درعین‌حال تماس تصویری خود را حفظ کنید.

همه تماس‌های تصویری با رمزنگاری سرتاسری محافظت می‌شود. برای تأیید ارتباط، چهار ایموجی روی صفحه شما و طرف مقابلتان نمایش داده می‌شود. درصورتی‌که این ایموجی‌ها با یکدیگر مطابقت داشته باشند، حریم خصوصی چت شما 100% حفظ شده است.

تلگرام Telegram

ایمو Imo

ایمو یک برنامه رایگان و پرسرعت برای تماس‌های ویدیویی است، حتی زمانی که سرعت اینترنت شما پایین باشد می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. در برنامه ایمو می‌توانید پیام‌های متنی، صوتی و تصویری را با دوستان و همکارانتان به اشتراک بگذارید.

در این برنامه می‌توانید یک اتاق کنفرانس آنلاین برای جلسات گروهی ایجاد کنید و فیلم‌ها و فایل‌ها را در آن ارسال کنید. برنامه ایمو در حال حاضر در ویدیو کال‌های گروهی از حضور 20 نفر حمایت می‌کند.

ایمو Imo

سیگنال Signal

برنامه سیگنال در جدیدترین نسخه خود تماس تصویری گروهی را به‌صورت رایگان به امکانات برنامه اضافه کرد. مکالمات ویدیویی این برنامه به‌صورت خصوصی و رمزگذاری شده برقرار می‌گردد و از حریم خصوصی کاربران محافظت می‌کند.

تماس گروهی این اپلیکیشن در حال حاضر محدود به 5 نفر است. برنامه سیگنال در حال حاضر برای سیستم‌عامل‌های اندروید، آیفون، مک، ویندوز و لینوکس قابل‌دسترس است.

سیگنال Signal

اینستاگرام Instagram

از طریق دایرکت اینستاگرام می‌توانید با فالوورهایتان تماس تصویری برقرار کنید. اکانت شخص موردنظر را انتخاب می‌کنید و در قسمت چت با کاربر، آیکون دوربین را انتخاب می‌کنید. برای آن شخص نوتیفیکیشن تماس شما ارسال می‌شود و در صورت تأیید می‌توانید از طریق تماس تصویری همدیگر را ملاقات کنید.

تماس تصویری در اینستاگرام با استفاده از سیستم‌عامل اندروید و IOS امکان‌پذیر است و در حال حاضر در هر تماس تصویری گروهی حداکثر 6 نفر می‌توانند حضور داشته باشند.

اینستاگرام Instagram

واتساپ WhatsApp

واتساپ یکی از پیام‌رسان‌های در دسترس و پرطرف‌دار است. تمام تماس‌های ویدیو کال شما در واتساپ محافظت می‌شوند و بدون نگرانی از این‌که مکالمات شما جایی منتشر شود، می‌توانید تماس‌های دو یا چند نفره برگزار کنید.

در حال حاضر واتساپ تعداد شرکت‌کنندگان در تماس تصویری را به 50 نفر افزایش داده است. تنها ضعف این اپلیکیشن عدم امکان تماس تصویری با لپ‌تاپ است. یعنی در نسخه ویندوز واتساپ امکان ویدیو کال وجود ندارد.

قابلیت تماس تصویری واتساپ فقط برای سیستم‌عامل‌های اندروید (4.1 به بعد) و IOS فعال است.

واتساپ WhatsApp 

فیس‌بوک Facebook

اگر یک حساب فیس‌بوک فعال در تلفن همراهتان دارید و یا در لپ‌تاپ با مرورگر وارد برنامه فیس‌بوک شده‌اید، می‌توانید همین‌الان با دوستان فیسبوکی خود تماس تصویری برقرار کنید یا اپلیکیشن چت فیس‌بوک را دانلود کنید و از آن برای تماس تصویری گروهی استفاده کنید.

یک تماس گروهی با اپلیکیشن فیس‌بوک برای حداکثر 50 نفر ظرفیت دارد. این ظرفیت نسبت به برنامه‌هایی همچون Google Doe  و FaceTime بیش‌تر است.

فیس‌بوک Facebook

دیسکورد Discord

دیسکورد یک اپلیکیشن محبوب بین گیمرها برای تبادل اطلاعات است که پس از آن تماس تصویری به آن اضافه شد. در این برنامه امکان به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش خود را با دیگر کاربران آنلاین در تماس تصویری، وجود دارد.

ظرفیت این برنامه برای تماس تصویری از حدود ده نفر به 50 نفر افزایش یافته است.

دیسکوردDiscord  

فیس تایم Facetime

Facetime  یک برنامه تماس تصویری داخلی برای کاربران آیفون است. کسانی که آیفون دارند به‌احتمال زیاد با این برنامه آشنا هستند. فقط کاربرانی که هر دو گوشی آیفون داشته باشند می‌توانند از این برنامه استفاده کنند و برای کاربران اندروید کاربردی ندارد.

حداکثر ظرفیت افرادی که در تماس تصویری این برنامه می‌توانند حضور داشته باشند 32 نفر است.

دانلود نسخه IOS

فیس تایم Facetime

جشنواره عکس نورنگار

بهترین برنامه تماس تصویری کدام است؟

ما پیشنهاد می‌کنیم برای تماس تصویری سریع و با کیفیت از گوگل میت استفاده کنید و بعد از آن استفاده از تماس تصویری واتس‌اپ و اسکایپ را توصیه می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
1 سال پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
1 سال پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
چاپ عکس پولاروید چیست و چه کاربردی دارد ؟
چاپ عکس پولاروید چیست و چه کاربردی دارد ؟
1 سال پیش - زمان مطالعه : 4 دقیقه