021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

برای سفر چه دوربین و تجهیزاتی باید داشته‌باشیم؟

برای سفر چه دوربین و تجهیزاتی باید داشته‌باشیم؟

اگر زیاد سفر می‌روید و هنوز دوربین عکاسی خود را انتخاب نکرده‌اید ، اگر در بین تمام لوازمی که دارید نمی‌دانید واقعا به کدام یک احتیاج دارید، و اگر قصد تکمیل تجهیزاتتان را دارید ما به شما کمک می‌کنیم و در نهایت با مطالعه این مقاله با توجه به هدفی که دارید، خواهید توانست آسوده به عکاسی در سفر تان بپردازید.

دوربین

اولین چالشی که با آن روبرو هستیم انتخاب دوربین مناسب است. من هم با همین چالش روبرو شدم، مهم‌ترین نکته برای من وزن و قیمت دوربین بود و در نهایت با توجه به بررسی‌های مختلف یک دوربین از سری دو رقمی‌های کانن انتخاب کردم. در حالت کلی برای انتخاب بهترین دوربین ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید:

1-چه مقدار می‌خواهید هزینه کنید؟

عامل اصلی انتخاب دوربین بدون شک بودجه شماست، هنگامی که دوربین تهیه می‌کنید باید هزینه‌ی اضافی هم برای لوازم جانبی کنار بگذارید. کارت حافظه، کیف و سه‌پایه تجهیزاتی هستند که باید در نظر بگیرید.

2-برای عکاسی در سفر چقدر وزن را می‌توانید تحمل کنید؟

دوربین‌ها وزن‌های مختلفی دارند، از یک گوشی هوشمند که در جیب جا می‌شوند تا دوربین‌های حرفه‌ای با تمام تجهیزات که آن‌ها را  باید در یک کوله حمل کنید. به طور معمولا یک وزن میانگین که اکثر افراد تحمل آن را دارند 9 کیلوگرم است.

عکاسی در سفر

وزن دوربین مانند قیمت یک فاکتور مهم در انتخاب دوربین و حتی تجهیزات جانبی آن است. بدون شک هیچ کسی دوست ندارد که یک دوربینی تهیه کند که به دلیل وزن زیاد مجبور باشد آن را در هتل بگذارد.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که بسیار سبک سفر می‌کنید، سبک‌ترین دوربین را انتخاب کنید. دوربین‌های کامپکت و یا حتی سبک‌تر از آن دوربین تلفن همراه و یا دوربین‌های اکشن ورزشی برای شما مناسب است. اگر دوربینی احتیاج دارید که لنز آن تعویض شود می‌توانید سراغ دوربین‌های بدون آینه بروید. این دوربین‌ها وزن بسیار مناسبی دارند و برای عکاسی حرفه‌ای شما را محدود نخواهند کرد.

3-چقدر می‌خواهید در عکاسی پیش بروید؟

کاملا درست است که دوربین‌های DSLR و بدون آینه برای گرفتن عکس‌های فوق‌العاده بی نظیرند اما اگر نمی‌دانید با آنها چگونه کار کنید یک دوربین کامپکت یا یک گوشی هوشمند برای شما بهتر است. و در نهایت شما می‌توانید سراغ دوربینهای سری سه رقمی کانن و یا 1300 نیکون بروید که تنظیمات ساده تری دارند.

در یک سفر عکاسی دوستی همراهم بود که دوربین کانن بسیار حرفه‌ای داشت و از یک لنز 16 میلیون تومانی!! روی آن استفاده می‌کرد. اما در طول عکاسی در سفر اعتراف کرد که چیز زیادی از تنظیمات دوربینش نمی‌داند و اکثر اوقات در حالت خودکار عکسبرداری می‌کند.

او بدون اینکه تصمیم به یادگیری عکاسی داشته باشد فقط از روی نمونه عکس‌هایی که دیگران با این دوربین گرفته بودند دوربین خود را انتخاب کرده بود. متاسفانه در این سفر وقتی عکس‎‌هایی که دیگران با گوشی خود گرفته بودند را دید دوربین خود که وزن سنگینی هم داشت را کنار گذاشت و او هم با موبایل به عکاسی پرداخت.

اگر عکاسی برای شما یک هدف است داشتن دوربین حرفه‌ای بد نیست اما حتی در آن صورت هم می‌توانید از دوربین‌های متوسط تری شروع کنید و با یادگیری کار با آنها عکس‌های فوق العاده‌ای ثبت کنید.

انتخاب‌های شما در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرد که با توجه به وزن و درجه‌ی حرفه‌ای بودن می‌توانید انتخاب کنید.

گوشی‌های هوشمند: کار با گوشی‌های هوشمند بسیار آسان است و شما می‌توانید تصاویر را بلافاصله پس از ثبت به راحتی ویرایش کنید و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

عکاسی در سفر

[relatedpost post=”85583″]

دوربین‌های خانگی: اگر می‌خواهید دوربینی داشته باشید که به راحتی در جیب جا شود می‌توانید دوربین کامپکت را انتخاب کنید، امروزه این دوربین‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته اند. دوربین‌های مانند سری LUMIX پاناسونیک و RX100 سونی که تازگی MARK IV آن هم معرفی شده‌است و سری G  کانن می‌تواند انتخاب خوبی باشد و اگر سفری دارید که با آب و رطوبت سر و کار دارید دوربین ضر آب W300 نیکون بسیار می‌تواند برای شما کارآمد باشد.

 

عکاسی در سفر

 

دوربین‌های کامپکت زوم: این دوربینها ترکیبی از دوربین‌های کامپکت و DSLR هستند که قابلیت تعویض لنز را ندارند و می‌توان با آنها به صورت حرفه‌ای اما با تنظیمات ساده‌تری از DSLR ها کار کرد. دوربینی‌هایی مانند SX60 کانن و P900 می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند.

 

عکاسی در سفر

 

قدرت زوم nikon coolpix p900

قدرت زوم nikon coolpix p900

 

دوربین‌های اکشن و ورزشی: اگر قرار است به سفر ماجراجویانه‌ای بروید این دوربین‌ها برای عکاسی در سفر، کوه، آب، برف و غبار انتخاب خوبی هستند. البته تنظیمات آنها در مورد زوم محدود است . دوربین‌های گوپرو سری HERO  میتوانند انتخاب خوبی برای سفرهای هیجان انگیز شما باشند. امروزه هر عکاسی ممکن است در کنار دوربین خود یک دوربین اکشن و ورزشی نیز داشته باشد اما چه ویژگی این دوربین‌ها را محبوب کرده‌است؟

[relatedpost post=”127892″]

عکاسی در سفر

دوربین‌های بدون آینه: این دوربینها کمی گران‌تر از دوربین‌های دیجیتال هستند. قابلیت تعویض لنز دارند و بسیار سبک و با کیفیت هستند. این دوربین‌ها برای کسانی که قصد عکاسی حرفه‌ای را دارند بسیار عالی است.

دوربین‌های دیجیتال: دوربینهای DSLR خود دارای رنج قیمت مختلفی هستند و از نظر ویژگی‌ها در دسته‌های مبتدی، نیمه حرفه‌ای و پیشرفته قرار می‌گیرند. که شما می‌توانید با توجه به معیارهایی که مد نظرتان است انتخاب کنید.

عکاسی در سفر

لوازم جانبی

1-کیف: شما می‌توانید کیف خود را بسته به نوع سفر، حجم و وزن تجهیزات از انواع کمری، آویز و کوله انتخاب کنید. اکثر افراد برای عکاسی در سفر کوله‌هایی که وزن مناسبی را دارند انتخاب می‌کنند تا بتوانند تمام لوازم خود را در آن جایی دهند. در انتخاب کیف‌ها مقاومت در برابر ضربه و رطوبت مهم است تا بتواند از تجهیزات شما محافظت کند.

عکاسی در سفر

2-پایه: انتخاب پایه‌های سبک کربنی برای عکاسی در سفر انتخاب‌های بهتری هستند. مسلما پایه‌‌ای باید انتخاب شود که استحکام بالاتری دارند. نکته مهم بعدی انتخاب هد است. پن هد دقت شما و بال هد سرعت شما را افزایش می‌دهد.

عکاسی در سفر

[relatedpost post=”107920″]

3-کارت حافظه: شما به یک کارت حافظه دوربین با سرعت بالا نیاز دارید. انتخاب دو کارت حافظه با ظرفیت 32 گیگ بهتر از یک کارت حافظه ظرفیت بالاست.

ما در مقاله جداگانه‌ای به تفصیل به بررسی تجهیزات جانبی برای عکاسی در سفر پرداخته‌ایم که می‌توانید آن را در اینجا مطالعه کنید.

امیدواریم با این مقاله توانسته باشیم به شما کمک کرده باشیم. انتخاب تجهیزات عکاسی در سفر تا حد زیادی به معیار‌های شخصی هر فرد بستگی دارد پس اگر هنوز در انتخاب خود سوالی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *