دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

با لنز تله فوتو چه عکس هایی بگیریم؟

تکنیک و ترفند
با لنز تله فوتو چه عکس هایی بگیریم؟

10 مورد برای عکاسی با یک لنز تله فوتو

1) پرندگان

برای عکاسی از پرندگان نیازی نیست زیاد مسافرت کنید. به راحتی می توانید برخی از پرندگان  را در حیاط خلوت خود پیدا کنید. بنابراین آن را امتحان کنید.

اگر در اطراف منطقه ی شما دریاچه ، حوضچه یا تالاب هایی وجود دارد ، می توانید از پرنده ها در این مکان ها عکس بگیرید.

از پرواز پرندگان عکاسی کنید و همچنین پرتره های خوب از پرندگان بگیرید.

فاصله کانونی تله فوتو بین 200 تا 300 میلی متر برای پرندگان بزرگتر مانند پلیکان ، لک لک و ماهی خوار مناسب خواهد بود.

برای پرندگان کوچکی مانند مرغ مگس خوار ، مرغ انجیر خوار و چکاوک ، به فاصله ی کانونی 400 میلی متر و بالاتر نیاز خواهید داشت.

در صورت علاقه به عکاسی از پرنده ها می توانید از پناهگاه های پرندگان نیز دیدن کنید. اگر در نزدیکی دریا زندگی می کنید ، حتی می توانید به دنبال پرندگان دریایی بروید.

[relatedpost post=”120298″]

2) حیات وحش

لنز تله فوتو یکی از ملزومات اساسی برای انجام عکاسی از حیوانات وحشی است.بنابراین ، اگر در نزدیکی خود پارک ملی یا منطقه ی حفاظت از ببر ها را دارید ، می توانید برای رفتن به آنجا برنامه ریزی کنید چون فرصتی عالی برای انجام عکاسی با لنزهای تله فوتو است.

برای گرفتن عکس های بهتر می توانید از نکات عکاسی در حیات وحش استفاده کنید.حتی می توانید در Google جستجو کنید تا پارک های ملی را در نزدیکتان پیدا کنید. کمی تحقیق آنلاین انجام دهید تا ببینید که در هر پارک چه نوع حیواناتی وجود دارند.

3) ماه

عکاسی از ماه بسیار خاص و دشوار است ، به خصوص اگر تکنیک صحیح آن را نمی دانید.

توصیه می کنم قبل از رفتن برای عکاسی ماه ، نحوه عکاسی از ماه را بخوانید. در غیر این صورت و بدون اطلاعات از جزئیات ماه به یک حباب سفید خواهید رسید.

ماه یک سوژه عالی برای عکسبرداری با لنز تله فوتو است.هر چه فاصله کانونی لنزهای تله فوتو خود را بیشتر کنید ، جزئیات ماه را بهتر میبینید.

ماه را به تنهایی در عکس خود قرار ندهید. سعی کنید چند سوژه در پیش زمینه قرار دهید. برای چنین تصاویری می توانید از روش Bracketing Exposure استفاده کنید.

4) از مردم پرتره بگیرید

فاصله کانونی بالاتر به شما کمک می کند تا عمق میدان کم داشته باشید. بنابراین ، لنزهای تله فوتو برای گرفتن عکس های پرتره زیبا با پس زمینه بلور مناسب هستند.

از دیافراگم های بزرگتر (عدد f کم) استفاده کنید تا پس زمینه تار و بلور شود.هم می توانید  از این لنز ها  هم برای پرتره های تمام بدن و هم پرتره های تا نیمه ی بدن استفاده کنید.میتوانید عکس های کلوز آپ خوب بگیرید.

از تکنیک های مختلف ترکیب تصویر مانند قانون یک سوم استفاده کنید.

[relatedpost post=”108079″]

5) عکس های ورزشی بگیرید

از آنجا که نمی توانید خیلی به سوژه نزدیک شوید ، عکاسی ورزشی به فاصله کانونی بالاتری احتیاج دارد پس فاصله خوبی از دوربین تا سوژه وجود خواهد داشت.

اگر اتفاقات ورزشی در نزدیکی محل شما مانند فوتبال ، بیس بال یا والیبال رخ داده است ، می توانید آن ها را امتحان کنید. اگر مسابقه بین المللی باشد ممکن است  نیاز به گرفتن مجوزهای قبلی برای بردن دوربین خود داشته باشید.

بنابراین ، اگر نمی خواهید دردسرهای گرفتن مجوز را داشته باشید ، بازیهای محلی ، مدرسه و مسابقات ورزشی کالج گزینه های خوبی هستند.

6) از الگوها و بافت ها عکس بگیرید

همیشه می توانید الگوهای عجیبی را در اطراف خود پیدا کنید تا با لنز تله از آن عکس بگیرید. این می تواند الگوها و بافت ها در ساختمانها ، زمین ، جنگل و غیره باشد.

می توانید تصاویر کلوز آپ نوارها ، نقاط یا الگوهای دیگر را در لباس خود ثبت کنید. با عمق میدان بازی کنید و زوایای عکاسی را تغییر دهید تا قابهای جذاب ایجاد کنید.

7) عکاسی از باغ وحش را امتحان کنید

عکاسی از حیات وحش می تواند کمی گران باشد. بنابراین اگر به دنبال گزینه مقرون به صرفه برای عکاسی از حیوانات با لنز تله فوتو هستید ، باغ وحش گزینه خوبی است.

در عکاسی باغ وحش ، با موانعی مثل شیشه و حفاظ روبرو هستید.بنابراین ، شما باید از تکنیک های مناسب استفاده کنید تا از این عناصر منحرف کننده جلوگیری کنید.

8) از گل ها عکس بگیرید

اگر در باغ خود گل دارید ، می توانید از لنزهای تله فوتو خود برای گرفتن چند عکس زیبا از گل ها با پس زمینه ی تار استفاده کنید.

شما نمی توانید همان جزئیاتی را که با لنزهای ماکرو به دست آورید را با لنز ها تله به دست آوردید اما ، می توانید عکس های بسیار زیبا از گل ها  بگیرید.

برای رسیدن به عمق میدان کم ، دهانه ی دیافراگم را تا حداکثر باز کنید. حتی می توانید از تکنیک پر کردن قاب هم  استفاده کنید و یک عکس کلوز آپ از گل بگیرید.

9) پروانه ها و سنجاقک ها

معمولاً افراد برای عکاسی از پروانه ها و سنجاقک ها از لنزهای ماکرو استفاده می کنند. اما می توانید از لنزهای تله فوتو نیز برای گرفتن این سوژه ها استفاده کنید اما جزئیات مانند لنز های ماکرو خیلی دقیق نمیشوند.

فاصله کانونی بالاتر به شما امکان می دهد بدون ایجاد مزاحمت ، تصاویر خوبی از پروانه ها و سنجاقک ها ثبت کنید. همچنین میتوانید سوژه را از پس زمینه ی آن جدا کنید و پس زمینه را به خوبی بلور کنید.

10) عکاسی از حیوانات خانگی

اگر حیوان خانگی مانند سگ ، گربه یا پرنده دارید ، می توانید از لنزهای تله فوتو برای عکاسی از حیوانات خانگی خود استفاده کنید. این یک فرصت عالی برای آزمایش لنزهای تله است. همچنین می توانید تصاویر زیبایی از حیوانات خانگی خود ثبت کنید.

فاصله کانونی تله فوتو به شما کمک می کند تا تصویر خوبی از حیوان خانگی خود با یک پس زمینه تار و زیبا تهیه کنید و همچنین به حفظ فاصله مناسب بین حیوان خانگی و دوربین کمک می کند.

نتیجه

سعی کنید با استفاده از لنزهای تله فوتو از این سوژه ها عکس بگیرید و تصاویر زیبایی ایجاد کنید. عکاسی یک فرایند یادگیری مداوم است که نیاز به تمرین منظم دارد.

بنابراین ، بیرون بروید و شروع به عکسبرداری کنید. در کل فرایند چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت. همچنین با قدرت و ضعف لنزهای تله و دوربین خود آشنا خواهید شد که به شما در انتخاب تنظیمات مناسب دوربین کمک خواهد کرد.

نویسنده : طاها اسکندری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *