021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

عکاسی از حیوانات خانگی

عکاسی از حیوانات خانگی

عکاسی خانوادگی به همراه حیوانات خانگی در عین حال که ممکن است خیلی سرگرم کننده باشد، کار سختی است. در ادامه 11 نکته برای آموزش عکاسی از حیوانات خانگی آماده کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند بهترین عکس‌های ممکن را ثبت کنید.

[relatedpost post =”192463″]

11- مالک را برای عکاسی آماده کنید

عکاسی به همراه حیوانات خانگی به آمادگی زیادی نیاز دارد. در صورتی که قرار است برای مشتری کار کنید، بهتر است از قبل او را آماده کنید و در مورد جلسه عکاسی به وی اطلاع دهید. زمان و مکان جلسه عکاسی را از قبل مشخص کنید. بهتر است لوکیشن انتخابی شما در فضای باز باشد، زیرا حیوان خانگی موردنظر آزادی بیشتری دارد و می‌تواند بیشتر جابجا شود. از طرفی شما هم نور بسیار بهتری را در اختیار خواهید داشت.

سعی کنید مکانی را پیدا کنید که حیوان خانگی در آنجا احساس راحتی کند. این مکان می‌تواند پارک مورد علاقه‌ی حیوان مورد نظر و یا باغ خانواده باشد. همچنین بهتر است حیوان خانگی را هم با دوربین آشنا کنید. می‌توانید قبل از شروع جلسه عکاسی چند عکس تمرینی از سگ یا گربه خودتان بگیرید.

از مالک حیوان خانگی هم بخواهید که همین کار را در منزل انجام دهد. شما باید عکاسی را در حالی شروع کنید که حیوان خانگی از صدای کلیک دوربین و یا دوربین شما به هیچ عنوان نترسد. همچنین از مالک حیوان خانگی بخواهید که قبل از شروع جلسه عکاسی آن را تمیز کند. در حالی که گربه‌ها حیوانات خیلی تمیزی هستند، سگ‌ها به راحتی کثیف می‌شوند و ممکن است حتی بعد از یک پیاده‌روی کوتاه گلی و خاکی شوند. از مالک بخواهید موهای حیوان را شانه کند و قبل از شروع عکاسی آن را کاملا تمیز کند.

[relatedpost post=”192063″]

 10- با حیوان خانگی آشنا شوید

حیوانات خانگی تفاوت‌های زیادی با هم دارند و برخی از آن‌ها در مقابل غریبه‌ها خیلی خجالتی هستند. در صورتی که شما مالک حیوان خانگی نیستید، وقت کافی را برای آشنایی با آن در نظر بگیرید. در صورتی که حیوان خانگی با شما آشنا باشد آرامش بیشتری خواهد داشت و در حضور شما خیلی آرامتر خواهد بود. می‌توانید سگ‌ها را به پیاده‌روی ببرید و کمی با آن بازی کنید. در مورد گربه‌ها هم اجازه دهید شما را بو بکشند.

برخی نژادهای سگ خیلی راحت با دیگران دوست می‌شوند ولی برخی‌ها از حضور غریبه‌ها خیلی می‌ترسند و یا حتی در صورتی که احساس کنند مالک آن‌ها در خطر است ممکن است حالت تدافعی به خود بگیرند. مطمئن شوید که هم شما و هم مشتری تون صدای دوستانه‌ای دارید و به سگ موردنظر نشان دهید که نیت بدی ندارید. برای عکاسی به همراه حیوانات خانگی علاوه بر اینکه باید مهارت‌های ارتباطی خوبی با انسان‌ها داشته باشید، باید در عین حال با حیوانات هم رابطه خوبی برقرار کنید.

 9- قبل از جلسه عکاسی حیوان خانگی را خوشحال کنید

شما نمی‌توانید با یک حیوان خانگی که گرسنه است و یا نیاز به پیاده‌روی دارد کار کنید. مطمئن شوید قبل از شروع عکاسی تمامی نیازهای حیوان خانگی رفع شده است وگرنه نمی‌توانید به سادگی از آن عکاسی کنید. در صورتی که از گربه‌ها عکاسی می‌کنید، مطمئن شوید که قبل از شروع عکاسی بیرون رفته است و پرسه‌های خودش را زده است. گربه‌ها زمانی که نیاز به بیرون رفتن دارند خیلی اذیت می‌شوند و مدام به سمت در نگاه می‌کنند و میو میو می‌کنند.

البته مراقب باشید حیوانات خانگی را خسته نکنید. یک حیوان خانگی که در خواب است در عکس‌های خانوادگی خیلی خوب به نظر نمی‌رسد.

قبل از شروع عکاسی به حیوانات خانگی غذا بدهید و در صورتی که قصد دارید از بچه گربه و یا توله سگ عکاسی کنید، حتما قبل از ثبت عکس کمی با آن‌ها بازی کنید.

8- از اسباب بازی و خوراکی برای گرفتن بهترین ژست استفاده کنید

برای عکاسی از حیوانات خانگی بهتر است همیشه اسباب‌بازی‌های مناسب حیوانات و غذای مخصوص آن‌ها را به همراه داشته باشید. شما می‌توانید با کمک خوراکی به سگ‌ها دستور بدهید و یا با یک اسباب‌بازی با گربه‌ها بازی کنید و توجه آن‌ها را جلب کنید.

زمانی که به حیوانات خوراکی می‌دهید مراقب باشید که خیلی در این کار زیاده‌روی نکنید. شما باید تا جای ممکن توجه حیوان خانگی را به خودتان جلب کنید. در صورتی که سوژه یک اسباب‌بازی محبوب دارد، در طول عکاسی از آن استفاده کنید. از دیگر اعضای خانواده هم بخواهید که اشیاء مورد علاقه خودشان را به همراه داشته باشند. این کار باعث خواهد شد عکس خانوادگی موردنظر خیلی اختصاصی‌تر به نظر برسد.

برخی از سگ‌ها وقتی اسباب‌بازی مورد علاقه خودشان را می‌بینند خیلی هیجان زده می‌شود. به همین خاطر فقط وقتی اسباب بازی را به آن نشان دهید که آماده عکاسی هستید.

7- حقه‌ها و دستورات مختلف را یاد بگیرید

حتی در صورتی که خودتان هم سگ ندارید، یاد گرفتن چند فرمان ساده به شما کمک می‌کند عکس‌هایی که از حیوانات خانگی می‌گیرید را بهبود ببخشید. «بشین» و «پاشو» روی اکثر سگ‌ها کاربرد دارد و باعث ایجاد لحظات خیلی آرامی خواهند شد.

در مورد گربه‌ها، فرمان‌های زیادی وجود ندارد که شما بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. برخی افراد حقه‌هایی را به گربه‌های خودشان یاد می‌دهند ولی گربه‌ها معمولا خیلی وابسته نیستند و هرطور که خودشان دوست داشته باشند رفتار می‌کنند. بهترین حقه‌ای که می‌توانید روی گربه‌ها اجرا کنید، زمان خواب آن‌ها است. این حیوانات بخش زیادی از زمان خود را صرف خوابیدن و یا آماده شدن برای خوابیدن می‌کنند. زمانی که یک گربه شروع به پاک کردن بدن خودش می‌کند، شما چند دقیقه وقت دارید که از آن عکس بگیرید. معمولا پاک کردن بدن نشانه‌ی این است که گربه در حال آماده شدن برای خوابیدن است.

6- صبور و گوش به زنگ باشید

صبر مهم‌ترین قابلیتی است که باید زمان عکاسی خانوادگی به همراه حیوانات خانگی داشته باشید.

یک سگ ممکن است باهوش‌ترین و مطیع‌ترین حیوان دنیا باشد ولی نظرش را در مورد ثابت ایستادن عوض کند. شما می‌توانید برای عکاسی از حیوانات خانگی آماده باشید ولی نمی‌توانید هیچگونه برنامه‌ریزی داشته باشید بلکه باید گوش به زنگ باشید تا بتوانید در لحظه‌ی قطعی عکاسی کنید.

سعی کنید جلسه عکاسی تا جای ممکن کوتاه باشد و خیلی آن را طول ندهید. حیوانات خسته می‌شوند و سگ‌ها هم دوست دارند هر چند ساعت یکبار به گردش و پیاده‌روی بروند. در صورتی که خودتان هم حیوان خانگی داشته باشید و با رفتار آن‌ها آشنا باشید کار خیلی راحت‌تری خواهید داشت.

در صورتی که قصد دارید از حیوان خانگی خودتان عکاسی کنید، بهتر است همیشه دوربینتان آماده باشد. در این صورت نیازی نیست برای جلسه عکاسی برنامه‌ریزی داشته باشید زیرا می‌توانید هر لحظه را به یک جلسه عکاسی تبدیل کنید.

5- استفاده از حالت عکاسی پیاپی برای ثبت حرکات

شما باید همیشه آماده باشید تا حرکات مختلف را به تصویر بکشید. دوربین خودتان را روی حالت عکاسی پیاپی تنظیم کنید تا بتوانید تعداد بالایی تصویر را در مدت زمان خیلی کوتاهی ثبت کنید. با این کار شانس شما برای ثبت عکس‌های موفق افزایش خواهد یافت.

از فوکوس پیاپی استفاده کنید تا سوژه‌های متحرک در تمامی عکس‌های شما واضح باشند. در این حالت دوربین شما حرکات حیوان خانگی را دنبال خواهد کرد و براساس این حرکات فوکوس را تنظیم می کند.

سرعت شاترهای بالا هم به شما کمک خواهند کرد حرکات را فریز کنید. لوکیشنی پیدا کنید که نور کافی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید از سرعت شاترهای سریع استفاده کنید.

[relatedpost post=”158414″]

4- استفاده از نور طبیعی

یکی از بهترین تکنیک‌ها برای عکاسی از حیوانات خانگی استفاده از نور طبیعی است.

این نوع نور را می‌توانید در فضای آزاد و یا در فضای داخلی نزدیک پنجره‌ها پیدا کنید. استفاده از نور مصنوعی خیلی سخت است و حتی ممکن است مخاطراتی هم به همراه داشته باشد. همچنین در زمان عکاسی به همراه حیوانات خانگی نباید از نور فلاش استفاده کنید. این نور ناگهانی ممکن است حیوانات را بترساند و یا باعث آزار آن‌ها شود. سعی کنید محلی را پیدا کنید که ترکیب سایه و نور خیلی عجیب نیست. برای مثال زیر یک درخت ممکن است لوکیشن خیلی خوبی برای عکاسی باشد.

3- نشان دادن خصوصیات حیوان خانگی

هر حیوان خانگی شخصیت و خصوصیات منحصر به فردی دارد. شما می‌توانید این خصوصیات را برجسته کنید و اجازه دهید حیوان موردنظر، خودش باشد. در صورتی که سگ شما روش نشستن موردعلاقه‌ای دارد و یا به روش خاصی درخواست غذا می‌کند، می‌توانید آن‌ها را در عکس‌های خودتان به نمایش بگذارید. شما باید صحنه را براساس عادات حیوانات خانگی آماده کنید تا عکس‌های طبیعی‌تری داشته باشید.

 2- نمایش رابطه بین حیوان خانگی و مالک آن

عکس‌های خانوادگی زمانی که بتوانید صمیمت و ارتباط بین اعضای خانواده را نشان دهید، خیلی قوی‌تر به نظر خواهند رسید. می‌توانید از این موضوع در زمان عکاسی به همراه حیوانات خانگی هم استفاده کنید. از خانواده بخواهید که سگ خودشان را نوازش کنند و یا با گربه‌ی خودشان بازی کنند. اجازه دهید حیوان خانگی روی سر و گردن مالک خودش بپرد و یا روی پاهای او بنشیند.

خیلی از مردم عقیده دارند که سگ و مالکش شبیه به هم هستند. شما می‌توانید با استفاده از همین شباهت‌ها عکس‌های جذاب و سرگرم‌کننده‌ای خلق کنید. از اعضای خانواده بخواهید که لباس‌های مشابه را به سگ خودشان بپوشند. حتی می‌توانید یک عکس از سگ و یک عکس از مالک آن بگیرید و یک عکس دوتکه ایجاد کنید.

سعی کنید تا جای ممکن در عکس خودتان احساسات و ارتباطات را انتقال دهید. شما در نهایت باید یک عکس خانوادگی واقعی داشته باشید، نه یک عکس تبلیغاتی مصنوعی.

1- لذت ببرید و اجازه دهید حیوان خانگی راحت باشد

لذت بردن مهم‌ترین نکته در مورد عکاسی از حیوانات خانگی است. شما باید اجازه دهید حیوان خانگی آزاد باشد و از جلسه عکاسی لذت ببرد. نباید آن را به انجام هیچ کاری وادار کرد. مهم‌ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که آن را در طبیعی‌ترین حالت خانواده نشان دهید.

در صورتی که یک سگ دوست دارد گلی را از داخل باغچه بکند، عکاسی را متوقف نکنید، بلکه ترس موجود در چهره‌ی خانواده را به تصویر بکشید. این ترس در مقابل هیجان موجود در صورت حیوان باعث ایجاد یک کنتراست مناسب خواهد شد.

سخن نهایی

عکس‌های خانوادگی با حیوانات خانگی به صبر و گوش به زنگ بودن بسیار بالایی نیاز دارد. عکاسی به همراه حیوانات خانگی ژانری است که فقط در صورتی که حیوانات خانگی را دوست داشته باشید می‌توانید از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *