دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

شیائومی یا سامسونگ؛ کدام بهتر است؟

چاپ
شیائومی یا سامسونگ؛ کدام بهتر است؟

گوشی شیائومی یا سامسونگ؟ برای پاسخ دریافت این سؤال، در این مقاله همراه ما باشید.

گوشی‌های شیائومی؛ چرا بخریم؟

با توجه به آمار جهانی، گوشی‌های برند شیائومی توانسته‌اند رقبای خود مانند سامسونگ و اپل را کنار بزنند و به پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شوند. به نظر شما چگونه شرکتی با سابقه کم، توانسته است هم پای رقبای خود پیش برود؟

معرفی گوشی‌های شیائومی

دسته‌بندی گوشی‌های شیائومی

برند شیائومی گوشی‌های خود را در قالب پنج زیر برند با نام‌های Redmi ،Mi ،Redmi Note، Redmi K و Poco به بازار عرضه می‌کند. اکثر گوشی‌های شیائومی در کنار قیمت مناسب امکانات خوبی دارند.

«مهم‌ترین ویژگی گوشی‌های شیائومی همین قیمت پایین نسبت به امکانات است که باعث شده مشتریان زیادی پیدا کند.»

مزیت گوشی های شیائومی

در انتخاب بین «شیائومی یا سامسونگ»، اولین قدم بررسی مزایا و معایب هر کدام است. در این بخش ابتدا مزایای شیائومی را بررسی خواهیم کرد.

  • قیمت ارزان: اگر سری به فروشگاه گوشی‌های شیائومی بزنید، می‌بینید که از پایین رده تا پرچم‌دار، گوشی‌های شیائومی قیمتی پایین‌تر از میانگین سایر برندها دارند.
  • سخت‌افزار قوی: شیائومی از سخت‌افزارهای قوی به‌ویژه برای پردازنده استفاده می‌کند. این پردازنده‌ها حتی در گوشی‌های پایین رده نیز استفاده شده‌اند.
  • تنوع مدل: شیائومی برای پاسخ به سلایق و نیازهای مختلف و نگه‌داشتن آن‌ها در خانواده شیائومی، از تنوع زیادی در مدل‌های گوشی خود استفاده کرده است.
  • دوربین با کیفیت: جالب است بدانید شیائومی در آغاز کار خود، نحوه عملکرد دوربین را بر اساس نیاز شرق آسیا تنظیم می‌کرد و این یعنی ارائه فیلترهای بسیار متنوع. بعدها زمانی که شیائومی متوجه شد در حال از دست دادن بازار غرب است، تغییراتی انجام داد، تا عملکرد دوربین با سلایق کشورهای دیگر نیز مطابقت داشته باشد. اکنون می‌بینیم که دوربین‌های شیائومی بسیار حرفه‌ای‌تر از گذشته هستند و امکاناتی مانند عکاسی در نور کم نیز دارند.
  • طول عمر بالای باتری: گوشی‌های شیائومی اغلب باتری‌های قوی و خوبی دارند که شارژ گوشی را مدت طولانی نگه می‌دارند. البته همه گوشی‌ها پس از چند سال استفاده قدرت باتری خود را از دست می‌دهند که درمورد شیائومی نیز چنین است، اما این گوشی‌ها میانگین عمر باتری بیشتری دارند.

مزایای گوشی‌های شیائومی

چرا گوشی‌های شیائومی ارزان قیمت هستند؟

قیمت مناسب گوشی‌های شیائومی از برنامه بازاریابی آن نشأت می‌گیرد.

در واقع اهداف و برنامه‌های تجاری آن، با سایر شرکت‌ها مانند سامسونگ تفاوت‌های عمده‌ای دارد. شیائومی، به‌جای فروش محصولات گران قیمت، بر فروش تعداد بیشتری محصول با سود کمتر تمرکز دارد.

پایین بودن قیمت گوشی های شیائومی، هیچ تأثیری بر کیفیت آن‌ها نگذاشته است. دلیل اینکه چگونه شیائومی توانسته قیمت‌ها را پایین نگه دارد، این است که قطعات و لوازم جانبی خود را از شرکت‌های دیگر تهیه می‌کند؛ به این ترتیب نیازی به صرف هزینه‌‌های هنگفت تولید ندارد، پس خودش می‌تواند قیمت گذاری را مستقل از هر واسطه‌ای انجام دهد.

این شرکت با برگزاری کمپین‌ها و جشنواره‌های مختلف، در بین مردم سراسر جهان انگیزه و ترغیب برای پیوستن به خانواده شیائومی را ایجاد کرده است.

اگر این سؤال را دارید که، «پس چگونه هزینه‌های خود را تأمین می‌کند؟»، باید بگوییم که شیائومی در داخل اپلیکیشن‌ها به کاربران تبلیغات نمایش می‌دهد. و با فعالیت در شبکه‌های مجازی هزینه تبلیغات سنتی را حذف کرده است.

با توجه به این که این برند توانسته درآمدهای جانبی زیادی برای خود ایجاد کند، در کل قیمت پایین‌تر گوشی‌های خودش را به یک مزیت رقابتی تبدیل کرده است.

چرا گوشی‌های شیائومی ارزان قیمت هستند؟

معایب گوشی‌های شیائومی

  • آپدیت‌های زیاد: با این که تمرکز بر ارائه امکانات نرم‌افزاری جدید، از مزایای شیائومی است، آپدیت‌های زیاد در فواصل زمانی کم، به معضلی برای کاربران تبدیل شده است. معمولا بیشتر این آپدیت‌ها از نوع امنیتی و رفع باگ‌ها هستند.
  • باگ‌های متعدد نرم‌افزاری: شیائومی آپدیت سیستم عامل خود را بدون آزمایش انبوه منتشر می‌کند؛ در نتیجه اغلب در آپدیت‌ها باگ‌های بسیاری وجود دارد.
  • طراحی نسبتاً ضعیف ظاهری: بیشتر طراحی‌های ظاهری گوشی‌های شیائومی منحصربه‌فرد نیستند؛ این شرکت آشکارا طراحی رابط کاربری گوشی‌های خود را از یک شرکت دیگر، به خصوص آیفون، کپی می‌کند. MIUI شیائومی شبیه به iOS است. به همین دلیل است که شیائومی را آیفون چینی می‌نامند.
  • نمایش تبلیغات به کاربر: یکی دیگر از معایب گوشی‌های شیائومی این است که کاربران برای اجرا و نصب برنامه‌ها مجبور هستند تبلیغات ببینند.

گوشی‌های سامسونگ؛ چرا بخریم؟

سامسونگ نامی آشنا در عرصه تولید گوشی‌های هوشمند است و در کشور کره جنوبی فعالیت می‌کند. گوشی‌های سامسونگ بسیار پرطرف‌دار هستند و این برند توانسته است در جایگاه دوم از نظر میزان فروش در جهان قرار بگیرد.

معرفی گوشی‌های سامسونگ

دسته‌بندی گوشی‌های سامسونگ

به طور کلی چهار خط تولید اصلی در شرکت سامسونگ فعالیت می‌کنند. سری گوشی‌های S و Note که پرچم‌داران این برند هستند. سامسونگ گوشی‌های میان رده خود را در دو سری A و M به بازار عرضه کرده است که تفاوت آن‌ها در عملکرد باتری است. گوشی‌های پایین رده سامسونگ نیز از مدل‌های سری A هستند.

سری‌های جدید مثل F هم به تازگی وارد بازار شده‌اند.

مزیت گوشی‌های سامسونگ

  • صفحه نمایش امولد: امولد (Amoled) یکی از تکنولوژی‌های ساخت صفحه نمایش است که سامسونگ آن را برای گوشی‌های خود شخصی‌سازی کرده و با عنوان Super AMOLED در مدل‌های زیادی استفاده می‌کند.
  • پردازنده‌ها: سامسونگ در صنعت پردازنده‌های موبایل پیشرو است. این شرکت توانسته با به‌کارگیری پردازنده‌های Exynos که خودش تولید می‌کند، راندمان و عملکردی فوق‌العاده را در گوشی‌های خود ارائه کند. البته سامسونگ از سایر پردازنده‌های موبایل هم در گوشی‌های خودش استفاده می‌کند.
  • نمایندگی در ایران: خوشبختانه سامسونگ در ایران نمایندگی دارد و به این ترتیب مشتری‌ها می‌توانند پشتیبانی‌های بهتری دریافت کنند. (البته فعالیت نماینده سامسونگ به واسطه تحریم‌ها محدود شده است)
  • نداشتن تبلیغات در برنامه‌های پیش فرض گوشی: یکی از مزایای بسیار مهم گوشی‌های سامسونگ نسبت به شیائومی این است که در هنگام اجرای برنامه‌های خود تبلیغاتی به کاربر نشان نمی‌دهد. این ویژگی تجربه کاربری بهتری برای صاحبان گوشی‌های سامسونگ فراهم می‌کند.

معایب گوشی‌های سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ برند محور هستند، یعنی شما باید پول نسبتا بیشتری پرداخت کنید. این مساله به ویژه در گوشی‌های هم زده با مدل‌های مشابه در شیائومی به چشم می‌خورد.

  • کند شدن بعضی مدل‌ها: در بعضی از مدل‌های سامسونگ که سخت‌افزار ضعیفی دارند، امکان دارد پس از مدتی استفاده دچار مشکل کندی گوشی شوید.
  • ضعیف بودن دوربین مدل‌های میان رده: دوربین گوشی‌های میان رده سامسونگ کیفیت در حد انتظاری ندارند. البته در گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ دوربین‌ها بسیار با کیفیت و پر قدرت هستند.

جشنواره عکس نورنگار

مقایسه نهایی شیائومی یا سامسونگ

۱. مقایسه طراحی ظاهری

رقابت بسیار زیادی در ارائه طراحی‌های ساده، زیبا و مدرن بین شیائومی و سامسونگ وجود دارد. به دلیل کپی برداری (یا شاید اقتباس!) شیائومی از سایر برندها، موفقیت سامسونگ در این زمینه بیشتر به چشم می‌آید.

مقایسه ویژگی‌های با اهمیت

۲. مقایسه نرم‌افزاری

این دو برند، رابط‌های کاربری سفارشی‌سازی شده خود را روی اندروید گوگل ایجاد کرده‌اند که تجربه کاربری منحصربه‌فردی به کاربران ارائه می‌دهد.

رابط کاربری شیائومی طرفداری بیشتری دارد و دلیل اصلی آن هم توسعه سریع‌تر و اضافه کردن امکانات با توجه به درخواست‌ها کاربران است.

در مقابل، سامسونگ کمی دیرتر از شیائومی این ویژگی‌ها را به رابط کاربری خودش اضافه می‌کند و شاید دلیل اصلی آن سیاست متفاوت در توسعه و آزمایش ویژگی‌ها است.

۳. مقایسه کارایی و عملکرد

هر دو برند، سطح خوبی از کارایی را ارائه می‌دهند که تجربه‌ای بی‌نقص برای کاربران فراهم می‌کند. در مدل‌های مختلف شیائومی و سامسونگ، می‌بینیم که امکانات دوربین، ظرفیت حافظه داخلی، ظرفیت رم و پشتیبانی از شبکه اینترنت پرسرعت وجود دارد. تفاوت آن‌ها این است که گوشی‌های میان رده شیائومی توانسته‌اند به خوبی گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ عمل کنند.

در کل تفاوت زیادی از نظر عملکرد وجود ندارد و شاید در چند مدل نقص‌هایی دیده شود که قابل تعمیم به کل مدل‌های تولید شده توسط آن برند نیست.

۴. مقایسه باتری

هر دو برند گوشی هوشمند، از باتری‌های مختلفی در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند که برخی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر و برخی تا ۷۰۰۰ میلی‌آمپر و بیشتر ظرفیت دارند. به عنوان مثال وقتی صحبت از باتری‌ها به میان می‌آید، گوشی شیائومی مدل Mi 10 5G یک باتری 4780 میلی‌آمپری دارد که از شارژ سیمی و شارژ از راه دور 30 واتی پشتیبانی می‌کند. در حالی که گوشی سامسونگ مدل S20، از باتری 4000 میلی‌آمپری با توانایی شارژ سریع 25 واتی و شارژ سریع بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

گوشی‌های جدید شیائومی شارژر‌های ۱۲۰ واتی هم دارند که در زمان حدود ۱۰ دقیقه باتری را کامل شارژ می‌کند.

آخر کدام را انتخاب کنم، شیائومی یا سامسونگ؟

در نهایت باید به سؤال اول برگردیم؛ «شیائومی یا سامسونگ؟»

در نهایت مثل همیشه به سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که گوشی‌های شیائومی اقتصادی‌تر هستند و با هزینه کمتری می‌توانید به امکانات بیشتری برسید؛ در نهایت بهتر است مدل‌های هم رده قیمتی از هر دو برند را مقایسه کنید تا راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید اما در حال حاضر شیائومی برنده این رقابت شده و توانسته فروش بیشتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
1 سال پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
1 سال پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
چاپ عکس پولاروید چیست و چه کاربردی دارد ؟
چاپ عکس پولاروید چیست و چه کاربردی دارد ؟
1 سال پیش - زمان مطالعه : 4 دقیقه