دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

عکاسی شب یلدا؛ 12 ایده عکاسی یلدایی جذاب و ماندگار

ایده عکاسی
عکاسی شب یلدا؛ 12 ایده عکاسی یلدایی جذاب و ماندگار

عکاسی شب یلدا؛ 12 ایده عکاسی یلدایی جذاب و ماندگار

معمولاً خاطره‌هایی که از بلندترین شب سال به یادمان می‌مانند، ‌لحظاتی هستند که در عکس‌های دلنشین شب یلدا ثبت کرده‌ایم. عکاسی شب یلدا و عکس گرفتن از میز یلدایی که با انار، هندوانه و آجیل تزئین شده از عادت‌های ما ایرانی‌ها در این شب به‌یادماندنی است. تنها راهی که با آن می‌توانیم لحظات تکرارنشدنی یلدا را برای همیشه حفظ کنیم، این است که از قبل ایده‌های خوبی برای عکس شب یلدا داشته باشیم. داشتن ایده عکاسی یلدایی جدید و و جالب به شما کمک می‌کند خاطرات شب یلدا و عکس‌های دست‌جمعی خود را به شیوه‌ای متفاوت ثبت کنید.

اگر شما هم قصد دارید از لحظات در کنار هم بودنتان عکس یلدایی خاص و غیرتکراری تهیه کنید، این مطلب می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد. بیش از ده ایده عکس یلدایی در این مطلب به شما کمک می‌کند تصاویر جذاب و خاطره‌انگیزی از خود و اعضای خانواده‌تان در شب یلدا ثبت کنید. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

عکاسی شب یلدا

عکاسی شب یلدا

از بک‌گراند زیبا و متناسب با شب یلدا استفاده کنید

عکس‌هایی که در شب یلدا تهیه می‌کنید، برای سال‌های سال در گالری تصاویر و آلبوم‌های مجازی شما و اعضای خانواده‌تان باقی خواهند‌ماند. پس بهتر است عکاسی شب یلدا را با دقت بیشتری انجام دهید. یکی از موارد مهمی که باید به آن‌ها دقت کنید، پس‌زمینه یا بک‌گراند عکس یلدایی خانوادگی شماست.

با توجه به کانسپت شب یلدا، می‌توانید از سفره یلدا، یک پرده یا مبل نشیمن زیبا، نمادهای سنتی و نوستالژیک مانند قالیچه، طاقچه دکوری ،کرسی و سماور و موارد این‌چنینی استفاده کنید. همچنین چیزهایی را که از زیبایی عکس شما کم می‌کنند، مانند کت و کاپشن مهمانان، استکان‌های چای خالی و بشقاب‌های میوه نیم‌خورده و چنین چیزهایی را از قاب خود خارج کنید.

 

پس‌زمینه یا بک‌گراند عکس یلدایی

عکاسی از کرسی شب یلدا به همراه نمادهای سنتی و نوستالژیک

عکاسی شب یلدا فقط سفره یلدا نیست!

سعی کنید تمام تصاویر عکاسی شب یلدا، مربوط به سفره یلدا و مهمانانی که دور آن نشسته‌اند نباشد. در این شب خاص لحظه‌هایی وجود دارند که شکار آن‌ها خاطرات جذاب و ماندگاری خلق می‌کند. مثلاً مادرتان که در حال دانه کردن انار است، مادربزرگتان که قوری را روی سماور می‌گذارد، پدربزرگتان که دیوان حافظ در دست دارد و کودکانی که مشغول بازی و شیطنت هستند. همه این‌ها قاب‌های زیبایی هستند که نباید از دست بدهید.

گاهی اوقات بهتر است این عکس‌ها را ناغافل و لحظه‌ای شکار کنید تا حس و حال آن لحظه به طور کامل منتقل شود. البته احتمالاً پس از این کار، سوژه عکاسی متوجه این موضوع می‌شود و برای عکس‌های بعدی ژست می‌گیرد. شاید هم نگذارد عکس‌های بعدی را بگیرید!

عکس در حال دانه کردن انار

عکس در حال دانه کردن انار

در نورنگار فروشنده شو

عکاسی شب یلدا از سفره؛ چیزهای خوشمزه را فراموش نکنید

سفره‌آرایی و میوه‌آرایی، یکی از کارهایی است که به سفره شب یلدا جلوه خاصی می‌بخشد. هندوانه‌هایی که به زیبایی برش خورده و طراحی شده‌اند، انارهای چیده‌شده در ظرف میوه و دیزاین خاص سفره یلدا را به عنوان یک سوژه عکاسی شب یلدا در نظر بگیرید. عکاسی ماکرو با بک‌گراند محو از اجزای سفره، یاد و خاطره این شب دل‌انگیز را در روزها و سال‌های آینده برای شما زنده خواهد کرد و حتی می‌تواند الگویی برای طراحی سفره سال‌‌های بعد شما باشد.

فراموش نکنید که مهم‌ترین کانسپت تصویری شب یلدا، میوه‌های سرخ رنگ مانند انار و هندوانه هستند. بنابراین، در انتخاب بک‌گراند و المان‌های جانبی، به تناسب رنگ آن‌ها با عناصر اصلی توجه کنید. همچنین فراموش نکنید که استفاده از فلاش غیرحرفه‌ای در اینگونه تصاویر، باعث افت شدید کیفیت آن‌ها می‌شود. بنابراین اگر فلاش حرفه‌ای ندارید، هیچ ایرادی ندارد که از نور طبیعی استفاده کنید.

 

الگویی برای سفره‌آرایی و میوه‌آرایی

الگویی برای سفره‌آرایی و میوه‌آرایی ( عکاس : خانم شیدا ندایی )

در عکاسی شب یلدا لحظه‌ها را شکار کنید

از آن‌جایی که افراد هنگام عکس گرفتن ژست می‌گیرند، گاهی این عکس‌ها کمی مصنوعی به نظر می‌رسند و حس‌وحال شب یلدا آنقدر که واقعاً زنده بوده، به نظر نمی‌رسد. برای رفع این مشکل، می‌توانید لحظاتی که همه گرم صحبت و یا مشغول کاری هستند، عکس‌های غافلگیرکننده و لحظه‌ای بگیرید.

لحظاتی که شوهرعمه شما جوک تعریف می‌کند، لحظاتی که بچه‌ها برای هم شکلک در می‌آورند، لحظاتی که شوهر خاله‌تان گرم خاطره تعریف کردن است، و لحظاتی که برادرتان از گل زدن تیم محبوبش خوشحالی می‌کند، قاب‌های ماندگاری می‌سازند که تا سال‌های سال یاد آن شب یلدای خاص را برای همه زنده خواهد کرد.

عکاسی شب یلدا از کودکان؛ عکاسی یک بازی است!

وقتی کودکان فامیل دور هم جمع می‌شوند، با شور و انرژی خاص خود مشغول بازی کردن می‌شوند و شکار این لحظات، می‌تواند قاب‌های ماندگاری را ایجاد کند. سعی کنید برای این کار، در بازی آن‌ها همراه شوید و عکاسی از آن‌ها را به عنوان یک بازی برایشان تعریف کنید. این باعث می‌شود کم کم ژست گرفتن را فراموش کنند و شما بتوانید در حین بازی کردن، از آن‌ها عکس‌های جالبی تهیه کنید.

 

[relatedpost post=”377781″]

 

عکس کودک در حین بازی کردن

عکس کودک در حین بازی کردن ( عکاس : خانم زکیه حسن زاده )

با عکس فرمالیته شب یلدا خاص و متفاوت باشید

از جذاب‌ترین عکس‌هایی که می‌توانید در شب یلدا تهیه کنید، عکس‌های فرمالیته هستند. گرچه این عکس‌ها جنبه نوستالژیک کمتری دارند، ولی می‌توانند به عکس‌های حرفه‌ای و ماندگاری تبدیل شوند که به عنوان تصویر پروفایل و عکس یلدایی بلاگری قابل استفاده هستند.

برای تهیه چنین عکس‌هایی، به یک بک‌گراند مناسب و ترجیحاً سنتی، لباس‌های مناسب شب یلدا و چند نماد خاص یلدایی نیاز دارید. پس از تهیه این موارد، عکاس ژست‌ها و فیگورهای مناسب با آن قاب را به سوژه پیشنهاد می‌دهد و چند عکس پرتره جذاب از او می‌گیرد.

نماد های خاص یلدایی

نماد های خاص یلدایی

پشت صحنه را نادیده نگیرید!

گاهی اوقات می‌بینیم که از پشت صحنه تولید یک فیلم سینمایی، تصاویر و ویدیوهایی تهیه می‌شوند که از خود فیلم هم جذاب‌تر هستند! عکاسی در شب یلدا نیز چنین پتانسیلی دارد. زمانی که اعضای خانواده در حال چیدن سور‌و‌سات این مهمانی خاص هستند، قاب‌های جذابی شکل می‌گیرند که بهتر است آن‌ها را از دست ندهید.

لحظاتی مانند چیدن سفره، شستن هندوانه و انار، آماده سازی چیدمان و دکوراسیون خانه، و حتی عکس گرفتن از عکاس در حین عکاسی شب یلدا، از جمله این موارد هستند. گاهی اوقات عادی‌ترین لحظات، خاص‌ترین لحظات هستند و ممکن است بعدها بابت از دست دادن آن‌ها حسرت بخورید.

 

لحظات عاشقانه را ماندگار کنید

عکاسی شب یلدا فقط محدود به مهمانی‌های خانوادگی و سفره شب یلدا نمی‌شود. گاهی اوقات یک زوج عاشق، قرار است شب یلدا را در کنار هم بگذرانند و دوست دارند از این شب ماندگار، عکس‌های خاطره‌انگیزی تهیه کنند. اگر چنین شرایطی دارید، تنها لازم است لباس مناسبی بپوشید، بک‌گراند زیبایی برای عکس تهیه کنید و از چند نماد مربوط به شب یلدا استفاده کنید. سپس می‌توانید از تایمر دوربین یا موبایل استفاده کرده و عکس‌های یلدایی دونفره از خودتان بگیرید.

عکس‌ یلدایی دونفره

عکس‌ یلدایی دونفره

برای عکس‌هایتان سناریو بچینید

جذاب‌ترین عکس‌ها، چه در شب یلدا و چه در هر موقعیت دیگر، عکس‌هایی هستند که به خوبی توسط عکاس کارگردانی شده‌اند. کارگردانی عکس تنها محدود به چیدمان افراد و وسایل در کادر نمی‌شود، بلکه نسبت افراد و اشیاء با یکدیگر، ارتباطات معنایی خاصی ایجاد می‌کند. این ارتباطات در نهایت داستان آن عکس را روایت می‌کنند. مثلاً می‌توانید در عکس یلدایی خود، به برادرتان بگویید که انار پوست بکند، از پدرتان بخواهید که به طور همزمان دیوان حافظ را باز کند، جلوی کودکان یک هندوانه بگذارید که مثل توپ قصد شوت کردنش را دارند و غیره!

 

ارتباطات معنایی افراد و اشیا با یکدیگر

ارتباطات معنایی افراد و اشیا با یکدیگر

کانسپت جابه‌جایی، منجر به خلق تصاویر بامزه و طنز می‌شود

یکی دیگر از خلاقیت‌هایی که می‌توانید در عکاسی شب یلدا از آن استفاده کنید، کانسپت جابجایی است. به این صورت که مثلاً به جای انار، بادمجان سر سفره بگذارید و به جای هندوانه شب یلدا، از کدو تنبل هالووین استفاده کنید! البته این جابجایی‌ها باید محدود، گزینشی و هوشمندانه باشد. اگر تمام نماد‌های شب یلدا را حذف کنید، تصویر شما یلدایی بودن را از دست خواهد داد.

یکی دیگر از نمونه‌های بامزه جابجایی، استفاده از المان‌های کنایی و نمادین است. مثلاً می‌توانید آب انار را در گیلاس‌های بلور بریزید، یک ظرف بزرگ وسط سفره بگذارید و روی آن لیبل «ظرف پوست تخمه» بچسبانید، یا اینکه به جای کارد و چنگال، در ظرف میوه چاپِستیک بگذارید!

سفره‌آرایی و میوه‌آرایی

سفره‌آرایی و میوه‌آرایی

همه چیز عکاسی نیست، از فیلترهای یلدایی استفاده کنید

پس از این‌که عکاسی شب یلدا به پایان رسید، نوبت پست کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌رسد. این عکس‌ها چه با دوربین عکاسی گرفته شده باشند، چه با موبایل و تبلت، شما می‌توانید با استفاده ازافکت‌ها و فیلترهای خاص یلدایی در شبکه‌های اجتماعی، به آن‌ها جلوه خاصی بدهید.

امروزه اکثر شبکه‌های اجتماعی، قابلیت نصب فیلترهای جانبی را در خود فعال کرده‌اند. اگر هم نتوانستید با جستجو در فضای اینترنت فیلتر مورد نظر خود را پیدا کنید، می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای ادیت در کامپیوتر و موبایل، افکت‌ها و وکتورهای PNG یلدایی را به تصاویر خود اضافه کنید. این موارد به راحتی و با کمی جستجو در اینترنت قابل یافتن هستند.

کد تخفیف نورنگار

سخن آخر

فراموش نکنید که شب یلدا تنها یک‌بار در سال است! پس این فرصت را غنیمت بدانید و لحظات خوشی را که کنار دوستان و خانواده‌تان سپری می‌کنید، برای همیشه ماندگار کنید. ایده‌هایی که در این مطلب برای عکاسی شب یلدا خواندید، به شما کمک می‌کند لحظات خوش شب یلدای امسال را متفاوت از سال‌های قبل ثبت کنید. اگر شما هم ایده جالبی برای عکاسی در شب یلدا دارید، در قسمت نظرات نورنگار برای دوستان دیگر بنویسید.

 

با تشکر از خانم الهه آسودی به خاطر ارسال تصویر شاخص این مقاله

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

2 دیدگاه

  • مریم احمدی گفت:

    درود و مهر
    مطالبتون بسیار عالی بود

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود دوست عزیز نورنگاری
      ممنون از حسن توجه شما 🙏🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *