دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین Canon EOS R5 C : اولین دوربین تایید شده Netflix برای فیلم‌برداری

اخبار عکاسی
دوربین Canon EOS R5 C : اولین دوربین تایید شده Netflix برای فیلم‌برداری

نتفلیکس دوربین Canon EOS R5 C را برای استفاده در تولیدات خود تأیید کرده است و آن را به اولین دوربین هیبریدی کانن تبدیل کرده است که برش را انجام می دهد. این دوربین و پاناسونیک S1H به عنوان دو دوربین تایید شده که معمولاً به عنوان دوربین های عکس و فیلم هیبریدی دسته بندی می شوند ، می پیوندد.

 

دوربین Canon EOS R5 C ، که در ماه مارس گذشته به بازار عرضه شد ، به لیست دوربین های تایید شده نتفلیکس اضافه شده است که به فیلمسازان اجازه می دهد از دوربین بدون آینه هیبریدی فول فریم کانن برای تولیدات نتفلیکس استفاده کنند . اضافه شدن EOS R5 C تعداد مدل‌های دوربین Canon Cinema EOS مورد تایید برای استفاده در محصولات نتفلیکس را به هشت مدل می‌رساند که به C500 Mark II، C300 Mark II، C70، C300 Mark II، C700 FF و C700 محدود می شود.

 

قبل از تایید کانن R5 C ، تنها دوربین دیگر مورد تایید نتفلیکس که طراحی بدنه و نامگذاری مشابهی به عنوان دوربین عکاسی و فیلمبرداری هیبریدی دارد ، S1H پاناسونیک بود . در حالی که برخی از دوربین های کامپکت وجود دارند که مورد تایید قرار گرفته اند ، طراحی دوربین هیبریدی به طور معمول چندان مناسب نیست.

 

ممکن است برای بسیاری تعجب آور باشد ، اما هیچ یک از دوربین های سری آلفا سونی ، از جمله دوربین آلفا 7S III با قابلیت فیلمبرداری ، بسیار مورد تایید Netflix نیستند . حتی دوربین‌های سینمای جیبی بلک‌مجیک تأیید نشده‌اند . آنها دوربین‌های هیبریدی نیستند اما طراحی مشابهی دارند ، زیرا نتفلیکس فقط به سه دوربین بلک‌مجیک چراغ سبز نشان داده است که همگی دوربین‌های URSA هستند.

 

خارج از Canon C70 و Panasonic BGh1 و BS1H ، دوربین های کامپکت بسیار کمی در دسترس فیلمسازان نتفلیکس وجود دارد ، بنابراین R5 C Canon اکنون به یک مجموعه نسبتاً انحصاری می‌پیوندد.

 

دوربین Canon EOS R5 C : اولین دوربین تایید شده Netflix برای فیلم‌برداری معرفی شد

 

اضافه شدن R5 C همانطور که نتفلیکس تایید کرده بود مدت کوتاهی پس از انتشار آپدیت سیستم عامل 1.0.3.1 کانن در اوایل این هفته انجام شد . این به روز رسانی تنها یک نکته دارد ، اما قابل توجه است : کیفیت تصویر Canon Log 3 را هنگام عکسبرداری در فرمت های XF-AVC یا MP4 بهبود می بخشد . به طور خلاصه ، کانن می گوید که کیفیت کلی تصویر و عملکرد دوربین را برای فیلمسازان بالا می برد.

 

چه چیزی باعث می‌شود یک دوربین مورد تایید نتفلیکس شود؟

 

تابستان گذشته ، نتفلیکس ویدیویی را منتشر کرد که در آن توضیح می‌دهد در دوربین‌هایی که برای استفاده در تولیداتش تأیید شده‌اند ، چه اتفاقی می‌افتد.

 

رایج‌ترین تصور غلط این است که تنها نیازی که ما برای دوربین‌های موجود در لیست مورد تایید خود داریم ، ضبط 4K است . اکنون ، در حالی که عکسبرداری با وضوح بالاتر مطمئناً برای کیفیت تصویر مهم است ، می دانیم که این همه چیز نیست . کریس پریگروکی ، متخصص سیستم‌های دوربین این شرکت گفت :  وضوح تصاویر تنها یکی از ویژگی‌هایی است که ما هنگام ارزیابی یک سیستم دوربین به آن نگاه می‌کنیم.

 

ما تمام تلاش خود را می کنیم تا با انجام آزمایشات متعدد و نه تنها تکیه بر یک راه حل منحصر به فرد ، تا حد امکان عینی باقی بمانیم . ما همچنین برای اطمینان از اینکه سیستم دوربین را امتحان می‌کنیم و آن را به بهترین شکل ممکن برای دستیابی به بهترین نتایج آزمایش می‌کنیم ، در ارتباط با آن ، با سازنده هم صحبت می‌کنیم.

 

با کمال تعجب ، بسیاری از عواملی که در تایید یک دوربین نقش دارند ، به کیفیت تصویر مربوط نمی شوند بلکه به نکاتی که در زیر آورده ایم مربوط میشود :

 

«آیا مدیریت حرارتی مناسبی دارد؟ آیا در یک مجموعه فیلم حرفه ای بیش از حد گرم می شود؟ آیا قرار است همیشه با تصحیح تصویر یا از دست دادن داده ها سر و کار داشته باشیم؟ فرمت فایل ضبط شده در نرم افزار پست چقدر پشتیبانی می شود؟ آیا مدیریت رنگ مناسبی وجود دارد؟»

 

مطالب پیشنهادی نورنگار :

تولید حداقل هفت لنز جدید RF در سال توسط کمپانی کانن

کانن برنده شماره یک دوربین با لنز قابل تعویض برای 20 سال متوالی

بررسی لنز جدید کانن : معرفی یک استاندارد جدید

کانن به دلیل مشکلات تولید ، عرضه Speedlite EL-5 را به تاخیر انداخت

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *