021-7356

بررسی لنز جدید کانن : معرفی یک استاندارد جدید

بررسی لنز جدید کانن : معرفی یک استاندارد جدید

بررسی لنز جدید کانن USM RF 135mm f/1.8 L Canon

 

لنز جدید RF 135 میلی‌متری f/1.8 L IS USM کانن یک لنز ضروری در سیستم بدون آینه این شرکت است ، نه تنها به این دلیل که فاصله کانونی خوبی برای انتخاب اصلی عکس‌های پرتره، عروسی و شرکتی دارد ، بلکه به این دلیل که آخرین نسخه اولیه کانن واقعا استثنایی است.

 

لنز RF 135mm f/1.8 L متمایز است زیرا تنها یکی از دو لنز در دنیای بدون آینه است که می‌تواند عکاسی سریع ورزشی و حیات وحش را حتی در حداکثر دیافراگم f/1.8 لنز ثبت کند.

 

زمانی که سونی لنز 135 میلی‌متری GM خود را عرضه کرد ، عصر جدیدی از لنز نیمه تله‌فوتو پرایم را آغاز کرد که می‌توانست کارهای بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی خود انجام دهد . موتورهای رعد و برق سریع در آن لنز G Master شیشه را قادر می‌سازد تا با فناوری فوکوس خودکار پیشرو در صنعت آن زمان شرکت کند.

 

تنها چند سالی است که از خط تولید بدون آینه خود می گذرد ولی فوکوس خودکار کانن به سونی رسیده است ، و این لنز 135 میلی متری جدید نشان دهنده مهارت این سیستم است . لنز Canon RF 135mm f/1.8 L USM یکی از سریع‌ترین لنزهای پرایم تولید شده است و کیفیت تصویر فوق‌العاده دلیل محکمی برای قرار دادن آن در وضعیت عالی است.

 

بررسی لنز جدید کانن و معرفی یک استاندارد جدید

این یک هود لنز بزرگ است.

 

در بررسی لنز جدید کانن RF 135mm f/1.8 متوجه شدم که یک قطعه شیشه ای عظیم است که دارای 17 عنصر است که در 12 گروه چیده شده اند و شامل سه عنصر با پراکندگی فوق العاده کم به علاوه چیزی است که کانن آن را Air Sphere Coating می نامد ، که می گوید شبح و شعله ور شدن را کاهش می دهد.

 

فوکوس با موتورهای Nano USM Canon به دست می‌آید که تجربه عکاسی تقریباً بی‌صدا را ارائه می‌کنند. صدای موتور آنقدر بلند نیست که در عکاسی روزمره مشکل ایجاد کند ، اما فیلمبرداران باید هنگام انتخاب منابع صوتی آن را در نظر داشته باشند.

 

بررسی لنز جدید کانن با معرفی یک استاندارد جدید

 

نه تنها فوکوس سریع است، بلکه هنگامی که با سیستم فوکوس خودکار در Canon R6 Mark II جدید که من این لنز را روی آن آزمایش کردم ترکیب می‌شود ، دقت قابل توجهی نیز دارد . در حالی که Canon R6 II بزرگترین انتخاب از تشخیص سوژه مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه نمی دهد ، آنچه را که انجام می دهد ، به طرز چشمگیری خوب انجام می دهد. انسان‌ها و حیوانات با دقت بی‌سابقه‌ای شناسایی و ثبت می‌شوند و به لطف نرخ فریم 40 فریم در ثانیه R6 II، تصاویر زیادی برای انتخاب فراهم می‌کند.

 

علاوه بر این، هنگام آزمایش این لنز ، از منظره یاب به نظر می رسید که گاهی اوقات چشمان انسان ها و حیواناتی را که به وضوح در هنگام بررسی در لایتروم در کانون توجه قرار داشتند ، ردیابی نمی کند . نمی‌دانم این یک مشکل میان‌افزار ، تاخیر جزئی در EVF در R6 II یا عامل دیگری است ، اما به خاطر داشته باشید که اگر به نظر نرسد که لنز روی چشم‌های سوژه فوکوس می‌کند ، به احتمال زیاد هنوز هم این مشکل را دارد.

 

بررسی لنز جدید کانن برای معرفی یک استاندارد جدید

 

بررسی لنز جدید کانن در کنار معرفی یک استاندارد جدید

 

طراحی و ساخت

در بررسی لنز جدید کانن Canon RF 135 متوجه شدم که نه کوچک است و نه سبک ، اگرچه با رقبای سونی خود برابری می کند. وزن این لنز حدود 935 گرم است ، کمی بیش از دو پوند. این حدود 15 گرم سبک تر از Sony 135mm GM است.

 

یکی از معدود برداشت های منفی من از این لنز ، هود لنز عظیم ، احمقانه و تغییر کاربری آن است . این کاپوت که از لنز 600 میلی‌متری RF Canon گرفته شده، وزن آن 76 گرم است و به طرز چشمگیری و به طرز مضحکی بزرگ است ، بدون شک روی لنز مقداری سایه می‌اندازد . من گمان می کنم که برخی از مشتریان به جای آوردن آن در کیف دوربین خود ، هود لنز خود را در خانه رها می کنند ، و با یک هود کوچکتر و سبک تر این مشکل را کاهش می دهند.

 

لنزهای RF کانن دارای یک حلقه کنترل مبتنی بر لوله لنز هستند ، ویژگی ای که آرزو می کنم هر لنز دوربینی داشته باشد. این سطح کنترلی قابل برنامه ریزی است و تغییرات سریع تنظیمات را در خود لنز ایجاد می کند ، و مکانی طبیعی برای استراحت دست عکاس به وجود می آورد . این صفحه را می توان برای تغییر ISO ، جبران نوردهی ، دیافراگم و موارد دیگر تنظیم کرد.

 

بررسی لنز کانن با معرفی یک استاندارد جدید

 

وقتی صحبت از دیافراگم شد ، حلقه دیافراگم دستی در RF 135 میلی‌متری وجود ندارد ، حذفی که به‌ویژه با عکاسی با لنزهای فوجی و سونی که دارای چنین صفحه‌هایی هستند ، قابل توجه است. به نظر من ، همه لنزهای سطح حرفه ای باید دارای کنترل مستقیم دیافراگم روی لوله باشند ، به خصوص در سیستم هایی که صفحه نمایش تنظیمات در بالای دوربین ندارند.

 

این بشکه دارای یک جابجایی فیزیکی بین فوکوس دستی و خودکار ، سوئیچ کنترل لرزشگیر تصویر و دو دکمه ، قابل برنامه ریزی است.

 

مانند بقیه شیشه‌های حرفه‌ای کانن ، در بررسی لنز جدید کانن RF 135mm f/1.8 L USM فهمیدم که جامد و حجیم است. اگر برای خرید لباس بود ، آنها را می شد در بخش هاسکی فروشگاه پیدا کرد. اندازه و وزن آن اطمینان بخش است ، هر چند اگر کمی خسته کننده و ترسناک نباشد. مردم گهگاه در مورد این موضوع صحبت می کنند که وقتی یک سیستم حرفه ای بزرگ به سمت آنها نشانه می رود عصبی می شوند و در مورد این نوع لنز صحبت می کنند.

 

بررسی لنز کانن و معرفی یک استاندارد جدید

 

با وجود وزن و حجم زیاد ، پسرم که 12 ساله است ، تصمیم گرفت از Canon R6 II با لنز 135 میلی‌متری به جای لنز سبک‌تر عکاسی کند ، زیرا به گفته او فوکوس خودکار آن بسیار بهتر بود. اگر یک نوجوان دوازده ساله که وقتی خیلی گرم است از حمل ژاکت خود امتناع می کند بتواند وزن سیستم را تحمل کند ، نمی تواند آنقدرها هم بد باشد.

 

کیفیت تصویر

 

جای تعجب نیست که کیفیت تصویر از لنز فوق‌العاده است و دارای نمایش رنگ عالی ، فوکوس پس‌زمینه فوق‌العاده ، وضوح لبه به لبه ، و بدون انحراف رنگی یا رنگ‌بندی است.

 

به طور طبیعی ، تصاویر پرتره هنگام عکسبرداری کاملا باز یا باز نزدیک به عریض ، با دقت رنگ پوست عالی و مقدار فوق العاده جزئیات ، به زیبایی ارائه می شوند. هنگام ویرایش عکس‌هایی از خودم که پسرم گرفته است ، حتی این لنز را به‌عنوان تیزبینی فوق العاده طبقه‌بندی می‌کنم.

 

نرمی فوکوس در لبه سوژه استثنایی است و در f/1.8 فاصله بسیار کمی بین سوژه و پس‌زمینه برای فوکوس‌زدایی عکس مورد نیاز است.

 

بررسی لنز کانن درکنار معرفی یک استاندارد جدید

 

از نقطه نظر کیفیت تصویر ، ایراد چندانی در RF 135mm f/1.8 L USM وجود ندارد . حتی با عکاسی در شب در زیر منابع نوری زیاد و غیرقابل پیش‌بینی ، RF 135 میلی‌متری تصاویر شگفت‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد که دامنه دینامیکی حسگر R6 Mark II را نشان می‌داد و قدرت سیستم AF را برجسته می‌کرد.

 

 لنز جدید کانن با معرفی یک استاندارد جدید معرفی شد

 لنز جدید کانن با معرفی یک استاندارد جدید رونمایی شد  لنز جدید کانن درکنار معرفی یک استاندارد جدید معرفی شد  لنز جدید کانن درکنار معرفی یک استاندارد جدید رو نمایی شد  لنز جدید کانن درکنار معرفی یک استاندارد جدید به بازار عرضه خواهد شد  لنز جدید کانن با معرفی یک استاندارد جدید به بازار عرضه خواهد شد

 لنز جدید کانن درکنار معرفی یک استاندارد جدید به بازار عرضه شد

 

فوکوس کردن

 

فناوری فوکوس خودکار R6 Mark II و موتورهای لنز 135 میلی‌متری ، تجربه‌ای عالی در عکاسی ایجاد می‌کنند . این لنز 5.5 استاپ لرزشگیر تصویر را ارائه می‌کند و همراه با لرزشگیر R6 Mark II تا 8 استاپ را ارائه می‌کند.

 

به خصوص برای عکاسی در شب ، این تفاوت زیادی ایجاد کرد . توانایی در دست گرفتن لنز در نور کم و در عین حال اطمینان از اینکه میدان دید به اندازه کافی ثابت می‌ماند تا قفل چشم سوژه را حفظ کند ، عکاسی از لنز را بسیار در دسترس‌تر از هر سیستم دیگری که من استفاده کرده‌ام ، می‌کند.

 

حتی لنز فوق‌العاده 135 میلی‌متری سونی نیز نمی‌تواند ثبات موجود در سیستم کانن را لمس کند ، زیرا لنز 135 میلی‌متری G Master سونی فاقد لرزش‌گیر اپتیکال است . در حالی که دوربین‌های سونی لرزشگیر خوبی را ارائه می‌کنند و لنزهای دارای لرزشگیر اپتیکال کاهش حرکت عالی را ارائه می‌کنند، GM 135 میلی‌متری نمی‌تواند شمع‌ای را در برابر قابلیت‌های کانن در نور کم نگه دارد.

 

 لنز جدید کانن با معرفی یک استاندارد جدید به بازار عرضه شد

 

در حالی که R6 II در حالت ویدئو فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی را کامل انجام نمی دهد ، RF 135 میلی متری به سرعت فوکوس می کند و به سوژه ها می چسبد.

 

صفحه جلویی فوکوس قابل تکرار خوبی را ارائه می دهد که سینماگران از آن استقبال خواهند کرد و فوکوس ویدیویی سیستم RF به طور کلی عالی است.

 

 لنز جدید کانن به همراه معرفی یک استاندارد جدید به بازار عرضه خواهد شد  لنز جدید کانن به همراه معرفی یک استاندارد جدید به بازار عرضه شد  لنز جدید کانن به همراه معرفی یک استاندارد جدید به بازار معرفی شد

 

یکی از لنزهای مورد علاقه من

 

از برخی جهات ، بررسی یک قطعه از تجهیزاتی که به خوبی ساخته شده است و این کار را به خوبی انجام می دهد ، دشوار است زیرا اغلب توصیف عیوب یک چیزی آسان تر است . نوشتن یک تفسیر طولانی در مورد محصولی که کامل نیست ، حداقل آسان‌تر از تفسیری است که به خوبی این لنز است.

 

یکی دیگر از لنزهای مورد علاقه من یک Canon، 50mm f/1.2 L USM بود . آن لنز دوران DSLR برای من در مشاغل شرکتی و عکاسی رویدادها یک عنصر اصلی بود . این لنز سریع‌ترین لنز با فوکوس نبود ، اما خودش را حفظ می‌کرد و تصاویری تولید می‌کرد که به سختی می‌توان آنها را گرفت . قیمت بالایی داشت ، اما من با خوشحالی آن را پرداخت کردم ، زیرا پایه اصلی کارم بود.

 

برخی در مورد قیمت 2000 دلاری و اینکه آیا ارزش آن را دارد تعجب می کنند ، اما هر عکاسی که عروسی یا کارهای پرتره انجام داده است می داند که شیشه های سطح بالا هزینه بالایی دارند اما اگر نتایج مطابق انتظار باشد ارزش هر پنی را دارد.

 

در بررسی لنز جدید کانن Canon RF 135mm f/1.8 L IS USM به آن پی بردم که  یکی دیگر از آن لنزهایی است که می تواند در دستان درست ، عکاسی هایی از مشتری بگیر تا نهایت رضایت را داشته باشد . ممکن است پرآشوب به نظر برسد ، اما عکاسانی که با شیشه های معرکه عکاسی کرده اند ، این حس را می دانند.

 

آیا گزینه های جایگزین وجود دارد؟

 

از آنجایی که کانن چالش‌های قانونی را برای تولیدکنندگان لنز شخص ثالث فراهم کرده است تا آنها را از ساختن شیشه‌های پایه RF جایگزین باز دارد ، هیچ جایگزینی برای این لنز برای سیستم بدون آینه کانن وجود ندارد.

 

همانطور که گفته شد ، هیچ چیز در نیکون Z-Mount این لنز را لمس نمی کند ، و حتی لنز 135 میلی متری عالی سونی فاقد لرزشگیر تصویر داخلی Canon RF 135mm f/1.8 L USM است که لنز کانن را در یک لیگ خاص قرار می دهد.

 

آیا باید آن را بخرید؟

 

آره. این لنز زمانی که مجموعه ای از بزرگنمایی معمولی خود را گرد کردید ، ضروری است . برای عکاسان پرتره ، لنز 135 میلی‌متری کانن حتی باید قبل از لنزهای معمولی‌تر با زاویه دید عریض مانند پرایم 24 یا 35 میلی‌متری باشد.

 

منبع خبر : petapixel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *