دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چگونه عکاسی تجاری را شروع کنیم؟

تکنیک و ترفند
چگونه عکاسی تجاری را شروع کنیم؟

عکاسی تجاری چیست؟

عکاسی تجاری شامل طیف گسترده ای از سبک‌های عکاسی است که هدف همه آن‌ها ایجاد تصاویر با کیفیت برای اهداف تجاری می‌باشد. در ابتدا انواع مختلف عکاسی تجاری را بررسی می‌کنیم و سپس به تمام نکات مربوط به  عکاسی تجاری که باید بدانید می‌پردازیم.

عکاسی تجاری

انواع معمول عکاسی تجاری

عکاسی فشن

این سبک دقیقا چیزی است که بیشتر مردم زمانی که می‌گوییم «عکاسی تجاری» به آن فکر می‌کنند. این نوع عکاسی می‌تواند هم در استودیو و هم در محیط بیرونی انجام شود. در این سبک می‌توانید از مدل‌های مختلف برای تبلیغ محصولات مختلف استفاده کنید.

برای عکاسان فشن، تمام عکس‌ها خاص هستند. اطلاع از نحوه ژست دادن به سوژه یکی از تخصص‌های ضروری برای عکاسی فشن است

عکاسی تجاری

عکاسی محصول

این سبک نیز یکی دیگر از دسته بندی‌های عکاسی تجاری است. شما می‌توانید عکاسی از محصول را در استودیو و بیرون از استودیو انجام دهید. عکاسان معمولا در استودیو عکاسی می‌کنند، بنابراین آن‌ها یک پس زمینه یک دست برای استفاده از تصاویر در فضای وب دارند.

انجام این دسته از عکاسی نیازمند شناخت کافی در مورد کار کردن در استودیو است که شامل کنترل کردن نور‌های استودیویی برای به دست آوردن تاثیرات مطلوب روی محصولات شما می‌باشد.

عکاسی تجاری

عکاسی غذا

بله، این نوع از عکاسی ممکن است شما‌ را به یاد عکس گرفتن مردم از غذاهایشان برای اینستاگرام بیاندازد. اما عکاسی از غذا می‌تواند سبکی عالی برای شما به عنوان یک عکاس حرفه‌ای باشد

شما باید با یک طراح غذا کار کنید تا غذا را به بهترین شکل در دوربین نشان دهید. این سبک از کار همچنین شامل عکس‌های مخصوص مجلات هم می‌باشد. بنابراین باید به سرعت تجهیزات خودتان را برای استفاده آماده کنید. در همان حال، شما باید نورپردازی را به شکلی انجام دهید که باعث ‌شود غذا جذاب و در عین حال طبیعی به نظر برسد.

عکاسی تجاری

پرتره‌های محیطی

در این سبک باید از افراد در محل کارشان عکاسی کنید.

برای مثال، شما ممکن است به یک گلخانه بروید و از برخی از کارکنان که در حال رسیدگی به گیاهان هستند عکاسی کنید. شما در حال نشان دادن این موضوع هستید که کارکنان آنجا چقد خوب به محصولاتشان رسیدگی می‌کنند. شما معمولا در حال حرکت هستید و ممکن است برای عکاسی از برخی از مکان‌ها نیاز به مجوز داشته باشید

عکاسی تجاری

عکاسی از سر (Headshots)

متداول‌ترین نوع عکس تجاری که وجود دارد عکاسی از سر است. از این عکس‌ها برای معرفی خدمات و توانایی‌های یک شخص استفاده می‌شود. جلسات عکاسی از سر سریع و سرگرم کننده هستند، اما باید با سوژه خودتان ارتباط برقرار کنید و به آن‌ها در انتخاب ژست در یک مکان محدود کمک کنید.

[relatedpost post=”149362″]

عکاسی تجاری

عکاسی تجاری معماری

این بخش شامل عکاسی از یک محیط برای اهداف تجاری است. این ‌می‌تواند نماینگر طراحی معماری یا نشان دادن جذابیت یک فروشگاه خرده فروشی باشد.

مانند عکاسی از غذا، شما اغلب در بازه زمانی مشخصی عکاسی می‌کنید.

همراه با محیط، اضافه کردن چند فرد در مکان درست در عکس به جان دادن و بهتر نشان دادن عکس شما کمک می‌کند.

عکاسی تجاری

نکاتی درباره عکاسی تجاری

عکاسی تجاری یک صنعت هیجان انگیز و در عین حال رقابتی است. برخی از عکاسان شناخته شده جهانی عکاسان تجاری هستند. در اینجا 6 نکته در مورد عکاسی تجاری را برای شما آماده کرده ایم.

شبکه‌ ارتباطی خود را فعال نگه دارید

به عنوان یک عکاس تجاری، داشتن روابط حرفه ای خیلی مفید است. این افراد نه تنها به معرفی شما کمک می‌کنند بلکه منبع خیلی خوبی هم برای یادگیری هستند.

استودیو ندارید ولی به دنبال عکاسی هستید؟ شاید شما یک عکاس تجاری که استودیو شخصی خودش را دارد بشناسید و بتوانید آن را یک روز اجاره کنید. قصد دارید به عکاسی فشن بپردازید و به کمک نیاز دارید؟ شاید شما یک متخصص مد یا یک میک آپ آرتیست بشناسید که بتواند بیاید و ظاهری را که مشتری به آن نیاز دارد ایجاد کند.

حتی شناختن افرادی که با مکان‌های مختلف ارتباط دارند نیز می‌تواند مفید باشد. می‌توانید از مشتری بپرسید که آیا یک نقطه خاص را به عنوان پس زمینه می‌پسندد یا خیر؟

داشتن یک شبکه ارتباطی مفید و فعال ضروری است. شما دیگر نیازی نیست با غریبه‌ها برای درخواست کمک تماس بگیرید. شما با یک فرد حرفه ای قابل اعتماد که می‌دانید در کارش حرفه ای است تماس می‌گیرید.

عکاسی تجاری

حرفه‌ای باشید

حرفه ای بودن بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید شما را در زندگی پیش می‌برد. به عنوان یک عکاس، هربار که عکاسی می‌کنید روال کار را تغییر دهید. یک شهرت مثبت ایجاد کنید، اعتماد بقیه را جلب کنید و کمک کنید در کار خودتان بهره وری بیشتری داشته باشید. ممکن است که یک عکاس عالی باشید، اما اخلاق کاری، انگیزه و جاه طلبی شما را از دیگران متمایز می‌کند.

حرفه‌ای و قابل اعتماد باشید. همیشه وقت شناس باشید، همیشه خوب آماده شوید و با ضرب العجل خود آشنا باشید. همچنین خیلی مهم است که با همه مودب و محترم باشید، و طرز برخورد خوبی داشته باشید. قابل اعتماد بودن استخدام دوباره و دوباره شما را تضمین می‌کند، یک راه خوب برای جلب اعتماد این است که اطمینان حاصل کنید که تمام خواسته‌های مورد انتظار مشتری را برآورده می‌کنید. همیشه یک برنامه روزانه داشته باشید و روزانه یادداشت برداری کنید.

یک برنامه کاری متمرکز داشته باشید تا هر کاری که انجام می‌دهید به موقع باشد و طبق برنامه شما اتفاق بیفتد. نکات مهمی که ممکن است فراموش کنید را یادداشت برداری کنید، کلید موفقیت در عکاسی تجاری منظم بودن است.

عکاسی تجاری

تجهیزاتتان را به روز نگه دارید

این کاملا واضح است که یک عکس خوب به عکاس بستگی دارد نه به تجهیزات، با این حال عکاسی تجاری کمی متفاوت‌تر است.

برای رقابت در بازار شدید که درخواست‌ها زیاد است، باید اطمینان حاصل کنید که تجهیزات شما به روز است. عکاسی تجاری با آخرین پیشرفت‌های فناوری سازگار است. آنچه سال پیش استاندارد بود، دیگر امسال قابل استفاده نیست.

عکاسی تجاری به احتمال زیاد به منظور چاپ است، داشتن دوربینی با بیشترین تعداد مگاپیکسلی که می‌توانید تهیه کنید، یک ضرورت مطلق است. همچنین وضوح نیز مهم است، بنابراین مطمئن شوید که یک لنز رده بالا دارید.

بسیاری از موقعیت‌های شغلی عکاسی تجاری، به لیست تجهیزات مربوطه نیاز دارند، آماده باشید تا آنچه را که نیاز دارید برای آن‌ها ارسال کنید، این موضوع فقط مختص به تجهیزات نیست، مشتریان همچنین احتمالا از شما سوال می‌کنند که از چه نرم افزار و رایانه‌ای استفاده می‌کنید.

عکاسی تجاری

با ترند‌های روز در ارتباط باشید

همانند به‌روز بودن با تکنولوژی، آگاه بودن از ترند‌های روزمره عکاسی نیز خیلی مهم است.

هرسال، حتی هرفصل، ترند‌های جدیدی مربوط به صنعت عکاسی تجاری به میان می‌آید. با وجود رسانه‌های اجتماعی، این موضوع خیلی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. این مسئولیت شما است که با تحقیق و تفحص در مورد این مسائل به بهبود عکس‌هایتان کمک کنید.

عکاسی تجاری

سبک اختصاصی خود را پیدا کنید

برای جلو زدن از رقبا، شما باید یک چیز  متفاوت پیشنهاد بدهید. این می‌تواند به سبک شخصی شما، مفاهیم منحصر به فرد و روش شما بستگی داشته باشد.

اگر سبک خاص خود را داشته باشید، مشاغلی را جذب می‌کنید که با سبک کار شما سازگارند. پروژه‌هایی در اختیار می‌گیرید که از آن لذت می‌برید و می‌توانید در آن سرآمد شوید، که منجر به یک نتیجه دوطرف سود خواهد شد.

خلاقیت مهم است

زمان کارکردن با سبک خاص خودتان، به یاد داشته باشید که خلاق باشید. مشتری کپی تصاویر دیگران را از شما نمی‌خواهد. بنابراین یک چیز متفاوت و خاص را تجربه کنید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید محصول را به روشی کاملا جدید ترسیم کنید.

مهم است که از نیازها و طرز تفکر مشتری خود آگاه باشید. مشتری معمولاً در هنگام نیاز به عکاسی تجاری، هدف خاصی را در ذهن خود دارد. بنابراین این موارد را در خاطر داشته باشید و در اعتدال آزمایش کنید تا کار شما متناسب با نیاز مشتری باشد.

عکاسی تجاری

بدون اشتباهات مبتدیانه

عکاسان تجاری نمی‌توانند افراد تازه کار باشند. زمانی که مشتری یک عکاس تجاری استخدام می‌کند، انتظارات زیادی از آن‌ها دارد. در عکاسی تجاری هیچ عذری برای اشتباهات مبتدیانه پذیرفته نیست. بنابراین مطمئن شوید که حسابی تمرین کرده‌اید.

آموزش فوق‌العاده مهم است. مهارت‌های خود را توسعه دهید، در سمینارها و کلاس‌هاشرکت کنید، کتاب بخوانید، به وقت خود آزمایش کنید،به زودی اصول اولیه عکاسی را درک خواهید کرد.

عکاسی تجاری

چگونه می‌توان مشتری به دست آورد

زمانی که آماده شروع یک پروژه پولی شدید، چگونه می‌توانید مشتری به دست بیاورید؟ نکات زیر به شما کمک می‌کند.

عکاسی تجاری

یک نمونه کار خوب داشته باشید

نمونه کارها از اهمیت ویژه ای در این صنعت برخوردار هستند. اگر می‌خواهید یک عکاس حرفه ای باشید، اطمینان از داشتن یک رزومه قوی باید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما باشد. این موضوع مخصوصاً در مورد عکاسی تجاری صدق می‌کند. این صنعت به حدی اشباع شده است که همه عکاسان سعی در ورود به آن دارند. داشتن یک رزومه کاری قوی شما را از دیگر عکاسان تجاری متمایز می‌کند.

اما چگونه یک رزومه ایجاد کنید؟ تصاویر مختلفی را در پرونده خود قرار دهید که سبک‌ها، سوژه‌ها و دیافراگم‌های مختلفی را به نمایش می‌گذارد. از امتحان کردن برخی از پرتره‌های خلاقانه نترسید و چند عکس در استودیو و نور طبیعی بگیرید.

همچنین، بهترین کارهای خود را درج کنید، تصاویر خیلی زیاد یا عکس‌هایی زیادی با یک موضوع مشخص وارد رزومه خود نکنید، نمونه کار‌های شما باید مختصر و متنوع باشند.

[relatedpost post=”152056″]

عکاسی تجاری

همیشه همراهتان کارت ویزیت یا اطلاعات تماس به همراه داشته باشید

عکاسی تجاری بر روی روابط و اطلاعات پایه گذاری شده است. شما باید در هر کجا که هستید، کارت ویزیت و اطلاعات تماس به روز را به همراه داشته باشید.

عکاسی تجاری

توصیه شدن خیلی مهم است

عکاسی حرفه‌ای ارتباط محور است. توصیه‌ها تاثیر بسیار خوبی دارند. حرفه ای باشید، انتظارات را برآورده کنید و ثابت کنید که ارزش توصیه کردن را دارید. هنگام انتخاب بین دو عکاس تجاری، مشتری همیشه به سراغ فردی می‌رود که توسط اطرافیانش معرفی شده است.

عکاسی تجاری

کارکردن با مشتری

خب، شما یک مشتری پیدا کرده اید، اما بعد از آن چه کار باید کرد؟ به عنوان یک عکاس حرفه ای تجاری، چیزهایی وجود دارد که باید زمان مکالمه با مشتری در ذهن داشته باشید.

با نیاز‌های مشتری آشنا باشید

ارتباطات شفاف در تنظیم انتظارات صادقانه بسیار مهم است. شما ‌نمی‌خواهید که انتظارات را به حدی بالا ببرید که از پس آن‌ها بر نیایید.

بنابراین، این سوالاتی است که باید از مشتری خود بپرسید.

  • آیا مشتری شما به تعدادی مجموعه عکس نیاز دارد؟
  • آیا آن‌ها محدودیت سختی در بودجه خود دارند که ممکن است تاثیری در میزان کار شما برای آن‌ها بگذارد؟
  • آیا آن‌ها با ضرب‌العجل کمی کار می‌کنند؟
  • چه نوع عکس‌های خاصی از قبل در ذهن دارند و باید دریافت کنند؟
  • آیا درخواست‌های آن‌ها نیازمند لوازم جانبی، مکان، لباس، مشاوران و … خاصی هستند؟

عکاسی تجاری

مطمئن شوید تمام هزینه‌ها را بررسی کرده‌اید.

اینکه مشتری عکاسی تجاری خواسته‌های بیشتری داشته باشد خیلی متدوال است. این خواسته‌ها می‌توانند مربوط به هماهنگی، آیتم‌های اضافه یا دستیار باشند که همگی با هزینه بیشتر همراه هستند.

همیشه این موضوع را در زمان اعلام هزینه به یاد داشته باشید. برای مشتری خود توضیح دهید که در صورت بروز هزینه‌های اضافی، ممکن است نرخ نهایی تغییر کند. اینجاست که ارتباطات باز برای جلوگیری از انتظارات غیرواقعی از اهمیت زیادی برخوردار است.

[relatedpost post=”124317″]

عکاسی تجاری

درمورد حق کپی رایت و نوع استفاده از عکس صحبت کنید

استفاده ای که از عکس‌های تجاری به دست می‌آید با پرتره‌های خانوادگی متفاوت است. این تصاویر قرار نیست روی دیوار خانه کسی بروند یا در یک کارت پستال برای مادربزرگ ارسال شوند. آن‌ها برای استفاده تجاری درآمده اند تا درآمد بیشتری برای یک شرکت داشته باشند، این بدان معنی است که نرخ شما باید متفاوت باشد. مطمئن باشید که با مشتری خود در مورد اینکه چه نوع استفاده‌ای از عکس‌هایشان خواهند داشت، صحبت کنید.

به عنوان مثال، یک مشتری ممکن است از عکاسی از سر برای پروفایل رسانه‌های اجتماعی و یک بروشور کارت پستال استفاده کند. این عکس‌ها می‌توانند داخل یک مجله ملی چاپ شوند یا برای تبلیغات آنلاین و وب‌سایت باشند، در  این حالت مشتری عکاسی سر ممکن است به تصاویری با وضوح پایین‌تر نیاز داشته باشد.

پس از درک نیاز‌های مشتری در مورد حقوقی که در مورد عکس‌ها دارند صحبت کنید و مشخص کنید چه استفاده‌‌هایی می‌توانند از آن عکس‌ها داشته باشند.

عکاسی تجاری

کد تخفیف نورنگار

جمع بندی

عکاسی تجاری می‌تواند دور از دسترس به نظر برسد. این فقط در صورتی است که به عکس‌های بزرگ و پیچیده برای شرکت‌های بین‌المللی فکر کنید.

هنگامی که دقیق تر نگاه کنید، می‌بینید که نیاز‌های زیادی، بزرگ و کوچک وجود دارد که زیر چتر عکاسی تجاری قرار می‌گیرند. یکی از راه‌های شروع این شغل، شروع با کارهای کوچک است. هرچه با روندکار راحت تر می‌شوید، می‌توانید بر روی آن‌ها بنا کنید و درخواست‌های بزرگ‌تری بپزیرید.

 

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *