دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کارها

تکنیک و ترفند
بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کارها

با پیشرفت تکنولوژی، بیشتر مردم به دنیای دیجیتال روی آورده اند و کسب و کارهای خود را در بستر اینترنت پیش می‌برند. دیجیتال مارکتینگ این روزها در جهان پیشرو است، اما آیا می دانید بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کارها کدام‌اند؟ به‌طورکلی بازاریابی دیجیتال به بازاریابی اطلاق می شود که از طریق کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، وب سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و بسیاری موارد دیگر صورت می‌گیرد. اما برای موثرتر کردن بازاریابی دیجیتال، باید یک استراتژی مناسب وجود داشته باشد. برای اجرای این استراتژی به صورت یکپارچه، ابزارهای دیجیتال مارکتینگ وارد عمل می‌شوند. در ادامه این مطلب از وب‌سایت نورنگار قصد داریم به معرفی برخی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

 

 

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از برنامه‌ها و نرم افزارهایی هستند که برای بهینه سازی تبلیغات کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ و همچنین استارتاپ‌ها باید برای برنامه ریزی کمپین‌های بازاریابی و گسترش کسب و کار خود، به مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تسلط داشته باشند. برای بازاریابی در صفحات وب، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و… نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارند که با در نظر نوع کسب و کار و اولویت‌های صاحبان کسب و کار، تسلط به هر یک از این ابزارها ضرورت پیدا می‌کند.

معرفی انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

با توجه به این که اجزای مختلف دیجیتال مارکتینگ شامل نوشتن محتوا، سئو، تحلیل داده‌ها، تولید محتوای تصویری، مدیریت محتوا و… هستند؛ برای بررسی هریک از این اجزا به ابزارهای مخصوص احتیاج داریم. در ادامه بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کارها را معرفی می‌کنیم.

بهتر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

 

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

گوگل آنالیتیکس یک ابزار کاربردی برای تجزیه و تحلیل وب سایت استو یکی از ضروری‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتالی محسوب می‌شود، بنابراین داشتن تخصص در زمینه کار با گوگل آنالیتیکس بسیار مهم است. با استفاده از این ابزار کاربردی می‌توانید تعیین کنید چه کسی و از کجا وب سایت شما را بازدید می‌کند، همچنین می‌توانید رفتار مخاطبان را تحلیل کنید. به عنوان مثال، با بررسی این که مخاطبان شما در کدام صفحات زمان بیشتری را صرف می‌کنند، می‌توانید مطالب پرمخاطب را تشخیص دهید. به طورکلی، گوگل آنالیتیکس برای راه‌اندازی یک کسب و کار الکترونیکی بسیار مفید است و به شما کمک می‌کند تا اهداف تجاری خود را به صورت هوشمندانه پیش ببرید.

 

سئو با SEMrush

SEMrush یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که می‌تواند به بهبود استراتژی SEO کمک کند. این ابزار کاربردی معمولا برای جستجوی کلمات کلیدی و ردیابی موقعیت یا ارائه بک لینک می‌تواند به شما کمک کند. SEMrush همچنین در انجام ممیزی جامع سئو بسیار کاربردی است و می‌تواند در شناخت استراتژی و تاکتیک‌های رقبا به شما کمک کند. آخرین نسخه SEMrush دارای قابلیت نوشتن محتوا و تبلیغات پیشرفته است. این ابزار دارای دو گزینه اشتراک رایگان و پولی است. با یک حساب کاربری رایگان، به ویژگی های محدودی دسترسی خواهید داشت اما برای دسترسی گسترده‌تر می‌توانید یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه را انتخاب کنید و از مزایای SEMRush بهره مند شوید.

 

گوگل ادوردز (AdWords)

گوگل ادوردز یک پلتفرم درجه یک برای تبلیغات کسب و کار با استفاده از نتایج جستجوی گوگل است. این ابزار با ارائه کلمات کلیدی گوگل، به شما این امکان را می‌دهد که در مورد کلمات کلیدی که می‌خواهید به محتوای خود اضافه کنید تحقیق کنید. اگر می خواهید محصولات یا خدمات خود را در صفحات نتایج جستجوی گوگل برای جستجوهای خاص نمایش دهید، AdWords بهترین گزینه است. به عنوان مثال، شخصی در حال جستجو برای “بهترین آموزشگاه عکاسی در تهران” است. در این حالت دو راه برای به دست آوردن ترافیک وجود دارد، یکی به صورت ارگانیک با کار بر روی سئو سایت است، روش دیگر این است که برای موضوع مورد نظر کلمه کلیدی مناسب پیشنهاد دهید تا در بالای صفحه ظاهر شود. به این ترتیب با استفاده از کلمات کلیدی مانند عکاسی درتهران، آموزشگاه عکاسی و… تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان را جذب کنید

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کارها

یوآست سئو (Yoast SEO)

Yoast SEO یک افزونه وردپرس است که برای بهینه سازی محتوا و کلمات کلیدی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. یوآست سئو به عنوان یک افزونه‌ ویرایشگر در ورد پرس عمل می‌کند و یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای بهینه سازی محتوا و رشد کسب و کارها است. این افزونه به شما کمک می‌کند تا بهترین محتوا، کلمات کلیدی هدفمند، لینک های داخلی مفید و غیره را برای بهبود رتبه وب سایت خود انتخاب کنید. مزیت دیگر استفاده از Yoast این است که طبق الگوریتم گوگل به روز می شود و به شما امکان می‌دهد به روز بمانید.

ایمیل مارکتینگ با HubSpot

HubSpot یک ابزار قدرتمند برای گسترش و رشد کسب و کارهای مختلف است. این پلتفرم به سئو، پست الکترونیک، بلاگ نویسی، تجزیه و تحلیل رفتار کاربران کمک می‌کند. از دیگر کاربردهای این پلتفرم می‌توان به ردیابی ایمیل و اعلان‌ها، زمان‌بندی جلسات و… اشاره کرد. علاوه بر این، سهولت استفاده HubSpot باعث می‌شود این پلتفرم از سایر رقبا متمایز شود. بهترین بخش در مورد ابزار HubSpot CRM قیمت آن است که رایگان است، اما طرح رایگان این ابزار تنها به دو کاربر اجازه دسترسی به CRM را می‌دهد. با این حال، برنامه پولی تعداد کاربران نامحدودی دارد و می‌توانید تا یک میلیون مخاطب اضافه کنید.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ با Mail chimp

اگر می‌خواهید به صورت خودکار بازاریابی کنید، بهترین گزینه استفاده از سرویس میل چیمپ است. با استفاده از این ابزار می‌توانید کمپین‌های مختلف را امتحان کنید و عملکرد کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود را تجزیه و تحلیل کنید. از طریق این ابزار، شما می‌توانید برای تمام مخاطبین وب‌سایت خود ایمیل ارسال کنید و از این طریق کسب و کار خود را گسترش دهید. یکی دیگر از مزایای استفاده از Mail Chimp این است که تا 2 هزار مخاطب و با 10 هزار ایمیل در ماه برای کاربران رایگان است. حتی می‌توانید از طریق این ابزار کارت پستال بفرستید، صفحات فرود و تبلیغات هدفمند ایجاد کنید.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی با Hootsuite

اگر به دنبال راه حلی برای مدیریت رسانه‎های اجتماعی هستید، Hootsuite گزینه مناسبی است. با استفاده از این ابزار می‌توانید محتوای خود را در یک سیستم ابری ذخیره کنید تا سایر اعضای تیم بتوانند به صورت شبانه روزی برای ارسال محتواها در رسانه‌های اجتماعی به آن دسترسی داشته باشند. از طریق این ابزار، می توانید چندین پست را به همراه هشتگ‌ها و کلمات کلیدی توسعه یافته زمان بندی کنید. با استفاده از این ابزار حتی می‌توانید عملکرد کجموعه خود را در شبکه های اجتماعی ارزیابی کنید.

مدیریت پروژه با Trello

اگر به دنبال یک ابزار مدیریت محتوا هستید، Trello بهترین گزینه است. این ابزار برای انجام استراتژی محتوا به شیوه‌ای کارآمد کمک می‌کند. یکی از مزایای اصلی استفاده از Trello این است که استفاده از آن رایگان و ساده است و در نتیجه محبوبیت آن را بیشتر می‌کند. برای بازاریابی، فروش، پشتیبانی و منابع انسانی، Trello به عنوان یک پلتفرم همکاری عمل می‌کند. این ابزار برای برنامه ریزی پروژه و مدیریت محتواها بسیار عالی است و به کارفرماها کمک می‌کند تا بتوانند استراتژی‌های محتوایی را به صورت یکپارچه اجرا کنند.
مهم نیست در چه زمینه‌ای کار می‌کنید، چه فعالیت شما به صورت دورکاری باشد و چه حضوری، می‌توانید با کمک این ابزار محتواها را به صورت آنلاین برنامه ریزی کنید. همچنین می‌توانید چندین کارمند را به یک کارت Trello اختصاص دهید که به شما امکان می‌دهد بفهمید چه کسی مسئول نوشتن، ویرایش یا بارگزاری محتواها است.

مدیریت شبکه های اجتماعی با Buffer

اگر مدیریت چندین حساب در شبکه‌های اجتماعی برایتان سخت است، Buffer بهترین ابزار برای شماست. این پلتفرم یکی از بهترین ابزارهای دیجتال مارکتینگ است که به شما کمک می‌کند تا همه کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی خود را در یک مکان مدیریت کنید. با کمک Buffer می‌توانید برنامه‌ریزی پست‌ها در اینستاگرام، پینترست یا لینکدین را به راحتی انجام دهید. اگر برای گسترش کسب و کار خود بیشتر در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام فعالیت دارید، پس Buffer بهترین گزینه برای رشد کسب و کار شما است.

کد تخفیف نورنگار

جمع بندی

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده هستند و دارای کاربردهای مختلفی می‌باشند. در این مقاله به معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کارها پرداختیم. در این قسمت شما می‌توانید خلاصه‌ای از کاربرد هر یک از این ابزارها برای گسترش کسب و کارها را مشاهده کنید:
⦁ گوگل آنالیتیکس ابزاری بسیار ضروری و کاربردی برای تجزیه و تحلیل جامع وب سایت است.
⦁ SEMrush یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که می‌تواند به بهبود استراتژی SEO شما کمک کند. جستجوی کلمات کلیدی، ردیابی موقعیت یا ارائه بک لینک، SEMrush می تواند در هر جنبه به شما کمک کند.
⦁ اگر می خواهید یک استراتژی بازاریابی ورودی را اجرا کنید، استفاده از HubSpot بهترین گزینه است. چه راه اندازی فرم های وب یا فرم های بازشو، می توانید وظایف زیادی را از طریق این ابزار انجام دهید
⦁ گوگل ادوردز یک پلتفرم درجه یک برای تبلیغات کسب و کار با استفاده از نتایج جستجوی گوگل است.
⦁ Yoast به عنوان یک افزونه برای وردپرس عمل می کند که به بهبود سئو وب سایت کمک می کند.
⦁ Mail Chimp یک ابزار مهم بازاریابی ایمیلی است که می تواند به شما در هماهنگ‌ سازی کمپین‌ها کمک کند.
⦁ Hootsuite یک ابزار دیجیتال مارکتینگ عالی برای مدیریت رسانه‌های اجتماعی است. این ابزار به برنامه ریزی چند پست به طور همزمان کمک می کند.
⦁ Trello به عنوان یک ابزار مدیریت پروژه عالی عمل می کند که به تعریف پروژه‌ها و الزامات آنها کمک می‌کند تا بتوان آنها را به صورت یکپارچه اجرا کرد.
⦁ Buffer بهترین پلت فرم برای مدیریت چندین حساب رسانه اجتماعی است.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *