دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

ارور 04 در دوربین کانن؛ رفع ارور پر بودن کارت حافظه کنون

ارور 04 در دوربین کانن؛ رفع ارور پر بودن کارت حافظه کنون

کدهای ارور در دوربین‌های کانن یک راه میان‌بر برای مشخص شدن مشکل دوربین است. از طریق این کدها می‌توان ایراد اصلی دوربین را شناسایی و برای تعمیر آن اقدام کرد. کد ارور 04 در دوربین کانن نیز یکی از ارورهای پرتکرار دوربین کنون است. احتمالا مشکل اصلی شما فهمیدن علت این ارور و روش رفع آن باشد. در ادامه این مطلب از مجله نورنگار به بررسی علت و راه حل رفع ERR 04 می‌پردازیم.

معنای ارور 04 در دوربین کانن

خوشبختانه ارور 04 در دوربین کانن برخلاف سایر ارورها به مشکل عمیقی اشاره ندارد و مربوط به پر بودن فضای کارت حافظه دوربین شماست.

به خاطر کیفیت بالای عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده با دوربین‌های جدید، فضای کارت حافظه خیلی سریع‌تر پر می‌شود و نیاز است هرچند وقت یک بار این فضا خالی شود. برای جلوگیری از ایجاد مشکل در روند کارتان، همیشه چند کارت حافظه زاپاس برای چنین شرایطی در اختیار داشته باشید.

بسته به رزولوشنی که دوربین شما عکاسی یا فیلمبرداری می‌کند ظرفیت کارت حافظه باید به درستی انتخاب شود. اگر از آن دسته عکاسانی هستید که برای گرفتن نتیجه بهتر، عکس‌های زیادی می‌گیرید یا رزولوشن فیلمبرداری دوربین شما به قدری بالاست که حجم فیلم‌های ضبط شده با دوربین بسیار زیاد است، بهتر است از کارت‌های حافظه با ظرفیت بالا استفاده کنید.

همچنین توجه داشته باشید که استفاده از مموری کارت‌هایی که دارای سرعت بالا هستند برای دوربین‌های حرفه‌ای بهتر است زیرا این رم‌ها اطلاعات را با سرعت بیشتر ثبت می‌کنند و احتمال خرابی، باگ و سایر مشکلات مربوط به کارت حافظه در هنگام عکاسی را پایین می‌آورند.

راه حل‌های رفع ارور 04 دوربین کانن

زمانی که با ارور 04 در دوربین کانن خود مواجه می‌شوید، از طریق چند راه حل می‌توانید ارور را رفع کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

فرمت کردن مموری کارت

اگر از اطلاعات درون کارت حافظه دوربین خود بک‌آپ دارید و مطمئن هستید که تمامی اطلاعات را از قبل به یک سیستم دیگر مانند رایانه شخصی، هارد اکسترنال یا حتی فضای ابری منتقل کرده‌اید، به راحتی می‌توانید با فرمت کردن کارت حافظه، مشکل ارور 04 دوربین کنون خود را رفع کنید.

فرمت کردن مموری کارت
اگر از اطلاعات درون کارت حافظه دوربین خود بک‌آپ دارید، با فرمت کردن کارت حافظه، مشکل ارور 04 دوربین کنون خود را رفع کنید.

حذف عکس‌های تکراری

معمولاً حافظه مموری کارت دوربین افرادی که روی حالت عکاسی پیاپی عکس می‌گیرند سریع‌تر از سایر افراد پر می‌شود. مزیت عکاسی در این حالت این است که بسیاری از صحنه‌های ناب را می‌توان راحت‌تر ثبت کرد. وقتی شات‌های زیادی ثبت می‌کنید، احتمال پیدا کردن بهترین قاب از سوژه در حال حرکت بیشتر است. اما مشکلی که این حالت عکاسی به وجود می‌آورد این است که حجم زیادی از حافظه رم پر شده و منجر به ارور 04 در دوربین کانن می‌شود.

با بررسی این شات‌های تکراری و انتخاب بهترین‌ها و حذف شات‌هایی که نیازی به آن‌ها ندارید می‌توانید هم تعداد فایل‌ها را کمتر کنید و هم حافظه مموری کارت خود را خالی کنید و از شر کد ERR 04 خلاص شوید.

انتقال فایل‌ها به یک فضای دیگر

اگر در استودیوی شخصی خود یا در خانه هستید و دسترسی به رایانه یا یک فضای ذخیره‌سازی دیگر برایتان فراهم است، بهترین راه، انتقال فایل‌های کارت حافظه به یک فضای دیگر است. از طریق کامپیوتر یا لپ‌تاپ می‌توان عکس‌ها و فایل‌های کارت حافظه را به یک محل ذخیره دیگر مانند رایانه شخصی، فلش، هارد اکسترنال و حتی یک فضای ابری انتقال داد و علاوه بر حفظ فایل‌ها، مشکل ارور 04 دوربین کانن را نیز رفع کرد.

انتقال فایل‌ها به یک فضای دیگر
برای حل مشکل ارور 04 دوربین کانن عکس‌ها و فایل‌های کارت حافظه را به یک محل ذخیره دیگر مانند رایانه شخصی انتقال دهید.

جایگزینی کارت حافظه

اگر در شرایطی هستید که دسترسی به رایانه برای انتقال و ذخیره فایل‌های مموری کارت خود ندارید، می‌توانید به راحتی با استفاده از یک مموری کارت دیگر و جایگزینی آن، هم مشکل ارور 04 دوربین کنون را حل کنید و هم هرچه سریع‌تر به ادامه فرآیند تصویربرداری خود بپردازید.

مشکل ارور 04 دوربین کنون
با استفاده از یک مموری کارت دیگر و جایگزینی آن، میتوانید مشکل ارور 04 دوربین کنون را حل کنید.

کاهش رزولوشن عکس یا فیلم

در صورتی که امکان انجام دادن هیچ کدام از راه حل‌هایی که گفته شد برایتان فراهم نبود، می‌توانید با کاهش رزولوشن دوربین خود در هنگام عکاسی و فیلمبرداری، برای تعداد محدودی عکس جا باز کنید. با اینکه این روش برای حل ارور 04 دوربین کانن در دراز مدت کافی نیست، اما می‌تواند یک شرایط موقتی را برای عکاسی شما فراهم کند.

کاهش رزولوشن دوربین
یکی از راه حلها برای حل ارور 04 دوربین کانن، کاهش رزولوشن دوربین خود در هنگام عکاسی و فیلمبرداری است.

مراجعه به مرکز تعمیرات دوربین کنون

اگر با طی کردن مراحل بالا همچنان با ERR 04 روبه‌رو شدید، پیشنهاد می‌کنیم دوربین کانن خود را به یک مرکز تعمیرات دوربین معتبر ببرید. عیب‌یابی دوربین توسط متخصصین و تعمیر آن در صورت نیاز، خیال شما را از بابت سلامت دوربینتان آسوده می‌کند. مرکز تعمیرات دوربین کنون نورنگار برای مشاوره, عیب‌یابی و تعمیرات دوربین در کنار شماست.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

به طور کلی خریداری و همراه داشتن حداقل دو مموری کارت برای یک عکاس، ضروری است. در شرایطی که دسترسی به سیستم و تعمیرکار برای حل مشکل مموری کارت وجود ندارد، وجود یک کارت حافظه زاپاس می‌تواند سرعت عکاسی شما را در شرایط مهم حفظ کند. امیدواریم با روش‌هایی که در این مطلب گفته شد مشکل ارور 04 در دوربین کانن شما برطرف شده باشد. اگر سوالی در مورد ارور پر بودن کارت حافظه کنون دارید، در بخش نظرات بپرسید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

منابع : support.usa.canon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *