دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

شناسایی نشدن کارت حافظه دوربین کنون؛ چرا رم را نمی‌خواند؟

شناسایی نشدن کارت حافظه دوربین کنون؛ چرا رم را نمی‌خواند؟

دوربین‌های دیجیتال از آن دسته ابزارهای تکنولوژی امروزی هستند که به دلایل و در موقعیت‌های متفاوت با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند. یکی از مشکلات شایع در انواع دوربین برند کنون، شناسایی نشدن کارت حافظه است. گاهی این مشکلات را با داشتن اطلاعات کافی می‌توان در منزل و با یک سرچ ساده در اینترنت حل کرد. اما برخی مشکلات نیز به سادگی قابل حل نیستند و نیاز به مراجعه به مراکز تعمیرات تخصصی دارند. مهم نیست تا چه حد سعی می‌کنید از این خطاها دوری کنید و مسائل امنیتی را رعایت می‌کنید؛ بالاخره ممکن است این خطاها یک روز به سراغ شما بیایند. اگر در حال حاضر با مشکل شناسایی نشدن کارت حافظه دوربین کنون مواجه شده‌اید، در ادامه همراه ما باشید تا علت‌های بروز این مشکل و راه حل آن را بررسی کنیم.

شناسایی نشدن کارت حافظه دوربین کنون

یکی از رایج‌ترین خطاها در میان تمام مشکلات دوربین کنون، خطای کارت حافظه دوربین کانن است. کارت حافظه محل ثبت و نگهداری تصاویر و فیلم‌های گرفته شده و یکی از تجهیزات جانبی بسیار مهم برای هر عکاس است. از آنجاییکه بیشتر دوربین‌های DSLR بدون حافظه داخلی هستند، در موقعیت‌های حساس که کارت حافظه خوانده نمی‌شود شما را به دردسر می‌اندازند.

با این حال مشکل نخواندن رم دوربین کنون یک مشکل نگران کننده نیست و آسیبی به دوربین وارد نمی‌کند. در بیشتر موارد این مسئله به راحتی حل می‌شود و در موارد خاصی که حل این مشکل کمی سخت‌تر است می‌توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات دوربین کنون نورنگار، به بررسی اساسی و امکان حل شدن این مشکل بپردازید.

کارت حافظه یکی از تجهیزات جانبی بسیار مهم برای هر عکاس است.

علل شناسایی نشدن کارت حافظه دوربین کنون

شناسایی نشدن کارت حافظه دوربین کانن می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد. این مشکلات را می‌توان با بررسی‌های ساده‌ای که خودتان انجام می‌دهید نیز شناسایی کرد. برخی از این مشکلات قابل حل و تعدادی به تعمیر و حتی تعویض نیاز دارند. از علت‌های اصلی شناسایی نشدن کارت حافظه در دوربین کانن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیب فیزیکی کارت حافظه
  • آسیب کارتخوان دوربین
  • ویروسی شدن کارت حافظه
  • اشتباه وارد کردن مموری کارت در درگاه
در بعضی موارد امکان دارد که یک فرمت ساده بتواند مشکل عدم اجرای کارت حافظه را رفع کند.

راه حل‌‌های مشکل عدم شناسایی کارت حافظه کنون

هر کدام از مشکلاتی که در بخش قبل به آن‌ها اشاره شد، راه حل مخصوص به خود را دارند و برای شناسایی اینکه مشکل کارت حافظه شما کدام مورد است نیاز است چند روش شناسایی مختلف را امتحان کنید. در ادامه به هر مورد به صورت جداگانه می‌پردازیم.

آسیب فیزیکی کارت حافظه

ممکن است مشکلی که برای کارت حافظه شما پیش آمده‌است از نوع آسیب فیزیکی به خود کارت حافظه باشد. برای شناسایی این مشکل می‌توانید کارت حافظه را از طریق USB Driver یا درگاه رم به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل کنید. در صورت خوانده نشدن کارت حافظه یا ارور فرمت کردن، امکان آسیب فیزیکی به رم وجود دارد. با این حال از فرمت کردن رم خود بپرهیزید و در اولین فرصت به یک متخصص در زمینه تعمیرات رم مراجعه کنید.

در مواردی امکان دارد که یک فرمت ساده بتواند مشکل عدم اجرای کارت حافظه کنون را رفع کند که گاهی از طریق خود دوربین و گاهی از طریق کامپیوتر انجام می‌شود. با این حال اگر آسیب فیزیکی باشد احتمال برنگشتن کارت حافظه زیاد است و بهتر است به فکر تهیه یک کارت حافظه جدید برای دوربین خود باشید.

آسیب فیزیکی کارت حافظه
ممکن است مشکلی که برای کارت حافظه شما پیش آمده‌است از نوع آسیب فیزیکی به خود کارت حافظه باشد.

آسیب کارتخوان دوربین

نسبت به بقیه علت‌های شناسایی نشدن کارت حافظه دوربین کنون، این علت کمتر شایع است؛ اما دور از انتظار نیست. بر اثر بد وارد کردن مموری کارت یا آسیب فیزیکی دوربین، ممکن است کارتخوان دوربین دچار مشکل شود. با امتحان کردن مموری کارت‌های دیگر روی دوربین می‌توانید از پیش آمدن این ایراد نیز مطلع شوید.

اگر پس از امتحان مموری کارت‌های دیگر که از سالم بودنشان اطمینان دارید، همچنان ارور شناسایی نشدن کارت حافظه برای شما نمایان شد، چاره‌ای وجود ندارد جز اینکه به یک متخصص تعمیر دوربین کانن مراجعه کنید تا با تعمیر کارتخوان، مشکل دوربین شما را حل کند.

شناسایی نشدن کارت حافظه دوربین کنون
بر اثر بد وارد کردن مموری کارت یا آسیب فیزیکی دوربین، ممکن است کارتخوان دوربین دچار مشکل شود.

ویروسی شدن کارت حافظه

گاهی بر اثر اتصال کارت حافظه به یک سیستم ویروسی مانند کامپیوتر یا لپ‌تاپ، ممکن است مموری کارت شما ویروسی شده باشد و مشکل خوانش، شناسایی یا ارور فرمت بدهد. در چنین مواردی می‌توان با مراجعه به یک متخصص از پاک شدن اطلاعات رم تا حد زیادی جلوگیری کرد یا با فرمت کارت حافظه، مشکل ویروسی بودن را حل کرد و بعد با ریکاوری کارت حافظه، فایل‌های پاک شده را برگرداند.

اشتباه وارد کردن مموری کارت در درگاه

در مواردی نیز پیش می‌آید که علت شناسایی نشدن کارت حافظه بسیار ابتدایی و در حد اشتباه وارد کردن مموری کارت باشد. در این صورت با خارج کردن مموری کارت و جا زدن صحیح آن، مشکل شما به راحتی حل می‌شود و نیاز به هزینه خاص و مراجعه به متخصص نیز ندارد.

مشکل شناسایی نشدن کارت حافظه
در مواردی نیز پیش می‌آید که مشکل شناسایی نشدن کارت حافظه به علت اشتباه وارد کردن مموری کارت باشد.

اجتناب از آسیب دیدن کارت حافظه دوربین

علاوه بر اینکه یک عکاس و کاربر دوربین باید از دوربین خود به بهترین شکل مراقبت و نگهداری کند، نگهداری از سایر تجهیزات و ابزار تصویربرداری نیز یک شرط اساسی برای جلوگیری از خسارات است. همانطور که دوربین را نباید در معرض تکان، ضربات شدید و آب قرار داد، برای جلوگیری از آسیب دیدن کارت حافظه نیز باید شرایط نگهداری خاصی را رعایت کرد.

آب دشمن اساسی همه ابزارهای تکنولوژی است. پس حتماً در هنگام خارج کردن و جابه‌جایی کارت حافظه دوربین خود از خشک بودن محل قرار دادن آن اطمینان حاصل کنید. شوک الکتریکی ناگهانی، اتصال به سیستم‌هایی که ناشناس هستند و از ویروسی نبودن آن‌ها اطمینان ندارید، خارج کردن ناگهانی کارت حافظه از دوربین در حال کار و یا قبل از Eject کردن از کامپیوتر یا لپ‌تاپ، عواملی هستند که می‌توانند آسیب‌های غیرقابل برگشت به مموری کارت شما وارد کنند.

همچنین برای حفظ اطلاعات و عکس‌های دوربین، بهتر است بعد از هر پروژه مهم این اطلاعات را به یک سیستم مطمئن، هارد دیسک یا فضای ابری انتقال دهید تا در صورت آسیب دیدن کارت حافظه، تنها خسارت وارده به شما مالی باشد؛ نه از بین رفتن نتیجه یک پروژه پر زحمت.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

دوربین‌ها جزو تجهیزات تکنولوژی محبوبی هستند که امروزه در رده‌های مختلف در بازار یافت می‌شوند. با این حال مانند تمام ابزارهای پیشرفته، دوربین‌ها نیز از آسیب در امان نیستند و به دلایل مختلف ممکن است برای آن‌ها ایراداتی پیش بیاید. دوربین کنون هم با اینکه یکی از بهترین برندهای دوربین عکاسی است، ممکن است گاهی ارور شناسایی نشدن کارت حافظه دوربین کنون را نشان بدهد. مرکز تخصصی تعمیرات دوربین نورنگار با سابقه درخشان و بهره بردن از کارشناسان مجرب، آماده خدمت‌رسانی به شما و تعمیرات تخصصی دوربین کنون شماست.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

2 دیدگاه

  • matin69 گفت:

    درود و مهر
    مقاله خیلی مفید و آموزنده بود. من با خوندن این مقاله،
    اطلاعات زیادی در مورد شناسایی نشدن کارت حافظه دوربین کنون
    به دست آوردم ممنون از مطاب مفیدتون .

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود دوست عزیز
      خوشحالم که مقاله براتون مفید و کاربردی بوده سپاس از ثبت نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *