021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

بهترین ژست های عکس گروهی؛ چطور عکس گروهی خوبی بگیریم؟

بهترین ژست های عکس گروهی؛ چطور عکس گروهی خوبی بگیریم؟

ژست عکس گروهی دو ردیف

یکی از بهترین  ژست عکس های گروهی خلاقانه و جذاب عکس گروهی دو ردیف با اینکه ژستی کلاسیک حساب می‌شود اما همچنان پر طرفدار است. افراد می‌توانند در دو حالت ایستادن و نشستن یا نشستن و لم دادن ژست بگیرند. لازم نیست افراد ایستاده یا نشسته همگی از نظر قد یکسان باشند.

از این ژست می‌توانید برای عکاسی از گروه‌هایی با تعداد افراد زیاد نیز استفاده کنید. در این صورت ممکن است ردیف آخر هم بصورت نشستن روی زمین قرار بگیرند.

[relatedproduct post=”255848″][/relatedproduct]

ژست عکس شام آخر

این ژست از تابلوی معروف شام آخر اثر داوینچی الهام گرفته شده است.

اگر افراد بصورت ایستاده در پشت میز شام قرار بگیرند حس دراماتیک خوبی ایجاد می‌شود. نفر وسط می‌تواند مهم‌ترین فرد گروه باشد و باید مستقیم به دوربین نگاه کند. بهتر است توجه سایر افراد به میز و محتویات آن باشد.

ژست خانواده صمیمی

در عکس جمعی خانوادگی بهتر است با نزدیک هم قرار گرفتن افراد، بر صمیمیت آن‌ها تاکید شود. کمی حرکت افراد می‌تواند شادی و سرزندگی عکس را به نحو چشمگیری افزایش دهد.

ترکیب مثلثی

رعایت قانون نقطه طلایی در عکس‌های دسته جمعی امکان پذیر نیست اما قانون ترکیب بندی مثلثی بهترین روش ترکیب بندی برای این عکس‌هاست. افراد را طوری در کنار هم قرار دهید که پایین تنه‌ آن‌ها عریض‌ترین قسمت عکس بوده و فقط یک نفر در بالاترین نقطه قرار بگیرد.

ژست پلکانی

بهترین روش برای جلوگیری از قرار گرفتن سر افراد بطور یکسان، قرار دادن افراد در سطوح ارتفاعی مختلف است. می‌توانید روی پلکان ایستاده یا بنشینید یا در فضاهای باز از عوامل طبیعی مثل سنگ‌ها یا صخره‌های کوچک استفاده کنید.

از زاویه بالا

اگرچه اجرای این ژست ممکن است برای عکاس مشکل باشد اما نتیجه بسیار رضایت بخش خواهد بود. افراد بایستی همگی به سمت بالا و رو به دوربین نگاه کرده و لبخند بزنند. این زست را می‌توانید هم در فضای بسته و هم در فضای باز اجرا کنید.

از زیباترین ژست‌های گروهی از بالا، ژست قرار دادن سرها در کنار یکدیگر و به شکل دایره‌ای است. این ژست بیشترین حس صمیمیت را در بین افراد نشان می‌دهد.

نور دراماتیک

استفاده از نور طبیعی در فضای بسته می‌تواند حس دراماتیک شدیدی ایجاد کند. کافه‌ها یا استودیوها محل مناسبی برای اجرای این ژست هستند. معمولاً گروه‌های هنری از این ژست برای پوستر تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند.

ژست‌های مفرح

ژست‌های رسمی کارکرد خاص خودشان را دارند اما عکس‌های دسته‌جمعی که با سرور و شادی همراه هستند ارتباط خیلی خوبی با همه مخاطبان برقرار کرده و همیشه خاطره‌انگیز هستند.

ژست نامنظم

نظم در نشستن و ایستادن افراد در عکس‌های گروهی، حالتی جدی و رسمی ایجاد می‌کند و بیشتر برای عکس‌های اداری مناسب است. اما می‌توانید نظم را برهم زده و یک عکس دسته‌جمعی به اصطلاح فی‌البداهه بگیرید. افراد را در ژست گرفتن آزاد بگذارید اما از همه بخواهید با حالت چهره دلخواه و خندان به دوربین نگاه کنند.

ژست‌های خلاقانه

کمی خلاقیت می‌تواند یک عکس گروهی را به یک اثر خاص و بدیع تبدیل کند. هنگام اجرای این گونه ژست‌ها باید به سرعت عمل کنید زیرا حفظ و باقی ماندن در آن‌ها ممکن است مشکل باشد.

 

ژست عکس گروهی همکاران

عکس‌های دسته‌جمعی منحصر به عکس‌های خانوادگی نیستند. افراد همکار، اعضای یک تیم ورزشی، یک گروه موسیقی یا تثاتر سوژه‌های بسیار مناسبی برای عکس‌های گروهی هستند.

بنابر نوع فعالیت می‌توانید از ژست‌های مختلف استفاده کنید. گروه‌های هنری معمولاً از ژست V شکل استفاده کرده و نفر مهم تر در راس جلویی قرار می‌گیرد.

بهتر است از تیم‌های ورزشی در محل تمرین آن‌ها با لباس و وسایل ورزشی عکاسی شود. به عنوان مثال برای عکاسی از اعضای تیم بسکتبال از آن‌ها باید در زمین بازی عکس بگیرید.

همکاران اداری با لباس فُرم یا رسمی می توانند بصورت نیم‌دایره کنارهم قرار گرفته تا احساس همبستگی را در بیننده ایجاد کنند.

سرهای ضربدری

این ژست هم با ترکیب خلاقانه خود جذابیت زیادی ایجاد می‌کند. هماهنگی و هارمونی از خصوصیات ویژه این ژست است.

ژست نیم‌رُخ

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما می‌توانید افراد را به گونه‌ای کنارهم قرار دهید که حالت چهره آن‌ها نیم‌رُخ و به سمت نقطه‌ای مشخص باشد. آین ژست در زمره ژست‌های هنری قرار داشته و بایستی اصول نورپردازی در آن بخوبی رعایت شود. اجرای این ژست در استودیو توصیه می‌شود.

جمعیت زیاد

عکاسی گروهی از تعداد زیاد افراد کار آسانی نیست. برای اینکه همه به خوبی در کادر قرار بگیرند باید از زاویه بالا و لنز واید استفاده کنید. از آنجایی که اندازه صورت افراد در این نوع کادرها، کوچک خواهد شد باید از رزولوشن بالا و لنزهای با کیفیت استفاده کنید.

ژست خانوادگی کلاسیک

جلسه عکاسی خانوادگی را می‌توانید با این ژست آغاز کنید. اعضای خانواده را به نحوی چیدمان کنید که تا حد امکان طبیعی به نظر برسند. والدین را در پُشت کودکان قرار گرفته و می‌توانند دستان خود را بر روی شانه‌های آنان قرار دهند.

آغوش دسته‌جمعی

یکی از زیباترین و اساسی‌ترین ژست عکس گروهی خلاقانه و جذاب ، ژست آغوش دسته جمعی است. این ژست به بهترین شکل ممکن مفهوم خانواده را منتقل می‌کند. چهره‌های خندان و پس زمینه با عمق میدان کم، از عناصر اصلی این ژست است.

عکاسی گروهی و دسته‌جمعی مشکل‌تر از عکاسی انفرادی است زیرا بایستی ژست همه افراد و نحوه قرار‌گرفتن آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد. نمونه‌هایی از ژست عکس گروهی خلاقانه و جذاب در این مقاله ارائه شده می‌تواند راهنمای خوبی برای عکاسی دسته‌جمعی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه