021-7356

چگونه HDR دوربین را فعال کنیم ؟

چگونه HDR دوربین را فعال کنیم ؟

 

عکاسی HDR چیست؟

برای یافتن جواب این سوال پیشنهاد میکنیم مقاله ای  را که قبلا در این مورد نوشته ایم،  مطالعه نمایید. HDR چیست و چه کاربردهایی دارد؟ و اما بعد از آن باید بدانیم  چگونه HDR دوربین را فعال کنیم ؟

 

تنظیمات دوربین HDR

 

زمانی که اصطلاح HDR برای اولین بار روی صحنه آمد، به تکنیکی به نام «براکت کردن» اشاره داشت . این تکنیک با سه بار گرفتن یک عکس ، یکی در طبیعی ترین حالت ، و دو بار دیگر که یکی بیش از حد نوردهی و یکی هم در نور کم هست ، به محدوده دینامیکی وسیع تری دست می یابد . سپس ، نرم افزار ویرایش سه تصویر را با هم ترکیب می کند تا جزئیات را از روشن ترین هایلایت تا تاریک ترین سایه حفظ کند.

HDR یک تکنیک عکاسی است که در صورت استفاده درست، می‌تواند با افزودن جزئیات بیشتر در مناطق روشن و تاریک عکس ، یک اثر بصری ارائه دهد.

 

وقتی اکنون در مورد HDR صحبت می کنیم ، به لطف پیشرفت های اخیر در دوربین های دیجیتال، معنای آن کمی متفاوت است . اکنون بسیاری از دوربین ها دارای تنظیمات HDR داخلی هستند . این بدان معناست که دوربین سه عکس را می گیرد اما فقط نتیجه ترکیب هر سه را به شما نشان می دهد و شما را از کار سخت نجات می دهد.

 

زمان استفاده از HDR

 

به عنوان یک قاعده کلی ، تنظیمات دوربین HDR زمانی مفید است که در متعادل کردن نور عکس مشکل دارید . هنگام عکاسی از منظره، می‌تواند به نشان دادن جزئیات محل برخورد خورشید و همچنین محل سقوط سایه‌ها کمک کند.

 

هنگامی که می خواهید حرکتی را ثبت کنید، مانند عکاسی ورزشی ، از HDR اجتناب کنید . در غیر این صورت، ممکن است با مناطق بسیار روشن یا بسیار تاریک در عکس های خود مواجه شوید . برای بهبود مهارت های عکاسی خود ، می توانید نکات عکس بیشتری دریافت کنید.

 

همچنین می توانید تصاویر خام را به عکس‌های خیره‌کننده تبدیل کنید ، هان کاری که امروز می‌توانید با Adobe Lightroom انجام دهید.

 

چگونه HDR دوربین را فعال کنیم

 

در پاسخ به این سوال که چگونه HDR دوربین را فعال کنیم ،  باید اول بگم قابلیت عکاسی HDR در همه دوربین های کانن وجود ندارد و باید حتما عکس به صورت jpg گرفته شود و داخل برنامه به HDR تبدیل شود.

 

برای عکاسی HDR با دوربین کانن باید وارد تنظیمات شوید و حالت عکاسی را روی jpg بذارید . سپس وارد منو چهارم شوید و گزینه HDR Mode رو پیدا کنید . البته لازم به ذکر است که توی هر دوربین ممکن است جای این گزینه متغیر باشد.

 

چگونه hdr دوربین را فعال سازی کنیم ؟

 

پس از کلیک روی دکمه ست وارد تنظیمات HDR Mode می شوید و بعد گزینه Adjust dyn range رو انتخاب کنید . چهار تا حالت براتون باز میشه که حالت اتوماتیک و حالت های عکاسی از 1 تا 3 استاپ رو براتون میسر می کند.

 

چگونه با hdr دوربین عکاسی کنیم ؟

 

یکی از حالت هارو انتخاب کرده و سپس وارد منوی Continuous HDR شوید . در این قسمت می توانید مشخص کنید که دوربین فقط یک عدد عکس HDR بگیرد یا از زمان زمان انتخاب مود تمامی عکسها به صورد HDR گرفته شود.

 

چگونه hdr دوربین را فعال کنیم و عکس بگیریم ؟

 

گزینه سوم در منو ، Auto Image Align ، در واقعا برای این است که آیا دوربین به صورت اتومات عکس ها را تراز کند یا خیر ؟ که ترجیح ما این است که دوربین خودش تراز را انجام دهد.

 

چگونه hdr دوربین را پیدا کنیم ؟

 

در نهایت پس از درست کردن تنظیمات با زدن دکمه منو میتوانید به صفحه اول بر گردید و شروع به عکاسی HDR کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *