دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

راهنمای خرید دوربین عکاسی؛ کدام دوربین عکاسی بهتر است؟

راهنمای انتخاب
راهنمای خرید دوربین عکاسی؛ کدام دوربین عکاسی بهتر است؟

در هنگام انتخاب و خرید دوربین عکاسی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • نوع دوربین بدون آینه، dslr، کامپکت
  • مدل لنز، انداره سنسور، دیافراگم
  • عمر باتری
  • قابلیت‌های جانبی مانند قدرت فوکوس و منظره‌یاب
  • امکانات و تنظیمات دستی دوربین
  • طراحی بدنه، ارگونومی
  • برند سازنده

وسواس به خرج دادن در خرید دوربین عکاسی اغلب منجر به یک انتخاب خوب می‌شود. اگر به اصطلاح زیروبم بازار را در بیاورید و بتوانید با تحقیق زیاد یک دوربین مناسب تهیه کنید، با خیال راحت می‌توانید تصاویری خلق کنید تا کنون دیده نشده‌اند. هدف شما باید این باشد که با بودجه‌ای که در دست دارید، بهترین و مناسب‌ترین دوربین را بخرید؛ اما بازار دوربین‌های عکاسی بسیار گسترده است و شما با انواع برندها، مدل‌ها و قیمت احاطه شده‌اید و ممکن است نتوانید انتخاب درستی داشته باشید. به همین دلیل، در راهنمای خرید دوربین عکاسی به شما کمک می‌کنیم تا بهترین دوربین را در کمترین زمان انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

آنچه خواهید خواند ...

انواع دوربین‌های عکاسی کدامند؟

دسته بندی انواع دوربین عکاسی شامل دوربین‌های کامپکت، بدون آینه، DSLR و قطع متوسط هستند. دوربین‌های کامپکت سطح پایه هیچ عملکرد پیشرفته‌ای ندارند. این موضوع عمدتاً به این معنی است که نمی‌توانید لنز را تغییر دهید. صادقانه بگوییم، دوربین‌های کامپکت سطح پایه به طور کامل تحت تسلط گوشی همراه هستند، زیرا کاربران ترجیح می‌دهند به جای خرید یک دوربین کامپکت سطح پایه به سراغ آیفون یا سامسونگ بروند. با این حال، اگر به عکاسی علاقه دارید یا به صورت حرفه‌ای در این حوزه کار می‌کنید، انتخاب خود را به چهار دوربین زیر محدود کنید:

دوربین‌های دیجیتال کامپکت پیشرفته

دوربین‌ دیجیتال کامپکت سونی
دوربین‌های RX100 به دلیل کیفیت تصویر عالی، عملکرد کم نور و قابلیت حمل آسان، مورد توجه عکاسان قرار گرفته‌اند. آنها گزینه مناسبی برای عکاسان هر سطحی هستند که به دنبال یک دوربین کامپکت و قدرتمند هستند.

دوربین‌های دیجیتال پیشرفته کامپکت به تمام دوربین‌هایی اشاره دارد که ویژگی‌های کاملاً حرفه‌ای را ارائه می‌دهند، اما همچنان ابعادی جمع و جور دارند و لنز آنها غیر قابل تعویض است به خاطر داشته باشید که اکثر این دوربین‌ها لنزهای زوم دارند، نه لنزهای پرایم! پس کاربرد دوربین محدود خواهد بود. برای مثال، سری ZV-1 یا RX100 سونی نمونه‌هایی از دوربین‌های دیجیتال کامپکت پیشرفته هستند که برای ولاگری، عکسی و تولید محتوای ویدویی عالی هستند.

دوربین‌های بدون آینه (سنسور APSC)

دوربین‌های بدون آینه (سنسور APSC)
دوربین‌های بدون آینه APS-C دارای سنسورهای تصویر بزرگتری نسبت به دوربین‌های کامپکت معمولی هستند که به آنها امکان می‌دهد عکس‌هایی با جزئیات بیشتر و نویز کمتر بگیرند.

ما دوربین‌های بدون آینه (Mirrorless) در دسته محصولاتی قرار می‌دهیم منظره یاب الکترونیکی و لنزهای قابل تعویض داشته باشد. این سبک طراحی به دوربین‌های بدون آینه اجازه می‌دهد تا در مقایسه با مدل‌های DSLR جمع و جورتر و سبک‌تر باشند، در حالی که همچنان تصاویر با کیفیت و امکان استفاده از انواع لنز را می‌دهند. دوربین‌های بدون آینه سطح ابتدایی معمولاً با سنسور APSC ساخته می‌شوند و برای عکاسان مبتدی تا متوسط گزینه خوبی هستند.

دوربین‌های بدون آینه (سنسور Full-Frame)

دوربین‌ بدون آینه نیکون
دوربین‌های بدون آینه فول فریم در مقایسه با دوربین‌های APS-C در نور کم عملکرد بهتری دارند. این امر به دلیل سنسورهای بزرگتر آنهاست که نور بیشتری را جذب می‌کنند.

دوربین حرفه‌ای بدون آینه فول فریم اساساً توانمندترین نوع دوربین موجود در بازار امروز هستند. این دوربین‌ها با ارائه کیفیت تصویر فوق ‌العاده، سرعت و فوکوس خودکار با عملکرد بالا، انتخابی عالی برای عکاسان حرفه‌ای هستند. دوربین‌های بدون آینه از خود حسگر تصویر برای فوکوس و نمایش سریع تصویر در صفحه دیجیتال پشتی یا طریق منظره یاب الکترونیکی استفاده می‌کنند. این دوربین‌ها تنوع زیادی دارند و اکثر برندها آنها را در مدل‌های مختلف تولید می‌کنند.

دوربین‌های DSLR؛ رفلکس تک لنز دیجیتال

دوربین‌ DSLR نیکون
Nikon D7500 یک دوربین dslr APS-C عالی برای عکاسان علاقمند و عکاسان مبتدی است که به دنبال ارتقا از دوربین‌های کامپکت یا مدل‌های مبتدی هستند.

اصطلاح DSLR به تمام دوربین‌هایی اشاره دارد که مشخصه‌های آنها منظره یاب نوری و لنزهای قابل تعویض است. برخی از دوربین‌های DSLR سطح پایه مانند سری Canon Rebel و Nikon D7500 که می‌توان آنها را قیمت مناسبی خریداری کنید. البته دوربین‌های DSLR حرفه‌ای (فول فریم و APSC) توانایی بسیار بالایی دارند. برای کسانی که هنوز مزایای مختلف منظره یاب نوری را ترجیح می‌دهند، دوربین‌های DSLR بهترین گزینه هستند.

راهنمای کامل خرید دوربین DSLR

مقاله مرتبط: راهنمای کامل خرید دوربین DSLR

دوربین‌های دیجیتال با فرمت متوسط ​​(DMF/MFD)

دوربین‌ دیجیتال با فرمت متوسط (DMF/MFD)
اکثر دوربین‌های دیجیتال با فرمت متوسط از لنزهای قابل تعویض استفاده می‌کنند که به شما امکان می‌دهد عکس‌هایی را در انواع مختلف عکاسی بگیرید.

دوربین‌های قطع متوسط یا فرمت متوسط ​​به تمام دوربین‌هایی اطلاق می‌شود که سنسور یا ناحیه تصویری بزرگتر از سنسور فول فریم دارند. آخرین دوربین‌های دیجیتال با فرمت متوسط ​​که قبلاً توسط استودیوهای عکاسی بسیار پیشرفته با صرف هزینه زیاد خریداری می‌شدند، امروز نسبتاً با هزینه کمتری فروخته می‌شوند. سیستم‌ دوربین‌های دیجیتال مدیوم فرمت به نام «فوجی GFX» شناخته می‌شود. این سیستم در سال‌های اخیر توانسته پشتیبانی خود را از انواع لنز افزایش دهد.

تفاوت دوربین بدون آینه با DSLR

تفاوت دوربین بدون آینه با DSLR
حذف آینه به این معنی است که دوربین‌های بدون آینه معمولاً از دوربین‌های DSLR کوچک‌تر و سبک‌تر هستند. این امر آنها را برای حمل در سفر یا عکاسی در فضاهای تنگ آسان‌تر می‌کند.

به طور خاص، هیچ تفاوتی در نحوه عکاسی بین دوربین DSLR و دوربین بدون آینه وجود ندارد. هر دوی آنها از اصول اولیه دیافراگم، سرعت شاتر، ISO و تعادل رنگ سفید استفاده می‌کنند. با این حال، بیایید وارد جزئیات شویم و ببینیم کدام دوربین مناسب ماست.

تفاوت بین DSLR و بدون آینه از نظر اندازه

اولین تفاوت بین دوربین‌های DSLR و بدون آینه اندازه و وزن دو دوربین است. دوربین‌های DSLR بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند، زیرا آینه‌ای در جلوی سنسور دوربین دارند. دوربین‌های بدون آینه کوچکتر و سبک‌تر هستند، زیرا آینه از دوربین جدا شده است. برخی از عکاسان دوربین DSLR را به دلیل اینکه ارگونومی خوب ترجیح می‌دهند. یکی دیگر از مزایای بدنه بزرگتر دوربین‌های DSLR، فضای بیشتر برای انجام تنظیمات دوربین است.

تفاوت بین DSLR و بدون آینه از نظر منظره یاب

یکی از مهمترین تفاوت‌های دوربین بدون آینه و DSLR، منظره یاب است. در یک دوربین DSLR منظره یاب تصویر واقعی است که با چشم غیر مسلح خود می‌بینید. تصویری که در منظره یاب DSLR مشاهده می‌کنید، نوری است که از طریق لنز با آینه به منظره یاب منعکس می‌شود. هیچ پردازشی وجود ندارد و در واقع هیچ نوری به سنسور دوربین برخورد نمی‌کند.

منظره یاب دوربین‌های بدون آینه در واقع یک منظره یاب EVF یا الکترونیکی است. تصویر توسط سنسور گرفته می‌شود (چون آینه‌ای وجود ندارد) و به صورت الکترونیکی به منظره یاب بدون آینه منتقل می‌شود.

تفاوت بین DSLR و بدون آینه از نظر فوکوس

پیشرفت‌های زیادی در فناوری فوکوس دوربین‌های دیجیتال صورت گرفته است. اینجاست که فکر می‌کنیم دوربین بدون آینه نسبت به دوربین DSLR برتری دارد. در دوربین‌های DSLR فوکوس به مناطق خاصی از سنسور تصویر محدود می‌شود، در حالی که در دوربین‌های بدون آینه فوکوس بسیار سریع‌تر و در ناحیه بزرگ‌تری از سنسور انجام می‌شود.

توسعه قابلیت‌هایی مانند ردیابی چشم و تثبیت کننده تصویر چیزی است که باز هم به دوربین بدون آینه مزیت رقابتی بهتری نسبت به دوربین DSLR می‌دهد. اشتباه نکنید! دوربین‌های DSLR قابلیت فوکوس خودکار فوق‌العاده‌ای دارند، اما قابلیتی مانند ردیابی چشم باعث شده است تا دوربین‌های بدون آینه از نظر فناوری یک گام جلوتر از دوربین‌های DSLR باشند.

تفاوت بین DSLR و بدون آینه از نظر عمر باتری

عمر باتری یک عامل کلیدی در بررسی تفاوت بین دوربین DSLR و دوربین بدون آینه است. واقعیت این است که DSLR برنده این نبرد است، به خصوص اگر از صفحه نمایش LCD پشتی استفاده نمی‌کنید. اگر هنگام مشاهده تصویر قبل از گرفتن عکس فقط از منظره یاب در دوربین DSLR استفاده خواهید کرد، پس باتری کمتری مصرف می‌شود.

عکس این موضوع در مورد دوربین‌های بدون آینه صادق است. از آنجایی که دوربین میرورلس باید در واقع تصویر را روی سنسور پردازش کند تا آن تصویر را در منظره یاب یا صفحه LCD مشاهده کنید، حتی قبل از گرفتن عکس از باتری بیشتری استفاده می‌شود. برای درک بهتر این موضوع باید بدانید که دوربین DSLR (هنگام استفاده از منظره یاب) می‌تواند در هر بار شارژ باتری حدود 3 هزار عکس بگیرد. در مقابل دوربین بدون آینه تنها می‌تواند حدود هزار عکس در هر بار شارژ بگیرد. شاید این موضوع چندان مهم به نظر نرسد، اما اگر برای عروسی عکاسی می‌کنید، باتری موضوع مهمی خواهد بود.

مزایای دوربین‌های DSLR با بدون آینه به صورت جدول در زیر آمده است:

مزایای دوربین‌های DSLRمزایای دوربین‌های بدون آینه
انتخاب بزرگتر از لنزهااز نظر اندازه و وزن کوچک
فوکوس خودکار بهتر برای عکاسی سریعقلبلیت‌های ویدیویی بهتر
عمر باتری طولانی‌ترداشتن فناوری‌های بیشتر
اتصال به گوشی هوشمند برای اشتراک گذاری سریع اطلاعاتاتصال به گوشی هوشمند برای اشتراک گذاری سریع اطلاعات
منظره یاب اپتیکال با وضوح و مشاهده بی‌درنگ تصویر بدون هیچ تأخیر یا نویزپیش نمایشی زنده از نوردهی، تعادل رنگ سفید و عمق میدان را قبل از گرفتن عکس

اندازه حسگر دوربین‌های دیجیتال

حسگر یا سنسور دوربین نقش مهمی در کیفیت تصویر ایفا می‌کند. هر سنسور فتوسایت‌های حساس به نور است که تصویر را می‌گیرد. فتوسایت‌ها میلیون‌ها سلول نوری کوچک هستند. هرچه سنسور بزرگتر باشد، اطلاعات بیشتری ثبت می‌کند و عکس‌های دقیق و پویاتری ارائه می‌دهد. پس هنگامی که دوربین خود را ارتقا می‌دهید، بهتر است به جای خرید بدنه به سراغ لنز بروید.

از انواع لنز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سنسورهای فول فریم

  • ابعاد: تقریبا 36 x 24 میلی‌متر
  • معادل: فیلم سنتی 35 میلی‌متری
  • مشخصات: کیفیت تصویر عالی به خصوص در نور کم، عمق میدان کم‌تر، عالی برای پرتره و جلوه‌های هنری، دوربین‌ها و لنزهای بزرگ‌تر، سنگین‌تر و گران‌تر

سنسورهای APS-C

  • ابعاد: تقریباً 22 x 15 میلی‌متر
  • Crop Factor: حدود 1.5 برابر برای نیکون، سونی و فوجی فیلم و 1.6 برابر برای کانون
  • مشخصات: تعادل خوبی بین کیفیت تصویر و اندازه و وزن، مقرون به صرفه‌تر از فول فریم و استفاده در دوربین‌های DSLR و بدون آینه

سنسورهای میکرو چهار سوم (MFT)

  • ابعاد: حدوداً 17.3 x 13 میلی‌متر
  • ضریب برش: 2 برابر
  • مشخصات: دوربین‌ها و لنزهای کوچکتر و سبکتر، عمق میدان خوب برای عکاسی منظره و ماکرو، کیفیت تصویر مناسب

لنزها به طور کلی بر اساس فاصله کانونی و حداکثر دیافراگمشان طبقه بندی می‌شوند. برای مثال، لنز زومf3.5-5.6  با ابعاد 135 x 28 میلی‌متر دارای فاصله کانونی لنز بین 28 تا 135 میلی‌متر و حداکثر دیافراگم f3.5-5.6 است. دیافراگم مانند مردمک چشم انسان عمل می‌کند. هرچه دیافراگم خود را بیشتر باز کنید، نور بیشتری وارد دوربین خود می‌کنید و برعکس، هر چه بیشتر آن را ببندید، نور کمتری وارد می‌شود. بازترین لنز که می‌توانید دیافراگم را باز کنید f3.5 است و این در تنظیم زاویه واید 18 میلی‌متر رخ می‌دهد. وقتی تا 135 میلی‌متر زوم می‌کنید، بازترین دیافراگم f5.6 می‌شود.

تعدادی لنز دوربین
انتخاب لنز مناسب با توجه به کارای دوربین از اهمیت بالایی برخوردار است.

فاصله کانونی و دیافراگم در هر مدل دوربین متفاوت است و شما باید بررسی زیادی انجام دهید. اگر تازه شروع به کار کردید و می‌خواهید در دنیای اعداد و اندازه سنسور سردرگم نشوید، در ادامه یک راهنما را از نظر فاصله کانونی استاندارد برای شما در نظر گرفته‌ایم:

  • برای عکاسی ماکرو از لنز 95 تا 105 میلی‌متر استفاده کنید.
  • برای عکاسی واید از لنز 15 تا 35 میلی‌متر استفاده کنید.
  • برای عکاسی زوم نرمال از لنز 24 تا 70 میلی‌متر استفاده کنید.
  • برای عکاسی تله فوتو از لنز 70 تا 200 میلی‌متر استفاده کنید.

عکاسان ورزشی نیاز به تله فوتو در محدوده 200-400 میلی‌متر دارند. عکاسان منظره از تله فوتو و زوایای واید استفاده می‌کنند که گاهی به 17 میلی‌متر یا بیشتر می‌رسد. پس مهم است نوع کاربرد مورد نظر خود را بررسی کرده و سپس لنز مناسب را تهیه کنید.

خرید دوربین مناسب رابطه مستقیمی کاربرد مورد نظر شما دارد. اگر مبتدی هستید، نیازی نیست خیلی خرج کنید، یک دوربین بدون آینه سطح پایه تا 30 میلیون تومان و ارزان‌تر ممکن است نیاز شما را رفع کند. اگر عکاس حرفه‌ای هستید، دوربین‌های حرفه‌ای با قیمت بالاتر و امکانات بیشتر را در نظر بگیرید.

دسته بندی دوربین‌ها بر چه اساسی انجام می‌شود؟

انواع دوربین های عکاسی
بهترین نوع دوربین برای شما به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. قبل از خرید، مهم است که در مورد انواع مختلف دوربین‌ها و ویژگی‌های آنها تحقیق کنید.

دوربین‌های عکاسی را می‌توان از نظر اندازه سنسور، نوع بدنه، کاربرد مورد نظر و ویژگی‌های دیگر دسته بندی کرد. با این حال، برای راحتی شما دسته بندی کلی دوربین‌های عکاسی در جدول زیر آورده‌ایم:

اندازه سنسورفول فریم، APS-C و میکرو چهار سوم
نوع بدنه دوربینبدون آینه، DSLR و کامپکت
سطح مهارتحرفه‌ای (عکاسی ورزشی، عکاسی محصول، عکاسی حیات وحش) مصرف کننده (استفاده شخصی) تخصصی (عکاسی زیر آب یا مادون قرمز)
ویژگی‌های تکنولوژیکیتعداد مگاپیکسل (وضوح سنسور دوربین) قابلیت‌های ویدئو (4K و 1080P) قابلیت اتصال (Wi-Fi، بلوتوث و غیره) تثبیت‌کننده تصویر ردیابی چشم
سازگاری با لنزدوربین‌های با امکان تعویض لنز دوربین‌های لنز ثابت  
محدوده قیمتدوربین‌های پایه دوربین‌های میان رده دوربین‌های پرچم‌دار
راهنمای خرید دوربین عکاسی برای تازه‌کارها

مقاله مرتبط: راهنمای خرید دوربین عکاسی برای تازه‌کارها

خرید بهترین دوربین‌های عکاسی با بازه قیمتی متفاوت

به دلیل تنوع زیاد دوربین های عکاسی در بازه‌های قمیتی مختلف، دست شما برای انتخاب محصول مناسب باز است. در ادامه به بهترین دوربین‌های عکاسی با بازه قیمتی متفاوت اشاره می‌کنیم:

بهترین دوربین عکاسی بین 300 تا 400 میلیون

دوربین Canon EOS 1D X Mark II
Canon EOS 1D X Mark II یک دوربین DSLR حرفه‌ای است که برای عکاسان و فیلمبرداران با نیازهای پیشرفته طراحی شده است.

بهترین دوربین عکاسی بین 200 تا 300 میلیون

دوربین Canon EOS R5 C
دوربین Canon EOS R5 C یک دوربین بدون آینه قدرتمند با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای است. سنسور وضوح بالا، سیستم فوکوس خودکار پیشرفته و لرزشگیر داخلی آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای عکاسی و فیلمبرداری با کیفیت بالا تبدیل می‌کند.

بهترین دوربین عکاسی بین 100 تا 200 میلیون

دوربین عکاسی فوجی
دوربین Fujifilm X-H2S بدنه‌ای از جنس منیزیم مقاوم در برابر آب و هوا دارد که برای استفاده در شرایط سخت مناسب است.

بهترین دوربین عکاسی بین 50 تا 100 میلیون

دوربین Nikon Z5
دوربین Nikon Z5 با کیت لنز 24-50 میلی‌متر، یک دوربین بدون آینه فول فریم با طیف وسیعی از ویژگی‌ها است که آن را به انتخابی جذاب برای عکاسان در سطوح مختلف مهارت تبدیل می‌کند.

بهترین دوربین عکاسی بین 20 تا 50 میلیون

دوربین Canon EOS M50 Mark II بین 20 تا 50 میلیون
دوربین Canon EOS M50 Mark II با لنز 15-45mm گزینه عالی برای عکاسان مبتدی و علاقمند است که به دنبال دوربینی با کیفیت تصویر عالی، سیستم فوکوس خودکار سریع و فیلمبرداری 4K هستند.
  • دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a6400 body
  • دوربین عکاسی نیکون Nikon CoolPix P950
  • دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M50 Mark II kit 15-45mm white
  • دوربین عکاسی کانن Canon EOS 2000D kit EF-S 18-55mm III
راهنمای خرید دوربین عکاسی اقتصادی

مقاله مرتبط: راهنمای خرید دوربین عکاسی اقتصادی

هنگام خرید دوربین عکاسی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

انواع دوربین عکاسی
دوربین‌های عکاسی در طیف قیمتی گسترده‌ای عرضه می‌شوند. قبل از شروع خرید، باید مشخص کنید که چقدر حاضرید برای یک دوربین هزینه کنید.

قبل از خرید دوربین این سوال را از خود بپرسید که برای چه کاری می‌خواهید از دوربین استفاده کنید. سپس ببینید چقدر بودجه دارید و تا چه میزان می‌توانید برای دوربین هزینه کنید. همچنین نکات مهم زیر را در زمان خرید دوبین عکاسی مناسب در نظر بگیرید:

  • اندازه مگاپیکسل (MP) همان چیزی است که اکثر مردم هنگام خرید دوربین به آن توجه می‌کنند. هرچه MP بالاتر باشد، عکس واضح‌تر به نظر می‌رسد و می‌توانید تصویر را بزرگتر چاپ کنید.
  • ISO اساساً نحوه عملکرد دوربین شما در شرایط کم نور دیکته می‌کند. هرچه این عدد بیشتر باشد، به نور کمتری نیاز خواهید داشت.
  • در نور کم یک سنسور فول فریم با پیکسل‌های کمتر نسبت به سنسورهای کراپ با پیکسل‌های بیشتر، مشکلات کمتری با نویز دیجیتال ایجاد می‌کنند.
  • لنزهای پرایم معمولا کوچک‌تر، سبک‌تر و از نظر کیفیت تصویر بهتر از زوم هستند، اما فاصله کانونی لنزهای پرایم ثابت است.
  • به فریم ریت دوربین توجه کنید، زیرا این عامل به ویژه در عکاسی ورزشی که حرکت‌ها سریع هستند، به شما کمک می‌کند در هر ثانیه عکس‌های بیشتری بگیرید.
  • لنزهای دوربین‌های APC-S روی دوربین‌های فول فریم کار نمی‌کنند، اما لنزهای فول فریم روی هر دو نوع سنسور دوربین کار می‌کنند، اما معمولاً گران‌تر هستند.
  • ویژگی تثبیت کننده تصویر باعث می‌شود تا دوربین بدون لرزش دست‌های شما تصاویر باکیفیت را ایجاد کند. پس این قابلیت توجه کنید.
  • اگر می‌خواهید در هوای بد یا مکان‌های پر از گرد و غبار عکاسی کنید، پول خود را برای دوربینی هزینه‌ای کنید که ضد آب و ضد گرد و غبار باشد.
دوربین عکاسی حرفه‌ای چی بخرم؟ لیست بهترین دوربین‌های حرفه ای

مقاله مرتبط: دوربین عکاسی حرفه‌ای چی بخرم؟ لیست بهترین دوربین‌های حرفه ای

چگونه دوربین عکاسی مناسب خودم را انتخاب کنم؟

ممکن است بپرسید: «چه دوربینی بخرم و مناسب من است؟» در انتخاب دوربین مناسب باید مواردی مانند بودجه و اهداف عکاسی خود را در نظر بگیرید. اگر مبتدی هستید یا به دنبال دوربین برای استفاده معمول می‌گردید، یک دوربین بدون آینه جمع و جور سطح پایه ممکن است ایده آل باشد.

برای کیفیت تصویر بالاتر و تنظیمات بیشتر یک دوربین DSLR یا دوربین بدون آینه میان رده را در نظر بگیرید. اگر هم حرفه‌ای هستید و شغلتان عکاسی است، دوربین‌های فول فریم DSLR یا بدون آینه تخصصی و پیشرفته را خریداری کنید. توصیه می‌کنیم به برند، اندازه سنسور، لنز، فوکوس، تنظیمات دستی، طراحی بدنه و قیمت دوربین عکاسی بیش از ویژگی‌های دیگر توجه داشته باشید.

کلام آخر

خرید دوربین عکاسی یکی از کارهای بسیار لذت بخش است، زیرا می‌توانید لحظاتی ماندگار را ثبت کنید. پس مهم است که به خوبی تحقیق کنید تا بتوانید دوربین مناسب نیازهای خود را بخرید. هدف نهایی این است دوربین مناسب را مطابق با کاربرد و بودجه خود خریداری کنید. توصیه می‌کنیم به سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید تا هم محصول اورجینال بگیرید و هم مشاوره تخصصی به شما داده شود.

تیم تحریریه نورنگار

نویسنده : تیم تحریریه نورنگار

تیم ما متشکل از نویسندگان متخصصی است که اشتیاق زیادی به صنعت تصویربرداری دارند. هدف ما این است که به شما در درک بهتر عکاسی، ارتقای مهارت‌هایتان و الهام‌بخشیدن به خلق آثار هنریتان کمک کنیم.

20 دیدگاه
  • هانیه گفت:

    سلام
    من برای عکاسی خانوادگی تو خونه برای مهمونیا یا مسافرت هام دنبال دوربین عکاسی هستم که وضوح بهتر از دوربین گوشی داشته باشه و تقریبا تا ۳ تومن … پیشنهادی دارید ؟

  • شهرزاد گفت:

    سلام
    من میخام کار عکاسی رو شروع کنم به پرتره و مدلینگ( فضای باز و بسته ) علاقه دارم و میخوام یه دوربینی تهییه کنم که مناسب این کار باشه و قیمتش هم زیر ۵ تومن شما چه مدلی پیشنهاد میکنید؟

    پاسخ دهید

    • مهلا شریفان (کارشناس فروش) گفت:

      در کانن میتوانید دوربین 1300 دی را انتخاب نمایید و در نیکون دوربین دی 3400 اینها اس ال آر هستند با قیمت مناسب که در آینده میتوانید لنزمناسب پرتره هم براشون تهیه نمایید

  • بهرام گفت:

    سلام جرا از عکاسی ورزشی مطالب مفید و کامل ب اشتراک نمیزاریدو ممنون میشم اکر مقاله ای در این رابطه ب اشتراک بگذارید

  • طوطیا گفت:

    برای عکاسی در آتلیه واسه یک تازه کار چ دوربینی را پیشنهاد میدهید ک کارش خوب و قیمتش مناسب باشه؟؟؟

    • مهلا شریفان (کارشناس فروش) گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوربین ابزاری در دست عکاس است مهارت عکاس مهمتر از مدل دوربین است
      به عنوان یک پیشنهاد دوربین 800 دی کانن معرفی میشود
      https://noornegar.com/product/canon-eos-800d-dslr-camera-kit-18-135mm-is-stm/

    • مریم- گفت:

      سلام یک دوربین با قیمت 10تومان برای شروع کار عکاسی مدلینگ و پرتره کدام بهتر است؟ اینم بگم هیچ گونه اطلاعاتی درباره دوربین ندارم و تازه کار هستم میخوام شروع به کار کنم

    • سمیرا توکلی گفت:

      سلام دوربین نو با این قیمت فقط 2000d و 4000d کنون رو می تونید تهیه کنید که بسیار مبتدی هستند

  • ملکا گفت:

    سلام روزتون بخیر
    تا 20.0۰۰،۰۰۰تومان چه دوربینی برای عکاسی در طبیعت پیشنهاد میدهید؟؟ نظر کارشناسهای شما برام مهم تره لطفا راهنمایی کنید.باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط