دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

لوکیشن‌های عکاسی کیش؛ مکان‌های جذاب کیش برای عکس گرفتن

عکاسی گردی
لوکیشن‌های عکاسی کیش؛ مکان‌های جذاب کیش برای عکس گرفتن

محبوب‌ترین جزیره در بین جزایر خلیج فارس قطعاً جزیره کیش است. به خاطر شهرت و محبوبیتی که این جزیره طی سالیان گذشته پیدا کرده، سرمایه‌گذاری‌های کلانی نیز برای توسعه و آبادانی این جزیره صورت گرفته و به همین دلیل این جزیره یکی از پیشرفته‌ترین نقاط کشور با امکانات تفریحی و رفاهی لوکس است. اگر قصد سفر به این جزیره را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما لوکیشن‌های عکاسی کیش را بشناسید. در ادامه مطلب با معرفی زیباترین مکان‌های کیش برای عکاسی، به شما در پیدا کردن بهترین لوکیشن عکاسی کیش کمک می‌کنیم.

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

بهترین ساحل کیش برای عکاسی

قطعاً از اصلی‌ترین لوکیشن‌های عکاسی کیش، سواحل این جزیره هستند. این جزیره که در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار دارد، با ناب‌ترین سواحل و دیدنی‌ترین افق‌ها از این آبی بیکران، بهترین سوژه‌های عکاسی را برای شما فراهم می‌کند. در ادامه به معرفی بهترین سواحل کیش برای عکاسی می‌پردازیم.

ساحل میرمهنا؛ لوکیشن ساحلی تمیز و آرام

این ساحل که در نزدیکی محل زندگی عرب‌ها و بومیان کیش قرار دارد، دنج‌ترین و تمیزترین ساحل کیش نیز محسوب می‌شود و به همین دلیل یکی از مناسب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی کیش است. چشم‌انداز غروب در این ساحل و وجود موجوداتی همچون لاک‌پشت‌ها، مرغان دریایی و لک‌لک‌ها از زیبایی‌های این ساحل است و می‌تواند جلوه خاصی به عکس‌های شما ببخشد.

آدرس: کیش- ضلع شمالی جزیره- بلوار پیامبر (مشاهده روی نقشه)

ساحل میرمهنا

ساحل کشتی یونانی؛ محل به گل نشستن غول هفت تنی

برای همه کسانی که به کیش سفر می‌کنند، یکی از جاذبه‌هایی که حتماً به دیدن آن می‌روند کشتی یونانی است و به همین دلیل ساحل کشتی یونانی در لیست لوکیشن‌های عکاسی کیش قرار گرفته‌است. این کشتی که در سال 1345 و در نزدیکی روستای باغو به گل نشست، از جاذبه‌های محبوب این جزیره است. قطعاً این ساحل یکی از زیباترین چشم‌اندازها را در غروب دارد و برای عکاسی بسیار مناسب و خاص است.

آدرس: کیش- ضلع جنوب غربی جزیره- خیابان غروب کیش- میدان غروب (مشاهده روی نقشه)

ساحل کشتی یونانی

ساحل درختان نارگیل؛ ساحل استوایی کیش

یکی از دیدنی‌ترین لوکیشن‌های عکاسی کیش، ساحل استوایی‌شکل درختان نارگیل است. این ساحل که با وجود درختان نارگیل زیاد شبیه به هیچ ساحلی در کشور نیست، چشم‌انداز زیبایی دارد. در هنگام غروب شگفت‌انگیزترین شات‌ها را می‌توان در این لوکیشن خاص گرفت.

آدرس: کیش- شرق جزیره (مشاهده روی نقشه)

ساحل درختان نارگیل

 بهترین لوکیشن عکاسی در طبیعت کیش

طبیعت کیش تنها محدود به سواحل دریایی نمی‌شود و هر گوشه این جزیره زیبا چیزی برای عرضه دارد. شاید عجیب باشد اما این جزیره در کنار مدرنیته، تاریخی از خود را در طبیعت و درختانش به جا گذاشته که تا به امروز، در کنار تفریحات آبی و گردشگری، همچنان به عنوان لوکیشن‌های عکاسی کیش و جاذبه‌های گردشگری شناخته می‌شوند. برای شناخت این مناطق، ادامه این مقاله را دنبال کنید.

جزیره هندورابی؛ لمس خلیج همیشه فارس

این جزیره که از توابع کیش به حساب می‌آید یک مقصد آرام و به دور از شلوغی برای سپری کردن تعطیلات به حساب می‌آید. این جزیره بکر که جزو خلوت‌ترین جزایر خلیج فارس است، بدون هیچ کوهی یک جزیره مسطح و در عین حال خیال‌انگیز است. روستای هندورابی، قبرستان و مسجد آن از مکان‌های دیدنی این جزیره کوچک هستند. همچنین سواحل و آب زلال و عمق کم آب، این جزیره را به یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی کیش تبدیل کرده‌است.

آدرس: کیش- 28 کیلومتری جزیره کیش

جزیره هندورابی

دره پرتغالی‌ها؛ زیستگاه انجیر معابد کیش

یکی از لوکیشن‌های عکاسی کیش با دیدنی‌های خاص خودش، دره پرتغالی‌ها است. این دره به دلیل جاری بودن آب‌های روان به یک مکان سرسبز و خاص تبدیل شده‌است. در این دره درخت انجیر خاص و قدمت‌دار جزیره وجود دارد که برای بومیان ارزش معنوی زیادی دارد و معتقدند که موجب شانس ساکنان دره طی 600 سال گذشته همین درخت عجیب است. این دره با امکانات تفریحی مناسب، از بهترین بخش‌های کیش برای آشنایی با تاریخچه مردمان آن محسوب می‌شود. عکاسی در کنار بناهای مخروبه و درخت کهن‌سال این دره یک فرصت عالی برای ثبت عکس‌هایی متفاوت است.

آدرس: کیش- ساحل شمالی جزیره- خیابان کرانه (مشاهده روی نقشه)

جزیره پرتغالی ها

 بهترین لوکیشن عکاسی در بناهای دیدنی کیش

با اینکه با پیشرفت سالیان اخیر جزیره کیش، بافت سنتی و بومی این جزیره تقریباً از بین رفته، اما هنوز هم بناهایی تاریخی با قدمت‌هایی از سالیان دور وجود دارند که می‌توانید با بازدید از آن‌ها هم با فرهنگ مردم بومی و هم تاریخچه این جزیره آشنا شوید.

شهر زیرزمینی کاریز؛ لوکیشن عکاسی 2500 ساله

قنات 2500 ساله کیش، یکی از قدیمی‌ترین قنات‌ها و از جالب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی کیش است. همیشه فرصت بازدید از یک مکان با قدمت 2500 ساله برای شما پیش نمی‌آید، پس اگر به این جزیره سفر کردید، به این اثر به جا مانده از مردم خلاق قدیم کیش سر بزنید. این قنات که امروزه کاربرد خود را از سیستم آبرسانی زیرزمینی به یک شهر زیرزمینی برای بازدید گردشگران تغییر داده، با غرفه‌های متعدد و نمایی زیبا، از بناهای دیدنی کیش است.

آدرس: کیش- میدان المپیک- مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کیش (مشاهده روی نقشه)

شهر زیرزمینی

روستای باغو؛ روستای بومیان اصیل

یکی از بخش‌های معدود جزیره کیش که اصالت قدیمی و بافت سنتی و تاریخی خود را حفظ کرده‌است، روستای باغو است. این روستا با وجود مسجد و خانه‌های قدیمی و تاریخی که در آن وجود دارد و همچنین درختان کهن لور، از مکان‌های عکاسی اصیل کیش با بناهای سفیدرنگ و زیبا به حساب می‌آید. با اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی این روستا بهتر می‌توانید با حس و حال زندگی در این منطقه آشنایی پیدا کنید.

آدرس: کیش- خیابان باغو- روستای باغو (مشاهده روی نقشه)

روستای باغو

شهر باستانی حریره؛ بندر تاریخی-تجاری

شهر تاریخی با قدمتی 800 ساله در شمال جزیره کیش، یکی از مناطق تجاری خلیج فارس به حساب می‌آمده است. این شهر که در زمان‌های قدیم به عنوان بندر تجاری بین ایران، چین و هند ارتباط برقرار می‌کرده، در دوره ایلخانی بازسازی شده و بیشتر بناهای آن نیز به این دوره برمیگردد. بناهای قدیمی و تاریخی، این شهر را به یکی از ناب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی کیش بدل کرده است. با اینکه بیشتر این بناها امروزه تخریب شده‌اند اما همچنان آثاری از آن‌ها برای عکاسی وجود دارد.

آدرس: کیش- بلوار میرمهنا- بلوار المپیک- میدان حریره- خیابان کرانه (مشاهده روی نقشه)

شهر باستانی حریره

 بهترین تفریحات کیش برای عکاسی

تجربه تفریحات آبی خاص و متفاوت در کنار لذت بردن از حس خوب دریا، یکی از نکات مثبت جزیره کیش است که در نقاط دیگر ایران نمی‌توان آن را تجربه کرد. اگر شما هم در کنار سفر و عکاسی خود به دنبال تجربه حس هیجان و شادی در این جزیره هستید، تفریحات آبی معرفی شده در زیر را از دست ندهید.

پاراسل؛ تجربه نمایی خاص از دریا

پاراسل یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی جزیره کیش است که اتفاقاً برای عکاسی نیز مناسب است. این تفریح که به صورت آویزان شدن از یک چتر و اتصالش به قایق موتوری و حرکت بر روی دریا است، نمایی خاص و زیبا را برای شما به وجود می‌آورد. البته عکاسی در این حالت غیر ممکن است و می‌توان با نصب دوربین‌های اکشن و ضدآب، ولاگ‌هایی را ضبط کرد یا از طریق نشستن در قایق موتوری، از افرادی که با چتر معلق هستند، عکس گرفت.

این تفریح در ساحل‌های مرجان، سیمرغ، ساحل دامون و ساحل اسکله تفریحی وجود دارد.

پاراسل

پدل بورد؛ تجربه ایستادن روی آب

یکی از جالب‌ترین و خاص‌ترین تفریحات جزیره کیش پدل بورد است. این تفریح ک برخلاف سایرین، سرعت زیادی ندارد، به صورت پارو زدن در حالت ایستاده روی یک تخته محکم است. اگر از تعادل بدنی خود و احتمال نیانداختن دوربین خود در آب اطمینان دارید، تجربه حس خوب این تفریح و دید بی‌نظیری که به شما برای عکاسی می‌دهد، بسیار خاص و کم سابقه است. می‌توانید برای اطمینان دوربین را روی لباستان نصب کنید یا از فرد دیگری بخواهید از شما در حین پارو زدن عکس بگیرد.

این تفریح نیز در سواحل معروف این جزیره یعنی ساحل اسکله تفریحی و دامون موجود است.

پدل بورد

گشت دریایی؛ عکاسی روی آب

گشت دریایی یکی از بهترین تفریحات جزیره کیش است که امکان عکاسی و لذت بردن از زیبایی‌های خلیج فارس را بیشتر از هر تفریحی برای شما فراهم می‌کند. به دل دریا زدن روی آب‌های نیلگون خلیج فارس با یک قایق خصوصی و ناخدا همان چیزی است که برای ثبت عکس‌های رویایی به آن نیاز دارید.

ساحل اسکله تفریحی یکی از سواحل ارائه‌دهنده این تفریح است.

 بهترین پارک‌های کیش برای عکاسی

آبی خیال انگیز خلیج فارس در کنار پارک‌های زیبا و خاص کیش، مناطق گردشگری این جزیره را به یک تور کامل با هر آن چیزی که فکر می‌کنید بدل کرده است. اگر پس از یک گردش و تفریح پر هیجان در جزیره به دنبال آرامش و تجربیات خاص و جدید عکاسی می‌گردید، لوکیشن عکاسی پارک‌های کیش را از دست ندهید.

پارک دلفین‌ها؛ اولین پارک دلفین ایران

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش مجموعه پارک دلفین است. در این مجموعه علاوه بر دلفین‌ها حیوانات دیگری همچون پنگوئن، شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی نیز وجود دارد و این مکان را به یکی از لوکیشن‌های عکاسی کیش با جلوه‌هایی خاص بدل کرده است. باغ پرندگان و آکواریوم آب شور این پارک از دیگر جاذبه‌های گردشگری و زیبای آن است که می‌تواند مکان جالبی به خصوص برای عکس گرفتن از بچه‌ها باشد.

آدرس: کیش- خیابان جهان- جنب پارک نیلوفر- مجموعه پارک دلفین کیش (مشاهده روی نقشه)

پارک دلفین ها

پارک ساحلی مرد ماهیگیر؛ ساحل قلعه‌های شنی

این پارک ساحلی با مجسمه دوازده متری مرد ماهیگیر یکی از پرطرفدارترین لوکیشن‌های عکاسی کیش است. در این پارک ساحلی علاوه بر وجود درختان زیبا و بومی آن یعنی نخل، گز، هور ایرانی و کنار، مرکز تخصصی غواصی نیز وجود دارد که می‌توانید دنیای زیر آب را رصد کنید. یکی از ساحل‌های محبوب برای ساخت قلعه شنی همین ساحل مرد ماهیگیر است به طوری که در هر ساعتی به این پارک ساحلی سر بزنید، افرادی را در حال ساخت قلعه و آثار شنی می‌بینید.

آدرس: کیش- بین اسکله تفریحی و پلاژ آقایان- انتهای بلوار ساحل- نزدیک به ساختمان قدیمی کازینو (مشاهده روی نقشه)

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

پارک آبشار؛ پارک مدیترانه‌ای

پارک آبشار کیش با ظاهری متفاوت از باقی لوکیشن‌های عکاسی کیش، یک پارک با ساختاری مدیترانه‌ای است. در فضای این پارک از درختان و پوشش گیاهی خاص و متفاوتی استفاده شده‌است که ترکیب آن‌ها با آبشار و فواره‌های پارک، پله‌ها و صخره‌ها و همچنین نورپردازی زیبای این پارک در شب، موقعیت‌های عکاسی متفاوتی را برای شما فراهم می‌کند.

آدرس: کیش- بلوار فردوسی- روبروی پارک هنگام (مشاهده روی نقشه)

پارک آبشار

 لوکیشن عکاسی در کافه و رستوران‌های کیش

هیچ سفری بدون کافه‌گردی و سر زدن به رستوران‌های مختلف صفا ندارد. حال اگر این رستوران‌ها چشم اندازهای خاص و زیبایی نیز داشته باشند که بتوان به عنوان لوکیشن‌های عکاسی از آن‌ها یاد کرد، تجربه‌ای شیرین‌تر برای هرکسی به جا خواهد گذاشت. اگر اهل کافه‌گردی هستید و می‌خواهید در سفرهای آینده خود به جزیره زیبای کیش از غذاهای خوشمزه و منوهای متنوع لذت ببرید، لیست کافه‌های این مقاله را از دست ندهید.

کافه دامون؛ خرید با یک فنجان قهوه

اگر به دنبال یک کافه بعد از خرید و پاساژگردی در کیش می‌گردید، بهترین مقصد برای شما کافه دامون است. این کافه که در مرکز خرید دامون واقع شده است، با چیدمانی خاص و مدرن، منویی بسیار متنوع از انواع غذاهای ایرانی و بین الملل تا نوشیدنی‌های بسیار دارد و یک کافه با فضایی مدرن در لیست لوکیشن‌های عکاسی کیش است.

آدرس: کیش- مرکز خرید دامون- طبقه دوم- کافه دامون (مشاهده روی نقشه)

کافه دامون

کافه ترنج؛ زیباترین چشم انداز به خلیج

یکی از کافه‌های لاکچری جزیره کیش با چشم‌اندازی خاص به خلیج فارس، کافه ترنج است. این کافه که در هتل ترنج کیش واقع شده است، با سرو انواع غذاها و نوشیدنی‌ها، با منوی کافه‌ای جذاب، یک فضای خاص و دید زیبا را برای عکاسی شما فراهم می‌کند و بهترین کافه در لیست لوکیشن‌های عکاسی کیش است.

آدرس: کیش- جاده جهان- بعد از میدان جاسک- هتل ترنج- کافه ترنج (مشاهده روی نقشه)

کافه ترنج

کافه مارینا؛ لوکس و جذاب

یکی از لوکس‌ترین لوکیشن‌های عکاسی کیش کافه مارینا است. این کافه با طراحی خاص و جذابی که دارد و با فضای مدرن داخلی و واقع شدن در کنار تفریحات دریایی، یک تیر و سه نشان تفریح و عکاسی و لذت بردن از آرامش را برای شما فراهم می‌کند. با اینکه منوی این کافه تا حدودی گران است اما کیفیت سرویس بالای آن، شما را از هر نظر راضی خواهد کرد. نمای دریایی این کافه می‌تواند یک موقعیت عکاسی خوب را نیز برای شما فراهم کند.

آدرس: کیش- بلوار مرجان- مرجان 7- کافه مارینا کیش

کافه مارینا

 برای عکس گرفتن در لوکیشن‌های عکاسی کیش باید بدانید

  • به دلیل تابش تیز آفتاب در این جزیره احتمال آسیب به دوربین شما وجود دارد پس با استفاده از فیلتر لنز UV از این اتفاق جلوگیری کنید.
  • عکاسی در ساعات نزدیک به غروب و طلوع آفتاب در این جزیره، بهترین انتخاب است.
  • چون بیشتر تفریحات این جزیره از نوع آبی هستند، احتمال آب‌خوردگی دوربین بسیار بالاست، پس در استفاده از دوربین خود دقت کنید.
  • به همراه داشتن سه پایه در عکاسی به شما بیشترین کمک را خواهد کرد، پس در لیست تجهیزات خود سه پایه را حتماً لحاظ کنید.
  • با استفاده از قانون یک سوم، مکان قرارگیری سوژه خود را در ناحیه درست تنظیم کرده و سپس عکاسی کنید.
  • بهتر است در هنگام عکاسی در این جزیره با استفاده از یک سایه‌بان یا قرار گرفتن در سایه عکس‌های خود را بگیرید تا دید و نتیجه بهتری داشته باشید.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

گوشه و کنار ایران پر از جاذبه‌های خاص و منحصر به فرد است. حتی جزایر دور افتاده کشور در دل خلیج فارس نیز زیبایی‌های شگرف خود را دارند و شما را به گشت‌وگذار در دل این شگفتی‌ها دعوت می‌کنند. لوکیشن‌های عکاسی کیش و تک تک نقاط دیدنی این جزیره، مدرکی مستند بر این موضوع هستند که به هر کجای ایران که سر بزنید، طبیعت و تاریخ به شما خوشامد می‌گویند. اگر شما هم تجربه‌ای از عکاسی در کیش دارید، در بخش نظرات با دیگر علاقه‌مندان به عکاسی و ایران‌گردی در میان بگذارید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط