021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

30 ایده جالب برای ژست عکس مادر و دختر

30 ایده جالب برای ژست عکس مادر و دختر

عکاسی در یک پیک‌نیک دو نفره

یک پیک‌نیک کوچک با میوه، شیرینی و نوشیدنی یک گزینه عالی برای عکاسی است. برای داشتن یک عکس عالی در چنین فضایی داشتن یک زیرانداز قشنگ با یک سبد پیک‌نیک مطمئناً آلبوم خانوادگی شما را زیبا می‌کند. ایستاده، نشسته یا دراز کشیده فرقی ندارد، یک ژست راحت انتخاب کنید و از عکاسی لذت ببرید! البته یادتان نرود که برای عکاسی در فضای باز، قوانین عکاسی در ساعت طلایی روز را رعایت کنید.

عکاسی در یک پیک‌نیک دو نفره

عکاسی خیابانی مادر و دختر

یک ژست عکس مادر و دختر جذاب که می‌تواند تا سال‌های سال برای شما خاطره‌انگیز باشد، عکسی کنار کافه‌های خیابانی یا هنگام عصر در نور خیابان است. می‌توانید کنار فواره‌ها یا مجسمه‌های نفیس عکس بگیرید. برای جذاب‌تر شدن چنین ژستی بهتر است که مادر و دختر لباس‌های مدرن تضاد بپوشند تا تضاد زیبا و چشم‌نوازی در کنار ساختمان‌ها و مجسمه‌های قدیمی ایجاد کند.

عکاسی خیابانی مادر و دختر

کنار آب یا دریا

آب همیشه نماد پاکی و آرامش است و یکی از مکان‌های عالی برای عکاسی، کنار دریا و چشمه است. ژست عکاسی مادر و دختر در این مکان می‌تواند متنوع باشد از آب‌بازی گرفته تا آفتاب گرفتن در ساحل؛ غروب نیز برای عکاسی به‌ویژه کنار دریا گزینه خوبی است. برای مشاهده ایده های بیشتر در خصوص ژست عکاسی کنار دریا، روی لینک کلیک کنید.

عکاسی کنار آب یا دریا

عکس با لباس ست مادر و دختر

ژست‌های زیادی برای عکاسی مادر و دختر هست اما پوشیدن لباس‌های ست و حالت بدن یکسان محبوب‌ترین گزینه است. با این ایده می‌تواند هم در آتلیه و هم در خانه و یا در طبیعت عکس بگیرید.

عکس با لباس ست مادر و دختر

در حال آشپزی

آشپزی شبیه یک ماجراجویی جذاب است و چه چیزی بهتر از اینکه با دختران خود در حال آشپزی عکس بگیرید. ژست‌های مختلفی هم می‌توانید بگیرید مثل پاشیدن آرد به هم، تست غذا کنار هم و مواردی ازاین‌دست. تنوع رنگ مواد غذایی عکس شما را جذاب‌تر هم خواهد کرد.

ژست عکس مادر و دختر در حال آشپزی

هنگام خرید

نمی‌توان انکار کرد که خرید یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها برای خانم‌هاست. بهتر است دختر خود را در خرید با خود همراه کرده و در یک مرکز خرید با لیوان قهوه در دست یا بسته‌های خرید عکاسی کنید. فقط باید در انتخاب لباس دقت لازم را داشته باشید. نیازی به‌همراه‌داشتن عکاس حرفه‌ای هم نیست، می‌توانید با گوشی خود هم حرفه‌ای عکس بگیرد.

عکس هنگام خرید مادر دختری

عکس سیاه‌وسفید

یکی از خاطره‌انگیزترین عکس‌ها در آلبوم‌های خانوادگی، عکس‌های سیاه‌وسفید و است و چه‌بهتر که با دختر خود یک عکس سیاه‌وسفید داشته باشید. حس نوستالژیک این عکس‌ها بسیار خوشایند است و همیشه در خاطر شما می‌ماند.

عکس سیاه‌وسفید مادر و دختر

مادر و دختر در حالت خواب

هنگامی که دختر شما روی پایتان به‌خواب‌رفته زمان مناسبی برای ثبت یک عکس ایده‌آل است. مزیت این ژست عکس مادر و دختر این است که برای مدل‌های هر سنی مناسب هستند. اگر از نوزادان تازه‌متولدشده و کودکان خردسال عکاسی می‌‌کنید، می‌توانید عکس‌های خانوادگی پرتره را با یک نوزاد خوابیده در آغوش مادر بگیرید. اگر دخترتان بزرگ‌تر است، هنگامی که مادر موهای او را نوازش می‌کند و سر دختر روی پا مادر است، عکسی گرم را به شما هدیه خواهد داد.

عکس مادر و دختر در حالت خواب

پرتره

عکاسی پرتره یک ژست عکاسی مادر و دختر محبوب است. می‌توانید صورت خود را به هم بچسبانید و از نزدیک عکس بگیرید تا زیبایی و شباهت صورت شما و مادرتان به‌خوبی نشان داده شود.

عکاسی پرتره مادر و دختری

عکس مادر و دختری از چند نسل

یک ژست مادر و دختری محبوب دیگر این است که مادر و دختر و مادربزرگ در کنار هم عکسی جذاب از سه نسل را ثبت کنند.

عکس مادر و دختری از چند نسل

در حالت دوچرخه‌سواری

عکاسی هنگام دوچرخه‌سواری نیازی به ترفندهای پیچیده ندارد و کافی است یک دوچرخه دوتایی انتخاب کرده و با دختر خود سوار آن شوید. عکس در این حالت بسیار زیبا خواهد بود.

ژست عکاسی در حالت دوچرخه‌سواری

ژست عکاسی مادر و دختر در خانه

وسایل اصلی برای عکاسی چنین ژست عکس مادر و دختری عبارت‌اند از: یک پتوی مخملی، یک لیوان هات چاکلت، جوراب بافتنی و مادر و دختری که آلبوم عکس خانواده را نگاه می‌کنند.

عکاسی مادر و دختر در خانه

آغوش مهربان

هیچ ژستی برای عکاسی از والدین و فرزندان نمی‌تواند مانند آغوش کشیدن هم نشان‌دهنده عشق و مراقبت باشد. یک بغل آرام، نگاه محبت‌آمیز به هم لبخند ملیح برای عکس‌برداری خانوادگی عالی است.

آغوش مهربان

مادر و دختر در پارک

یکی از مکان‌های جذاب برای ژست عکس مادر و دختری، پارک است. می‌توانید دست دختران خود را گرفته و در هوا بچرخانید. یا در زمین بازی هنگامی که او را در تاب هل می‌دهید عکسی جذاب ثبت کنید. حتی می‌توانید خود سوار تاب شوید و فرزندتان شما را هل بدهد.

عکاسی از مادر و دختر در پارک

ژست عکس در فصل‌ زمستان

برای تنوع بخشیدن به عکس‌های آلبوم خانوادگی خود در یک مکان مشخص در فصل‌های مختلف عکاسی کرده و آنها را کنار هم بچینید. در این میان عکس‌های زمستانی هم جذابیت خاص خود را دارند.

عکاسی در فصل‌های مختلف سال

در حال بستنی خوردن

والدین اغلب هنگام پیاده‌روی برای کودکان بستنی می‌خرند و این می‌تواند ایده خوبی برای عکاسی از مادر و دختر باشد. البته فراموش نکنید که عکاسی از بستنی یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌های عکاسان است، چون سریع ذوب می‌شود، پس بهتر است عکس خود را سریع بگیرید.

عکاسی از مادر و دختر در حال بستنی خوردن

ژست پچ پچ کردن

بدون شک، مادر و دختر هم‌سفران ایده‌آل در مسیر زندگی هستند. بااین‌حال، مادر می‌تواند فراتر از نقش مادرانگی یک دوست، یک معلم، یک آشپز عالی، یک طراح مد و خیاط شگفت‌انگیز، یک گریمور و البته یک مشاور خوب باشد؛ بنابراین، ژست عکس مادر و دختری که رازی را با او به اشتراک می‌گذارد نماد این اعتماد و پیوند قوی است.

نجوای اسرار در گوش هم

بازسازی عکس از گذشته

تقلید ساده از یک عکس از دوران کودکی که مادر و دختری سال‌ها پیش آن را گرفته‌اند، ترند این روزها برای عکاسی شده است. مهم است برای چنین عکسی احساسات و حالات یکسانی صورتی با عکس قدیمی داشته و سعی کنید شبیه همان عکس لباس بپوشید. چنین عکس‌هایی که در یک قاب عکس کلاژ قرار می‌گیرند، به یک دکوراسیون خاص برای هر خانه تبدیل می‌شوند.

بازسازی عکس از گذشته

ژست روز فارغ‌التحصیلی

جشن فارغ‌التحصیلی یکی از بهترین روزها برای عکس گرفتن دختر و مادر در کنار هم است. حتی می‌توانید برای زیباتر شدن این عکس شما هم لباس فارغ‌التحصیلی به تن کنید و هنگام پرتاب کلاه به آسمان یک عکس جذاب بگیرید.

عکاسی در روز فارغ‌التحصیلی

ژست عکس مادر و دختری در اتاق‌خواب

تختخواب مادر و زمانی که دختر را در آغوش دارد یا مشغول مرتب کردن موهای او روی تخت است یک ژست عالی برای عکاسی است.

ژست عکس مادر و دختری در اتاق‌خواب

عکس در طبیعت

یکی ژست عکس مادر و دختری زیبا، نشستن روی اسکله یا یک پل و یا راه‌رفتن روی ریل قطار و عکس گرفتن از پشت سر است. می‌توانید در همان حالت رو به دوربین هم برگردید و عکس خود را با یک لبخند زیبا ماندگار کنید. برای آشنایی بیشتر با ژست های عکاسی در طبیعیت، به مقاله آموزشی مجله نورنگار مراجعه کنید.

عکس از پشت سر در طبیعت

در هنگام خوردن غذا یا نوشیدنی

یکی از کارهایی که مادران به‌صورت روتین انجام می‌دهند غذا دادن به کودکان است، چه چیزی بهتر از اینکه این حس و این حالت را در یک قاب ثبت کنید.

عکس در هنگام خوردن غذا یا نوشیدنی

عکاسی در حین کاشتن گیاهان و یا آب دادن به آنها

اگر در خانه خود گلدان‌های زیادی و یا باغچه دارید، هنگام آب دادن به گلدان‌ها یا تعویض خاک آنها، حتی زمانی که خاک باغچه را زیرورو می‌کنید تا یک گیاه جدید بکارید، زمان خوبی برای عکاسی است.

فرزند روی شانه‌های مادر

والدین اغلب در لحظه‌های شاد یا برای سرگرم‌کردن کودکان خود آنها را قلمدوش می‌کنند. این لحظه یک ژست مادر و دختری صمیم و شاد مناسبی برای عکاسی است.

قرارگرفتن روی شانه‌های مادر

تمیزکاری دو نفره

اگر از آن دخترانی دارید که در کارهای خانه به شما کمک می‌کند، جارو می‌کشد یا شیشه‌ها تمیز می‌کنند بهتر است در همین حالت یک عکس خلاقانه از خودتان بگیرید.

تمیزکاری دو نفره

بلندکردن و روی هوا گرفتن

یکی از جذاب‌ترین و شاید پرخطرترین ژست‌های عکاسی از مادر و دختر، بلندکردن و روی هوا گرفتن کودک در هوا است. اگر حوصله و توان کافی برای انجام این ژست را دارید، برای متفاوت بودن از دیگران حتماً آن را امتحان کنید.

بلندکردن و روی هوا گرفتن

6 دیدگاه

  • taheri23 گفت:

    دوستان عزیز
    برای عکاسی چهره چه نوع لنز و دوربینی مناسبه ممنون میشم راهنمایی کنید؟

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      دوست عزیز به نظر من برای عکاسی چهره، انتخاب لنز با طول کانونی متوسط
      (مثل 50mm یا 85mm) بر روی یک دوربین dslr یا mirrorless
      با حسگر بزرگ پیشنهاد می‌شود. این لنزها به خوبی جزئیات صورت
      را ثبت کرده و توانایی ایجاد زمینه پس‌زمینه با افتتاحیه باز را دارند،
      که باعث جلوه‌ی زیباتر چهره مدل می‌شود.

  • soheili6336 گفت:

    سلام وقت بخیر
    من تازه کار عکاسی رو شروع کردم خیلی به کارم اومد
    ممنون از سایت نورنگار

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سلام دوست عزیز نورنگاری
      خوشحالم که مطالب براتون مفید بوده سپاس از توجه شما! 🙏🌹ا

  • saeidi23 گفت:

    درود
    مطالبتون بسیار عالی و کاربردی بود

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود دوست عزیز
      ممنون از حسن توجه شما 🙏🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه