021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

20 ژست عکاسی کنار دریا؛ چگونه لب دریا عکس بگیریم؟

20 ژست عکاسی کنار دریا؛ چگونه لب دریا عکس بگیریم؟

دریا و ساحل آن یکی از بهترین لوکیشن‌هایی هستند که هر شخصی برای عکاسی می‌تواند انتخاب کند. مهم نیست عکس‌های یک نفره دخترانه یا عکس‌های عاشقانه و حتی خانوادگی بگیرید، بلکه منظره ساحل و تلاقی دریا و آسمان بهترین جلوه‌ طبیعی است که می‌توانید برای خاطره‌انگیزترین خاطراتتان انتخاب کنید. اگر شما هم به دنبال یک راهنما برای گرفتن عکس‌های خاص خود کنار دریا و ژست عکاسی کنار دریا هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

20 ژست متفاوت برای عکاسی کنار دریا و ساحل

ژست‌ها و ترندهای عکاسی در طول زمان تغییرات زیادی داشته‌اند و به تازگی حتی با سرعت بیشتری در حال تغییر هستند. با این حال ژست‌هایی وجود دارند که از سالیان بسیار دور بین عکاسان محبوب بوده‌اند و همچنان نیز بهترین شات‌های هر عکاسی را به خود اختصاص می‌دهند.

از بهترین انتخاب‌های هر عکاس برای ثبت تصاویر خاص و جذاب، گرفتن ژست عکاسی کنار دریا به عنوان پارادوکسی از آرامش و خروش و تلاطم در کنار یکدیگر است. اگر شما هم به دنبال ژست زیبا و خاص عکاسی در کنار دریا هستید و علاقه‌مندید تا مدت زمان زیادی از دیدن عکس‌های خاطره‌انگیز کنار ساحل خود لذت ببرید، حتماً این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

ژست پشت به دوربین

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند عکس‌هایی داشته باشند که بیشتر حس و حال محیط اطراف را منتقل کند و کمتر روی چهره‌شان فوکوس شود. برای چنین افرادی قطعاً عکس‌های بدون چهره بهترین گزینه است. نمای پشتی افراد زمانی که رو به دریا ایستاده‌اند به گونه‌ای که انگار در عمیق‌ترین افکار خود به سر برده، در دنیای اطراف و آبی بیکران دریا غرق شده‌اند، یک ژست عکاسی محبوب و ترند برای کنار دریا است. چه در حالت نشسته روی شن یا صخره و حتی ایستاده و رو به خورشید در حال غروب، عمیق‌ترین احساسات افراد حتی بدون مشخص بودن چهره‌شان و تنها با اکت بدن و تناسب فضا با حال و هوای دریا به راحتی منتقل می‌شود.

ژست عکاسی کنار دریا پشت به دوربین
رو به دریا و پشت به دوربین بایستید به گونه‌ای که انگار در عمیق‌ترین افکار خود به سر می‌برید، این یک ژست عکاسی محبوب و ترند برای کنار دریا است.

ژست دویدن در خط ساحلی

بودن کنار دریا و لب ساحل همیشه شادترین خاطرات افراد را در هر سن و سالی می‌سازد. در پس خاطرات همه ما احساس شادی در اولین قدمی که بر ساحل دریا گذاشته‌ایم، همیشه پررنگ است. اگر شما هم به دنبال یک ژست مناسب عکاسی در کنار دریا هستید که منتقل‌کننده این شادی باشد، می‌توانید با دویدن در خط ساحلی یا به سمت دریا، این حس خوب را به مخاطب هم القا کنید.

ژست عکاسی ساحل در حال دویدن
یکی از انواع ژست عکاسی کنار دریا ،عکاسی از سوژه در حال دویدن در خط ساحلی است.

ژست بازی با شن

هیچ قانون خاصی درباره اینکه بازی کردن با شن و ساختن قلعه شنی خاص کودکان است وجود ندارد. اگر روحیه هنری و خلاقانه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم برای ژست عکاسی کنار دریای شمال حتماً بازی با شن را امتحان کنید. علاوه بر حس خوبی که از نوستالژی خاطرات کودکی به شما دست می‌دهد، شات‌های متفاوتی نیز خواهید داشت. این ژست عکاسی کنار دریا برای همه سنین می‌تواند جذاب باشد.

ژست عکاسی کنار بازی با شن
به شما پیشنهاد میکنیم برای ژست عکاسی کنار دریا حتماً بازی با شن را امتحان کنید.

ژست با ماشین کنار دریا

اینکه بیشتر آقایان عاشق عکس گرفتن با ماشین در هر مکان و موقعیتی هستند یک واقعیت غیرقابل انکار است. پس اگر ساحل به قدری خلوت است که فضای بزرگی برای برپایی لوکیشن دارید، می‌توانید با استفاده از یک ماشین هم تنوع بیشتری به عکس‌های لب دریای خود بدهید و هم فضایی مردانه‌تر را بازسازی کنید که بهترین ژست مردانه کنار دریا نیز به حساب می‌آید. البته این ژست مخصوص آقایان نیست و مانند عکسی که اینجا می‌بینید، خانم‌ها هم می‌توانند تصاویر جذابی با این ایده بگیرند.

ژست عکاسی با ماشین کنار دریا
با استفاده از یک ماشین تنوع بیشتری به عکس‌های لب دریای خود بدهید.

ژست دوستانه پرواز در ساحل

یکی از شادترین ژست‌هایی که می‌توانید با دوست خود لب ساحل بگیرید، ژست پریدن و معلق ماندن در هوا است. این ژست که محدود به هیچ جنسیت یا سن و سالی نیست، یک ژست عکاسی دوست داشتنی است، به صورتی که همزمان بهترین خاطرات مشترک را ثبت می‌کنید و در تلاشید تا با پریدن در مناسب‌ترین زمان، یک شات دقیق داشته باشید. بدون شک در هنگام گرفتن این ژست عکاسی لب دریا، بیشترین خنده‌های سفر خود را خواهید داشت.

یکی از شادترین ژست‌هایی که می‌توانید با دوست خود لب ساحل بگیرید، ژست پریدن و معلق ماندن در هوا است.

ژست سایه عکس دونفره لب دریا

اگر در یک روز آفتابی به کنار دریا رفته‌اید حتما ژست سایه دو نفره را امتحان کنید. به اشتراک گذاشتن چهره در فضای مجازی برای بسیاری از افراد یک چالش است در حالی که علاقه‌مند به اشتراک گذاشتن روزمرگی خود هستند. اگر شما هم از این دست افراد هستید می‌توانید با دوست یا پارتنر خود ژست‌‌های عکس کنار دریا دونفره مختلفی از جمله ساختن قلب مشترک را امتحان کنید و از سایه خود عکس بگیرید و شاتی متفاوت داشته باشید.

اگر در یک روز آفتابی به کنار دریا رفته‌اید حتما ژست سایه دو نفره را امتحان کنید.

پیک‌نیک لب دریا

با یک زیرانداز و سبد خوراکی می‌توان ژست‌های زیادی را برای عکاسی دو نفره کنار دریا ساخت. دراز کشیدن روی زیرانداز در حالی که سر بر پای همراه خود گذاشته‌اید یک ژست عکاسی کنار دریا دونفره خاص است. همچنین خیره شدن به سمت دریا زمانی که به هم تکیه داده‌اید یا حتی در حال خوردن میوه یا خوراکی هستید و خنده‌هایی از جنس شادی خالص را با هم به اشتراک می‌گذارید، از دیگر آپشن‌های شما برای این ژست عکاسی دونفره لب ساحل است. ایده پیک نیک کنار دریا به عنوان یک ژست دخترانه یک نفره هم می‌تواند جذاب باشد.

عکاسی پیک‌نیک لب دریا
با یک زیرانداز و سبد خوراکی می‌توان ژست‌های زیادی را برای عکاسی حرفه ای کنار دریا ثبت کرد.

ژست بازی با کودک خود

اگر پدر یا مادر هستید و می‌خواهید یک عکس دونفره با دلبند خود داشته باشید، بهترین ژست‌ها در هنگام بازی کردن شما با فرزندتان خلق می‌شوند. خنده و شادی واقعی که در آن لحظات به اشتراک می‌گذارید، زیباترین خاطرات آینده هر دوی شما خواهد بود. این ژست عکاسی کنار دریا می‌تواند بازی با شن و ساختن قلعه شنی دونفره، دویدن به دنبال فرزند خود، آب بازی در دریا و حتی بغل کردن و چرخاندن کودکتان باشد. معمولاً نمی‌توان کودکان را مجبور به گرفتن ژست‌ عکاسی دونفره خاصی در ساحل دریا کرد و بهترین لحظات زمانی ثبت می‌شوند که کژوال و در حالتی که کودک مشغول است گرفته شوند. این شات کنار دریا قطعاً تا مدت‌های زیادی عکس موردعلاقه خانواده خواهد بود.

ژست عکاسی بازی با کودک کنار دریا
یک عکس دونفره با دلبند خود داشته باشید؛ بهترین ژست‌ها در هنگام بازی کردن شما با فرزندتان خلق می‌شوند.

سلفی دو نفره

سلفی گرفتن یک ژست بسیار راحت برای عکاسی کنار دریا است. فقط کافی است یک زاویه مناسب که چهره هر دونفرتان در بهترین حالت است را پیدا کنید و با بهترین لبخند خود و بروز هر احساسی که در آن لحظه دارید، یک سلفی دوست‌داشتنی برای ثبت خاطراتتان در کنار دریا داشته باشید.

ژست عکاسی سلفی کنار دریا
سلفی گرفتن یک ژست بسیار راحت برای عکاسی کنار دریا است.

ژست درخواست ازدواج کنار دریا

فرقی نمی‌کند که قبلاً مراحل درخواست ازدواج را طی کرده‌اید یا تدارک این کار را برای انجام دادنش لب دریا دیده‌اید؛ قطعاً ژست درخواست ازدواج و زانو زدن روبه‌روی عشق‌تان زیباترین ثبت لحظه‌ای است که می‌توانید داشته باشید. هیچ لحظه‌ای قابل مقایسه با درخواست تا همیشه با هم بودن برای افراد وجود ندارد. پس چه بهتر که این لحظه در کنار لوکیشنی سرشار از احساس مانند کنار دریا ثبت شود و در دفتر خاطرات ماندگار گردد.

ژست درخواست ازدواج کنار دریا
شات درخواست ازدواج زیباترین ثبت لحظه‌ای است که می‌توانید در کنار دریا عکاسی کنید.

ژست در آغوش کشیدن

بودن در کنار دریا و تماشای جوش و خروش امواج به‌طور ناخودآگاه احساسات هرکسی را برمی‌انگیزد، چه برسد به اینکه با شریک عاطفی خود در کنار دریا باشید. یک عکس از آغوش گرم و پراحساسی که با پارتنر خود به اشتراک می‌گذارید، می‌تواند زیباترین مظهر عشق ابدی شما باشد. در آغوش کشیدن یکدیگر، بهترین ایده برای یک ژست عاشقانه کنار دریا است.

ژست در آغوش کشیدن در کنار دریا
در آغوش کشیدن یکدیگر، بهترین ایده برای یک ژست عاشقانه کنار دریا است.

ژست دست در دست راه رفتن

ژست دست در دست راه رفتن در خط ساحلی و حتی در خود دریا در حالی که زیباترین لبخند خود را ارزانی پارتنر خود می‌کنید بهترین ایده برای عکس‌های ساحلی است که هرگز قدیمی نخواهد شد.

ژست دست در دست راه رفتن در خط ساحلی
ژست دست در دست راه رفتن در خط ساحلی یک ژست عکاسی کنار دریا است که هرگز قدیمی نخواهد شد.

ژست آهنگ نواختن

موسیقی علاوه بر نوازش دادن عمیق‌ترین بخش وجودی هر شخص، یکی از زیباتر‌ین روش‌های ابراز علاقه است. حال تصور کنید که این لحظه فوق احساسی در قاب دوربین ثبت شود، قطعاً زیباترین ژستی خواهد بود که کنار دریا می‌توان گرفت. پس اگر اهل موسیقی و گیتار زدن هستید، بهتر است برای عکاسی لب ساحل خود حتماً گیتار را نیز همراه خود ببرید و خاطرات زیبایی بسازید.

عکاسی لب ساحل با گیتار
برای عکاسی لب ساحل خود حتماً گیتار را نیز همراه خود ببرید و خاطرات زیبایی بسازید.

ژست نشستن در قایق چوبی

اگر به کنار ساحلی رفتید و در آنجا یک قایق چوبی دیدید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً عکس‌های عاشقانه خود را در آن قایق بگیرید. ژست عکاسی کنار دریا در قایق می‌تواند به سلیقه شما باشد. می‌توانید در کنار هم نشسته و به دریا نگاه کنید یا حتی روبه‌روی هم نشسته و مشغول صحبت شوید تا عکاس شات‌هایی کژوال و زیبا از شما بگیرد. برای عکس‌های تک‌نفره هم می‌توانید از این ژست ایده بگیرید.

ژست نشستن در قایق چوبی
یک قایق چوبی با پارو پیدا کنید و با آن ژست‌های کژوال بگیرید.

ژست دخترانه سه‌رخ به سمت دوربین

برای این ژست می‌توانید در نزدیک‌ترین حالت به دریا ایستاده و در حالی که به سمت دوربین نگاه می‌کنید، منظره پشتی خود را که دریا است، به صورت محو داشته باشید. استفاده از اکسسوری‌های مختلف مانند کیف نیز می‌تواند حالتی طبیعی‌تر به عکس شما بدهد. همچنین می‌توانید با گرفتن گوشه‌های پیراهن خود و بازی با دامن لباس خود، ژست‌های متفاوت‌تری نیز بگیرید.

ژست دخترانه سه‌رخ به سمت دوربین
در نزدیک‌ترین حالت به دریا ایستاده و در حالی که به سمت دوربین نگاه می‌کنید، منظره پشتی خود را که دریا است، به صورت محو داشته باشید. (عکاس: صدیقه بهرامی)

عکس ایستاده بدون چهره

اگر می‌خواهید یک ژست عکس کنار دریا دخترانه بگیرید اما چهره شما در آن معلوم نباشد، می‌توانید از این ترفند استفاده کنید. با استفاده از دست یا شال خود، به صورتی که انگار ناخودآگاه در حال درست کردن روسری از شما عکس گرفته شده، ژست بگیرید. در این حالت بهتر است به‌ صورت نیمرخ به سمت دوربین باشید که راحت‌تر بتوانید چهره خود را بپوشانید.

ژست محجوب و خجالتی

کانسپت خجالتی بودن یکی از بهترین ایده‌ها را برای ژست عکاسی کنار دریا دخترانه به خانم‌ها ‌می‌دهد. می‌توانید در حالتی که پشت به دریا دارید و رو به دوربین هستید، نگاه خود را از لنز بدزدید و با یک لبخند کوچک، عکس‌هایی لطیف و دخترانه داشته باشید.

ژست حرکت به سمت دریا

یکی از ژست‌های بسیار ساده که اتفاقاً محبوبیت زیادی نیز دارد، ژست حرکت به سمت دریا است، در حالی که دست خود را به سمت عقب و برای شخصی که در حال عکاسی است دراز کرده‌اید. انتقال حس خوبتان با یک لبخند و موج‌های زیبای دریا، یک نتیجه بسیار دوست‌داشتنی را می‌آفریند.

ژست عکس از کف دست

این ژست برای عکاسی کنار دریا می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در حالی که هم شما و هم ساحل و دریا در پس‌زمینه محو شده‌اید، کف دست شما که با شن خیس پوشانده شده‌‌است می‌تواند یک شات بدون چهره بسیار متفاوت را برای شما ثبت کند.

ژست رقصیدن در ساحل

حس آزادی و رهایی که بودن در ساحل به شما می‌دهد مانند پرواز در آسمان است. ژست چرخیدن و رقصیدن در خط ساحلی در حالی که بوی دریا حال و هوای شما را عوض می‌کند، یکی از ژست‌های دخترانه زیبای کنار دریا است.

ژست رقصیدن در ساحل
ژست چرخیدن و رقصیدن در خط ساحلی در حالی که بوی دریا حال و هوای شما را عوض می‌کند، یکی از ژست‌های دخترانه زیبای کنار دریا است.

لباس مناسب برای عکاسی لب دریا

مسئله بسیار مشخص و واضح، این است که استایل‌های خیلی رسمی مانند کت و شلوار برای گرفتن ژست عکاسی کنار دریا مناسب نیستند. البته شرایط خاصی نیز وجود دارد و آن در حالتی است که مراسم ازدواج در کنار دریا برگزار شود. اما در حالت عادی، لباس‌های ساده با طرح و رنگ‌های متنوع می‌تواند انتخاب بهتری برای عکاسی لب دریا باشد.

اینکه در چه فصل و آب‌و‌هوایی به کنار دریا بروید نیز می‌تواند انتخاب لباس شما برای عکاسی کنار دریا را تغییر دهد. مثلاً اگر در فصل گرم به ساحل می‌روید، پوشیدن پیراهن‌های رنگی و ساحلی برای خانم‌ها و تیشرت و شلوارک‌های رنگ روشن برای آقایان، انتخاب مناسب‌تری است. در فصل سرما نیز پوشیدن بافت‌های طرحدار یا پالتو و سویشرت‌های ساده، انتخاب‌های بسیار خوبی هستند.

تجهیزات لازم برای عکاسی ساحلی

برای عکاسی در ساحل مانند سایر لوکیشن‌ها، علاوه بر دوربین، تجهیزات دیگری نیز لازم است که با همراه داشتن آن‌ها، نتایج بهتری کسب خواهید کرد. این تجهیزات عبارتند از:

  • پایه دوربین: فرقی نمی‌کند برای چه ژانری عکاسی می‌کنید، وجود سه‌پایه یکی از مهمترین تجهیزاتی است که همیشه باید در اولویت قرار بگیرد. استفاده از سه‌پایه به شما در تنظیم زاویه دقیق و مناسب کمک می‌کند و همچنین خطا و لرزش عکس‌های شما را به حداقل می‌رساند. همچنین اگر برای عکاسی همراهی ندارید، با استفاده از سه‌پایه می‌توانید تایمر دوربین را فعال کنید و بدون نیاز به کمک از خود عکس بگیرید.
  • باتری دوربین اضافه: همیشه قبل از هر عکاسی باتری دوربین خود را به طور کامل شارژ کنید چون باتری کم و ضعیف می‌تواند عملکرد دوربین را مختل کند. از طرف دیگر چون عکاسی کنار دریا در فضایی است که دسترسی به برق محدود است، بهتر است با همراه داشتن یک باتری اضافه برای دوربین خود، از خاموش شدن بی‌هنگام دوربین جلوگیری کنید.
  • لنز دوربی واید: مناسب‌ترین لنز برای عکاسی کنار دریا به طور قطع لنز واید است. در عکاسی کنار دریا چون منظره پشت سوژه نیز بسیار مهم است با استفاده از یک لنز واید می‌توان فضای بزرگتری را در عکس جا داد و جلوه‌های زیبای دریا را نیز ثبت کرد.
  • ریموت کنترل دوربین: به همراه داشتن ریموت کنترل دوربین به شما امکان عکاسی تک‌نفره بدون نیاز به کمک دیگران را می‌دهد. از طریق ریموت کنترل می‌توانید زاویه دوربین را تنظیم کرده، لوکیشن اطراف خود را آماده کنید و بعد از قرار گرفتن در نقطه مورد نظر و گرفتن ژست عکاسی کنار دریا، شات‌های مختلفی بگیرید.
  • فیلتر لنز ND: فیلتر ND یا همان چگالی لنز خنثی یک فیلتر لنز کاهنده نور است. با استفاده از این فیلتر روی لنز می‌توانید نور ورودی به دوربین را کاهش دهید و حتی در شدیدترین حالت نوردهی خورشید نیز جلوه‌هایی خاص و مات به عکس‌های خود بدهید.
  • فیلتر لنز پلاریزه: از این فیلتر نیز برای افزایش کنتراست و کاهش تابش‌های خیره‌کننده استفاده می‌شود. مثلاً زمانی که می‌خواهید کنتراست بین ابر و آسمان دقیق‌تر و واضح‌تر ثبت شود، می‌توانید از این فیلتر استفاده کنید.

نکاتی که باید برای عکس گرفتن کنار دریا بدانید

چون عکاسی کنار دریا در فضایی خارج از استودیو انجام می‌شود، هر اتفاق غیرمنتظره‌ای ممکن است رخ بدهد. به همین دلیل بهتراست نکاتی را از پیش برای این عکاسی در نظر داشت که در هنگام عکس گرفتن، بهترین بازدهی و کمترین اتلاف وقت حاصل شود. این نکات به شرح زیر است:

  • یک یا دو روز قبل از عکاسی لوکیشن انتخاب شده را بررسی کنید.
  • پیش از تعیین زمان عکاسی حتماً آب و هوای منطقه را چک کنید.
  • حتماً تجهیزات کمپینگ مانند چادر به همراه داشته باشید.
  • کانسپت عکاسی خود را انتخاب کرده، بسته به آن ساعت عکاسی را انتخاب کنید.
  • از خود جلوه‌های ساحل مانند صخره‌ها و مناظر خاص بیشترین استفاده را داشته باشید.

سخن پایانی

عکاسی کنار دریا یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در طول زندگی خود داشته باشید. آشنایی با شرایط عکاسی در این محیط و پیدا کردن بهترین ژست عکاسی کنار دریا به شما کمک می‌کند تا عکس‌هایی زیبا داشته باشید و تا مدت‌ها با نشان دادن این عکس‌ها به دیگران، حس خوب خود را به راحتی به آن‌ها منتقل کنید. خوشحال می‌شویم که تجربیات خود در این زمینه را با مخاطبان نورنگار به اشتراک بگذارید.

منابع : flytographer locallens

10 دیدگاه

  • MANI77 گفت:

    درود
    ممنون از این مقاله مفید تون.
    عکاسی کنار دریا به من کمک می‌کنه تا با آرامش و زیبایی دریا ارتباط برقرار کنم و روحم رو جلا بدم.

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود دوست عزیز
      ممنون از ثبت نظرتون! 🌹🙏

  • BARAN59 گفت:

    سلام و عرض ادب
    من عاشق عکاسی کنار دریا هستم. این مقاله به من کمک کرد تا ایده‌های جدیدی برای عکاسی پیدا کنم.
    ممنون از مقاله خوبتون 🙏

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سلام دوست عزیز نورنگاری
      سپاس از حسن توجه شما خوشحالم که مطالب براتون مفید بوده ممنون از شما دوست عزیز 🌹🙏

  • yeganeh74 گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ممنون از نویسنده این مقاله! این ژست‌ها خیلی خلاقانه و جالب بودن.
    عکس‌های من با این ژست‌ها خیلی خاص شدن.

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سلام دوست عزیز
      خوشحالم که مطالب برای شما جالب و مفید بوده سپاس از حسن توجه شما

  • sharifi80 گفت:

    واو! این ژست‌ها فوق‌العاده بودن! خیلی خوشحالم که این مقاله رو پیدا کردم.
    الان می‌دونم که چطور کنار دریا عکس‌های قشنگی بگیرم.

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      خیلی خوشحالم که مقاله 20 ژست عکاسی کنار دریا برای شما مفید بود
      و ایده‌های جدیدی برای عکاسی به شما داد. امیدوارم با استفاده از این ژست‌ها،
      عکس‌های قشنگی کنار دریا بگیرین و خاطرات خوشی را ثبت کنید.
      موفق باشید دوست عزیز !

  • تم تولد و لوازم تولد نامبروان گفت:

    فوق العاده بود . خیلی سپاسگزارم از اطلاعات مفیدتون، همیشه بهترین مطالب رو در سایت شما پیدا میکنم.

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سپاس دوست عزیز نورنگاری بابت حسن توجه شما خوشحالم که مطالب سایت نورنگار مورد توجه شما قرار گرفته ممنون از ثبت نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *