دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

ایده عکاسی سیزده به در؛ 10 ژست خلاقانه برای عکاسی روز طبیعت

ایده عکاسی
ایده عکاسی سیزده به در؛ 10 ژست خلاقانه برای عکاسی روز طبیعت

روز سیزده به در که نماد سرسبزی و شروع رویش درختان و زندگی دوباره طبیعت است، فرصت خوبی برای عکاسی و ثبت خاطرات بهاری است. اگر تصمیم دارید امسال عکس‌های متفاوت و خاص‌تری در روز طبیعت بگیرید، باید با انواع ژست عکاسی سیزده به در و ایده‌های آن آشنا باشید. برای افرادی که می‌خواهند لحظات زیبای این روز را در قاب دوربین ثبت کنند، ایده‌ عکاسی سیزده به در و ژست‌های ویژه‌ای که در این مقاله آورده شده می‌تواند راهنمای بسیار خوبی باشد.

ژست عکاسی سیزده به در

برای اینکه بتوانید در روز سیزده به در عکس‌های غیرتکراری و خاطره‌انگیز بگیرید، باید از قبل انواع ژست و ایده عکاسی سیزده به در را هم بلد باشید. یکی از کارهایی که نتیجه عکس‌های گرفته شده را بهتر می‌کند، داشتن ژست مناسب است. اگر به دنبال بهترین ژست عکاسی سیزده به در و ایده‌های خلاقانه می‌گردید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

ژست در بین درختان پر شکوفه

یکی از زیباترین جلوه‌های فصل بهار و مخصوصاً سیزده فروردین، درختان پرشکوفه و رنگارنگ هستند. یکی از بهترین موقعیت‌هایی که برای عکاسی سیزده به در نه قدیمی می‌شود و نه تکراری، عکاسی در بین شاخه‌های پر از شکوفه است. ژست گرفتن در کنار درختان پر شکوفه می‌تواند به صورت گرفتن یک شاخه و نگاه کردن به آن یا تکیه زدن به درخت باشد. بالا رفتن از درختانی که به قدر کافی تنومند هستند و نشستن روی شاخه‌های محکم آن‌ها نیز می‌توانند یکی از زیباترین ژست‌ها باشند.

ژست در بین درختان پرشکوفه
یکی از بهترین موقعیت‌ها برای عکاسی سیزده به در، عکاسی در بین شاخه‌های پر از شکوفه است.

ژست نشستن روی کنده درخت

زمانی که به دل طبیعت می‌روید، علاوه بر درختان سرسبز و بانشاط، حتی کنده درختان یا یک تنه به زمین افتاده نیز می‌تواند یک ایده عکاسی سیزده به در به شما بدهد. نشستن روی این کنده و خیره شدن به افق، نشستن روی تنه افتاده و در دست گرفتن کتاب یا سازی مانند گیتار و تمرکز بر آن‌ها می‌تواند یکی از خاص‌ترین ژست‌ها در روز سیزده به در باشد.

ژست نشستن روی کنده درخت
نشستن روی کنده درخت، یکی از خاص‌ترین ژست‌ها در روز سیزده به در باشد.

ژست نشستن کنار آتش

یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر سیزده به در و به طور کلی رفتن به طبیعت، آتش روشن کردن است. در روز سیزده فروردین هم که هنوز هوا تا حدودی سرد است، روشن کردن یک آتش کوچک در مکانی امن و به دور از درختان، می‌تواند زمینه ایده عکاسی سیزده به در شما را فراهم کند. با نشستن در کنار این آتش، نوشیدن یک لیوان چای یا حتی ژست گرم کردن دستان در کنار آتش، شات‌های خیال‌انگیزی را ایجاد کنید.

ژست نشستن کنار آتش
نشستن در کنار این آتش، یکی از محبوب‌ترین ژست‌ها برای عکاسی روز سیزده به در است.

ژست دراز کشیدن روی چمن

سبزی چمن و رویش دوباره این گیاه بر سطح زمین، از زیبایی‌های همیشگی فصل بهار است. به همین دلیل ژست‌های زیادی را با وجود چمن می‌توان گرفت. یکی از محبوب‌ترین این ژست‌ها برای عکاسی سیزده به در، دراز کشیدن روی چمن است. برای عکاسی از این ژست می‌توان از بالا در حالی که سوژه روی چمن دراز کشیده  و به دوربین نگاه می‌کند عکس گرفت یا از زاویه نیمرخ در حالی که سوژه به آسمان نگاه می‌کند، عکس‌هایی زیبا و احساسی گرفت.

ژست دراز کشیدن روی چمن
روی چمن دراز بکشید و به آسمان نگاه کنید.

ژست گرفتن میان بوته‌های گل

با شروع فصل بهار و سرسبز شدن دوباره بوته‌ها، بعضی از انواع گل‌ها که زودتر باز می‌‌شوند، از زیباترین جلوه‌های طبیعت برای عکاسی هستند. ژست عکاسی سیزده به در میان بوته‌های گل یک قاب با ترکیب رنگ‌های زیبا ایجاد می‌کند. ژست بوییدن گل‌ها یا نگاه کردن به زیبایی بوته‌ها یا یک ژست طبیعی با لبخند ملیح در حالتی که بین بوته‌ها قرار گرفته‌اید، عکس‌های سیزده به در امسالتان را خاص و جذاب خواهد کرد.

ژست گرفتن میان بونه های گل

ژست پریدن

سیزده به در یکی از شادترین روزهای سال برای بیشتر ایرانیان است و بازی و لحظات خوش از جدایی‌ناپذیرترین بخش‌های این روز هستند. یک ایده عکاسی سیزده به در، عکس گرفتن از لحظه پریدن دوستانتان است. این ژست که یک ژست ترند بین نسل جدید است، علاوه بر نتایجی جالب، لحظات خنده‌دار و شادی را نیز برای شما به ارمغان می‌آورد.

ژست پریدن
یک ایده عکاسی سیزده به در، عکس گرفتن از لحظه پریدن است.

ژست گره زدن سبزه

یکی از سنت‌ها و فرهنگ‌هایی که از قدیم بین مردم معروف بوده، گره زدن سبزه است. از قدیم این کار برای برآورده شدن آرزوها انجام می‌شده و امروزه نیز می‌تواند علاوه بر انجام این سنت خاص، عکس‌هایی را از لحظه گره زدن و دست‌هایی که در حال گره زدن سبزه هستند بگیرید و یک ژست عکس سیزده به در با حس و حالی متفاوت داشته باشید.

ژست گره زدن سبزه
از لحظه گره زدن و دست‌هایی که در حال گره زدن سبزه هستند، در روز سیزده بدر عکس بگیرید.

ژست سلفی دسته جمعی

سیزده به در یکی از معدود روزهایی است که با وجود مشغله و گرفتاری‌هایی که همه درگیر آن هستیم، دور هم جمع می‌شویم و با عزیزانمان در یک طبیعت با صفا، روز را سپری می‌کنیم. ثبت این لحظات در ساده‌ترین حالت ممکن می‌تواند بهترین ایده عکاسی سیزده به در باشد. تنها کافیست با نزدیک شدن به هم برای قرار گرفتن در یک قاب، سلفی‌هایی از زاویه بالا بگیرید و این شادی را ثبت کنید.

ژست سلفی

ژست بغل گرفتن زانو

این ژست یکی از ژست‌های جالبی است که هرکسی نمی‌تواند آن را خوب اجرا کند. با نشستن در کنار آتش، رود یا حتی یک گوشه دنج در حالتی که زانوهای خود را بغل کرده‌اید و لبخند خالصانه‌ای بر صورت دارید، نتایجی متفاوت در عکس‌های شما ایجاد می‌کند.

ژست بغل کردن زانو

ژست آب بازی

نمی‌شود از ژست عکاسی سیزده به در حرف زد و بودن در کنار آب و عکس گرفتن با آن را ندید گرفت. پس از پشت سر گذاشتن فصل سرما، آب‌بازی و نشستن بر لب جوی یکی از لذت‌های فصل بهار است. اگر با دوستان یا هم سن و سال‌های خود به کنار آب رفته‌اید حتماً هنگام آب‌بازی عکس بگیرید، به شما قول می‌دهم که یکی از بهترین خاطراتتان خواهد شد. برای این کار هیچ نیازی به گرفتن ژست خاصی نیست، فقط کافی است سرگرم بازی خود شوید و یک نفر از این لحظات عکس بگیرد. در این ایده گرفتن تعداد شات‌های زیاد برای شکار لحظات خاص اهمیت دارد.

ژست آب بازی

5 ایده عکاسی سیزده به در

برای عکاسان حرفه‌ای و کسانی که سعی در ثبت بهترین قاب‌ها و لحظات را دارند، سیزده به در و فصل بهار بهترین موقعیت برای کشف زیبایی‌های طبیعت و همچنین شروع دوباره زندگی است. حس خوب عکس گرفتن از لوکیشن‌های ناب و بازی و تفریح عزیزان، از بهترین ایده‌های عکاسی سیزده به در است. در ادامه به معرفی 5 ایده عکاسی سیزده به در می‌پردازیم.

عکاسی از بازی کودکان

دنیای کودکانه، شاد و بی‌آلایش است. همین شادی بهترین سوژه برای هر دوربینی در هر موقعیتی است و روز سیزده به در یکی از بهترین موقعیت‌ها برای ثبت این دنیای شاد است. عکاسی در سیزده به در وقتی با عکس‌هایی از بازی و لذت بردن کودکان از طبیعت همراه باشد، تا همیشه لحظاتی تکرارنشدنی را برای شما ثبت خواهد کرد.

عکاسی از بازی کودکان

عکاسی از باغ‌های پر شکوفه

عکاسی در روز سیزده به در باید شامل ثبت زیبایی‌های آغاز سال نو و جلوه‌های تکرارنشدنی طبیعت باشد. عمر شکوفه‌ها کمتر از هر گلی است و عکس گرفتن از این منظره که فقط سالی یک بار تکرار می‌شود می‌تواند بهترین ایده عکاسی سیزده به در باشد. چه سوژه ما تک درخت پر شکوفه باشد چه یک باغ با درختان شکوفه‌زده، خاص‌ترین عکس‌های فصل بهار را می‌توان در آن لوکیشن گرفت.

عکاسی از باغ پر شکوفه

عکاسی از دشت پر گل یا مزرعه گندم

در بعضی از مناطق کشور بهار کمی زودتر از سایر مناطق شروع می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود در سیزده به در، دشت‌های پرگل یا مزارع گندمی پربار با خوشه‌های بلند به چشم بخورد. نه تنها ثبت این زیبایی بلکه ژست گرفتن به حالت ایستاده و یا راه رفتن در بین این مزارع می‌تواند یک ایده ناب عکاسی سیزده به در باشد.

عکاسی از دشت پر گل یا مزرعه گندم

عکاسی کژوال و ناگهانی

عکاسی کژوال به حالتی گفته می‌شود که بدون اطلاع دادن به افراد و زمانی که هرکس سرگرم بازی و تفریح یا استراحت است، عکس گرفته شود. در واقع بهترین ژست برای عکاسی و طبیعی شدن آن، عکس کژوال است. در حالتی که زندگی به حالت عادی جریان دارد، از اتفاقات و جریانات عکس گرفته می‌شود و در بیشتر مواقع، شات‌هایی خاص و ناب به ثبت می‌رسد. اگر به دنبال ایده عکاسی سیزده به در هستید، عکاسی کژوال را حتماً امتحان کنید.

عکاسی کژوال

عکاسی از روی کوه

نمای بالا از روی کوه بهترین موقعیت برای ثبت یک تصویر کامل و تمام عیار از تمام محیط است. اگر در سیزده به در به یک محیط بسیار زیبا می‌روید که ثبت تمامی آن در یک قاب ممکن نیست و یک تپه بلند یا کوه در آن نزدیکی قرار دارد، به شما پیشنهاد می‌دهیم با بالا رفتن از کوه بهترین زاویه دید را برای ثبت این چشم‌انداز پیدا کنید و آن را در قاب دوربین خود ثبت کنید. همچنین در همین حالت و بالای کوه نیز می‌توانید ژست دستان باز و نگاه به آسمان را بگیرید و با بهترین پس زمینه از طبیعت 13 فروردین، زیباترین عکس را داشته باشید.

عکاسی از روی کوه

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی در روز طبیعت

برای عکاسی در روز طبیعت تجهیزاتی متفاوت از تجهیزات عکاسی در استودیو و فضای شهری لازم است. با اینکه بعضی از این تجهیزات مشترک هستند با این حال بهتر است بدانید چه تجهیزاتی برای عکاسی خود در روز سیزده به در نیاز دارید تا با همراه داشتن آن‌ها و آماده کردنشان پیش از موعد، آمادگی کاملی داشته باشید.

دوربین

دوربین که رکن اصلی برای عکاسی و ثبت خاطرات است، اولین چیزی است که باید آن را آماده کنید و از پر بودن شارژ باتری آن مطمئن شوید. اگر یک دوربین حرفه‌ای دارید، یکی از بهترین زمان‌ها برای استفاده از آن روز سیزده به در است. چه برای عکاسی از خود طبیعت و چه برای ثبت خاطرات، همراه داشتن دوربین می‌تواند بهترین تصمیم ممکن باشد.

لنز

برای عکاسی در روز طبیعت، علاوه بر لنزهای عادی می‌توانید از لنزهای واید یا تله فوتو نیز استفاده کنید. با استفاده از لنز واید می‌توانید محیط بیشتری را در قاب دوربین خود ثبت کرده و با لنز تله هم می‌توانید از فاصله‌ای دورتر اتفاقات در جریان و زیبایی‌های طبیعت را عکس بگیرید.

لنز واید یا تله فوتو

کیف محافظ دوربین

رفتن به طبیعت و حمل کردن دوربین می‌تواند خستگی برای شما و همچنین امکان آسیب برای دوربین را به همراه داشته باشد. با همراه داشتن کیف محافظ و حمل دوربین در آن، هم احتمال ضربه خوردن و آسیب دوربین را کاهش دهید و هم شرایط حمل آسان‌تری را برای خود فراهم کنید.

فیلتر UV

در برخی مناطق به دلیل شدت تابش نور خورشید، احتمال آسیب به لنز و سنسور دوربین وجود دارد پس بهتر است با تهیه و همراه داشتن یک فیلتر لنز UV، احتمال این آسیب را کاهش دهید.

فیلتر UV

سه پایه

یکی از مهمترین تجهیزاتی که برای هر عکاسی باید همراه داشته باشید سه پایه است. سه پایه نه تنها به شما کمک می‌کند که عکس‌هایی دقیق و بدون خطا داشته باشید، بلکه کمک می‌کند که شما هم بتوانید با ژست عکاسی سیزده به در دوستانتان هماهنگ شوید و در قاب دوربین قرار بگیرید.

ریموت کنترل از راه دور

ریموت کنترل از راه دور یکی از تجهیزاتی است که در عکاسی سیزده به در بسیار به کار می‌آید. با استفاده از این ریموت دیگر نیازی نیست نگران جابه‌جایی و دست به دست کردن دوربین باشید. تنها کافی است با تنظیم زاویه دقیق و مناسب، دوربین را روی سه پایه محکم کنید و با قرار گرفتن جلوی لنز، عکس‌های دسته جمعی زیبایی بگیرید.

ریموت کنترل از راه دور

نکاتی برای عکس گرفتن در روز 13 فروردین

  • حتماً از پر بودن شارژ دوربین خود اطمینان حاصل کنید.
  • یک باتری اضافه که آن هم شارژش کامل است در کیف دوربین قرار دهید و به همراه داشته باشید.
  • یک کارت حافظه اضافه برای مواقعی که فضای کارت حافظه دوربین پر است با خود ببرید.
  • در شرایطی که از دوربین استفاده‌ای ندارید آن را در کیف قرار داده، در یک مکان امن بگذارید.
  • از رها کردن دوربین روی سه پایه در حالتی که استفاده‌ای از آن ندارید خودداری کنید.
  • در محیط‌هایی که احتمال آب‌خوردگی و پاشیده شدن آب روی دوربین وجود دارد، سعی کنید از فاصله‌ای دورتر عکاسی کنید.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

سیزده به در، این روز شاد و به یاد ماندنی در خاطرات همه ما، با اینکه هر سال تکرار می‌شود اما هرگز قدیمی نشده و شور و اشتیاقی که برای رسیدنش وجود دارد، کم نخواهد شد. پس بهتر است هر لحظه این روز به یادماندنی را غنیمت بدانیم و با عکاسی از لحظات خوش آن خاطراتمان را ثبت کنیم. در این مطلب با معرفی انواع ژست و ایده عکاسی سیزده به در تلاش کردیم به شما در گرفتن تصاویری درخشان کمک کنیم. اگر در روز طبیعت به گردش رفتید و از این ایده‌ها استفاده کردید خوشحال می‌شویم عکس‌های زیبایتان را با نورنگار به اشتراک بگذارید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *