021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

انواع خطاهای دوربین‌های DSLR نیکون

انواع خطاهای دوربین‌های DSLR نیکون

پیغام چشمک زن «Err»

وقتی پیغام “Err” را در پشت یا بالای LCD می‌بینید، به این معنی است که نوعی اشکال در عملکرد دوربین وجود دارد. این لزوما به معنای بد بودن دوربین نیست. این خطای نیکون در دوربین‌های جدید  DSLR نیکون که اتصالات روغنی از زمان تولید در آن باقی مانده است قابل مشاهده است، که می‌توانید به راحتی خودتان این مشکل را حل کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که لنز خود را پیاده کنید، سپس با استفاده از یک پارچه تمیز اتصالات را روی لنز و DSLR تمیز کنید.

اگر تمیز کردن اتصالات را امتحان کرده‌اید و مشکلی برطرف نشده است، سعی کنید باتری دوربین را بیرون آورده و دوباره در آن قرار دهید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، برای پشتیبانی بیشتر با نمایندگی تماس بگیرید، ممکن است دوربین شما آسیب دیده باشد.

پیغام چشمک زن «fEE»

این خطای نیکون فقط در صورت استفاده از لنز قدیمی مانند Nikon 50mm f / 1.4D با حلقه دیافراگم نشان داده می‌شود و زمانی که دیافراگم لنز روی حداقل دیافراگم تنظیم نشده است. هنگام تغییر لنزها، ممکن است به طور تصادفی حلقه دیافراگم را روی لنز بچرخانید، که باعث خطا می‌شود. راه حل این است که دیافراگم لنز را روی بزرگترین عدد f (حداقل دیافراگم) مانند f / 16 تنظیم کرده و در جای خود قفل کنید تا حلقه دیافراگم به طور تصادفی دوباره تغییر نکند.

[relatedpost post=”165447″]

یک مثلث با حرف «F»

اگر یک مثلث کوچک با حرف F به خودی خود مشاهده کنید، به این معنی است که دوربین نمی‌تواند لنز را تشخیص دهد. اگر لنز را نصب کرده‌اید، مطمئن شوید که لنز به درستی متصل و قفل شده است. سعی کنید لنز را جدا و دوباره متصل کنید و خطا برطرف می‌شود.

پیغام پیوسته «-E-»

این خطای نیکون فقط به این معنی است که شما کارت حافظه در دوربین ندارید. اگر مطمئن هستید که کارت حافظه وارد کرده اید ، سعی کنید آن را بیرون آورده و دوباره داخل آن قرار دهید و ببینید چه اتفاقی می افتد. کارت دیگری را امتحان کنید. در صورت ادامه پیام، این ممکن است به این معنی باشد که اتصالات کارت حافظه در DSLR شما خم شده یا آسیب دیده اند، بنابراین شما باید دوربین خود را برای تعمیر به نمایندگی ارسال کنید.

پیغام چشمک زن «CHA/CHR»

این خطای نیکون نشان می دهد که کارت حافظه شما مشکلی دارد. در 90 درصد مواقع، وقتی افراد به جای فرمت کردن کارت، از کارت حافظه خود عکس کپی می‌کنند و سپس تصاویر را حذف می کنند، این خطا نشان داده می‌شود. حذف تصاویر بدون فرمت کردن کارت حافظه فکر بدی است و بسیاری از دوربین های DSLR سرانجام با نوشتن روی آن کارت‌ها مشکل خواهند داشت.

بهترین کار این است که کارت حافظه را به جای اینکه روی رایانه شخصی یا Mac فرمت کنید، درون دوربین فرمت کنید. اگر نمی‌دانید چگونه یک کارت حافظه را در داخل دوربین خود فرمت کنید، برای راهنمایی به دفترچه راهنمای دوربین خود مراجعه کنید. در بسیاری از DSLR های کنونی مانند D7500، می‌توانید با فشردن همزمان دو دکمه برای چند ثانیه: سطل زباله (در پشت) و دکمه ISO (در بالا) این کار را انجام دهید. هنگامی که کلمه “FOR” در ال سی دی نشان داده شد و شروع به چشمک زدن کرد، برای فرمت کردن کارت باید هر دو دکمه را دوباره فشار دهید. همچنین می‌توانید کارت حافظه را از طریق منوی دوربین فرمت کنید.

اگر کارت حافظه خود را فرمت کرده‌اید و دوربین هنوز این پیام را نشان می‌دهد، کارت حافظه شما به درستی قرار نگرفته است (در این صورت سعی کنید آن را بیرون بیاورید و دوباره قرار دهید) یا اتصالات کثیف است. همچنین، سعی کنید از کارتهای تأیید نشده در DSLR خود استفاده نکنید، ممکن است این کارت حافظه توسط DSLR شما پشتیبانی نشود. اگر همه چیز را امتحان کرده‌اید و همچنان با همان خطای مشابه روبرو هستید، در داخل دوربین یا مشکل اتصال وجود دارد یا کارت حافظه شما آسیب دیده است.

معتبرترین تعمیرگاه دوربین و تجهیزات مربوطه

تعمیرگاه نورنگار در زمنیه ی تعمیر دوربین، لنز و تمامی لوازم های جانبی فیلمبرداری و نورپردازی فعالیت می کند. در صورتی که نیاز به تعمیر تجهیزات خود دارید، تنها کافیست با کارشناسان نورنگار در ارتباط باشید. تمامی قطعاتی که در تعمیرگاه نورنگار مورد استفاده قرار می گیرند، کاملا اصل و اورجینال بوده و در صورت نیاز به تغییر قطعه، می توانید دستگاه خود را با خیالی راحت به این مرکز بسپارید. از سوی دیگر نورنگار به عنوان معتبرترین تعمیرگاه دوربین ، تمامی قسمت های تعمیر شده را به مدت 3 ماه گارانتی خواهد کرد؛ زیرا ما از کیفیت تمام قطعات و خدمات خود صد درصد اطمینان داریم.

9 دیدگاه

  • Abasi گفت:

    سلام وقت بخیر
    من حدود سه ساله که دوربین نیکون 5600 دارم. جدیدن موقع عکاسی صفحه نمایش عکس هارو. به صورت کارتونی نشون میده وبدون اینکه به تنظیمات منو دست زده باشم و یا اینکه دوربین ضربه دیده باشه. چون حین عکسای بدون اینکه مشکلی داشته باشه زمانی که صفحه نمایش چک کردم دیدم که تمام عکس هارو به صورت کارتونی نشون میده، فکر میکردم مشکل از تنظیمات باشه اما وقتی کارت اس دی به سیستم وصل میکنم عکس ها هیچ مشکلی ندارن.

  • Abasi گفت:

    سلام وقت بخیر
    من حدود سه ساله که دوربین نیکون 5600 دارم. جدیدن موقع عکاسی صفحه نمایش عکس هارو. به صورت کارتونی نشون میده وبدون اینکه به تنظیمات منو دست زده باشم و یا اینکه دوربین ضربه دیده باشه. چون حین عکسای بدون اینکه مشکلی داشته باشه زمانی که صفحه نمایش چک کردم دیدم که تمام عکس هارو به صورت کارتونی نشون میده، فکر میکردم مشکل از تنظیمات باشه اما وقتی کارت اس دی به سیستم وصل میکنم عکس ها هیچ مشکلی ندارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *