021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

مشکلات رایج دوربین عکاسی چیست؟

مشکلات رایج دوربین عکاسی چیست؟

مشکلات رایج دوربین عکاسی شامل نبود تصاویر روی صفحه نمایش، مشکلات شارژ باتری و حتی ذخیره نشدن فایل‌ها است. شما در یک دوربین عکاسی مشکلات مختلفی را مشاهده خواهید کرد که بسیاری از آن‌ها بین تمامی برندها مشترک است. برای نمونه، نبود تصویر روی ال سی دی از مشکلات رایج دوربین عکاسی در برندهای مختلف است که می‌توان با سپردن کار تعمیر دوربین به یک متخصص در زمانی کوتاه آن را بر طرف کرد.

مشکلات رایج دوربین عکاسی

به طور کلی می‌توان مشکلات دوربین‌های عکاسی را در لیست خلاصه کرد:

  • نمایش ندادن تصویر ثبت شده روی صفحه نمایش
  • گیر کردن لنز دوربین عکاسی و خارج نشدن آن
  • ثبت تصاویر بی کیفیت و تار
  • فوکوس نکردن دوربین
  • روشن نشدن دوربین عکاسی
  • نبود تصویر در درگاه ارتباطی
  • شطرنجی و فریز شدن تصویر
  • کار نکردن صفحه لمسی و تاچ دوربین عکاسی
  • وجود کدهای خطا روی صفحه نمایش دوربین
  • شارژ نشدن باتری دوربین عکاسی

مشکل دوربین عکاسی

نمایش ندادن تصویر ثبت شده روی صفحه نمایش

یکی از مشکلات رایج دوربین عکاسی نمایش ندادن تصاویر پس از ثبت آن‌ها است. شاید ضربه خوردگی به دوربین یکی از اصلی‌ترین دلایل نبود تصویر روی ال سی دی باشد و در مواقع آب خوردگی آن نیز ممکن است شما با مشکل نبود تصاویر روی LCD مواجه شوید. نمایش ندادن تصویر ثبت شده روی صفحه نمایش دوربین عکاسی می‌تواند علت دیگری نیز داشته باشد و آن خرابی ال سی دی است که ممکن است به دلایل مختلفی باشد. راه ارتباطی ال سی دی دوربین با پردازنده آن از طریق کابلی است که در صورت خرابی این بخش در قسمت لولا یا بخش‌های دیگر نیز، شما تصاویر را روی ال سی دی دریافت نخواهید کرد.

گیر کردن لنز دوربین عکاسی و خارج نشدن آن می‌تواند نگرانی‌های زیادی را برای شما به وجود آورد. زمانی که شما نیاز به تعویض لنز داشته باشید، مطمئنا این کار باید در زمان کوتاهی انجام شود تا از ثبت تصاویر و صحنه‌ها باز نمانید. با این حال، در بسیاری از موارد امکان این وجود دارد تا لنز دوربین عکاسی گیر کرده و از بدنه خارج نشود. در این حالت، بهتر است شما فشار زیادی به لنز و دوربین وارد نکنید و با حفظ آرامش آن را از دوربین جدا کنید.

در مرحله بعدی، بهتر است نگاهی به دوربین و لنز بیاندازید؛ چرا که شاید گرد و غبار و کثیفی کنار لنز باعث گیر کردن آن باشد. با کمی صرف وقت می‌توانید این بخش را تمیز کنید. اگر با تمیز کردن این بخش مشکل بر طرف نشد، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید تا مشکل را به دقت بررسی کرده و با ابزار مناسب آن را بر طرف کند.

گیر کردن لنز دوربین عکاسی و خارج نشدن آن

ثبت تصاویر بی کیفیت و تار

ثبت تصاویر بی کیفیت و تار یکی از مشکلات رایج دوربین عکاسی در برندهای مختلف به شمار می‌رود. مطمئنا، در صورتی که یک دوربین عکاسی با کیفیت داشته باشید، این مشکل مربوط به مواردی مانند کثیفی لنز یا حتی تنظیمات اشتباه آن است. در اولین بار که با این مشکل رایج دوربین عکاسی‌تان مواجه شدید، بهتر است در قدم اول به فکر تمیز کردن لنز باشید. این کار را می‌توانید با یک پارچه نرم و مرطوب انجام دهید و مراقب باشید تا به لنز و سایر بخش‌های الکترونیکی دوربین صدمه‌ای وارد نشود.

استفاده از فیلترهای دوربین و نبود کیفیت مناسب در آن‌ها از دیگر دلایل ثبت تصاویر بی کیفیت و تار است. البته، مواردی مانند تنظیمات اشتباه یا فوکوس دوربین روی سوژه هم می‌تواند روی کیفیت تصاویر ثبت شده تاثیر بالایی داشته باشد. اگر تمامی این موارد را بررسی کردید و مشکل از آن‌ها نبود، مشورت با یک متخصص چاره کار خواهد بود. شاید لنز دوربین دارای مشکل باشد که در این صورت با تعویض یا تعمیر آن به راحتی می‌توانید یکی از مشکلات رایج دوربین عکاسی را بر طرف کنید.

فوکوس نکردن دوربین

اگر شما در دنیای عکاسی و ثبت تصاویر جذاب فعالیت دارید، به احتمال زیاد با فوکوس نکردن دوربین روی سوژه مورد نظر مواجه شده‌اید. این مورد یکی از مشکلات رایج دوربین عکاسی به حساب می‌آید چرا که قابلیت فوکوس یکی از راه حل‌های الزامی برای دنیای کنونی ما است. فوکوس خودکار در دوربین‌های مدرن وجود دارد و بدون آن گرفتن تصاویر خوب از مناظر تقریبا دشوار است. کالیبره نبودن لنز و کثیف بودن سنسورهای فوکوس خودکار از جمله دلایلی است که می‌تواند فوکوس دوربین را با مشکل مواجه کند.

البته، دلایل دیگری هم برای این مشکل وجود دارد که وجود موانع یا حتی شیشه در مسیر سوژه از جمله آن‌ها است. در صورتی که به دنبال ثبت تصاویر از سوژه‌های با کنتراست کم هستید و شرایط نوری در دور و بر آن نا مناسب است، ممکن است با یکی از مشکلات رایج دوربین عکاسی مواجه شوید که همان نبود فوکوس خودکار است.

فوکوس نکردن دوربین

روشن نشدن دوربین عکاسی

روشن نشدن دوربین از مشکلات رایج دوربین عکاسی به شمار می‌رود که دلایل مختلفی هم دارد. در ابتدای مسیر، شما باید بررسی کنید که آیا منبع تامین توان دوربین یعنی باتری مشکلی دارد یا خیر. در بعضی از موارد ممکن است باتری به صورت اشتباه در دوربین قرار گرفته است و حتی امکان خرابی محفظه نگهدارنده باتری هم وجود دارد. خرابی در بخش‌های دیگر تامین توان که داخل دوربین قرار دارند، از دلایل مهمی است که منجر به روشن نشدن دوربین عکاسی خواهد شد.

برای نمونه، اگر دکمه پاور خراب باشد، دوربین روشن نخواهد شد. اتصالات مسیر توان دوربین در داخل آن هم از دیگر دلایل مهم برای روشن نشدن دوربین است که در این صورت یک متخصص تعمیر دوربین عکاسی باید آن را بررسی کند.

نبود تصویر در درگاه ارتباطی

مشکلات رایج دوربین عکاسی تنها به موارد قبلی محدود نمی‌شوند و از دیگر مشکلات می‌توان خرابی درگاه ارتباطی و دریافت نشدن تصویر از طریق آن را بیان کرد. در بسیاری از شرایط، خرابی سوکت و درگاه ارتباطی است که باعث بروز این مشکل می‌شود که با تعمیر و تعویض آن با یک قطعه سالم می‌توان به راحتی مشکل را بر طرف کرد.

با این حال، امکان آسیب دیدن آی سی‌های ارتباطی داخلی نیز وجود دارد. اگر ضربه به دوربین وارد نشده باشد یا مطمئن هستید که دوربین عکاسی آب خوردگی ندارد، به احتمال زیاد مشکل از درگاه ارتباطی و سوکت اتصال آن است.

وجود کدهای خطا روی صفحه نمایش دوربین

در بعضی از برندها مانند کانن شما زمانی که با خرابی دستگاه مواجه می‌شوید کدهای خطای آن را نیز روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد. این کدهای خطا عیب یابی را بسیار آسان‌تر خواهد کرد و با آن می‌توانید مشکلات رایج دوربین عکاسی را مشاهده کرده و به سرعت آن را رفع کنید. برای مثال، وجود کد خطای ERR 30 روی صفحه نمایش دوربین عکاسی کانن نشان از خرابی شاتر است و زمانی که شما کد خطای ERR 40 را مشاهده کنید، باید به دنبال رفع مشکل منبع تامین انرژی باشید.

وجود کدهای خطا روی صفحه نمایش دوربین

شطرنجی و فریز شدن تصویر

شطرنجی یا فریز شدن تصویر دوربین عکاسی یکی از مشکلات رایج است که در مواقع بروز این مشکل بهترین کار مراجعه به یک متخصص تعمیرکار است. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی پردازشگر گرافیکی یا قطعات داخلی دوربین عکاسی باشد و بهتر است خودتان اقدام به بر طرف کردن مشکل دوربین نکنید و از یک متخصص کمک بگیرید.

در بعضی از موارد ممکن است با تمیز کردن هد دستگاه مشکل حل شود و با یک تمیزکاری چند دقیقه‌ای مشکل به کلی رفع خواهد شد. در این حالت نیز بهترین کار این است تا با ابزار و لوازم مخصوص این کار انجام شود تا آسیبی به هد دستگاه وارد نشود.

کار نکردن صفحه لمسی و تاچ دوربین عکاسی

کار نکردن صفحه لمسی یا تاچ دوربین عکاسی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. این مورد یکی از مشکلات رایج دوربین عکاسی است که برای برندهای مختلف مانند کانن و سونی به وجود می‌آید. خرابی تاچ در بعضی از موارد نیاز به تعویض آن دارد و حتی ممکن است مشکل مربوط به کابل ارتباطی صفحه نمایش با برد دستگاه باشد.

البته، خرابی برد دستگاه هم منجر به عملکرد نا مناسب تاچ خواهد شد اما این مورد کمتر اتفاق می‌افتد. در بعضی از موارد مشکل تنها به دلیل جدا شدن کابل ارتباطی ال سی دی از برد یا خود ال سی دی است.

شارژ نشدن باتری دوربین عکاسی

شارژ نشدن باتری دوربین عکاسی تنها چند دلیل مهم دارد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها خرابی باتری است. با بررسی باتری و تعویض آن احتمال رفع مشکل وجود دارد اما در صورتی که مشکل رفع نشد، بهتر است در مورد خرابی آداپتور شک کنید. در بعضی از موارد ممکن است برای سوکت اتصال و درگاه ورودی شارژ مشکل به وجود آید که از شارژ شدن باتری جلوگیری خواهد کرد.

در مواردی که باتری دوربین عکاسی شما در خارج از دوربین شارژ می‌شود، اولین کار بررسی خود باتری و سپس آداپتور و محل قرارگیری باتری است. بهتر است همیشه از باتری‌ها و آداپتورهای اورجینال استفاده کنید چرا که هزینه جزئی در ابتدای کار از مشکلات مختلف در دوربین جلوگیری خواهد کرد.

راه حل مشکلات رایج دوربین عکاسی

راه حل مشکلات رایج دوربین عکاسی

برای رفع مشکلات رایج دوربین عکاسی بهتر است ابتدا خودتان یک بررسی کلی از دوربین انجام دهید. شاید مشکل به دلیل جایگذاری اشتباه باتری باشد یا شاید با تغییر تکنیک عکاسی مشکلات مختلفی مانند فوکوس یا تار بودن تصویر بر طرف شود. در حالتی که مطمئن هستید مشکل مربوط به قطعات دوربین عکاسی است، بهتر است کار را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید. شرکت نورنگار خدمات تخصصی تعمیر دوربین فیلمبرداری و عکاسی را در اختیار شما قرار داده است و شما با صرف چند دقیقه می‌توانید درخواست تعمیر دوربین خودتان را در وب سایت به ثبت برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *