دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

عکس نوروزی نوزاد؛ 10 ایده عکاسی از نوزاد و کودک با تم نوروز

ایده عکاسی
عکس نوروزی نوزاد؛ 10 ایده عکاسی از نوزاد و کودک با تم نوروز

عکاسی از نوزاد همیشه لذت‌بخش است چرا که وجود او پاک و دور از هر گونه گناه و آلودگی است. اما ثبت عکس نوروزی نوزاد حال و هوای زیبا و عجیبی دارد.  همزمان با آغاز بهار و نو شدن همه چیز، سوژه عکاسی شما نوزادی می‌شود که سمبل نو شدن و حیات است. به‌خصوص اگر از نوزادی عکس بگیرید که اولین عید خود را تجربه می‌کند. حتماً نیازی نیست نوزاد خود را به آتلیه ببرید و برای گرفتن عکس‌های عید هزینه زیادی پرداخت کنید، بلکه می‌توانید در منزل و با یک دوربین عکاسی یا حتی با دوربین گوشی خود شات‌های زیبا و خلاقانه‌ای از او ثبت کنید. در ادامه با نورنگار همراه باشید تا ایده‌های جالبی برای عکس گرفتن از نوزاد در عید نوروز و چند ایده عکس نوروزی کودک را به شما معرفی کنیم.

 10 ایده عکس نوروزی نوزاد

ایده‌های مختلفی برای گرفتن عکس نوروزی نوزاد وجود دارند که انتخاب هر یک از آن‌ها بستگی به این دارد که سن نوزاد چقدر است. اگر سن او کمتر از ۶ ماه باشد، معمولا عکس‌هایی با ژست خوابیده و تم ماهگرد برای او انتخاب می‌شوند.

اما برای کودکان و نوزادهایی با سن بالاتر که می‌توانند بنشینند، ایده‌ها و ژست‌های دیگری وجود دارند. ایده‌های مختلف عکاسی عید نوروز از نوزاد عبارتند از:

عکس‌های نوروزی از نوزاد در طبیعت بهار

زیباترین ایده‌ای که برای گرفتن عکس مناسبتی عید از نوزاد وجود دارد، این است که او را به باغی سرسبز پر از شکوفه‌های بهاری ببرید و در کنار شکوفه‌های صورتی و سفید از او شات‌های بهاری بگیرید. اگر نوزاد دختر است می‌توانید تاجی از شکوفه‌های بهاری درست کنید و بر سر او بگذارید. برای عکاسی از نوزاد پسر می‌توانید او را روی دست‌های خود بلند کنید، به طوری که بک‌گراند عکس، شکوفه‌ها باشند. حتی عکاسی ماکرو از دست یا پاهای نوزاد در حال لمس شکوفه‌ها نیز بسیار جذاب و زیبا می‌شود.

عکس‌های نوروزی از نوزاد در طبیعت بهار
زیباترین ایده‌ای برای گرفتن عکس نوروزی از نوزاد ، این است که در کنار شکوفه‌های صورتی و سفید از او شات‌های بهاری بگیرید.

عکاسی از نوزاد با سفره هفت‌سین

یکی از ایده‌های عکاسی از نوزاد در عید این است که نوزاد را کنار سفره یا وسط آن قرار دهید. اگر نوزاد می‌تواند بنشیند، اجرای این ایده برای شما راحت‌تر خواهد بود. در غیر این صورت او را کنار سفره یا وسط آن بخوابانید. در حالت خوابیده، چشم‌ها می‌توانند بسته باشند یا نوزاد در حال خندیدن و بازی با دست‌های خود باشد. این عکس کاملا تم نوروزی دارد و تصویر نوزاد در کنار سمبل‌های هفت‌سین یک قاب معنادار و دوست‌داشتنی خلق می‌کند.

عکاسی از نوزاد با سفره هفت‌سین
یکی از ایده‌های عکاسی از نوزاد در عید این است که نوزاد را کنار سفره یا وسط آن قرار دهید.

عکس ماهگرد نوروزی نوزاد

برای دکور این نوع عکاسی می‌توانید از پارچه‌های آماده ماهگردی استفاده کنید که تم گل و شکوفه دارند و تعدادی از آیتم‌های نوروز مانند سیب و تخم مرغ‌های رنگی را اطراف عدد سن نوزاد بچینید. اگر زیرانداز ماهگرد ندارید، می‌توانید از سفره هفت‌سین به عنوان تم عکاسی استفاده کنید و با سکه، سیب یا تخم مرغ رنگی سن نوزاد بر اساس ماه را کنار او بنویسید.

عکس ماهگرد نوروزی نوزاد
سن نوزاد بر اساس ماه با استفاده از نمادهای سفره هفت‌سین بنویسید .

عکاسی از نوزاد در کنار سمبل‌های هفت‌سین

از نوزاد در کنار هر یک از آیتم‌های موجود در سفره هفت‌سین به طور جداگانه عکاسی کنید. تعدادی از این ایده‌ها عبارتند از:

  • یک شات زیبا از نوزاد بگیرید در حالی که با ماهی‌های داخل تنگ بازی می‌کند.
  • از نوزاد در حالی که سیب سرخی در دست دارد و می‌خندد عکس بگیرید.
  • یک شات از نوزاد بگیرید در حالی که سبزه عید را لمس می‌کند.
عکاسی از نوزاد در کنار سمبل‌های هفت‌سین
نوزاد را در سفره هفت‌سین بگذارید و یک عکس ساده و زیبا بگیرید.

عکس نوروزی نوزاد در کنار پدر و مادر

یکی از ایده‌های زیبا که حس و حال لطیفی دارد، عکس خانوادگی در کنار نوزاد است. از پدر و مادر نوزاد بخواهید در حالی که نوزاد خود را در آغوش گرفته‌اند و نگاهی عاشقانه همراه با لبخند به او دارند، در کنار سفره هفت‌سین بایستند تا چند شات زیبا از آن‌ها ثبت کنید.

عکس نوزاد در حال پختن شیرینی‌های عید

یکی از ایده‌های خلاقانه و زیبا برای عکاسی کردن از نوزاد با تم نوروزی این است که لباس سفید و کلاه آشپزی به تن او بپوشانید، یک همزن دستی و یا کاتر شیرینی نخودچی در دست او قرار دهید و آرد، تخم مرغ و کره را در کنارش بگذارید. در این حالت عکسی نمادین از نوزاد بگیرید که دارد شیرینی‌های نوروزی آماده می‌کند.

عکاسی با استند نوروز

می‌توانید یک دکوری زیبا و خلاقانه برای عکاسی نوروزی از نوزاد تهیه کنید. به این صورت که یک استند چراغ‌دار یا ساده از سال ۱۴۰۳ تهیه کنید. اطراف آن جام‌های پایه بلند شامل سمبل‌های نوروزی مانند سیب، سنجد، سکه یا تخم مرغ‌های رنگی قرار دهید و از نوزاد در کنار این دکور زیبا و خلاقانه عکس‌های هنری بگیرید. حتی می‌توانید روی استند را با شمع‌های وارمر روشن تزیین کنید. در این حالت نورپردازی باید طوری تنظیم شود که روشنایی چراغ استند یا شمع‌ها مشخص باشد.

عکاسی عید نوزاد خوابیده در سبد

نوزاد را که زیر ۶ ماه سن دارد، در سبدی تزئین شده با گل‌ها و شکوفه‌های بهاری و پر از تخم مرغ‌های رنگی عید قرار دهید و در حالی که چشمان او بسته است، چند شات نوروزی از او بگیرید.

عکاسی عید نوزاد خوابیده در سبد

عکس نوزاد با لباس‌های سنتی کنار هفت‌سین

یک ایده زیبای دیگر این است که به تن نوزاد لباس‌های سنتی بپوشانید و از او در کنار آیتم‌های هفت‌سین عکس بگیرید. می‌توانید فوکوس عکس را روی نوزاد قرار دهید و بک گراند عکس سفره هفت‌سین باشد.

عکس نوروزی نوزاد در کنار خواهر یا برادر خود

اگر نوزاد خواهر یا برادر بزرگتر از خود دارد، می‌توانید از آن‌ها در کنار یکدیگر عکس‌های زیبایی بگیرید. از نوزاد در حالی که سیبی از دستان خواهر یا برادرش می‌گیرد عکس بگیرید، یا از کودک بخواهید تنگ ماهی را در دست بگیرد و ماهی‌های درون آن را به نوزاد نشان دهد. این عکس حس خوبی به مخاطب منتقل می‌کند.


 ژست عکس عید نوروز کودکانه

عکاسی نوروزی از کودک بسیار راحت‌تر از نوزاد است. چرا که می‌تواند بایستد، بنشیند، به طور ارادی بخندد یا هر کاری که از او می‌خواهید را انجام دهد. می‌توانید از ژست‌های زیر برای عکاسی کودکانه نوروزی استفاده کنید.

  • از سوژه بخواهید روی صندلی کنار میز هفت‌سین بنشیند و در حالی که لبخند به لب دارد یا به آیتم‌های سفره نگاه می‌کند از او عکس بگیرید.
  • یک ایده عکس نوروزی کودک این است که از کودک بخواهید به آینه نگاه کند و تصویر چهره او را در آینه هفت‌سین در کنار نمادهای عید نوروز ثبت کنید.
  • از کودک در حالی که با تخم مرغ‌های رنگی بازی می‌کند یا در حال رنگ کردن آن‌ها است، چند شات زیبا بگیرید.
  • هنگامی که کودک در حال بازی با ماهی‌های سفره هفت‌سین است یا سیب و شمع‌های وارمر روشن را به درون تنگ آب می‌اندازد، ژست زیبایی برای عکاسی نوروزی خلق می‌کند.
  • یک ژست عکاسی دخترانه در عید این است که کودک را به فضای آزاد ببرید، شکوفه‌های بهاری را به موهای او سنجاق کنید و در حالی که غرق لذت زیبایی‌های طبیعت است، از او عکس بگیرید.

تم عید نوروز برای عکاسی از نوزاد

اگر می‌خواهید از نوزاد خود عکس‌های نوروزی بگیرید باید تم آن را متناسب با حال و هوای عید انتخاب کنید. تم عکس نوروزی نوزاد معمولاً سفره هفت‌سین یا طبیعت بهار است. نور عکس‌ها باید کافی و ترجیحا نور روز باشد. زاویه‌بندی مناسبی را انتخاب کنید و بهتر است لباس‌های نوزاد متناسب با تم نوروزی انتخاب شوند. اگر قصد دارید از نوزاد عکس‌های ماهگرد بگیرید، تم زیرانداز پارچه‌ای می‌تواند شکوفه‌های رنگارنگ بهاری باشد، یا از پارچه سفید ساده استفاده کنید و آن را با گل‌های طبیعی، غنچه‌ها وشکوفه‌های سیب تزیین کنید.

در صورتی که نمی‌توانید تم مناسب را آماده کنید، عکس‌های ساده از نوزاد بگیرید و سپس با نرم‌افزارهای ادیت، آیتم‌های سفره هفت‌سین یا سمبل‌های نوروزی را به عکس اضافه کنید. حتی می‌توانید از عکس نوشته‌هایی با مضامین بهار و نوروز برای زیباتر شدن عکس‌ها استفاده کنید.

کد تخفیف نورنگار

چگونه نوزاد و کودکمان را برای عکاسی نوروزی آرام کنیم؟

عکاسی از کودک و نوزاد همیشه چالش‌هایی به همراه دارد. به همین خاطر باید بدانید چگونه او را برای عکاسی آماده کنید یا هنگامی که احساس ناامنی و ناراحتی می‌کند او را آرام کنید. لباسی که برای عکاسی نوروزی نوزاد یا کودک به تن او می‌کنید، نباید خیلی گرم یا خیلی سرد باشد. لباس نوزاد برای عکاسی عید باید متناسب با فصل انتخاب شود تا نوزاد در آن احساس راحتی داشته باشد.

پیش از عکاسی مطمئن شوید که نوزاد شیر خود را خورده است و احساس گرسنگی نمی‌کند. برای برقراری حس آرامش محیط از موزیک‌های ملایم استفاده کنید. اگر نوزاد بیشتر از ۶ ماه دارد یا می‌خواهید از یک کودک عکاسی کنید، او را به زور مجبور به کاری که نمی‌خواهد انجام دهد، نکنید. اگر حین عکاسی نوزاد شروع به گریه کرد می‌توانید با بوسیدن، نوازش کردن یا حتی در آغوش گرفتنش او را آرام کنید. می‌توانید از نوزادهایی که مدام در حال گریه کردن هستند، هنگام خواب عکس‌های نوروزی بگیرید.

اگر در حال عکاسی نوروزی از کودک هستید و کودکتان ناآرامی می‌کند یا با شما همکاری نمی‌کند، احتمالاً خسته یا گرسنه است. به او فشار نیاورید، خوراکی مورد علاقه‌اش را به او بدهید و پس از اینکه آرام شد از او عکاسی کنید. اگر کودک ناآرام و ناراحت بود می‌توانید با او صحبت کنید و با مهربانی و ملایمت از او بخواهید ژست مورد نظر را بگیرد تا یک یادگاری زیبا از عید نوروز داشته باشد. هیچ‌گاه برای عکاسی به کودک فشار و استرس وارد نکنید.

سخن پایانی

گرفتن چند عکس نوروزی نوزاد و نگهداری آن‌ها در گوشی موبایل یا در آلبوم خاطرات کودک، بهترین راه برای ثبت لحظات به‌یادماندنی او در سال جدید است. این کار نیاز به صرف هزینه زیاد و مراجعه به آتلیه ندارد، بلکه با اندکی خلاقیت و چیدمان زیبای سفره هفت‌سین می‌توانید دکوری متفاوت بسازید و از نوزاد خود در کنار آن عکاسی کنید. استفاده از آیتم‌ها و نمادهای نوروزی و شکوفه‌های بهاری، زیبایی عکس‌های کودکانه را دوچندان می‌کند. اگر ایده خلاقانه‌ای برای عکاسی از کودکان و نوزادان در عید نوروز در ذهن دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با کاربران نورنگار به اشتراک بگذارید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *