021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

15 سبک پول ساز عکاسی

15 سبک پول ساز عکاسی

ما لیستی از 15 مورد از سبک های هیجان انگیز و پرطرفدار عکاسی را برای شما آماده کرده‌ایم. البته این لیست تمامی سبک های درآمدزای عکاسی را پوشش نمی‌دهد زیرا شغل‌های خیلی زیادی در این صنعت وجود دارد که پوشش دادن تمامی آن‌ها ممکن نیست. همچنین شغل‌هایی هم وجود دارند که به صورت مستقیم به عکاسی مرتبط نیستند اما برای انجام آن‌ها شما به مهارت‌های عکاسی نیاز خواهید داشت. در دنیای امروز که شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در آن دارند، خیلی از افراد به عنوان بخشی از کار خود عکاسی می‌کنند و تجربیات خود را به اشتراک خواهند گذاشت.

سبک های پرطرفدار عکاسی

1- عکاسی عروسی

اولین شغل مرتبط با عکاسی، عکاسی رویداد و عروسی است. خیلی از افراد فقط یک بار در طول زندگی خودشان برای عکاسی حرفه‌ای پول پرداخت می‌کنند و حتما برای عروسی خودشان یک عکاسی حرفه‌ای استخدام می‌کنند.

عکاسی عروسی به عنوان یک شغل، ترکیبی از عکاسی پرتره و عکاسی رویداد در لوکیشن‌ها و از افراد مختلف است. عکاسی عروسی یک سبک خیلی سخت است و باید در خیلی از مواقع با اولین تلاش خودتان یک عکس خوب بگیرید و به هیچ وجه روی شانس دوباره حساب باز نکنید. یک عکاس عروسی باید خیلی سریع حرکت کند و در طول مراسم مدام جابجا شود. همچنین در این شغل رعایت موارد مربوط به فروش و مشتری‌مداری هم خیلی ضروری است.

یک عکاس عروسی باید بتواند خودش را با شرایط مختلف وفق دهد و بتواند در شرایط مختلفی عکاسی کند. زوج‌ها انتظار دارند عکاس آن‌ها را در مورد نحوه‌ی ایستادن و ژست گرفتن هدایت کند؛ به همین خاطر شما باید از اعتماد به نفس کافی برخوردار باشید و بتوانید به خوبی با عروس و داماد ارتباط برقرار کنید.

یک عکاس عروسی خوب، عکاسی است که عاشق کار خودش است. خیلی از افراد به این خاطر به عکاسی عروسی روی می‌آورند که احساس می‌کنند این سبک برای آن‌ها درآمدزا است اما اغلب اوقات این طرز فکر به شکست و ناامیدی منتهی خواهد شد.

2- عکاسی رویداد

عکاسی رویداد نیز یکی دیگر از سبک های درآمدزای عکاسی است که با استفاده از آن می‌توانید به درآمد برسید. صرف نظر از اینکه عکاسی از رویدادهای سازمانی را انتخاب می‌کنید و یا به عکاسی از کنسرت مشغول خواهید شد، به عنوان یک عکاس رویداد باید در لوکیشن‌های مختلفی عکاسی کنید. اغلب سبک های درآمدزای عکاسی رویداد شامل فتوژورنالیسم مستند و عکاسی پرتره خواهند بود. برخی سازمان‌ها از تصاویر رویدادهای خود صورت عمومی استفاده خواهند کرد و برخی افراد هم عکس‌های مهمانی‌های خودشان را به عنوان یادگاری نگه می‌دارند.

3- عکاسی پرتره

عکاسی پرتره

زمانی که به انتخاب‌های شغلی فکر می‌کنید، عکاسی پرتره یکی از متداول‌ترین سبک‌های عکاسی است که ممکن است به ذهن شما برسد. انواع عکس‌هایی که می‌توانید به عنوان یک عکاس پرتره بگیرید خیلی زیاد است.

مشتری‌ها در هر فاز از زندگی خودشان به دنبال عکاسی هستند که بتواند از آن‌ها عکس پرتره بگیرد: عکس حاملگی و نوزاد، عکس مدرسه، عکس فارغ‌التحصیلی و عکس‌های خانوادگی عمومی برخی از این موارد هستند. عکس‌های پرسنلی نیز یکی دیگر از انواع مختلف عکاسی پرتره است که در آن باید از صورت افراد برای اهداف تبلیغاتی و یا وبسایت شرکت موردنظر عکاسی کنید. علاوه بر این، مدل‌های حرفه‌ای نیز همیشه نیاز دارند عکس‌های خودشان را به روزرسانی کنند تا بتوانند کارهای جدیدتری پیدا کنند.

عکاسی پرتره یکی از سبک های مختلف عکاسی است که نقطه‌ی خوبی برای شروع می‌باشد. ساخت یک آلبوم نمونه کار قوی با استفاده از تصاویر با کیفیت روش خیلی خوبی برای گسترش کسب و کار شما است. با استفاده از این روش بازاریابی دهان به دهان می‌تواند باعث جذب مشتریان خیلی برای برای شما شود و حتی ممکن است افرادی که به عکاسی مد و فشن هم نیاز دارند به کارهای شما علاقه‌مند شوند.

[relatedpost post=”86127″]

4- عکاسی از محصول

سبک های عکاسی

عکاسی از محصول یکی از شاخه‌های تخصصی تبلیغات است. به تمامی محصولاتی که اخیرا خریداری کرده‌اید فکر کنید. تمامی این محصولات به عکاسی نیاز داشته‌اند. عکس‌هایی که از محصولات گرفته می‌شود به صورت آنلاین و یا در کاتالوگ محصول مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین در بسته بندی و روی لیبل محصول نیز از این تصاویر استفاده خواهد شد. اکثر تصاویر محصول داخل استودیو ثبت خواهند شد و باید به صورت دقیق پس زمینه، نورپردازی و سایه‌ها را کنترل کنید.

عکاسی از محصول یکی از سبک های بسیار وسیع عکاسی است که زمینه‌های خیلی زیادی را پوشش می‎‌دهد. برای مثال عکاسی از غذا یکی از سبک های درآمدزای عکاسی از محصول است. عکاسی از جواهرات نیز یکی دیگر از زمینه‌های خیلی محبوب عکاسی از محصول است زیرا برای این نوع عکاسی باید تعادل بین نور و دیگر موارد صحنه به خوبی حفظ شود. با اینکه در برخی از عکس‌های محصول ممکن است از مدل نیز استفاده شود اما در اغلب اوقات شما باید به تنهایی داخل استودیو از اشیاء کوچک عکاسی کنید.

5- عکاسی هنری

سبک های عکاسی

در بین تمامی سبک های درآمدزای عکاسی، عکاسی هنری یا فاین آرت تنها سبکی است که هیچ قانونی ندارد. عکاس‌های فاین آرت هنر خلق می‌کنند. آن‌ها آثار خودشان را در گالری‌ها و نمایشگاه‌های هنری به نمایش خواهند گذاشت و عموما محصول نهایی را که چاپ شده و قاب گرفته شده است را به مشتری می‌فروشند. در عکاسی هنری می‌توانید از هر سوژه‌ای استفاده کنید اما طبیعت و پرتره متداول‌ترین سوژه‌ها برای عکاسی هنری هستند. عکاسی فاین آرت در مورد ثبت واکنش احساسی و ارتباط با مخاطب است.

6- عکاسی مد

عکاسی مد یکی از زیباترین و سخت‌ترین سبک‌های عکاسی است. از جلد مجلات پرطرفدار مد تا ثبت جدیدترین سبک‌ها و مدهای پوشاک همگی به عکاسی مد مربوط خواهند شد. عکاس‌های مد بیشتر در شهرهایی مثل نیویورک، پاریس و میلان زندگی می‌کنند. عکاسی از شوهای لباس بیشتر به عکاسی مستند نزدیک است در حالی که عکاسی از ژست مدل‌ها به کار رو در رو با سوژه نیاز دارد.

عکس‌های مربوط به کاتالوگ و یا عکس‌هایی که برای مجلات مختلف گرفته می‌شوند نیز ممکن است داخل لوکیشن‌های بیرونی گرفته شوند. در این سبک از عکاسی نگاه عکاس خیلی مهم است و نورپردازی نیز باید کاملا مناسب باشد. این کار روی مدل متمرکز شده است و بنابراین بخش زیادی از زمان عکاس صرف تعیین ژست مدل و راهنمایی او خواهد شد تا دقیقا عکسی که مدنظر مجله است به دست بیاید.

عکس‌های مد کاملا به کار تیمی بستگی دارند و با کمک گروهی از افراد مختلف انجام خواهد شد. در این سبک عکاس فقط یکی از چرخ‌دنده‌های سیستم است. آرایشگر، طراح لباس، مدیر هنری و… نیز اعضای دیگر تیم هستند که کمک می‌کنند یک عکس خوب خلق شود.

7- عکاسی معماری

سبک های عکاسی

با اینکه به نظر خیلی از افراد عکاسی از ساختمان‌های مختلف یک سرگرمی جذاب است، خیلی از عکاس‌های حرفه شغل خود را حول عکاسی از ساختمان‌ها بنا می‌کنند. این عکاس‌ها که توسط کمپانی‌های ساختمان‌سازی استخدام می‌شوند و یا به صورت فریلنسر کار می‌کنند، عصاره‌ی ساختمان را از طرح تا تکمیل به تصویر می‌کشند. جزئیات ثبت شده عبارتند از فضاهای خارجی و داخلی و جزئیات ریزی که باعث جذابیت ساختمان شده است. برای عکاسی از ساختمان‌ها و به منظور کاهش اعوجاج و انحراف تصویر که ممکن است مشاهده شود، به برخی تجهیزات خاص نیاز دارید.

یکی از زیرشاخه‌های این سبک عکاسی املاک است. آژانس‌های املاک به خصوص در دنیای امروز که مشتری ابتدا تصاویر ملک را قبل از بازدید حضوری به صورت آنلاین بررسی می‌کند، همیشه به عکس‌های باکیفیت نیاز دارند. انجام عکاسی معماری با کیفیت بالا کار خیلی سختی است و به همین خاطر آژانس‌های املاک مبالغی خیلی زیادی را برای این سبک عکاسی پرداخت می‌کنند.

[relatedpost post=”149128″]

8- عکاسی مسافرتی

عکاسی مسافرتی

آیا عاشق سفر هستید و دوست دارید برای سفر کردن پول بگیرید؟ عکاسی مسافرتی دقیقا چیزی است که به شما این امکان را می‌دهد. این ژانر سبک های مختلف عکاسی را با هم ترکیب خواهد کرد و ممکن در یک سفر شما روی مردم و سبک زندگی آن منطقه تمرکز کنید و در عین حال مناظر و طبیعت آن نقطه را هم به تصویر بکشید.

همچنین ممکن است از عکاسی ماکرو و حیات وحش نیز استفاده کنید. صرف نظر از جایی که به آن مراجعه می‌کنید، وظیفه‌ی یک عکاس مسافرتی این است که مخاطب را بدون اینکه مجبور باشد از منزل خارج شود، به اطراف جهان منتقل کند.

9- عکاسی تبلیغاتی یا سبک زندگی

ما هرجایی که می‌رویم با عکاسی محاصره شده‌ایم. عکس‌های مختلف را می‌توانید روی بیلبوردها، تابلوهای خیابانی، تبلیغات مجلات یا حتی داخل گوشی‌های موبایل خودمان مشاهده کنیم. یک عکس خوب می‌تواند باعث موفقیت تبلیغات شود و دنیا نیز هیچوقت به اندازه‌ی زمان حال به عکاسی نیاز نداشته است.

در عکاسی تبلیغاتی می‌توان از سوژه‌های مختلفی مثل عکاسی خیابانی، عکاسی سبک زندگی، عکاسی مد یا عکاسی محصول استفاده کرد. یک عکاس تبلیغاتی می‌تواند به عنوان فریلنسر فعالیت کند و یا ممکن است به صورت مستقیم برای آژانس‌های تبلیغاتی بزرگ کار کنند. به هر صورت، این ژانر یکی از سبک های پویای عکاسی است که ممکن است یک روز نیاز باشد برای تبلیغات چاپی عکاسی کنید و روز بعد نیز روی تبلیغات آنلاین کار کنید.

10- فتوژورنالیسم

در عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم شما باید خبرها را پوشش دهید. این خبرها می‌توانند در مناطق جنگی رخ دهند و یا در جشن‌های اجتماعی یا بلایای طبیعی. روزنامه‌ها، مجلات و رسانه‌های آنلاین همگی به عکس نیاز دارند تا بتوانند داستان خودشان را بازگو کنند. عکاسی خبری یکی از انواع مختلف عکاسی مستند است و هدف یک عکاس مستند نیز ثبت وقایع در لحظه‌ی وقوع است.

با اینکه ممکن است عکاسی پرتره هم تا حدودی در این زمینه نقش داشته باشد اما بخش زیادی از کار توسط عکس‌های صادقانه و مخفیانه انجام خواهد شد. عکس‌ها داستانی از رویدادهایی را بازگو خواهند کرد که در سرتاسر جهان در حال رخ دادن هستند.

11- عکاسی از حیوانات خانگی

سبک های عکاسی

در صورتی که به حیوانات خانگی علاقه دارید، عکاسی از آن‌ها ممکن است سبک مورد علاقه‌ی شما برای عکاسی باشد. این سبک هر روز در حال رشد است و از لحاظ محیط کار نیز تا حدود زیادی به عکاسی پرتره شباهت دارد. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که در صورتی که سوژه رفتار خوبی داشته باشد باید به او پاداش بدهید.

در صورتی که عاشق حیوانات خانگی هستید هیچ شغلی به اندازه‌ی این کار برای شما به عنوان یک عکاس مناسب نیست. عکاسی از حیوانات خانگی ترکیبی از عکاسی استودیویی و عکاسی در فضای باز و داخل لوکیشن است. برای شروع می‌توانید به پناهگاه حیوانات اهلی نزدیک محل سکونت خودتان مراجعه کنید و با عکاسی داوطلبانه از آن‌ها کمک کنید که یک منزل جدید پیدا کنند.

12- عکاسی ورزشی

اگر عاشق ورزش هستید، کار کردن به عنوان یک عکاس ورزشی را نیز دوست خواهید داشت. عکاس‌های ورزشی از دوربین‌های خیلی سریع و لنزهایی با فاصله کانونی طولانی برای زوم کردن روی سوژه و گرفتن عکس‌های باکیفیت استفاده می‌کنند. تصاویر گرفته شده نیز به عنوان کالاهای تبلیغاتی برای تیم‌ها، برای تبلیغات و بازاریابی و یا توسط رسانه‌های خبری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

13- عکاسی هوایی

[relatedpost post=”127150″]

یکی از سبک های درآمدزای عکاسی که با پیشرفت تکنولوژی خلق شده است عکاسی هوایی است. مطمئنا از زمان اختراع هواپیما و دوربین عکاسی هوایی نیز وجود داشته اما امروزه با توجه به رشد هواپیماها بدون سرنشین و پهباد عکاسی هوایی در بین تمامی عکاس‌ها فراگیر شده است. امروزه از عکاسی هوایی در سبک‌های مختلفی از عکاسی معماری و املاک گرفته تا عکاسی عروسی استفاده می‌شود.

پرسپکتیو منحصر به فردی که با عکاسی هوایی به آن دست می‌یابید، از لحاظ زیبایی و منحصر به فرد بودن کاملا بدون رقیب است.

14- عکاسی علمی یا تخصصی

زمینه‌های علمی خیلی از عکاسی برای انتشارات، مواد آموزشی و ثبت سوابق استفاده می‌کنند. خیلی از کمپانی‌های علمی و تحقیقات پزشکی از عکاس‌ها برای ثبت اکتشافات خود استفاده می‌کنند.

خیلی از صنایع دیگر هم از عکس‌ها برای انجام تحقیقات و مطالعات استفاده می‌کنند. برای مثال در فلوریدای آمریکا از تحقیقات هوایی حیات وحش برای ثبت تعداد گاوهای دریایی و پرندگانی که در مناطق دوردست زندگی می‌کنند استفاده می‌شود. خیلی از کمپانی‌های بیمه نیز از عکس‌ها برای بازرسی از منازل و ساختمان‌ها استفاده می‌کنند.

این موارد فقط مثال‌های کوچکی از نقش عکاسی در زمینه‌های تخصصی هستند و شغل‌های خیلی زیادی برای عکاس‌ها در صنایع تخصصی و علمی وجود دارد.

[relatedpost post=”146491″]

15- عکاسی Stock

در صورتی که تمامی این شغل‌های مرتبط با عکاسی به نظر شما شغل‌های خوبی هستند، ممکن است بتوانید به یک عکاس Stock خوب تبدیل شوید. عکاس‌های Stock حقوق خودشان برای استفاده از تصاویر را می‌فروشند. این عکاس‌ها می‌توانند به صورت فریلنسر هم کار کنند اما اغلب اوقات عکاس‌ها اجازه می‌دهند آژانس‌های مختلف میزان فروش آن‌ها را مدیریت کنند.

عکس‌های Stock به تنهایی درآمد خیلی زیادی ندارند اما هدف این دست عکاس‌ها این است که تعداد خیلی زیادی عکس آماده کنند و با فروش آن‌ها درآمد کسب کنند. به این ترتیب پس از آپلود تمامی عکس‌ها و شروع فروش آن‌ها شما یک منبع درآمد غیرفعال در اختیار خواهید داشت.

مزیت فروش عکس‌های Stock این است که شما می‌توانید هر عکسی که دوست داشته باشید را بفروشید. این تصاویر توسط آژانس‌های تبلیغاتی بزرگ و وبسایت‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. صرف نظر از اینکه دوست دارید چه عکس‌هایی بگیرید، شما همیشه قادر خواهید بود تصاویر خودتان را به فروش برسانید. پس از گرفتن عکس‌ها شما باید زمان زیادی را برای آپلود آن‌ها و انتخاب کلمات کلیدی صرف کنید تا مطمئنا شوید مشتری‌ها می‌توانند آن‌ها را پیدا کنند

سخن نهایی

جمع‌آوری یک لیست از تمام سبک های درآمدزای عکاسی که شما می‌توانید از آن‌ها به پول برسید تقریبا کار غیرممکنی است. انتخاب اینکه کدام مسیر را برای شروع آغاز کنید ممکن است کار خیلی سختی باشد. خیلی از عکاس‌ها مسیرهای مختلفی را امتحان می‌کنند تا در نهایت بهترین مسیر ممکن را پیدا می‌کنند. اکثر عکاس‌های مختلف یک سبک اختصاصی دارند که به خوبی می‌توانند در آن سبک کار کنند و عکاس‌های کمی وجود دارند که بتوانند با آن‌ها رقابت کند. شما امکانات مختلفی در اختیار دارید و پیدا کردن سبک اختصاصی خودتان هم کار بسیار لذت‌بخشی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *