021-7356

دسته بندی محصولات

آموزش ایده‌‌های عکاسی در منزل

آموزش ایده‌‌های عکاسی در منزل

هیچوقت بهتر از الان که دوران کرونا است برای اجرای ایده‌های عکاسی در منزل مناسب نیست. ایده‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید و با داشتن برخی تجهیزات ضروری، می‌توانید معجزه کنید. اجازه دهید شروع کنیم و برخی از ایده‌های عکاسی در منزل را که کشف کرده‌ایم با هم بررسی کنیم.

 [relatedpost post=”167188″]

عکاسی از قطره‌های آب

ایده‌های عکاسی در منزل

این ایده یکی از کلاسیک‌ترین پروژه‌هایی است که می‌توانید در زمان عکاسی در منزل امتحان کنید. آماده‌سازی صحنه‌ی موردنیاز نیز نسبتاً ساده است، ولی به تجهیزات عکاسی تخصصی نیاز دارید. تجهیزات مورد نیاز برای این پروژه عبارت‌اند از یک دوربین با لنز ماکرو، سه پایه و فلاش اکسترنال. سپس باید شرایط را به شکلی تنظیم کنید که بتوانید آب را در یک کاسه آب بچکانید.

عکاسی از غذا

ایده‌های عکاسی در منزل

همه‌ی افراد، به خصوص زمانی که یک غذا خوشمزه به نظر می‌رسد، دوست دارند عکاسی از غذا را تمرین کنند! این ژانر بسیار گسترده و سودآور است، زیرا می‌توانید تصاویر گرفته شده را به فروش برسانید.

ممکن است بپرسید، مواردی که می‌توانند منجر به موفقیت در عکاسی از مواد غذایی در خانه شوند چیست؟ نگاهی به این لیست بیندازید.

  • نورپردازی – نورپردازی کلیدی‌ترین جزء عکاسی از غذا است و برای ثبت عکس‌های خوب از غذا باید به نورپردازی توجه کنید. نور طبیعی مثل نوری که از پنجره می‌تابد نتایج خوبی را به شما می‌دهد. اگر از فلاش اکسترنال استفاده می‌کنید، نور باید از پشت غذا به آن بتابد، اما حتماً نور را منعکس کنید تا از ایجاد سایه در عکس خود جلوگیری کنید.
  • پس زمینه – پس زمینه‌های استاندارد عکاسی از اشیاء بی‌جان گزینه‌ی خوبی برای عکاسی از غذا هستند. در غیر این صورت، اطمینان حاصل کنید که پس زمینه به غذایی که می‌خواهید از آن عکاسی کنید، محتوا می‌بخشد.
  • چیدمان غذا – اطمینان حاصل کنید که غذای شما به خوبی ارائه شده است. بهترین عکاسان حرفه‌ای غذا از طراحان مواد غذایی استفاده می‌کنند، بنابراین ببینید که چطور می‌توانید یک غذا را به شکل زیبایی ارائه دهید. یکی از راه‌حل‌های بالقوه در اینجا استفاده از عناصر تکرارشونده است.

نقاشی با نور با کمک گوی شیشه‌ای

بسیاری از عکس‌هایی که از گوی‌های شیشه‌ای گرفته می‌شوند، در فضای باز اجرا خواهند شد، با این حال، این گوی یک سوژه‌ی بسیار خوب برای عکاسی از اشیاء بی جان (Still Life) است.

ایده‌های عکاسی در منزل

یکی از پروژه‌های بسیار پرطرفداری که می‌توانید در فضای داخلی و با کمک گوی شیشه‌ای اجرا کنید، نقاشی با نور است. برای اجرای این پروژه روی میز به اتاق تاریک، سه پایه و یک صفحه شیشه‌ای نیاز خواهید داشت.

  • حلقه‌ی کلید– برای جلوگیری از غلتیدن گوی روی صفحه شیشه‌ای از یک حلقه کلید در زیر توپ استفاده کنید.
  • میز – صفحه شیشه را روی میز قرار دهید و سپس گوی را روی آن بگذارید.
  • دوربین – دوربین را روی سه پایه تنظیم کرده و روی گوی فوکوس کنید.
  • تاریکی – چراغ های اتاق را خاموش کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ نوری به محیط اتاق نفوذ نمی‌کند.
  • نوردهی – طول مدت زمان نوردهی باید حدود پنج ثانیه باشد، اما می‌توانید از سرعت شاترهای آهسته‌تر نیز استفاده کنید
  • نقاشی با نور – پس از اینکه دوربین را تنظیم کردید، کلید شاتر را فشار دهید و سپس با دستگاه منتشرکننده‌ی نور مدنظر خودتان (فلاش موبایل، لیزر، چراغ قوه) در پشت توپ شروع به نورپردازی کنید.

انجماد اشیاء در یخ

ایده‌های عکاسی در منزل

یکی از پروژه‌های سرگرم کننده‌ای که می‌توانید در منزل امتحان کنید، منجمد کردن اشیاء داخل یخ است. برای تکمیل هر عکس به چند روز زمان نیاز دارید ، زیرا فرآیند انجماد یک شی کمی طول می‌کشد. اصلی ترین چیزی که شما باید به آن برسید این است که سوژه‌ی مورد نظر دقیقا در وسط یخ قرار بگیرد.

عکاسی اشیاء بی جان

ایده‌های عکاسی در منزل

این سبک یکی از فراگیرترین ژانرهای عکاسی است. اکثر تصاویر حرفه‌ای این سبک، همیشه یک نورپردازی خوب دارند.

این سبک عکاسی می‌تواند با سرگرمی‌های دیگری که ممکن است داشته‌ باشید، به خوبی سازگار باشد. به عنوان مثال، اگر سفالگر هستید، عکاسی از محصول نهایی خود ایده خوبی است.

ترکیب آب و روغن

برای این ایده عکاسی در منزل باید کمی وارد دنیای علم شوید و از مواد آبگریز استفاده کنید. در این ایده روغن و آب را مخلوط می‌کنید و سپس از “حباب”‌های حاصل از روغن عکس می‌گیرید.

ایده‌های عکاسی در منزل

باید مخلوط روغن و آب خود را در یک ظرف شیشه‌ای ریخته و سپس این ظرف شیشه‌ای را کمی بالاتر از سطح زمین معلق کنید. اکنون می‌توانید به سمت پائین و از بین حباب‌های روغن عکاسی کنید.

برای گرفتن بهترین نتیجه، از پس‌زمینه‌های رنگارنگ در زیر ظرف شیشه استفاده کنید.

قطرات آب روی شیشه

ایده‌های عکاسی در منزل

یکی دیگر از پروژه های عکاسی مبتنی بر علم که می‌توانید در منزل امتحان کنید قرار دادن قطرات آب روی شیشه است.

این سبک از عکاسی از شکست نور و الگوهای تکراری برای دستیابی به نتایج مناسب استفاده می‌کند. شما می‌توانید تعداد قطرات آب را کم و زیاد کنید، یا زمینه را تغییر دهید تا خروجی خود را بهبود ببخشید.

تکنیک‌های ویرایش عکس جدید یاد بگیرید

ایده‌های عکاسی در منزل

یکی از بارزترین کاندیداهای ایده‌‌های عکاسی در منزل، ویرایش است.

همه می‌دانند که ادیت عکس یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در عکاسی است و به عنوان اتاق تاریک عکاسی مدرن در نظر گرفته می‌شود. با این وجود زمانی که می‌توانید از منزل خارج شوید و به عکاسی بپردازید، نمی‌توان انتظار داشت که در منزل بمانید و روی یادگیری ویرایش تمرکز کنید. اما الان که باید داخل منزل بمانید، یادگیری برخی مهارت‌های ویرایش عکس یکی از کارهای فوق‌العاده‌ای است که می‌توانید انجام دهید.

  • ترکیب دیجیتال: این تکنیک یکی از بهترین تکنیک‌ها برای عکاس‌های منظره است. با این کار برخی از مهارت‌های کلیدی فتوشاپ مثل ماسک کردن و… را یاد خواهید گرفت.
  • Clone کردن: چه بخواهید یک شئ را با Clone کردن از بیرون به عکس خودتان اضافه کنید و چه بخواهید خودتان را چندبار در سطح عکس کپی کنید، یادگیری این تکنیک خیلی به شما کمک خواهد کرد.
  • شارپ کردن و نرم کردن (Sharpening and softening): یکی از مهارت‌های ضروری که عکاس‌های پرتره باید یاد بگیرند، همین مورد است. برای دستیابی به بهترین نتایج چشم‌ها را شارپ و پوست صورت را نرم کنید.

اشکال بوکه ایجاد کنید

ایده‌های عکاسی در منزل

این یکی از بهترین پروژه‌ها است و برای انجام آن باید خودتان هم دست به کار شوید.

وقتی که پس زمینه تار شود، به آن قسمت از عکس بوکه گفته می‌شود. در این شرایط وقتی در پس زمینه نقاط نوری وجود داشته باشد، آن‌ها به گلوله‌های نوری بزرگ تبدیل خواهند شد.

برای ایجاد اشکال بوکه، باید آن شکل را روی مقوا برش داده و جلوی لنز دوربین قرار دهید.

مارپیچ‌های نوری

یک نوع دیگر از نقاشی با نور که می‌توانید در منزل امتحان کنید، مارپیچ نوری است. این ایده بسیار سرگرم کننده است و شما می‌توانید با الگوهایی که تولید می‌کنید کاملاً خلاق باشید.

برای گرفتن بهترین نتیجه به یک اتاق کاملا تاریک احتیاج دارید. شما یک منبع نوری متصل به یک نخ را می‌چرخانید و الگوی خود را ایجاد می‌کنید. این نخ باید در بالای دوربین آویزان باشد.

از آنجایی که برای خلق اینگونه تصاویر باید از نوردهی طولانی استفاده کنید، توصیه می‌کنیم دوربین خودتان را روی سه پایه قرار دهید. البته می‌توانید با قرار دادن دوربین رو به بالا هم نتایج خوبی خلق کنید.

سخن نهایی

کدامیک از این ایده های عکاسی خلاقانه در خانه را انجام می‌دهید؟

گذراندن وقت در خانه، فرصتی عالی برای انجام یک پروژه عکاسی در منزل است. آیا تا به حال خودتان یکی از این ایده‌های خلاقانه در خانه را امتحان کرده‌اید؟

اگر این کار را نکرده اید، کدام یک از این موارد برای شما جالب است؟ ممکن شما روش‌های دیگری مانند قطره های آب روی CD کشف کرده باشید و بخواهید آن‌ها را با ما در میان بگذارید؛ لطفاً نظرات خود را از طریق بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *