021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

راهنمای کامل آشنایی با شغل عکاسی + راه‌های کسب درآمد از عکاسی

راهنمای کامل آشنایی با شغل عکاسی + راه‌های کسب درآمد از عکاسی

اما احتمالا سوالاتی شبیه این برایتان مطرح شده که آیا عکاسی شغل خوبی است؟ آیا درآمد کافی دارد؟ آیا برای خانم‌ها مناسب است؟ و اینکه برای عکاس شدن باید چه مراحلی را طی کنید؟ راه‌های کسب درآمد عکاسی چیست ؟ در ادامه می‌توانید پاسخ سوال‌های خود را بخوانید.

پیشنهاد ما : در ورکشاپ آموزشیNFT  به تمامی این سوالات پاسخ می‌دهیم

برای عکاس شدن باید چه مراحلی را طی کرد؟

برای اینکه عکاسی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنید باید مراحلی را قبل از شروع کار طی کنید. این مراحل شامل آموزش، تعیین کردن بازار هدف، بازاریابی و… است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱. هدف خود را مشخص کنید

قبل از شروع فعالیت به عنوان عکاس حرفه‌ای باید هدف خود را به‌دقت مشخص کنید و برای این چند سوال، پاسخ‌های خود را بنویسید:

  • چرا می‌خواهید عکاس حرفه‌ای باشید؟
  • چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد؟
  • چطور می‌توانید از آن درآمد داشته باشید؟
  • بازار کار این رشته چطور است؟
  • آیا می‌توانید به‌اندازه‌ کافی برای این کار و آموزش در این مسیر وقت بگذارید؟

برای یافتن پاسخ‌ها ابتدا باید شرایط خود را بررسی کنید و بعد، از عکاسان دیگر مشورت بگیرید. در نهایت اگر به جواب‌های قانع‌کننده‌ای رسیدید، برای شروع فعالیت حرفه‌ای آماده شوید.

باید بدانید که این مسیر، آسان نیست؛ به عنوان یک عکاس باید دائما خودتان را به‌روز کنید و با جدیدترین تکنیک‌ها آشنا شوید. باید بتوانید تجهیزات مناسب را تهیه کنید و در صورت لزوم آن‌ها را ارتقاء دهید. برای اینکه در بازار از رقبا عقب نمانید، باید برای بهبود مهارت‌ها و افزایش تجربه خود وقت بگذارید و تلاش کنید.

۲. مهارت‌های لازم را کسب کنید

مرحله‌ی بعد، کسب مهارت‌های ضروری برای عکاس شدن است. درواقع مهم‌ترین سرمایه‌گذاری شما، سرمایه‌گذاری روی مهارت‌هایتان است. فرقی نمی‌کند که قبلا برای سرگرمی عکاسی کرده باشید یا اصلا دست به دوربین نزده باشید، برای حرفه‌ای شدن باید دوره‌های آموزشی مختلف را بگذرانید و اصول عکاسی حرفه‌ای را یاد بگیرید.

غیر از آموزش‌های مرتبط با عکاسی باید مهارت‌های دیگری مثل آشنایی با تنظیمات دوربین، ویرایش و روتوش عکس و… را هم بلد باشید. بد نیست با شرکت در کارگاه‌ها و حتی وبینارهای مرتبط، درمورد اصول ارتباط با مشتری هم چیزهایی یاد بگیرید.

برای آموزش تکنیک‌های عکاسی می‌توانید از مطالب آموزشی آکادمی نورنگار استفاده کنید. به عنوان نمونه، دوره‌های زیر را بررسی کنید:

  • آموزش عکاسی مقدماتی
  • عکاسی پیشرفته
  • آموزش فتوشاپ مقدماتی
  • آموزش خصوصی منوی دوربین
  • آموزش عکاسی تبلیغاتی

بخشی از کار شما هم بازاریابی و پیدا کردن مشتری است. این قسمت اهمیت زیادی در معرفی شما به عنوان عکاس دارد و نیاز به آموزش جداگانه دارد. بعد از شروع کار هم گاهی اوقات لازم است اطلاعات خود را به‌روز کنید.

۳. تمرین کنید

می‌گویند برای استاد شدن در هر مهارتی باید ۱۰ هزار ساعت تمرین کنید یعنی ۴۱۷ روز. پس برای شروع این کار، آماده باشید که ماه‌ها و سال‌ها از وقت خود را صرف تمرین و کسب تجربه کنید. تمرین و تجربه، باعث می‌شود که مطالب آموخته‌شده در دوره‌های آموزشی را عمیقا یاد بگیرید.

یادتان باشد ابتدا یک تکنیک را یاد بگیرید و بعد تا زمانی که با تمرین در آن به مهارت نرسیدید، سراغ تکنیک جدید نروید. با تمرین کردن، اعتمادبه‌نفس شما بیشتر می‌شود و علاوه‌بر آن، می‌توانید مجموعه‌ای بی‌نظیر از نمونه کار برای خودتان فراهم کنید.

۴. تمام فرصت‌ها را بررسی کنید

یکی از اشتباهات عکاسان تازه‌کار این است که به محض شروع کار، روی یک زمینه تمرکز می‌کنند و همان را ادامه می‌دهند. در ابتدای کار سعی کنید سبک‌های مختلف عکاسی را تجربه کنید. با در نظر گرفتن تمام فرصت‌های موجود و تجربه کردن انواع آن‌ها، در نهایت هر زمینه‌ای که بیشتر دوست داشتید و بیشتر در آن مهارت داشتید، انتخاب کنید.

اگر بخواهید عکاسی را به عنوان شغل خود انتخاب کنید، هرروز با آن سروکار دارید. پس باید به زمینه‌ی فعالیت خود علاقه داشته باشید و در آن زمینه حرفی برای گفتن داشته باشید. به‌علاوه ، اگر سبک‌های مختلف را یاد بگیرید و در آن مهارت داشته باشید، فرصت‌های شغلی برای شما بیشتر می‌شود.

۵. بازار هدف خود را پیدا کنید

پیدا کردن بازار هدف یک قدم مهم در ایجاد برند و سبک شخصی برای عکاسان است. شما با پیدا کردن بازار هدف و ایجاد سبک مختص خودتان، از سایر عکاسان متمایز می‌شوید. بعد از تمرین کردن انواع مختلف عکاسی و کار کردن در زمینه‌های مختلف آن، یکی از جنبه‌های عکاسی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید و بازار هدف خود را بر اساس آن در نظر بگیرید.

در پیدا کردن بازار هدف، دقت کنید که بین آنچه که دوست دارید و آنچه که نیاز بازار است، تعادلی ایجاد کنید. برای این منظور باید تحقیق کنید و آخرین ترندهای دنیای عکاسی را زیر نظر بگیرید.

واقع‌بین باشید؛ شاید سبکی که دوست دارید، نیاز بازار امروز نباشد!

البته فراموش نکنید که تمرکز کردن روی یک سبک، باعث نمی‌شود که از انجام سبک‌های دیگر محروم شوید. همیشه راه برای تغییر سبک و بازار وجود دارد. در نهایت با تجربه کردن می‌توانید مسیر خود را پیدا کنید.

۶. تجهیزات لازم را تهیه کنید

یکی از باورهای رایج درمورد شغل عکاسی این است که به تجهیزات گران‌قیمت نیاز دارد. این ادعا صحیح نیست و مهارت عکاس از هر چیزی مهم‌تر است. اما نباید فراموش کرد که عکاسی به حداقل امکانات برای کار نیاز دارد.

 

شاید کسی بتواند با یک گوشی هوشمند، عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرد ولی مشتری شاید به چنین عکاسی اعتماد نکند.

در ابتدا می‌توانید با تجهیزاتی که دارید و ابتدایی‌ترین وسایلی که می‌توانید تهیه کنید، کار را شروع کنید ولی در ادامه، باید برای خرید تجهیزات عکاسی بهتر، باکیفیت‌تر و حرفه‌ای‌تر هزینه کنید.

تجهیزاتی که در ابتدای کار نیاز دارید، به سبک و زمینه‌ عکاسی شما بستگی دارد. می‌توانید از خرید سه‌پایه، انواع شکل‌دهنده نور، خرید لنز همه‌کاره و… شروع کنید.

[relatedpost post=”303168″]

فراموش نکنید که در مورد تجهیزات ثانویه عکاسی، کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت دارد. به جای چندین وسیله‌ی ارزان و بی‌کیفیت، تجهیزات باکیفیت بخرید و به‌مرور، وسایل مورد نیاز خود را تکمیل کنید.

راه دیگری که برای تامین تجهیزات باکیفیت دارید، کرایه کردن آنها است. می‌توانید برای یک پروژه‌ی عکاسی از همکاران خود وسایل لازم را کرایه کنید. با همین کرایه کردن می‌توانید با تجهیزات مختلف کار کنید تا متوجه شوید که در نهایت به کدامشان واقعا نیاز دارید. اگر ترجیح می‌دهید برای شروع تجهیزاتی مثل دوربین عکاسی را بخرید در عین حال هزینه زیادی هم نکنید، خرید دوربین دست دوم فکر خوبی است.

 

۷. ویرایش عکس را یاد بگیرید

حتی بهترین عکس‌ها هم به کمی ویرایش نیاز دارند. سنسور دوربین نمی‌‌تواند دقیقا آنچه را که چشم ما می‌بیند، ثبت کند. بنابراین برای نزدیک‌تر کردن عکس‌ها به واقعیت، گاهی لازم است که آن را ویرایش کنید و تغییراتی در رنگ و نور و کنتراست ایجاد کنید.

ویرایش‌های بعد از عکاسی، عکس شما را از یک عکس خوب به یک عکس عالی تبدیل می‌کند و باعث می‌شود که سبک عکاسی شما، متمایز از دیگران باشد. برای شروع باید کار با نرم‌افزارهای ویرایش عکس مثل فتوشاپ و لایت‌روم را یاد بگیرید.

بعد از ماهر شدن در ویراش تصویر دقت کنید که در ویرایش، زیاده‌روی نکنید. ویرایش را فقط در حدی انجام دهید که عکس، به واقعیت نزدیک‌تر شود.

۸. سبک شخصی داشته باشید

در حالت ایده‌آل، هرکسی که کارهای شما را می‌بیند باید تشخیص دهد که شما عکاس آن هستید. این برترین و عالی‌ترین هدف هر هنرمند است. برای رسیدن به این هدف، باید سبک شخصی خود را پیدا کنید.

برای پیدا کردن سبک اختصاصی خودتان، بهترین عکس‌های خود را کنار هم بگذارید. بررسی کنید که این عکس‌ها، چه ویزگی مشترکی دارند و آن را با سه کلمه توصیف کنید. این سه کلمه می‌تواند در مورد ترکیب‌بندی، حس‌وحال عکس یا هر چیزی باشد.

سپس به یک دستورالعمل برسید تا بر اساس آن، عکس‌هایی با تم و سبک یکسان ثبت کنید. دستورالعمل خود را در کانسپت‌ها و منظره‌های مختلف امتحان کنید. فراموش نکنید که این دستورالعمل نباید باعث محدود کردن شما در خلاقیت شود.

۹. نمونه‌کار تهیه کنید

بیشتر افراد بر اساس کارهایی که از یک عکاس می‌بینند، فرد را برای استخدام و همکاری انتخاب می‌کنند. مجموعه‌ای از عکس‌هایی که توانایی‌ها و حوزه‌ی فعالیت شما را نشان دهد، می‌تواند بهترین منبع برای جذب مشتری و ثابت کردن مهارت و توانایی شما باشد

اگر می‌خواهید عکاسی را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید، باید نمونه کارهای حرفه‌ای هم داشته باشید و آنها را با روش‌های حرفه‌ای در معرض دید دیگران قرار دهید. برای یک عکاس که شغل و محل درآمد او عکاسی است، داشتن یک پیج کاری در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است. اگر بتوانید وب‌سایتی برای نمایش کارهای خود داشته باشید، حرفه‌ای تر و قابل‌اعتمادتر به نظر می‌رسید.

بهترین و حرفه‌ای ترین کارهای خود را به‌نمایش بگذارید و در طی زمان، همزمان با پیشرفت و افزایش مهارت‌های خود، نمونه‌کارهایتان را هم به‌روزرسانی کنید. برای نحوه‌ نمایش کارهای خود، می‌توانید از دیگر عکاسان الهام بگیرید.

۱۰. مهارت‌های شبکه‌سازی خود را افزایش دهید

بیشتر تجربه‌ی کاری شما از همکاری با دیگر افراد به دست می‌آید و این افراد فقط مشتری‌های شما نیستند. در طول مسیر فعالیت خود با همکاران دیگر یا با کسب‌وکارهای مختلف سروکار خواهید داشت. پس مهم است که بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و شبکه‌سازی کنید.

همین روابط و شبکه‌سازی‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید پروژه‌های بهتری بگیرید و کسب‌وکار پررونق‌تری داشته باشید. با همکاران خود گروه‌های کاری و اشتراک تجربه داشته باشید و در رویدادها و جشنواره‌های مرتبط شرکت کنید.

از همکاری کردن با دیگران و گرفتن پروژه‌های گروهی استقبال کنید. معمولا پروژه‌های بزرگ و پیشنهادات شغلی بهتر در همین همکاری‌ها شکل می‌گیرد. در نهایت، بیشتر مشتریان خود را از طریق توصیه‌ دیگران پیدا می‌کنید پس مهم است که چطور با دیگران ارتباط برقرار کنید و چه تاثیری روی مشتری‌های خود می‌گذارید.

۱۱. بازاریابی کنید

بعد از آماده کردن نمونه‌کار، وقت بازاریابی است. تا زمانی که خودتان را به دیگران معرفی نکنید، کسی از وجود شما و از فعالیت حرفه‌ای شما باخبر نمی‌شود. این روزها به لطف اینترنت، عکاسان فرصت‌های زیادی برای جلب توجه مخاطبان خود دارند. از شبکه‌های اجتماعی به بهترین شکل برای معرفی خود استفاده کنید.

بررسی کنید که مشتریان احتمالی شما، بیشتر در کدام شبکه‌ی اجتماعی حضور دارند و آنجا بیشتر فعالیت کنید. البته بازاریابی برای عکاسان فقط به حضور در شبکه‌های اجتماعی محدود نمی‌شود. با کارهایی مثل چاپ کارت ویزیت، حضور در مساباقت عکاسی و نوشتن مطالب آموزشی در مورد عکاسی، می‌توانید به‌شکل‌های مختلف خودتان را معرفی کنید.

۱۲. طرح کسب‌وکار داشته باشید

بسیاری از عکاسان در نهایت تصمیم می‌گیرند که کسب‌وکار خودشان را داشته باشند. تمایل به داشتن کسب‌وکار شخصی به این دلیل است که دوست دارند کنترل بیشتری روی وقت و کار خود داشته باشند و اینکه فرصت‌های شغلی تمام‌وقت در کاری مثل عکاسی، بسیار کم است.

قبل از اینکه کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید، درمورد طرح کسب‌وکار خود فکر و برنامه‌ریزی کنید. تصمیم بگیرید که در چه‌ زمینه‌ای کار می‌کنید و برای خدمات خود چه هزینه‌ای دریافت می‌کنید.

آیا عکاسی شغل خوبی است؟

عکاسی یکی از شغل‌های پردرآمد و جذاب دنیا است. تنوع در شغل عکاسی بسیار زیاد است و هیچ دو پروژه‌ی عکاسی شما شبیه به هم نیست. اگر بتوانید مهارت‌های لازم برای عکاس شدن که بالاتر به آن اشاره کردیم را کسب کنید، عکاسی می‌تواند شغل پردرآمدی برای شما باشد.

مزایا و معایب رشته عکاسی

رشته‌ی عکاسی مثل هر کسب‌وکار دیگری می‌تواند مزایای و معایب متعددی داشته باشد. هر کاری سختی خودش را دارد و باید متناسب با روحیه و توانایی خود، شغلتان را انتخاب کنید. در ادامه به چند مورد از مزایا و معایب شغل عکاسی اشاره می‌کنیم تا بهتر تصمیم بگیرید.

مزایا:

  • عدم نیاز به تحصیلات دانشگاهی

در شغل عکاسی، تجربه و مهارت شما از همه‌چیز مهم‌تر است. شما می‌توانید بدون اینکه تحصیلات آکادمیک در عکاسی داشته باشید، با تجربه کردن و شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف، به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شوید. داشتن مدرک دانشگاهی برای عکاس شدن لازم نیست.

  • امکان راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی

یکی از مهم‌ترین مزایای عکاسی به‌خصوص برای کسانی که استقلال کاری را دوست دارند، امکان راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی است. با کمی هزینه، راه‌اندازی سایت، حضور در شبکه‌های اجتماعی، خرید تجهیزات و استودیو می‌توانید کسب‌وکار خودتان را داشته باشید و حتی برای دیگران هم اشتغال ایجاد کنید.

  • امکان انجام کار به صورت فریلنسری

آزادی عمل در شغل عکاسی یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها است. بیشتر پروژه‌های عکاسی، به صورت فریلنسری هستند و شما تعهد بلندمدت به هیچ سازمان و شرکتی ندارید. ساعت کاری شما تحت کنترل خودتان است و درآمد هر پروژه را توافقی تعیین می‌کنید.

  • درآمد خوب

این روزها شغل عکاسی تقاضای زیادی در بازار کار دارد. همه‌ کسب‌وکارها، تولیدی‌ها، خبرگزاری‌ها و برگزارکنندگان مراسم شادی، دنبال عکاس خوب می‌گردند. اگر بتوانید خودتان را به‌درستی معرفی کنید و بازاریابی موثری داشته باشید، بدون شک بیکار نمی‌مانید.

دامنه‌ی فعالیت‌های مرتبط با عکاسی بسیار وسیع است و مجبور نیستید خودتان را به عکاسی کردن محدود کنید. آموزش مهارت‌ها، یکی دیگر از مشاغل پردرآمد عکاسی است.

معایب:

  • کم بودن فرصت‌های شغلی تمام‌وقت

اگر از آن دسته افرادی هستید که کار فریلنسری را دوست ندارید و حقوق ثابت و کار تمام‌وقت را ترجیح می‌دهید، احتمالا از پیدا کردن کار ناامید می‌شوید. امروزه فرصت شغلی تمام‌وقت عکاسی، بسیار محدود است و این شغل بیشتری برای کسانی مناسب است که بتوانند فریلسنری کار کنند.

  • نیاز به آموزش دائمی

برای اینکه همیشه بدرخشید و حرفی برای گفتن داشته باشید، باید مرتب اطلاعات و مهارت‌های خود را به‌روز کنید. تکنیک‌های جدید را یاد بگیرید، کار با نرم‌افزارهای جدید را تمرین کنید و همیشه باید در حال مطالعه و یادگیری باشید.

  • نیاز به خرید تجهیزات

برای شروع کار عکاسی، به حداقل تجهیزاتی نیاز دارید این روزها قیمت‌ آن‌ها چندان ارزان نیست. دوربین، سه‌پایه، انواع شکل‌دهنده نور، لپتاپ یا کامپیوتر برای ویرایش عکس‌ها، انواع هارد برای نگهداری عکس‌ها و… از جمله تجهیزاتی است که نیاز دارید. بعضی از آن‌ها مثل نور و انواع لنز را می‌توانید به‌مرور تهیه کنید ولی برای شروع به برخی حداقل‌ها نیاز دارید.

  • رقابت زیاد

این روزها بسیاری از افراد به دوره‌های آموزشی خوب دسترسی دارند و امکان خرید تجهیزات عکاسی را دارند. همین شرایط باعث می‌شود که شما برای فعالیت در عکاسی، رقبای زیادی داشته باشید. برای اینکه بتوانید در بین رقبای زیاد دیده شوید، باید کاری متمایز و خلاقانه ارائه کنید.

راه‌های کسب درآمد از عکاسی

عکاسی فقط به ثبت تصاویر پرتره و عکاسی مراسم عروسی محدود نمی‌شود. امروزه سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای زیادی به عکاس نیاز دارند. از عکاسی از محصول گرفته تا عکاسی علمی، به هر موضوعی که علاقه داشته باشید می‌توانید راه کسب درآمد از آن موضوع را با کمک عکاسی پیدا کنید.

در مطلب زیر می‌توانید چند نمونه از انواع عکاسی که در بازار کار تقاضای زیادی دارد آشنا شوید. با انتخاب این زمینه‌ها می‌توانید سایر علایق خود را با کار عکاسی ترکیب کنید.

 

موقعیت‌های مرتبط با شغل عکاسی

عکاسی دامنه‌ی بسیار وسیعی دارد. اگر دوست ندارید منبع درآمد شما فقط با ثبت تصاویر و انجام پروژه‌های عکاسی برای دیگران باشد می‌توانید یکی از مشاغل زیر را انتخاب کنید. شغل‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، هم می‌توانند شغل اصلی شما باشند، هم می‌توانید به عنوان یک شغل دوم و منبع درآمد دیگر به آن فکر کنید.

فروش محصولات چاپی

یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، فروش محصولات چاپ‌شده با کمک عکس‌هایی است که می‌گیرید. می‌توانید عکس‌ها را به همان شکل یا با ویرایش‌های مختلف، روی تابلو، تی‌شرت، ماگ و… چاپ کنید و محصولات چاپی را بفروشید.

حتی اگر امکان چاپ عکس‌های خود را ندارید می‌توانید با یک مجموعه‌ی چاپ، همکاری کنید. این روزها شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلفی در زمینه‌ی تولید همین محصولات فعالیت می‌کنند. البته برای فروش این محصولات، یا باید مشهور باشید یا برای بازاریابی محصولات خود، حسابی تلاش کنید.

تولید پریست‌های ویرایش عکس (preset)

وقتی عکاسی می‌کنید و با نرم‌افزارهای ویراش عکس کار می‌کنید، به مجموعه‌‌ای از تنظیمات دست پیدا می‌کنید که ظاهر عکس را تغییر می‌دهند و تم رنگی خاصی به آن می‌دهند. بسیاری از عکاسان، تنظیماتی که برای ویرایش عکس دارند به شکل پریست لایت‌روم یا اکشن فتوشاپ، برای فروش در سایت‌های مرتبط با عکاسی و گرافیک عرضه می‌کنند.

غیر از پریست‌ها، خود عکس‌ها را هم می‌توانید در وب‌‌سایت‌های فروش عکس بفروشید و درآمد جانبی داشته باشید.

راه‌اندازی بلاگ عکاسی

اگر به نوشتن هم علاقه دارید، می‌توانید یک بلاگ آموزشی عکاسی راه‌بیاندازید. در این بلاگ می‌توانید دانسته‌های خود را به دیگران بیاموزید. بلاگ عکاسی می‌تواند از چند طریق، منبع درآمدی برای شما باشد. مثلا با فروش پی‌دی‌اف و کتاب‌های الکترونیکی خودتان می‌توانید درآمد داشته باشید.

اگر بلاگ محبوبی داشته باشید که بازدیدهای زیاد دارد، احتمالا بسیاری از فروشگاه‌های تجهیزات عکاسی تمایل پیدا می‌کنند تا برای تبلیغ خود از وبلاگ شما استفاده کنند. با دریافت هزینه می‌توانید کار تبلیغات را برای این مجموعه‌ها انجام دهید.

یکی دیگر از مزایای داشتن بلاگ، این است که شما به‌عنوان یک عکاس حرفه‌ای شناخته می‌شوید و درواقع با راه‌اندازی بلاگ، برای کسب‌وکار خود بازاریابی می‌کنید.

راه‌اندازی دوره‌ی آموزشی آنلاین

این روزها افراد زیادی به دنبال یادگیری مهارت‌های مختلف از طریق دوره‌های آنلاین هستند. شما به‌ عنوان کسی که در عکاسی کاملا حرفه‌ای است، چیزهای زیادی برای یاد دادن به دیگران دارید. می‌توانید دوره‌های آموزشی مختلف تهیه کنید و این دوره‌ها را بفروشید.

به غیر از فروش دوره، می‌توانید کلاس عکاسی آنلاین داشته باشید و ساعتی در روز را به آموزش آنلاین اختصاص دهید.

برای فروش دوره‌ی آموزشی چند گزینه دارید؛ یکی اینکه خودتان وب‌سایت داشته باشید و دوره‌های آموزشی را مستقیم به هنرآموزان بفروشید. گزینه‌ی دیگر، عضویت در وب‌سایت‌های آموزش آنلاین است. در این وب‌سایت‌ها با پرداخت کمی هزینه، امکان برگزاری کلاس آنلاین برای شما فراهم می‌شود.

اگر خودتان وب‌سایت داشته باشید، وظیفه‌ی بازاریابی برای کلاس‌های خود را باید خودتان انجام دهید اما در وب‌سایت‌های آموزش آنلاین بخشی از بازاریابی توسط خود سایت انجام می‌شود.

برای طراحی دوره‌ی آموزشی هم هیچ محدودیتی ندارید. از آموزش تکنیک‌های ابتدایی گرفته تا آموزش سبک‌های مختلف می‌توانید دوره‌های آموزشی را طراحی کنید. حتی نحوه‌ی استفاده از دوربین‌ها و آشنایی با منوی دوربین‌ها هم می‌تواند موضوع خوبی برای دوره‌ی آموزشی باشد.

راه‌اندازی کانال یوتیوب یا پادکست برای شغل عکاسی

کانال‌های یوتیوب و پادکست‌ها به یکی از مهم‌ترین منابع آموزشی تبدیل شده‌اند. هزاران نفر در یوتیوب دنبال مطالب آموزشی می‌گردند و در اوقات بیکاری، حین رانندگی و… به پادکست‌های آموزشی گوش می‌دهند. با راه‌اندازی کانال یوتیوب یا پادکست می‌توانید مخاطبان زیادی داشته باشید و خودتان را معرفی کنید.

علاوه بر معرفی خودتان، از یوتیوب و پادکست می‌توانید درآمد داشته باشید. گاهی درآمد این کانال‌های آموزشی از شغل اصلی شما هم بیشتر می‌شود!

در نهایت همه چیز به پشتکار، خلاقیت و مهارت شما بستگی دارد. امیدواریم این راهنما برای شما کارگشا بوده باشد و بتواند در تصمیم‌گیری برای ورود به دنیای جذاب عکاسی به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *